A megyei, üzemegységi korszakokban, nem volt ritka, hogy a megyeszékhelytől távol, egy páros kapott egy gyári új IK-266 kocsit és 12-14 év után ők adták le selejtbe.
A sofőrönkénti alvállalkoztatás lehet jó is, rossz is, minden a kondíciókon múlik. Normál esetben előnyös lehet mindkét fél számára, de a tapasztalat az, hogy mindig mindenen spórolni akarnak és a végén értelmét veszti az egész. A mai buszokkal már nagyokat is lehet bukni, letilt az elektronika, kigyullad, szakemberhiány. Ezek már nem olyan buszok, amin olyan sokat lehetne fogni azzal, hogy otthon felbakolom és kicserélem a rossz alkatrészt. Ezeknek már márkaszerviz kell és hónapokat vesz igénybe minden apró javítás.
Sok esetben a kocsikat idejük sem volt megszokni a dolgozónak, mert olyan forgásban voltak, hogy követni sem lehetett. pl. a felújított kocsit nem az eredeti gazdája és feladata kapta vissza, hanem oda adták másnak. Ő meg egyszer megkapta másét akár. Volt olyan aki éppen megszokta az új kocsit, berendezkedett erre kivették alóla.
Volt ahol 1 év alatt 5 busz fordult meg, mint állandóra kiadott gép. selejtezék a kocsit, jött egy nyugati használt, azt elvitték másik megyébe távolságizni, kaptak egy helyiből kikopott lomot, amikor az kidőlt kaptak egy éppen elkészült másnak szánt nyugati használtat, közben a másik megyében rájöttek, hogy nem távolságira való a busz és visszaküldték így visszakapták a végén.
A kilométerpénz nem ördögtől való, árufuvarozásban nem ritka, persze a megvalósításon sok múlik.
Vidéki KK-kon már most látszik, hogy üzemeltetésben a központosítás nem jó irány, minél messzebb van a központ, a személyzet annál kevésbé óvja az eszközök épségét, tisztaságát (és pazarlásra, lopásra is több tér nyílik). Az országos összevonás ezen várhatóan tovább fog rontani, hacsak nem dolgoznak ki jó ösztönzőket.
A sofőrönkénti alvállalkoztatás egy szélső véglet (bár én önként jelentkezőkkel, kísérleti jelleggel megpróbálkoznék ezzel is), de lehetne például a mainál nagyobb önállóságot adni a az üzemegységeknek, és transzparens teljesítménymutatókkal az országos cégen belül versenyeztetni őket.
Feldobok egy másik témát, hogy ez a lehető leggyorsabban lecsenghessen.
A '90-es években több Volánnál is csinált olyat, hogy szerződést kötött a sofőrrel a busz üzembentartására. Ilyenkor a Volán valamekkora kilométerdíjat kicsengetett a gkv-nak, aki meg a tankolástól a karbantartásig mindent maga kellett intézzen és fizessen. Ilyenek hol, meddig voltak? Mi miatt kopott ki? Jó ötlet volt-e ez egyáltalán, mik voltak a tapasztalatok? Satöbbi.
Azt nem tudod, hogy ugye a VB színe sárga. A KK-k által kiszolgált területeken marad
a "régi" szín? Vagy ha új beszerzés lesz akkor az automatikusan sárga?
Más.
Regionális ig-ek lesznek vagy megyei?
(Ha regionális akkor a hivatalos régió felosztás szerint, vagy a "kk"-s régiók szerint?)
Pontosan így van, és szerintem nem is akarja. Ha kérhetem, NE válaszoljon neki senki, NE ETESSÜK A TROLLT. Talán ha nem kap válaszokat, előbb-utóbb megunja.
Még csak néhány héttel ezelőtt röppent fel a hír, hogy a Volánbuszba olvasztják az összes KK-t, szerinted azóta tényleg az volt a legfontosabb dolguk, hogy Szolnokon 2020-tól milyen színűek lesznek a buszok? Nem fognak nekiesni átkenni a buszokat január elsején, ebben biztos lehetsz.
"Nálunk 4 évente más ötletük támad a flottaszínre"
Azért ez sok volán flotta színén is meglátszódik... ahány igazgató, annyiféle változat és ötlet. Ezért lehet típuskonként eltérő (pl. c56, beszerzések idején regnált x igazgató, x igazgató meg a 395 beszerzések idején). Van feladatonként eltérő flotta szín is.. más a helyközi, más a városközi, más a túrista... ezek között lehet átfedés, hasonlóság, de vannak elképesztően különböző ötletek is.
Ehelyett a sokszínű össze-visszaság helyett sokkal jobb az amit a KK többségére jellemző most, fehér szín és esetleg dekor csík és logó. Vagy sokkal szimpatikusab már akkor az egyensárga vagy fehér Volánbusz.
A városik helyi járati eszközeinek színét, minden esetben a város határozza meg.
A színhez a szolgáltatónak (volán, helyi KV) nincs köze.
Ők csak végrehajtanak.
Előfordul, hogy a farok csóválja a kutyát, azaz oly annyira tehetetlen, tutyi-mutyi, slendrián a helyi önkormányzat, hogy nem foglalkozik a helyi közlekedési eszközök színével.
Ilyenkor a szolgáltató (volán) azt csinál amit akar.
Egy jó városban, évtizedekig azonos a flotta szín.
Erősíti a Lokálpatrióta tudatot.
Ezt jobb polgármesterek tudják is.
Nálunk 4 évente más ötletük támad a flottaszínre, vagy ami még ennél is sűrűbben fordul elő, nincs is ötletük.
Pedig a városi zászló színéből könnyen levezethető a dolog.
A magyar sajtó ész nélkül leír és kritika nélkül átvesz mindent.
Nagyon nagy baj, hogy a hazai "újságíróknak" se jogi, se gazdasági ismereteik nincsenek, még nagyobb baj, hogy nem is néznek utána.
A gazdasági társaságok jogutód nélküli megszűnése esetén a társaság jogai és kötelezettségei nem szállnak át más szervezetre.
A jogutód nélküli megszűnésre abban az esetben kerül sor ha valamely határozott időre alapított gazdasági társaság esetén a határozott idő eltelt, vagy más megszűnési feltétel megvalósult illetve a társaság legfőbb szerve elhatározta a jogutód nélküli megszűnést. A törvény értelmében jogutód nélküli megszűnéshez vezet a társaság tagjai számának egyre történő csökkenése – ez alól a megszűnési ok alól kivételt jelent az egyszemélyes társaságként történő továbbműködés elhatározása – továbbá a cégbíróság általi megszűntnek nyilvánítás.
A gazdasági forgalom biztonságához és a hitelezői érdekvédelemhez fűződő közérdek hogy a jogutód nélkül megszűnő gazdasági társaságok vagyoni és gazdasági viszonyainak rendezett lezárása érdekében a szükséges eljárási szabályok szerint járjanak el (végelszámolás, felszámolás).
Jogutód nélkül nem szűnhetnek meg a KK-k, a teljesség igénye nélkül azért mert pl.
- ki állná a lízingelt autóbuszok további finanszírozását (bank visszavenné és akkor nem lenne eszköz a helyközi feladatok folytatásához),
- a felvett bankhiteleket? (mindkettőre a válasz egyébként: a magyar állam :-D h)
- de ki látná el tovább élő helyi közszolgáltatási szerződéseket?
"A Dakk jogutód nélkül szűnik meg, és nem látnak el helyi közösségi közlekedést"
Most akkor a VB Zrt. Helyit ellát?
(Halkan kérdezem : A flottaszín pl.: Szolnokon sárga lesz? Vagy az önkormányzat választja? Vagy marad a fehér?)
Na engem a moderátor pont nem érdekel, már megocásson nekem az ég. Aki engem levélben alpári stílusban fenyeget, az egyik hozzászólásom moderálása után, hogy így ki tilt, meg úgy kitilt, annak a kérésére köpök magasról!
Persze a közösség érdekébe ignorálom. És tiltom, hogy ne lássam.