Megjottek a borok, koszi, egy bajom van:
A kéziféké kb. 2 centivel rovidebb az eredetinel es az aljat kezzel szebben teptem volna le... :(
Na mind1 holnap megprobalom valahogy feleroltetni, a valtot mar megcsinaltam, az jo.
Hol vetted a bort? Nem cimre gondolok hanem hogy mi egy ilyen boltnak a megnevezese... Bordiszmuves vagy mi? :) Es milyen arba van mondjuk negyzetmetere? (Nem azert kerdezem mert ra akarok allni a valto-gatya gyartasra, masra kene..
Egyebkent ugy dontottem valtogombot is veszek mert az is eleg gusztustalan allapotba van. Ajanlat?
Mas:
Ugy vettem eszre mostanaban (lehet hogy a hideg miatt?) hangosabb lett belulrol az auto. Ez lehet annak is a jele hogy kezd szétherélödni a motor? Az utobbi fel evben gyakran eleg forszirozott tempoban hasznalom. Foleg 3-4000 folott elegge erces a hangja. Szinte biztos hogy nem kipufogo, mert azt azert megismernem...
Valamint mennyire art a motornak (1.6i, ha szamit) ha hidegen nyuzom? Itt nem a huzatasra gondolok, hanem az alacsony fordulaton, de eros gazzal..
Végigsasoltam mindent. Megnéztem műszerrel a lambdaszondát is és dolgozik mint a kisangyal . Kifújásnak semmi nyoma és nem csattog nálam más csak a tropa féltengely + váltó. (kicsit húzós lesz a jav és még fizetem a részleteket :>((( )
Amúgy igazad volt nemcsak alapjáraton dolgozik, hanem részterhelésnél is, meg tolóüzemben....ettől aztán motorféken rángat illetve meg - meg lódul. Az vígasztal csak, hogy az új is elromlik és azt a szervízkönyv miatt vihetném a márkaszervíbe vagyonokért.
Mit jelent a korlátozott eredmény? Minden más lehetőséget megnéztél? Soroljam? Tanult kollégánk, C20XE elég kimerítően felsorolta lentebb. Az enyém se javult meg teljesen, ill az alapjárati bajok maradtak. Érdekes elméletem van még a dologról, nálam ha alacsony fokozatban és sebességnél elveszem a gázt akkor fémes csattanásokat hallok a motor felöl. Na most azt mondják a hozzáértők, hogy ezt okozhatja a motortató ill. a kipufogonál - leömlő csonk vége - lévő tüzkarika hiánya, kiégése is. Ha az utóbbi akkor esetleg a lambda szonda mérését megzavarhatja a kifujás, így a Motronic rángathatja az alapjáratot.
No mitszolsz?
Sziasztok!
c20xe! A XII-t egy másik fórumon használtam és onnan maradt vissza a jelentése nem tul érdekes és hosszú is lenne elmagyarázni bocsi.
Lehet javítani az úszót vagy csak cserélni?
Köszi.
Megnéztem azt a szelepet. Ha kézbe veszem kb 2mm nyilás van rajta, delej rákapcsolásakor bezár ez a rés és az ellenkező oldal nyit arányosan a villannyal. Gondolom az inditáshoz ad egy fix levegő tömeget, majd ha beudrott a motor, ezt elzárja és a tulsó oldalról szabályoz. Lehet ez baromság de jól hangzik.
A váltógomb elég nehezen jön le, én gy határozott mozdulattal letéptem a fekete "puha" gombot. Alatta maradt egy bordázott müanyag , hogy ez hogy jön le nem tom, de nem is kell mert így már szerelhető a gatya. Én racsnis bilinccsel rögzítettem. Az irodai tüzőgép gyenge, bicosabb kell.
Örülünk (C20NE, Long)a sikeres beavatkozásnak. Az akksit terheléses vizsgálatnak kell alávetni - a.villany szer. 2 perc - ha jó akko öninditó puceva, nekem még hátra van.
A termosztátom valszeg. beragadt, már utánna néztem, sajna 2,8 kHuf.
- Ma megnéztem egy V6-os Calibrát: az MILYEN KIRÁLY!!!
Az enyémen még soha nem ment 90 fok fölé a mutató. Országúton fel sem megy addig, városban pedig pont 90-nél bekapcsol a ventillátor. A céges Astrán meg állandóan 100 fokot mutat!?
Köszönöm a segítséget, alapjárati szelep megtisztítva, probléma megoldódott.
Ha néha nehezen forog az indítómotor az mechanikai (kopott és feszül) ok miatt van, vagy elektromos hiba is lehet?
Hali,Jó Regg!
XII!
Mit takar ez nick ,ha nem vagyok indiszkrét?
Talán a kerületet, ahol laksz?
A hibás hűtővíz jelzésed, valszeg attól van, hogy a kiegyenlitő tartájod kupakján lévő erzékelő sz@rakodik.A kupak tengelyén, alul lévő úszónál lesz a gond.
űdv.c20xe
Sziasztok!
Örülök,hogy tetszik a gép!
A kihangosító és az a másik valami már nem volt benne mikor vettem ugyhogy fogalmam sincs mi volt :)
A vízhőfokhoz annyit,hogy nekem 80-100 közt mozog a városban ventilátor ki-be országúton beáll 85-90 re.
Amugy nekem sokszor bejelez a hűtőviz visszajelző mintha kevés lenne a víz de töbször leelenőriztem és mindíg ok. a szint ugyhogy valszinüleg a kapcsoló szarakodhat.
Nekem 90 fok folott tanyazik normal helyzetben a corsan is, vectran is. A V6 szinte sosem tud olyan hideg lenni mint az 1.4-es :-) Dugoban siman 100 fok fole megy, a ventillator nem is tudja kanikulaban 100 ala nyomni, foleg ha klimazok is. A corsaban azert hasonlo esetben valamivel 100 ala viszi...
Az F Astrámon nekem is előfordult a dolog többször is, de mindig rendesen lehűtötte a vizet, csak azt vettem észre, hogy picit megremeg az autó amikor beindult a ventillátor.
Most a Gnél még 40 fokban, városban sem éreztem, valami változott! lehet, hogy nem remeg a venti...
c20ne!
Abban igazad van, hogy az a "műszer" inkább egy saccoló szintjén áll.De az régi Opeloknál két fajta széria létezik e tekintetben:1.,mint a Tied is viszonylag pontosan mutatja az értéket a 90 Cfok az kb. ott van ahol a kalibrálás is, de (2.)
a másiknál egy rovátkával lejebb csúszott az egész és így a 90 cfok környéke az első csíkra kerűlt, a ventilátor is nem a piros tartomány elött kapcsol be, hanem kb. műszeren kalibrált 90 Cfoknál.
c20xe
Nálam 90 Fok körül, de ha becammogok egy dugóba akkor bizony 95 - 100 fokig is elmegy aztán bekapcsol a venti és visszamegy 90 - re. Alatta nemigen szokott lenni. Szerintem ez a műszer által mutatott érték igencsak sacc érték. Műszernek nevezni azt a kijelzőt szerintem nem szabad. Ha pirosban vagy kékben van az szerintem baj, de , hogy a kettő között mit mutat ne adj rá. Vegyél egy hőmérőt, lehetőleg elektronikusat és mérd le.
Sajna magáról az elektronikárol nincs, csak az Opel könyvben lévő kapcsirajzokat másoltam ki. EZ gondolom meg van neked is.
Lehet egy megoldás amit irtál az állandó nyomással. Asszem holnap kiveszem azt a comput és megnézem a tipusát hátha találunk valamit a neten róla.
Neked hol tanyázik a hőfokmérő mutatód? Nálam a kék sáv és az első vonal közt, vagyis e szerint 85 fok alatt van (második vonal 90fok), bár a gépkönyv szerint más a skála osztás.
Szasz!
XII!
Szép a járgány és akkor elég visszafogott voltam.:o)
Apropó!A telefonkihangositónak a hangszorója miért oda került, ill mellette az micsoda?
A nyomásról azért nincs infó , mert egy szelep állandó értéken tartja ( elméletileg ) 3 bar - on. Ha ismert a szelep keresztmetszete ahol fecskendez ismert az idő akkor szerintem a nyomással együtt már számolható a fogyasztás, az útadó jelével együtt ! ( C20NE találgat )
Nézegettem a kapcsi rajzot, a compunek sokféle bemenete van.
Pl:
-tolatólámpa
-gyujtás jel
-megtett út induktiv adó
-üzemanyag tart. menyiség jeladó
-egy valami a motronicból
Noez utóbbirol nem derül ki, hogy mi lehet, tán a szelepek vezérlőjelével aranyos valami.
1. átfolyásmérőnek nyoma sincs
2. a befecskendezett üa. nyomását sem figyeli semmi, ill. nem találtam nyomát a compu bemenetek közt.
De eleg keves infot lehet kiszurni rola. Azt latom, hogy klima es BC van benne, meg mintha turbos lenne a kormanya, de azert erdekelnenek az egyeb parameterei is!