Keresés

Részletes keresés

moonshadow Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38969

Szépen kialakult! :)

 

Arra van valamilyen beépített megoldásod, hogy ha valami oknál fogva elszáll a rendszerből a nyomás, pl. csőrepedés-törés, akkor riasszon?

Az enyémből valami ilyesmit hiányolok, pl. nyomáskapcsolós mérőóra, vagy nyomásgomba... Megakarom csinálni úgy, hogy ha nem vagyok otthon az asszony is tüzelhesen és ne arra menjek haza, hogy a háznak nincs teteje. :)

Előzmény: Blue_Sky_007 (38780)
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38968

 

Igen, az enyémen 11 / 12 bemenet nincs is tehát még típuson belül is (C100) vannak eltérések (hogy nehogy egyszerű legyen).

 

 

Előzmény: sur5al (38962)
sur5al Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38967

Akkor a cső 2" vagy 2,5". Úgy tudtam 5O ill 65 a belsőjük, de lehet, hogy a vastagságtól is függ. Nekem 2,5" van, ami kívül 75,5.

 

Nagyon ügyesen oldottad meg az égetőteret! Így elég volt lapokat önteni, aztán összelegózni. Vagy azok samottból vannak, csak a fúvóka beton? A kandallóba tettem most egy bélést próbaként, hogy megnézzem jobb lesz-e, de a 3cm kő nem bírta, szétrepedt, nekem is ez lesz a következő, hogy veszek pár zsák betonyt. Már beszéltem a Ráth-al, a Carath11OO-est javasolták. Neked is olyan anyagból van öntve? Milyen vastag? Nincs benne semmi csak tiszta beton, igaz? 

 

A fúvóka oldalán látható körök mik? Ill. a fúvóka felett, oldalt lévő két rács gondolom primer levegő belépési pont, de honnan jön a levegő? Mögötte is víztér van, nem?

 

Faelgáz kandallón még gondolkodom. Lehet mégis meg kellene csinálni. Csak az alsó égetőkamrával nem tudok mit csinálni:D

Előzmény: Törölt nick (38953)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38966

Köszi.

Az elektronikához nem igazán értek. Ha majd lesz időm, átnézem a doksikat.

Előzmény: arsenelupin (38964)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38965

"A másik hasonlóan üzemel, de füstre (K érzékelő, de 1O hosszú benyúlással a füstcsőbe). 13O foknál indít egy keringető ventillátort (23OV) és 2OO foknál indítja a szirénát/villogót (12V)."

 

Valami hasonló dologra gondoltam. Most még csak füsthőfok mérésre használnám, és később, ha sikerül beszereznem majd egy pufit,

akkor a gányoló féle bekötéshez kell, hogy (ha jól emlékszek) lekapcsolja a kazán és a pufi közötti keringtető szivattyút.

Előzmény: sur5al (38962)
arsenelupin Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38964

Csak, hogy jól megkeverjem még ezeket is megnézheted ;-)

 

http://3w.dunaweb.hu/~arsen/REX_C100.pdf

http://3w.dunaweb.hu/~arsen/c100set.pdf

 

 

Előzmény: kingoftailor (38963)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38963

Köszi.

Előzmény: sur5al (38962)
sur5al Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38962

@42tibcsi Nem egészen. Van ilyen is, olyan is.

 

@kingoftailor

 

Nézegesd ezt!

 

Egyszerűen talán az alkalmazási példákon keresztül érted meg. Azt, hogy neked milyen kimenet kell (relé vagy direkt), el kell döntened. Megveszed a megfelelő típust.

 

Az enyém pl. azt csinálja, hogy 23OV-al üzemel, de kap 12V-ot is. Ha a K érzékelő eléri a 6O fokot a normál kimenet kapcsolja a szivattyúkat (23OV). Ha a vízhőfok eléri a 9O fokot, kapcsolja a szirénát és villogót (12V).

 

A másik hasonlóan üzemel, de füstre (K érzékelő, de 1O hosszú benyúlással a füstcsőbe). 13O foknál indít egy keringető ventillátort (23OV) és 2OO foknál indítja a szirénát/villogót (12V).

 

A kapcsolások lehetnek fordítottak is, de fűtésnél az elért hőfok esetén lépünk valamit (hűtésnél pl. addig megy a kompresszor, míg a hőfokot el nem érjük, aztán bont). Ebből az is származik, hogy a kijelzőjén lévő LED addig világít, amíg a kapcsolási küszöböt el nem éri, aztán kihuny.:)

Előzmény: 42tibcsi (38954)
sur5al Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38961

Köszi!:D Hú, ez így még mindig kínai. Nem találok benne komoly érvet (vagy nem értem).

 

Pl. a rétegződésről sem beszél. A folyamatos veszteségről igen. Bár ez kérdéses, hogy 1 tartály teljes felülete vagy két tartály fele ad-e le több hőt. Talán a párhuzamos veszít ezen a téren, mert igaz, hogy nincs alja, de két fedele van az eggyel szemben és a legtöbb hő ott vész el. Azonban ez a különbség sem valami jelentős.

 

Azt látom, hogy a napkollektoros rásegítés inkább csak a párhuzamosnál működik. Persze ez nem mindenkinek fontos.

 

Ahogy írtam is, szerintem különböző tartályok esetén a soros a jobb, amúgy mindegy, ill. napkollektoros rásegítésnél a párhuzamos.

Előzmény: TIGweldING (38951)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38960

Hát igen, ennél már egy lambda szondát vezérléssel csak beleaplikálnék. :-)

Előzmény: Törölt nick (38953)
sur5al Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38959

Az enyém a nagytesója, MD-4G, azaz 4 tűs. Nekem 38% a max., de mutat gyanúsan keveset időnként. Be kellene kalibrálni:)

Előzmény: sönby (38948)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38958

Te joevagyok68!

 

Nincs véletlenül képed, vagy bekötési rajzod az indirekt tárolódról?

Mondhatnám, hogy kb a Te utadat járom. (kazán->indirekt->puffer)

Most jutottam el az indirekthez.

A concept neptun kombi indirekt tárolót választottam (120 literes, egy csőkígyóval és egy 2KW-os elektromos fűtőbetéttel).

 

Ha már bontva lesz az a rész, akkor beépíttetek egy esbe vtc 511-est is.

Ha megvannak a szükséges alkatrészek, akkor még ki kell agyalnom azt is, hogy mit, hova kell beszereltetni.

 

42tibcsi Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38957

Vannak itt tőlem jobban hozzá értök, egyszerűben: folyamatos pid vezérelt digitális kijelzésű termométer és termosztát 3 érintkezős relés kimenettel. Természetesen lehet kalibrálni,  a relé munkafázisát (bontás v. zárás) tetszőlegesen tudod be állítani, jezi felül pirosan az aktuális hőmérsékletet (akár 1000°C ig) alatta zölden a relé bekapcs. hőfokát.

„K” érzékelővel renkivül gyorsan reagál a hőmérséklet változásra. (fűst járatban ajánlatos a hosszabb érzékelőt használni).

Hát tömören egyszerűen ennyi.   

Előzmény: kingoftailor (38956)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38956

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy értem. :-)

 

Előzmény: 42tibcsi (38954)
style Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38955
Na pont van ez a lux nedvességmérő az obiban.Veszek is egyet.
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38954

 

A C-100- as csak relés ( 3 érintkezős) kimenetű. Alarm funkció is van rajta (bár én ezt nem használom). Gondolom ez az alap (stenderd) tipus.

 

 

Előzmény: kingoftailor (38952)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38952

Mi a különbség a különböző rex-ek között (pl rex-c100 és rex-c700)?

 

TIGweldING Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38951
Előzmény: sur5al (38945)
sönby Creative Commons License 2012.11.01 0 0 38950
Persze,én sem teszek 25% feletti víztartalmú fát a tűzre.Csak kíváncsi vagyok.
Előzmény: nagykunsági (38949)
nagykunsági Creative Commons License 2012.11.01 0 0 38949

Az enyém 42%-ig mér. Az nem olyan nagy különbség.

 

Végül is amelyik 39%-nál kiakad, ott már vizes a fa. Szerintem mindegy, hogy 38 vagy 45 % a víztartalom, tűzre ilyen fát nem teszek.

Előzmény: sönby (38948)
sönby Creative Commons License 2012.11.01 0 0 38948
Az én nedvességmérőm ez a típus: md-2g. Esetleg akinek szintén ilyen van,mennyi a max amit mérni tud vele?Nekem 39%-nál kiakad,és itt olvasok 4x%-okat is.No nem mintha ez számítana,csak érdekel.
nagykunsági Creative Commons License 2012.11.01 0 0 38947

Nekem is ilyen van.

Előzmény: kislisztes (38942)
sur5al Creative Commons License 2012.11.01 0 0 38946

Neked van néhány típus, ha jól emléxem.:D Lehet kellene vennem egy másikat is, mert a 4 tűs eBay túl szépeket ír, nem hiszek neki. Néha még 5% is van rajta.

Előzmény: Blue_Sky_007 (38943)
sur5al Creative Commons License 2012.11.01 0 0 38945

Na, meg ne sértődj már! Bocsánat, de nem érveltél. Azt írtad, mert jobban felborul a rétegződés. Kérdeztem miért, erre matekóra következett a felületek-térfogatok témájában. Megnéztem a linket, de nem nagyon bírom a németet. Mindegy, megpróbálom megguglizni. Vagy lefordíthatnád:D 3 kapcsolás? Ja, két párhuzamos is van. Összekötőkkel és anélkül.

 

Magam is jónak tartom mindkettőt egyébként, vannak előnyök, hátrányok mindkettőnél. Azzal kezdted, hogy a Szakszer kapcsolás volt az alap (ami párhuzamos) aztán mégis sorost csináltál. Ez a döntési folyamat érdekelt, ennyi. 

Előzmény: TIGweldING (38937)
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.01 0 0 38944

 

Jó. Két és féléve megvan, még az eredeti ellemel.

 

 

Előzmény: kislisztes (38942)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.01 0 0 38943

Az is jó. A Conrad annyira nem szokott vacakot árulni (illetve igen de nem veszed észre).

Előzmény: kislisztes (38942)
kislisztes Creative Commons License 2012.11.01 0 0 38942

Az jó ár! Megbízható? Nézegetem régóta őket, gondolom a drágább jobb, de nem tudok/akarok kiadni 20-25ezret ilyenért.

 

Conrad-nál is jó minőség szokott lenni:


http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=101288


Ez milyen lehet?

Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.01 0 0 38941
Előzmény: kislisztes (38939)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.01 0 0 38940

5eFt volt az Aldiban. De most van az obiban is emlékeim szerint.

Előzmény: kislisztes (38939)
kislisztes Creative Commons License 2012.11.01 0 0 38939

Mennyibe kerül egy ilyen kütyü?

Előzmény: Blue_Sky_007 (38926)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!