Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Aha. Akkor a fával nem lesz gond. Szerintem fojtott égés + hideg visszatérő. Ill. először hideg visszatérő, majd amikor már az meleg, akkor meg kevés levegő. Tudnál tenni egy próbát? Ha kevesebb cumót raksz be, akkor elvileg lassabban éri el a 8O fokot a huzatszabályzó, tehát később zárja a huzatot. A gyártót is meg kellene kérdezni, hogy szereti-e ez a hatalmas kazán a régi gravitációs fűtési módot.
Ezt a kontra huzatot nem értem, de talán ez most nem is annyira lényeges. Vagy mégis?
helló! Igen az előremenőt hőmérőn, a visszatérőnél abban igazad van hogy elég sokára jelenik meg az 45 fok körüli víz...A fa az annyira száraz hogy már szárazan lett kivágva is és már itt áll összevágva tető alatt egy éve. Levegőt pedig úgy szoktam adni hogy begyújtáskor(próbáltam alúról és felűről is) a primer és a szekunder levegő is teljesen kivan nyitva a primert egyébként huzatszabályzó szabályozza a szekundert meg az égés előrehaladtával fokozatosan csökkentem de egy 20%-ig folyamatos üzemnél is nyitva van. A 80 centit igen a gyártó javasolja az úgynevezett "kontra huzat" elkerülése végett.
Úgy első blikkre, ha minden igaz, ahogy írtad, ez nem fordulhat elő.
A számok. Előremenőt hőmérőn láttad? Nem lehet, hogy a vissza még kevesebb? Egy régi vastagcsöves, nagy víztartalmú rendszerben sokáig jöhet vissza akár 2O fok is.
A csontszáraz mit jelent? Nálad szárad 2 éve, fedett, jól szellőző helyen? Vagy csak nem tűnik nedvesnek. Mérted a víztartalmat?
Adsz az égésnek elég levegőt? Persze lehet a kémény miatt is, de a harmadik ok a fojtott égés szokott lenni, ami a huzat gyengesége, túl korán elvett levegő miatt egyaránt lehet.
"a kazán felső füstcső csatlakozású és elvileg az első iránytörésig kellene benne lennie egy 80cm-es egyenes szakasznak na most ez nálam csak olyan 25cm"
Kellene? Ezt írja a gyártó? Esetleg kérdezd meg őket. Szerintem nem a huzat a probléma, feltéve, hogy adsz neki rendesen levegőt. 8m elég jó huzatot bír csinálni. Az átmérője is illeszkedik a kazánhoz? Milyen kazán, hogyan tüzelsz? Hogyan gyújtod, mikor adsz levegőt, mennyit, mikor zárod stb.
Ha elküld a zasszony boltba hogy vegyél 1 liter tejfölt vajon melyiket választod:
veszel 5 db 2 dl-es tejfölt, vagy
veszel 2 db 5 dl-es tejfölt
???
Általában a nagyobb kiszerelés olcsóbb, mert kevesebb csomagolóanyag felhasználásával előállítható, mint a kisebb kiszerelés. Ebből kifolyólag a szállítása, az előállítása, meg mindene egységnyi térfogatra vetítve olcsóbb. (ha mégsem, az a marketingesek ügyeskedése, mert árazni tudni kell.....)
De mit csinálsz akkor, ha a zasszony a puffer boltba küld el, hogy vegyél 2000 l térfogatnyi tartályt?
Remélem a fentiekből világosan következik hogy az 1 db 2000 literes tartálynak kisebb a felülete, mint a 2 db 1000 l-es tarálynak.
Márpedig ha kisebb a felülete, kisebb a vesztesége is. Ráadásul a bekötés is egyszerűbb, kevesebb gépészet kell.
Csak sajnos nálam az ajtó mérete határozta meg, hogy mekkora tartály fér be.
A kazán konstrukciótól is függ az egyes szakaszain elérhető égési hőmérséklet, a teljesítményre számolt adagot próbáld meg max légfelesleggel elégetni, és nem ártana egy bypass a kilépő-visszatérő kazáncsonkok közé a visszatérő vízhőfok 60-65 C-ra emeléséhez.
Üdv fórumozók! Segítséget szeretnék kérni tőletek, vásároltam egy ferbon-lux nevezetű 35kw-os lemez kazánt. kb a 15. begyújtáson vagyok túl és az a problámám hogy a kazán irgalmatlanul kátrányosodik az oldalfalakon és a víztáskákon is szinte folyik a kátrány. Ahogy vissza olvasgattam a fórumot úgy vettem észre hogy 3 fő okból adódhat a probléma. Első a túl alacsony üzemeltetési hőmérséklet, na most a rendszem sima gravitációs keringető szivattyú nélküli az elmenő víz hőmérsékletem pedig 70-80 fok között mocorog a visszatérő pedig olyan 45fok környékén lehet. Egyből arra gondoltam hogy ez lehet a probléma forrása csak akkor azt nem értem hogy a kazán legmagasabb pontján ahol a vízhőmérséklet 70-80fokos ott is vastagon fénylik a kátrány.. Második ugye a vizes fa, na most én csont száraz bükkel tüzelek ezt kizárnám. Harmadik fő probléma lehetne a kémény, a kéményem a kazán üzembehelyezése előtt lett kikotorva a mérete a kazánhoz ideális 8m körüli, kíváncsisából belenéztem hogy vajon a kémény is kátrányosodik mint a kazán, de szerencsére a kátránynak nyoma sincs a kéményben. A huzata is véleményem szerint megfelelő.Nem tudom hogy estleg az idézhet-e elő ilyen problémát hogy a kazán felső füstcső csatlakozású és elvileg az első iránytörésig kellene benne lennie egy 80cm-es egyenes szakasznak na most ez nálam csak olyan 25cm. Segítségeteket előre is köszönöm.
Halványan rémlik valami, de nem emléxem részletekre. A gravitációt értem, a veszteséget nem. A párhuzamosnál egyszerre telik és ürül a két tartály, mintha egy lenne, a víz rétegződik. Hol a bibi?
Amúgy a soros is tecc, hiszen ha nem is töltöd tele, akkor is feltolod valamilyen szintig, majd visszafelé megy a használat.
Valszeg nem. Kicsi a hőcsi és/vagy gyorsan száguld a füst. Tegyél be lassítókat, ha tudsz. Itt a fórumon találsz ötleteket, de a konkét kazánra kell szabni.
Hatalmas tűztér felette 3 vízzsák eltolva. Közöttük úgy lavírozik a füst, hogy a fele felületet nem éri hő. A füstcső csonk előtt megint nagy holt tér ahol kicsapódik a víz.
Ugyanilyen kazánom van. 2 évet szenvedtem az optimális üzemeltetés elérésével. Soha nem lesz jó.
Kezdhetsz gyűjteni rendes kazánra. Ezeket arra találták ki, hogy dugig rakják szeméttel, fával meg szénnel (kimondott vegyes) majd gravitációs keringtetéssel felmelegítenek vele 500l vizet az öntöttvas radiátorokban.
Ha nem pakolod tele túl sok levegőt kap és viszahűti az égésteret, ha megpakolod és engeded égni felforralja a vizet és 3x több tüzelőt használsz el. Ha lefojtod meg az lesz mint a képeken. Ezeket el kell vinni a méhbe és venni helyette korszerűbbet.
Az egyetlen megoldás, hogy javíts a helyzeten, ha belamellázod a belsejét, hogy hosszabb legyen a füst útja.
Tavaly linkeltem be képet hogyan érdemes. Ezzel a megoldással 220fokos kilépő füsthőfok mellett nem kátrányosodik és az elérhető legjobb hatásfokkal ég.
A multkorában kerestem egy hőmérőt, amivel a nappaliban is követni tudom az előremenő vízhőfokot.
A megoldást a garázsomban találtam meg. Valamikor még a régebbi kocsimhoz kaptam egy külső-belső hőmérsékletet mérö kis ketyerét. A külső érzékelőét lehúztam a szobatermosztát csövén és ráfogadtam az előremenő csőre.
A kijelzőét a szobatermosztát tetején helyeztem el. Egy AAA elemmel beüzemeltem. Most 16,8 C -ot mutat.