Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.03.16 0 0 64750

A megyei, üzemegységi korszakokban, nem volt ritka, hogy a megyeszékhelytől távol, egy páros kapott egy gyári új IK-266 kocsit és 12-14 év után ők adták le selejtbe.

 

 

dundalk Creative Commons License 2019.03.16 0 0 64749

Szerintem minden nagyvárosi buszos cégnél így megy. (mondjuk az ok nem mindegy, ha kidől alólad a nap folyamán kettő az azért kérdéseket vet fel :)

vidéki telephelyen 30-35 év alatt 4-5 buszt használt mire nyugdíjba ment a sofőr. 

Előzmény: torqmatic (64748)
torqmatic Creative Commons License 2019.03.16 0 0 64748

Volt ahol 1 év alatt 5 busz fordult meg

 

A BKV-nál egy hét alatt (rosszabb esetben 2 nap alatt) is 5 különböző buszt vezet az ember... :)

Előzmény: dundalk (64745)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.16 0 1 64747

Ez a szakma.

 

Ez a szakmai tudás, ha ilyen, ilyenek nem történnek meg.

 

Előzmény: dundalk (64745)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 6 64746

A sofőrönkénti alvállalkoztatás lehet jó is, rossz is, minden a kondíciókon múlik. Normál esetben előnyös lehet mindkét fél számára, de a tapasztalat az, hogy mindig mindenen spórolni akarnak és a végén értelmét veszti az egész. A mai buszokkal már nagyokat is lehet bukni, letilt az elektronika, kigyullad, szakemberhiány. Ezek már nem olyan buszok, amin olyan sokat lehetne fogni azzal, hogy otthon felbakolom és kicserélem a rossz alkatrészt. Ezeknek már márkaszerviz kell és hónapokat vesz igénybe minden apró javítás.

Előzmény: kbn (64744)
dundalk Creative Commons License 2019.03.15 0 1 64745

Sok esetben a kocsikat idejük sem volt megszokni a dolgozónak, mert olyan forgásban voltak, hogy követni sem lehetett. pl. a felújított kocsit nem az eredeti gazdája és feladata kapta vissza, hanem oda adták másnak. Ő meg egyszer megkapta másét akár. Volt olyan aki éppen megszokta az új kocsit, berendezkedett erre kivették alóla.

Volt ahol 1 év alatt 5 busz fordult meg, mint állandóra kiadott gép. selejtezék a kocsit, jött egy nyugati használt, azt elvitték másik megyébe távolságizni, kaptak egy helyiből kikopott lomot, amikor az kidőlt kaptak egy éppen elkészült másnak szánt nyugati használtat, közben a másik megyében rájöttek, hogy nem távolságira való a busz és visszaküldték így visszakapták a végén. 

Előzmény: kbn (64744)
kbn Creative Commons License 2019.03.15 0 0 64744

Jó találat, köszi!

 

A kilométerpénz nem ördögtől való, árufuvarozásban nem ritka, persze a megvalósításon sok múlik.

 

Vidéki KK-kon már most látszik, hogy üzemeltetésben a központosítás nem jó irány, minél messzebb van a központ, a személyzet annál kevésbé óvja az eszközök épségét, tisztaságát (és pazarlásra, lopásra is több tér nyílik). Az országos összevonás ezen várhatóan tovább fog rontani, hacsak nem dolgoznak ki jó ösztönzőket.

 

A sofőrönkénti alvállalkoztatás egy szélső véglet (bár én önként jelentkezőkkel, kísérleti jelleggel megpróbálkoznék ezzel is), de lehetne például a mainál nagyobb önállóságot adni a az üzemegységeknek, és transzparens teljesítménymutatókkal az országos cégen belül versenyeztetni őket.

Előzmény: matteo14 (64742)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 64743

köszönöm.

Erre már nem emlékeztem.

Előzmény: matteo14 (64742)
matteo14 Creative Commons License 2019.03.15 0 2 64742

Pedig nem csak ott volt. 1994-es cikk, "Volán-buszok – maszek pénzen":
https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1990_12/?pg=143&layout=s

Előzmény: trizs77 (64741)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 64741

Egyedül a BÁCS Volánról tudok, hogy ilyet csinált.

Igaz, ott mind az 56 db buszukat így kiadták.

 

A Somló Volán probálkozott még hasonlóval.

Sáros egy ügy volt, a részleteit nem ismerem.

 

 

Előzmény: matteo14 (64740)
matteo14 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 64740

Feldobok egy másik témát, hogy ez a lehető leggyorsabban lecsenghessen.

 

A '90-es években több Volánnál is csinált olyat, hogy szerződést kötött a sofőrrel a busz üzembentartására. Ilyenkor a Volán valamekkora kilométerdíjat kicsengetett a gkv-nak, aki meg a tankolástól a karbantartásig mindent maga kellett intézzen és fizessen. Ilyenek hol, meddig voltak? Mi miatt kopott ki? Jó ötlet volt-e ez egyáltalán, mik voltak a tapasztalatok? Satöbbi.

buszos bence Creative Commons License 2019.03.15 -8 0 64739
Azt nem tudod, hogy ugye a VB színe sárga. A KK-k által kiszolgált területeken marad
a "régi" szín? Vagy ha új beszerzés lesz akkor az automatikusan sárga?

Más.

Regionális ig-ek lesznek vagy megyei?
(Ha regionális akkor a hivatalos régió felosztás szerint, vagy a "kk"-s régiók szerint?)
Előzmény: trizs77 (64736)
DZA242 Creative Commons License 2019.03.15 0 6 64738

Pontosan így van, és szerintem nem is akarja. Ha kérhetem, NE válaszoljon neki senki, NE ETESSÜK A TROLLT. Talán ha nem kap válaszokat, előbb-utóbb megunja.

Előzmény: Törölt nick (64735)
torqmatic Creative Commons License 2019.03.15 0 2 64737

Még csak néhány héttel ezelőtt röppent fel a hír, hogy a Volánbuszba olvasztják az összes KK-t, szerinted azóta tényleg az volt a legfontosabb dolguk, hogy Szolnokon 2020-tól milyen színűek lesznek a buszok? Nem fognak nekiesni átkenni a buszokat január elsején, ebben biztos lehetsz.

Előzmény: buszos bence (64731)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 64736

 

Előzmény: buszos bence (64732)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 3 64735

Igen, sokadszorra írod le, de továbbra sem fogja föl. Fölösleges.

Előzmény: trizs77 (64734)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.15 0 4 64734

Kedves Bence.

 

Sokadszorra írom le, hogy a helyi buszok színe, az adott város belügye.

Ehhez a volánoknak nincs közük.

 

Ha a város nem dönt semmiről (mint Szolnokon is) akkor a volán olyan színű kocsit küld, amilyen van.

 

 

diamond way 2 Creative Commons License 2019.03.14 -1 2 64733

Olyan hülyeségekre kérdezel rá amit senkit se érdekel.

Oda menjél kérdezősködni ahonnan ezeket a félinfókat szeded!

Előzmény: buszos bence (64731)
buszos bence Creative Commons License 2019.03.14 -8 0 64732
Ja, és a fehér alapon a kék-sárga csík miért nem volt jó? (Annyira az sem drága)
Előzmény: trizs77 (64730)
buszos bence Creative Commons License 2019.03.14 -8 0 64731
Köszi!
De akkor 2016-ban az egri Citarók érkezésekor a kmkk miért mondta azt, hogy vagy félig matricás, vagy fehér?

2020 tól a Volánbusz korszakban Szolnokon változni fog a fehér, vagy marad?
Mert a VB sárga.
Előzmény: trizs77 (64730)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.14 0 3 64730

 

 

Akkor Szolnok nem foglalkozik a flottaszínnel!

Sajnos.
Gondolom a fehér színt a kmkk adta nem a város.

Ugye?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Nem.

 

Nem foglalkozik.

Ez a város belső ügye, belügye.

Azért vannak a szolnoki polgárok, hogy saját választott képviselőik útján érvényt szerezzenek akaratuknak.

Most úgy látszik a szolnoki lakosoknak nincs önálló akaratuk.

Joguk van ahhoz, hogy ne foglalkozzanak köz ügyeikkel.

 

 

más

 

Nem.

Nem a KMKK adja a fehér színt.

Fehér színben a legolcsóbb a bármilyen típusú busz, teherautó, személygépkocsi.

 

Nem sok a fehér árelőnye, de buszonként 150.000-200.000 Ft.- körüli összegről beszélnek, ha fehéret választasz.

 

 

buszos bence Creative Commons License 2019.03.14 -8 0 64729
Akkor Szolnok nem foglalkozik a flottaszínnel! Sajnos.
Gondolom a fehér színt a kmkk adta nem a város. Ugye?
Előzmény: trizs77 (64727)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.14 0 0 64728

"Nálunk 4 évente más ötletük támad a flottaszínre"

 

Azért ez sok volán flotta színén is meglátszódik... ahány igazgató, annyiféle változat és ötlet. Ezért lehet típuskonként eltérő (pl. c56, beszerzések idején regnált x igazgató, x igazgató meg a 395 beszerzések idején). Van feladatonként eltérő flotta szín is.. más a helyközi, más a városközi, más a túrista... ezek között lehet átfedés, hasonlóság, de vannak elképesztően különböző ötletek is.

 

Ehelyett a sokszínű össze-visszaság helyett sokkal jobb az amit a KK többségére jellemző most, fehér szín és esetleg dekor csík és logó. Vagy sokkal szimpatikusab már akkor az egyensárga vagy fehér Volánbusz.

Előzmény: trizs77 (64727)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.14 0 2 64727

A flottaszín pl.:

 - Szolnokon sárga lesz?

 - Vagy az önkormányzat választja?

 - Vagy marad a fehér?

 

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

A városik helyi járati eszközeinek színét, minden esetben a város határozza meg.

A színhez a szolgáltatónak (volán, helyi KV) nincs köze.

Ők csak végrehajtanak.

 

Előfordul, hogy a farok csóválja a kutyát, azaz oly annyira tehetetlen, tutyi-mutyi, slendrián a helyi önkormányzat, hogy nem foglalkozik a helyi közlekedési eszközök színével.

Ilyenkor a szolgáltató (volán) azt csinál amit akar.

 

Egy jó városban, évtizedekig azonos a flotta szín.

Erősíti a Lokálpatrióta tudatot.

Ezt jobb polgármesterek tudják is.

 

Nálunk 4 évente más ötletük támad a flottaszínre, vagy ami még ennél is sűrűbben fordul elő, nincs is ötletük.

Pedig a városi zászló színéből könnyen levezethető a dolog.

 

 

 

 

 

 

 

Gyötör Creative Commons License 2019.03.14 0 7 64726

Nettó hülyeség.

 

A magyar sajtó ész nélkül leír és kritika nélkül átvesz mindent.

Nagyon nagy baj, hogy a hazai "újságíróknak" se jogi, se gazdasági ismereteik nincsenek, még nagyobb baj, hogy nem is néznek utána.

 

A gazdasági társaságok jogutód nélküli megszűnése esetén a társaság jogai és kötelezettségei nem szállnak át más szervezetre.

A jogutód nélküli megszűnésre abban az esetben kerül sor ha valamely határozott időre alapított gazdasági társaság esetén a határozott idő eltelt, vagy más megszűnési feltétel megvalósult illetve a társaság legfőbb szerve elhatározta a jogutód nélküli megszűnést. A törvény értelmében jogutód nélküli megszűnéshez vezet a társaság tagjai számának egyre történő csökkenése – ez alól a megszűnési ok alól kivételt jelent az egyszemélyes társaságként történő továbbműködés elhatározása – továbbá a cégbíróság általi megszűntnek nyilvánítás.

A gazdasági forgalom biztonságához és a hitelezői érdekvédelemhez fűződő közérdek hogy a jogutód nélkül megszűnő gazdasági társaságok vagyoni és gazdasági viszonyainak rendezett lezárása érdekében a szükséges eljárási szabályok szerint járjanak el (végelszámolás, felszámolás).

 

Jogutód nélkül nem szűnhetnek meg a KK-k, a teljesség igénye nélkül azért mert pl.

- ki állná a lízingelt autóbuszok további finanszírozását (bank visszavenné és akkor nem lenne eszköz a helyközi feladatok folytatásához),

- a felvett bankhiteleket? (mindkettőre a válasz egyébként: a magyar állam :-D h)

- de ki látná el tovább élő helyi közszolgáltatási szerződéseket?

 

GONDOLKODJUNK.

Előzmény: buszos bence (64725)
buszos bence Creative Commons License 2019.03.14 -8 0 64725
Iho.hu

"Információink szerint a hét társaság 2019. december 31-ével jogutód nélkül megszűnik, a buszjáratok Volánbusz név alatt fognak futni."
buszos bence Creative Commons License 2019.03.14 -6 0 64724
Szegeder.hu

"A Dakk jogutód nélkül szűnik meg, és nem látnak el helyi közösségi közlekedést"
Most akkor a VB Zrt. Helyit ellát?
(Halkan kérdezem : A flottaszín pl.: Szolnokon sárga lesz? Vagy az önkormányzat választja? Vagy marad a fehér?)
Előzmény: Törölt nick (64721)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.14 -4 0 64723

Na engem a moderátor pont nem érdekel, már megocásson nekem az ég. Aki engem levélben alpári stílusban fenyeget, az egyik hozzászólásom moderálása után, hogy így ki tilt, meg úgy kitilt, annak a kérésére köpök magasról!

 

Persze a közösség érdekébe ignorálom. És tiltom, hogy ne lássam.

Előzmény: Cpt.Dave (64722)
Cpt.Dave Creative Commons License 2019.03.14 0 2 64722

Hülye szegény nem vérszegény. Ne válaszolj neki, direkt kérte a moderátor.

Előzmény: Törölt nick (64721)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.14 -2 1 64721

Ki mondta neked, hogy 05.31 és jogutód nélkül? 12.31 volt eddig és a jogutód a Volánbusz Zrt....

Előzmény: buszos bence (64720)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!