Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Próbáld fentről begyújtani a komplett rakatot. Így lassabban ég le és nem is pazarlod a fát a hirtelen lelobbanással. A huzatszabályozónak meg érdemes hagyni egy kis pluszot (pár millimétert), hogy ne zárjon le teljesen csukott állapotban sem és így talán nem csak füstölög, hanem égni fog a bent lévő fa. Igaz, hogy ilyenkor nem is ad olyan meleget, nem lesz elég intenzív (hiszen pont ezért zár le) mintha kapna rendesen levegőt, de legalább nem szenesedik el, hanem elég, mint egy gyertya :)
Igen, én is erre gondoltam, hogy természetesen keményfával vegyesen, mondjuk 10-20 százalék arányban dobnám csak néha a furnért a tűzre. De veszélyt nem szeretnék okozni sem a kémiai anyagokkal, sem az esetleges nagyobb koromképződés miatti kéménytűzzel.
Nekem is van egy komplett albérletből származó 2 szoba, illetve konyhabútorom, amit simán eltüzelek a vegyes kazánban, vegyítve akáccal, fenyő hulladékkal, stb. Semmi extra nem történik, illetve nem tapasztalok semmi különöset. Igaz, hogy én nem sajnálom, pufferre megy, így 75-80 fokon jár a kazán. Nem nyitogatom az ajtót, így nem is büdös bent, a kéménynél sem látok és nem is érzek semmi különbséget a sima tüzifához képest. Ez nem jelenti azt, hogy nincs is.... A bútorról származó fém és műanyag kiegészítőket (pántok, fogantyúk, stb) azért le csavarozom, vagy letépem, azokat nem rakom a tűzre.
Attól tartok, igen. Egy órád van, egy relével? Nekem volt két óra, két relé és a keresztbe kötést nem szerette:) Nálad ennyire nem durva a helyzet, de én azt javaslom, hogy ha az UPS-t nem akarod poroztatni, a kazánházba vigyél le egy hosszabbítót ill. fixre is szerelheted, azon legyen az UPS táp.
De még bokszolok a bekötéssel, mert nem akarom a kazánházba rakni, hogy a hamupor ne tegye tönkre.
Kizárólag a kazánház konnektorra akartam kötni úgy, hogy kikötöttem a ház központi kapcsolótáblából azt a fázis szálat ami kizárólag kazánház konnektorokhoz megy és arra kötöttem az upsből kijövő fázist, gondolván, hogy a nulla meg a föld amúgy is közös az egész házon, de ahogy bekapcsolom lenyomja a fí relét nem értem miért.
Lehet csak úgy tudom megoldani ha az illető konnektor nullája és földje is teljesen elszeparálható a ház közös nullától és földtől?
Szeretnénk nem használt, vegyes tüzelésű kályhánkat használni huzamosabban. Ez azt jelenti, hogy heti egy nap lenne benne begyújtva kb, mert csak vasárnap van időm tüzelni. Már ha ezt lehet huzamosabbnak nevezni :)
Bútort cseréltünk nem rég, és ezért a régi bútort felhasítottam, így egy csomó, 2-3 cm vastag furnérlemez vár eltüzelésre.
Viszont neten óva intenek ennek eltüzelésétől, de sehol nem írják miért? Az összeragasztáshoz használt ragasztó kémiai gázkibocsátása lehet a gond? Vagy a ragasztóanyag koromképződése miatt előfordulhat kéménytűz? A kéménytűz az, amitől legjobban félek.
Van valakinek furnérlemezez tüzeléssel tapasztalata? Teljesen felügyelt, jól szellőzött helyiségben van a kazán, nem lenne magára hagyva. Szoktuk használni, de eddig csak az ősszel a kertből levágott vastag faágakkal üzemelt, ami ugye tiszta tömör fa, koromképződés nélkül.
Ha túlmelegszik a kazán, akkor a primér ajtót teljesen lezárom, és a töltő ajtót nyitom ki. Valamint a pinceajtót, hogy hideg levegő jöjjön befelé.
És hidd el szinte percek alatt csökken a kazán hőfoka (a titok nyitja: több hideg levegőt kap a kazán hőcserélője, mint amennyi levegő kell az égéshez, nem beszélve arról, hogy a hideg levegőt a tűznek fel kéne melegíteni, vagyis a tüzet is hűti. Ez összességében elég ahhoz, hogy a kazán elkezdjen hűlni).
Házi vízellátókon van ilyen, csak fel kell szerelni. De azért ez sem szól ha áramkimaradás van. Tehát marad az akkumulátor, de mi van ha azt meg elfelejted feltölteni és folytathatjuk a sort a végtelenségig. :)))
Már csak azért, mert tavaly emlékszem milyen hirtelen emelkedett a vízhőfok amikor a hőmennyiségmérő utólagos kiértékelése alapján sikerült pár percig 38 kw-on járatni a 35 kw-os kazánt. Ilyenkor lenne csőtörés gyorsan zárni kéne az összes égési levegőt.
Valahol olvastam, hogy izzó kazán kihűtésére csutkára kell nyitni az ajtót, meg a kéményt. de szerintem akkor csak mégjobban dönget a többlet osszigén miatt. :DD
Az már van, de tételezzük fel, hogy a véletlenek szerencsétlen összjátéka folytán pont akkor van csőtörés a rencerbe, amikor az utcában gipsz jakabéknál éppen nemfizetés miatt rakják fel a szűkítőt, tehát elzárják az uccába a vizet.
Namost a víz valahol elfolyik, a kazán dönget, a szivattyú szárazon jár ezerrel, a kazánban csökken a vízszint és megforr.
Jó lenne egy nyomásgomba ami riaszt egy csöngőn ha pl. az 1,2 baron tartott rendszerem nyomása leesik mondjuk 0,5 barra.
Viadrus U26 kazánt kipróbáltam és jól működik már csak az érdekelne ,hogy tudnám megoldani ne égjen el a fa olyan hamar? Ha lezár a huzatszabályzó a beállított értéknél akkor a fa csak füstöl és nem akar elégni és nem ís fűt anyira! Ha valakinek van jó tippje hogy lehet takarékoskodni a fával de fűtsön is megfelelően akkor várom a tapasztalatokat!