Keresés

Részletes keresés

gmkiev Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38981

Házi vízellátókon van ilyen, csak fel kell szerelni. De azért ez sem szól ha áramkimaradás van. Tehát marad az akkumulátor, de mi van ha azt meg elfelejted feltölteni és folytathatjuk a sort a végtelenségig. :)))

De az egészséges óvatosságot szeretem én is.

Előzmény: moonshadow (38978)
moonshadow Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38980

Már csak azért, mert tavaly emlékszem milyen hirtelen emelkedett a vízhőfok amikor a hőmennyiségmérő utólagos kiértékelése alapján sikerült pár percig 38 kw-on járatni a 35 kw-os kazánt. Ilyenkor lenne csőtörés gyorsan zárni kéne az összes égési levegőt.

Valahol olvastam, hogy izzó kazán kihűtésére csutkára kell nyitni az ajtót, meg a kéményt. de szerintem akkor csak mégjobban dönget a többlet osszigén miatt. :DD

arsenelupin Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38979

Úgy kell beállítanod, hogy ne zárjon le teljesen a huzatszabályzó.

Maradjon2-3 vagy 4-5mm rés, rendszere válogatja, ki kell tapasztalnod.

Előzmény: johnycage (38971)
moonshadow Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38978

Az már van, de tételezzük fel, hogy a véletlenek szerencsétlen összjátéka folytán pont akkor van csőtörés a rencerbe, amikor az utcában gipsz jakabéknál éppen nemfizetés miatt rakják fel a szűkítőt, tehát elzárják az uccába a vizet.

Namost a víz valahol elfolyik, a kazán dönget, a szivattyú szárazon jár ezerrel, a kazánban csökken a vízszint és megforr.

Jó lenne egy nyomásgomba ami riaszt egy csöngőn ha pl. az 1,2 baron tartott rendszerem nyomása leesik mondjuk 0,5 barra.

 

Előzmény: gmkiev (38974)
gmkiev Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38977

"Kényesség keserűség nélkül nincs" Mondotta Nagymamám. Jelezve néha, hogy tökéletes megoldások nem léteznek, csak törekvések. :))))

Előzmény: kingoftailor (38975)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38976

Ez így van. Ez a dolga. :-)

Előzmény: kingoftailor (38975)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38975

Nekem van olyan. Viszont ha csőtörés lenne, akkor csak rontana a helyzeten, mert a kifolyt víz helyére folyamatosan engedné az új vizet.

Előzmény: gmkiev (38974)
gmkiev Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38974

Automata feltöltő szelep a megoldás. Beállítod az elvárt nyomást, és tartja.

Előzmény: moonshadow (38969)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38973

Rakj rá szenet fa helyett. ;-)

Előzmény: johnycage (38971)
style Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38972
10-13% minden.mondjuk jópár éves a cucc.
johnycage Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38971

 

Viadrus U26 kazánt kipróbáltam és jól működik már csak az érdekelne ,hogy tudnám megoldani ne égjen el a fa olyan hamar? Ha lezár a huzatszabályzó a beállított értéknél akkor a fa csak füstöl és nem akar elégni és nem ís fűt anyira! Ha valakinek van jó tippje hogy lehet takarékoskodni a fával de fűtsön is megfelelően akkor várom a tapasztalatokat!

Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38970

Nincs. Bár a cirkón van egy piros lámpa ha leesne a nyomás. :-)

5letnek jó, de nem tudok vele semmit tenni.

Ha csőtörés lenne, vagy radiátor lyukadás, az nagy szívás, de erre nincs megoldásom.

Előzmény: moonshadow (38969)
moonshadow Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38969

Szépen kialakult! :)

 

Arra van valamilyen beépített megoldásod, hogy ha valami oknál fogva elszáll a rendszerből a nyomás, pl. csőrepedés-törés, akkor riasszon?

Az enyémből valami ilyesmit hiányolok, pl. nyomáskapcsolós mérőóra, vagy nyomásgomba... Megakarom csinálni úgy, hogy ha nem vagyok otthon az asszony is tüzelhesen és ne arra menjek haza, hogy a háznak nincs teteje. :)

Előzmény: Blue_Sky_007 (38780)
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38968

 

Igen, az enyémen 11 / 12 bemenet nincs is tehát még típuson belül is (C100) vannak eltérések (hogy nehogy egyszerű legyen).

 

 

Előzmény: sur5al (38962)
sur5al Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38967

Akkor a cső 2" vagy 2,5". Úgy tudtam 5O ill 65 a belsőjük, de lehet, hogy a vastagságtól is függ. Nekem 2,5" van, ami kívül 75,5.

 

Nagyon ügyesen oldottad meg az égetőteret! Így elég volt lapokat önteni, aztán összelegózni. Vagy azok samottból vannak, csak a fúvóka beton? A kandallóba tettem most egy bélést próbaként, hogy megnézzem jobb lesz-e, de a 3cm kő nem bírta, szétrepedt, nekem is ez lesz a következő, hogy veszek pár zsák betonyt. Már beszéltem a Ráth-al, a Carath11OO-est javasolták. Neked is olyan anyagból van öntve? Milyen vastag? Nincs benne semmi csak tiszta beton, igaz? 

 

A fúvóka oldalán látható körök mik? Ill. a fúvóka felett, oldalt lévő két rács gondolom primer levegő belépési pont, de honnan jön a levegő? Mögötte is víztér van, nem?

 

Faelgáz kandallón még gondolkodom. Lehet mégis meg kellene csinálni. Csak az alsó égetőkamrával nem tudok mit csinálni:D

Előzmény: Törölt nick (38953)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38966

Köszi.

Az elektronikához nem igazán értek. Ha majd lesz időm, átnézem a doksikat.

Előzmény: arsenelupin (38964)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38965

"A másik hasonlóan üzemel, de füstre (K érzékelő, de 1O hosszú benyúlással a füstcsőbe). 13O foknál indít egy keringető ventillátort (23OV) és 2OO foknál indítja a szirénát/villogót (12V)."

 

Valami hasonló dologra gondoltam. Most még csak füsthőfok mérésre használnám, és később, ha sikerül beszereznem majd egy pufit,

akkor a gányoló féle bekötéshez kell, hogy (ha jól emlékszek) lekapcsolja a kazán és a pufi közötti keringtető szivattyút.

Előzmény: sur5al (38962)
arsenelupin Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38964

Csak, hogy jól megkeverjem még ezeket is megnézheted ;-)

 

http://3w.dunaweb.hu/~arsen/REX_C100.pdf

http://3w.dunaweb.hu/~arsen/c100set.pdf

 

 

Előzmény: kingoftailor (38963)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38963

Köszi.

Előzmény: sur5al (38962)
sur5al Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38962

@42tibcsi Nem egészen. Van ilyen is, olyan is.

 

@kingoftailor

 

Nézegesd ezt!

 

Egyszerűen talán az alkalmazási példákon keresztül érted meg. Azt, hogy neked milyen kimenet kell (relé vagy direkt), el kell döntened. Megveszed a megfelelő típust.

 

Az enyém pl. azt csinálja, hogy 23OV-al üzemel, de kap 12V-ot is. Ha a K érzékelő eléri a 6O fokot a normál kimenet kapcsolja a szivattyúkat (23OV). Ha a vízhőfok eléri a 9O fokot, kapcsolja a szirénát és villogót (12V).

 

A másik hasonlóan üzemel, de füstre (K érzékelő, de 1O hosszú benyúlással a füstcsőbe). 13O foknál indít egy keringető ventillátort (23OV) és 2OO foknál indítja a szirénát/villogót (12V).

 

A kapcsolások lehetnek fordítottak is, de fűtésnél az elért hőfok esetén lépünk valamit (hűtésnél pl. addig megy a kompresszor, míg a hőfokot el nem érjük, aztán bont). Ebből az is származik, hogy a kijelzőjén lévő LED addig világít, amíg a kapcsolási küszöböt el nem éri, aztán kihuny.:)

Előzmény: 42tibcsi (38954)
sur5al Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38961

Köszi!:D Hú, ez így még mindig kínai. Nem találok benne komoly érvet (vagy nem értem).

 

Pl. a rétegződésről sem beszél. A folyamatos veszteségről igen. Bár ez kérdéses, hogy 1 tartály teljes felülete vagy két tartály fele ad-e le több hőt. Talán a párhuzamos veszít ezen a téren, mert igaz, hogy nincs alja, de két fedele van az eggyel szemben és a legtöbb hő ott vész el. Azonban ez a különbség sem valami jelentős.

 

Azt látom, hogy a napkollektoros rásegítés inkább csak a párhuzamosnál működik. Persze ez nem mindenkinek fontos.

 

Ahogy írtam is, szerintem különböző tartályok esetén a soros a jobb, amúgy mindegy, ill. napkollektoros rásegítésnél a párhuzamos.

Előzmény: TIGweldING (38951)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38960

Hát igen, ennél már egy lambda szondát vezérléssel csak beleaplikálnék. :-)

Előzmény: Törölt nick (38953)
sur5al Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38959

Az enyém a nagytesója, MD-4G, azaz 4 tűs. Nekem 38% a max., de mutat gyanúsan keveset időnként. Be kellene kalibrálni:)

Előzmény: sönby (38948)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38958

Te joevagyok68!

 

Nincs véletlenül képed, vagy bekötési rajzod az indirekt tárolódról?

Mondhatnám, hogy kb a Te utadat járom. (kazán->indirekt->puffer)

Most jutottam el az indirekthez.

A concept neptun kombi indirekt tárolót választottam (120 literes, egy csőkígyóval és egy 2KW-os elektromos fűtőbetéttel).

 

Ha már bontva lesz az a rész, akkor beépíttetek egy esbe vtc 511-est is.

Ha megvannak a szükséges alkatrészek, akkor még ki kell agyalnom azt is, hogy mit, hova kell beszereltetni.

 

42tibcsi Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38957

Vannak itt tőlem jobban hozzá értök, egyszerűben: folyamatos pid vezérelt digitális kijelzésű termométer és termosztát 3 érintkezős relés kimenettel. Természetesen lehet kalibrálni,  a relé munkafázisát (bontás v. zárás) tetszőlegesen tudod be állítani, jezi felül pirosan az aktuális hőmérsékletet (akár 1000°C ig) alatta zölden a relé bekapcs. hőfokát.

„K” érzékelővel renkivül gyorsan reagál a hőmérséklet változásra. (fűst járatban ajánlatos a hosszabb érzékelőt használni).

Hát tömören egyszerűen ennyi.   

Előzmény: kingoftailor (38956)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38956

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy értem. :-)

 

Előzmény: 42tibcsi (38954)
style Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38955
Na pont van ez a lux nedvességmérő az obiban.Veszek is egyet.
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38954

 

A C-100- as csak relés ( 3 érintkezős) kimenetű. Alarm funkció is van rajta (bár én ezt nem használom). Gondolom ez az alap (stenderd) tipus.

 

 

Előzmény: kingoftailor (38952)
kingoftailor Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38952

Mi a különbség a különböző rex-ek között (pl rex-c100 és rex-c700)?

 

TIGweldING Creative Commons License 2012.11.02 0 0 38951
Előzmény: sur5al (38945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!