Hali, jó regg!
Nekem is "mászkál" a hőfok mutatóm, természetesen, főleg nyáron.Az űzemi hőfok és a ventilátor bekapcsolása között,és csak városban, autópályán-úton közel fix.Ez kb olyan, mint Lorenak. Télen olyan 3-4 km kell az üzemi hőfoknak, 1-2 perc melegités után.:o(
gabriel:
Nem túlzás az, hogy a kocsi 1 km alatt bemelegszik? Előtte mennyit járatod egyhelyben?
Nálam városban legalább 5-6 km, amíg eléri az üzemit. És sajnos nagyon sokat zabál amióta hideg van, ugyanis csak ilyen 5-6 km-es távokat megyek vele.
Amit kérdezni akartam: hol tudok 175/70R13 hóláncot venni? Valakinek van eladó?
Szombaton szar napom volt: valaki meghúzta a kocsi jobb elejét, amíg az utcán parkoltam. Nem súlyos, alig látszik, de mit lehet csinálni ilyen esetben, ha komoly a kár?
Most lattam valamelyik ujsagban a 3.0 V6 Clio-t. Hat nem semmi verda, eleg robusztusan nez ki es a hatso utas a V6, ami gyonyoruen latszik. Nagy szep, eleg jo lehet vezetni is. Ezek utan kicsancsi vagyok a szinten kozepmotoros Corsa V6-ra is, remelem lesz belole valami :)
Az a hang szerintem attól van, hogy amikor végálláson túl erőlteted a szervót akkor a szivattyú nyomja az olajat mint a bolond a túlnyomásszelep meg visszaengedi az olajat, hogy az előírtnál nehogy nagyobb szervónyomás alakuljon ki. Ennek az "üzemállapotnak" a hangja az amit leírtál. (Egyébként ha laza a szíjj az is ilyenkor csúszik meg.) Ha visszengeded, akkor az olaj már nem áramlik a dugattyú mögé és nem kell visszaengedni a fölösleget ettől szűnik meg a hang.
Ez a termosztát dolog érdekes. Vajon miért úgy megy tönkre szinte mindíg, hogy átenged és nem úgy, hogy beragad és túlhevül a motor. A fogyasztást szerintem is megnöveli, mert a vízhőfok alapján pótlólagos üzemanyagot fecskendez be, mert hidegnek hiszi a motort és meg akarja akadályozni, hogy a hideg felületeken kicspódó üzemanyagtól elszegényedjen a keverék és lefulladjon a motor.
Nekem is nagyobb a fogyasztás, mint aminek szerintem lenni kéne de mivel a motor hamar bemelegszik szerintem nem ez a baj. Egy az enyémtől nehezebb vectrában szerintem nem kéne, hogy kevesebbet fogyasszon :>((
Szerintetek ha egy motort több gépbe is tették (pl enyimet Frontera, vectra, omega, calibra) akkor ugyanazzal a programmal teszik, vagy minden géphez külön csinálnak vezérlőprogramot??
Köszi a tippet az ékszíj csuszásróld de van tapasztalatom még a Mazdából, tudom milyen hangja van ha csuszik a szíj.Szervós kormány ki mechanikus be. :(((
Gondolom Asszem kollégának lehet igaza a dologban mert kis vissza engedésre elhallgat.
FIJJUG!
Még is jol gondoltam én ezt a termosztát dolgot, emlékeztek írtam, hogy az én alajárati fogyim 1,5 liter/h a vizem meg hideg , városi fogyi 11,5l. Szóval termosztát csere rulezz.
Funk:
Gyakorlatilag bármilyen szabványos rádiót betehetsz. Mint c20xe írta, a kijelzőn a dátum fog látszódni.
Kivéve, ha Alpine v. Kenwood rádiót szeretnél, mert nekik van megoldásuk a gyári központi kijelző és kormányvezérlés használatához.
Azert csak ovatosan azzal az orhely-elhagyassal! Ja, es nem am egesz ejjel nezni a muholdas csatornakat! :-) Mar azt sem ertem, hogyhogy nem veszik eszre a megemelkedett telefonszamlat :-)
Amugy a nagy mennyisegu gepjarmu vasarlasok elotti kalkulaciokat nalatok milyen lamerek csinaljak, hogy nem tunt fel nekik, hogy az opelekkel csak szivtok? Miert nem corollakat vesztek? Most komolyan!
Ez tenyleg igy van, tehat egy computer az adatok alapjan (pl. fordulatszam) eldonti, hogy eppen milyen terheles alatt van a motor es ehhez igazitja a viz homersekletet. Csa tudjak mit csinalnak... Azota lehet, hogy tobb autonal igy van, en eloszor a 3-as BMW-ben hallottam rola.
El tudom kepzelni, hogy 2000-es fordulaton mas homerseklet a kedvezo, mint pl. tartos 5000-nel. Te nem?
Nana, azert nem maszkalnak csak ugy a mutatok, nehogy mar nem voltam vilagos? :-) Bar neked igy estefele meg a muszak kezdeten, eleg nehez magyarazni :-P
Amugy az uj 3-as BMW-ben a termosztat a vezetesi stilushoz lovi be a viz homersekletet, azaz nyomulos stilus eseten 105 fokon tartja, nyugodt autozas eseten 88 fokon. Ezzel allitolag 1%-os fogyasztas-csokkenest ertek el. Az ok-okozati osszefugges egyelore nekem se kristalytiszta, dehat Munchenben se iskolasok epitik az autokat...
De ezek uj koruk ota igy mukodnek. Azaz kijottek a gyarbol hibasan megis megy az auto? Futes oke, hamar bemelegszenek, egyszer se forrt fel a viz stb. Tehat kimelve orszaguton, autopalyan 90 folott van a mutato, dugoban, hajtav corsaban 100 kornyeken, vectraban 100 folott. Nemar, hogy most akkor tobb mint 100e km ota rosszak! Mond inkabb, hogy rossz konstrukcio vagy valami :-)
"a vectra/corsa mutatoi 92 es 105 kozott jatszanak a dugoktol es hajtastol fuggetlenul"
Hát Te erre mondod, hogy jó???!!!!
A mutatónak kutya kötelessége egyhelyben maradni, mintha odaragasztották volna. Kivétel a dugó, akkor pár fokot mehet feljebb, de a ventillátornak hamar vissza kell kergetni.
A termosztát nem úgy romlik el, hogy pl kiesik a helyéről, hanem, hogy olyanokat csinál, mint neked :-P
Asszem,
az astrat 160e-el adtam el, meg jo volt a termosztat, a vectra lassan 120-nal a corsa 110-nel jar es meg nem romlott el. Akkor most mi van? Lehet, hogy nekunk Mazdakat adtak el opel-jelvennyel? :-)))
A mutato-kerdeshez adalek: az S40-es volvoban (99-es, 70e km) a vizhomero mutatoja mindig szepen gyorsan beall kozepre es ott is marad. Ezzel szemben a vectra/corsa mutatoi 92 es 105 kozott jatszanak a dugoktol es hajtastol fuggetlenul. A V6 eseten meg meg is ertenem, hogy baromi nehez huteni a kis motorterben a motort, de a corsanal...
Szal ez miert van? Vagy ezek mar ilyen szempontbol reginek szamitanak (95 ill. 96-os)?
Ha a kormány teéjesen ki van tekerve, és még ráfeszít az ember, teljesen normális, hogy sivít, sziszeg. Na ilyenkor vissza kell engedni egy centit, hogy ne szenvedjen, ettől a kerék még nem fordul visszább. Az olajos szervo az ilyen.
A termosztát álltalában nem egyik napról a másikra megy tönkre, hanem szép lassan fárad el. Ezért nehéz észrevenni. télen figyel rá föl az ember, mert állandóan lesi, hogy mikor melegszik már be a motor, hiszen fázik, és fűtene ezerrel.
Egy új autó valóban úgy működik, mint gabriel kollega írta. Kezd felmenni, viszonylag gyorsan a mutató, és amikor helyére ér, akkor a mutató onnan többet nem mozdul. Kivétel fölfelé pár fokot, dugóban ácsorgáskor, mert akkor nincsen áramló levegő. Na ekkor jön jól a max hőleadási képesség fokozása (műanyag kiberhelés). Ha ez sem elég akkor természetesen bekapcsol a ventillátor.
Ha bármi változás áll be a hőmérő állásában, akkor azonnal gyanakodjunk a termosztátra.
Jó sok félét lehet kapni, de a hőfokoknak stimmelni kell. Meg szokták adni azt a két hőmérsékletet, ahol el kezd nyitni, illetve azt, ahol teljesen nyitva van. Mondjuk, 82, 89 Celsius. A ventillátor kapcsoló meg mondjuk 95 foknál kapcsol. A gyári értékeket be kő tartani.
Igen lehet, ha a szervopumpan csuszik a szij mert nem eleg feszes, annak eleg idetlen hangja tud lenni (tapasztalat :).
Asszem:
Ez a termosztat tema uj nekem, de most hogyu mondod, amiota huvosebb van, mintha tobbet koveltelne a lelkem :)) Van valami egyertelmu jele annak hogy haldoklik a termosztat?
Bizony Asszem kolleganak naaagyon igaza van.
Nekem a Granadamban nyekkent meg mult telen a termosztat. Alig akart bemelegedni, autopalyan meg szabalyosan visszahult 40 fok korulre.
Aztan rakattam bele "hozzaerto" "szerelonel" termosztatot.
Belerakott, 88 fokosat. Nem lett jo. Aztan en is elmentem boltba, vettem 92 fokosat, na azzal tokeletes. 1km alatt bemelegszik, es utana all kozepen a mutato mint a covek.
Pedig a ventillator allandoan megy, mert fix hajtasu :))
Szoval ha nem all be telen pikk-pakk a 90 fokra, a skala kozepere, akkor rossz a termosztat, cserelni kell. 100x inkabb a termosztat megy tonkre mint a vizhofokmero...
Most az Omegam se akar bemelegedni, csak 2-3 km alatt ha hajtom, igaz ez Diesel. Azert asszem kicsereltetem a termosztatot a kov. szerviz alkalmaval... Megiscsak 5 eves ...
Meg amikor csak ugy allok a lampanal, akkor is 87 fok korul kolbaszol a mutato, nem a 90-en.
En meg aztat nem szeressem. Sokat fogyaszt. Vagy nem?
"ez a takaró zsalu, mellyel igy van pontosan kalibrálva a hűtőrendszer"
Na, hogy az Opelnél mi van pontosan kalibrálva? Ezt most inkább hagyjuk :))
Szóval az a tapasztalat, hogy nyáron városban, műanyaggal félig takarva, igen gyakran teker a ventillátor. Ez nálunk mindenkit idegesített, legalábbis előző, más típusú autók után ez mindenkinek feltűnt.
Na, most a hűtés az úgy működik, normális esetben, hogy a hűtőrendszernek egy sarkallatos pontja van, a max hőelvonási képesség. Na ezen segítünk, ha kivesszük a műanyagot. Egy tisztességes rendszernél túlhűtésről SOHA nem beszélhetünk, hiszen a termosztát azért van a kocsiban, hogyha a motorban kezd esni a hőmérséklet, az szépen tegye a dolgát, csökkentse a hűtőn átáramló víz mennyiségét, esetleg teljesen le is zárja azt. Tehát teljesen mindegy, hogy mennyi levegő jut a hűtőre, ha azon nem áramlik át víz. Az autópályán pedig bizony sokkal nagyobb hőleadásra van szükség annál, mintsemhogy a termosztát csukva lehessen.
Más kérdés, hogy már 5-10 fok alatt városban érdemes letakarni az egész levegőnyílás felét (tehát jóval többet, kb ötször annyit, mint amit a kis műanyagbetét takart, mégpedig természetesen nem a ventillátor oldalát), mert így sokkal hamarabb bemelegszik a motor, akkor is, amikor a hűtőnek még semmi köze sincs a dolgokhoz, hisz mondjuk -15 fokban zárva a termosztát, viszont a motor egészét körüljáró hideg levegő útját is elzártuk. Ezzel egyrészt fogyasztász lehet javítani gyakori városi utaknál, másrészt az utastér is hamarabb bemelegszik.
Ilyen szempontból a waresz bentről bowdennel állítható zsalus hűtőmaszkja a legjobb megoldás. CSodálkozom, hogy nincs valami hasonló megoldás, a mai autóknál, hogy mondjuk az üzemi hőmérséklet eléréséig csukva van a levegőbeáramlás útja, majd akkor egy elektromágnes, vagy akármi kinyitja a zsalut.
Ja, hogy az Opelnél maradjunk, az Astrák termosztátja szinte évente cserére szorul (évi 40 ezrtől). Ezt onnan lehet észre venni, hogy kezd felkúszni a fogyasztás, a hőmérő észrevétlenül, hétről-hétre, egyre lassabban megy a helyére, ezért nem feltűnő, és álltalában csak tél felé veszi észre az emberfia.
Nekem egy 1.8 16v 96-ban 1 naposan azaz 1 naposan 375km után szakadt el a vezérműszij akkor a szakik azt mondták a szervizben , hogy a 16v-s opelek szaggatják a vezérműszijat. Az autót egyébként kicserélteék.
Asszem,
ha fennt vagy a neten nezz mar att lecci a Volvo topikba, volt ott egy fel napos eszmefuttatas (nekem koszonhetoen) a teljesitmenyrol es mereserol. Meg soha nem foglalkoztam a temaval, csak ma hajnalban kezdtem el toprengeni rajta, szal mar rajottem, hogy egy-ket talalgatasom vakvagany. Ha jol emlekszem (dizeles topikok) vmennyire tajekozott vagy e teren, ugyhogy eleg a magyarazkodasbol huzzal at a volvoba :-)))