Hali!
Megint jönnek a hullámok!
Lore is máshol okoskodik,Asszem is babusgatja kedvenc Opeljét,C20ne a Terminálon szakmázik, a többiek meg egyszerüen lógnak csak nem neten.:o(((
c20xe
Nem, nem tudnal 260-nal menni, nem tudsz magasabb sebessegi fokozatban akkora teljesitmenyt elerni, hogy legyozze a legellenallast (ami ugyebar negyzetesen novekszik)...esetleg probald meg legures terben :))))
Asszem,
egy szemelyes dolog: nekem -9% (orvoskedvezmeny).
Meg egy par eszrevetel:
Daewoo, Hyundai, Kia. Hat...
Nekem a Xsara es a Megane volt meg a realitas, de az Opel Banknal kedvezobb finanszirozast nem talaltam (pl. szerzodesmodositasi dij 2 ezrelek)
Az astra gépkönyve kétféle váltót említ, egy hosszabbat, és egy rövidebbet, amit sportnak neveznek. A mi gépparkunkat szemlélve ezeket ötletszerűen rakták a gépkocsikba. A hosszabb váltóval mindegyik motor negyedikben éri el végsebességét, a rövidebbel pedig ötödikben, ami keveseb is lehet, mint a nem sport váltóval. Ez abból adódik, hogy nem tud ötödikben elérni a legnagyobb teljesítményhez adódó fordulatszámhoz.
Egy fiat gépkönyvet böngészgettem, és annál, minden motorhoz minden fokozat egyedi áttétellel van illesztve, plusz a végáttételek is ahhoz vannak igazítva. Az Astránál nem pöcsöltek, a váltó egyforma, csak a difi végáttétele változik. Ebből adódhat, hogy nem mindegyik konfiguráció szerencsés.
Vajaki2!
Felcsaptam egy árlistát, hogy mit lehet kihozni 2.8 misiből. A Te választásodban, ugye van DAB, szervo, centrál, metál, cd, centrál, ülésmag.
Az említett márkák nem tartalmazzák a metált, és magnót, cd helyett. Továbbá többnyire elektromos ablak, meg miegymás, állítható ülés kormány.
Citroen Xsara 1.4, 1.6 SX 2.75, ill 2.9
Daewoo Lanos 1.6 SX 2.45
Fiat Brava 1.2 16V, 1.6 16V SX 2.7 ill. 2.85
Fiat palio Weekend 1.6 16V 2.7
Hyundai Accent II 1.5 GLS 2.8
Kia Shuma 1.5 LS safety 2.75
Peugeot 306 1.4, 1.6 XR 2.67, 2.8
Renault Megane 1.4 berline 2.85
Seat Cordoba 1.6 Stella 2.8
A felsorolt autók motorjai álltalában erősebbek (akár 100 LE), fejlesztése pedig mindegyiknek újabb. Még mindig nem értem, hogy hol itt az árelőny!!!!
És akkor egy új modell nagyobb erkölcsi értékét, designját, biztonságát még nem is vettük számításba.
Omega 2.5TD, 5.-ben 3000 folott picivel 150.
3000-nel mondjuk 145 v. ilyesmi lehet.
50-nel hajszalnyival van 1000 folott.
A vege kb. 4200-4300-as fordulatnal 205 es 210 kozott.
4-ben nem probaltam ki hogy gyorsabb tudna e lenni, talan ott leforogna az 5150 leszabalyozasi fordulatot is... :)
Ha az én 1.4 16V Caravanom ment 200-at (német autopálya, enyhe hátszél, nagyon nyöszörgött, sajnáltam is, de ki kellett próbálnom, hogy igazából hol a vége), akkor a tied is mehet 260-at:)))
2.0i 8V Astra Caravan
A fordulatszámmérő 3000 - t mutat 5. sebességben akkor a kilométeróra szerint 130 Km/h - val megyek. Érdekesen jön ki, hogy "elméletileg" akkor 260 Km/h - val is tudnék menni??? :>))))))))
Marty!
Az előzményben annyi, hogy kultúráltabb országokban ha Opel gépkocsit vásárolsz akkor Te határozhatod meg, hogy milyen áttételü váltót akarsz, általában 3 tipus közül választhatsz.Épp úgy, mint, hogy a kárpit szine milyen legyen.Ez természetesen feláras. Így a nyugatról behozott járművek között lehet "kakuktojás".
üdv:c20xe
Vajaki2, Tánbó !
Mégis hosszú az 1.6 8V váltója. Lehet, hogy ötödikben nem is bír kipörögni, és negyedikben nagyobb sebességre képes !
Ezt érdekesnek találom, hogy az elvileg kisebb teljesítményű gép hosszabb áttételekkel rendelkezik mint a 90 lovas 1.4 16V.
Ezt a saját és Ktb kollega adata is alá támasztja : 130 -> 3900 ford mellett.
Eddig a hozzászólásokból két tipust sikerült megismerni : G - 1.4 , F - 1.6 8V.
Jó lenne kicsit jobban körüljárni a témát, akinek ford.számmérős Astrája van az írjon !
Hali Mindankinek!
Több, mint gyanús, hogy azoknál a rendszereknél, ahol gyári (kék szinű) fagyállót használják, a vizpumpák sokkal tovább bírják.
c20xe
Nem az a baj, hogy szétfagy a motor, hiszen a tömény fagyállót mindenképpen hígitani szokták, hanem az, hogy ezt csapvízzel teszik. Erről jómagam több alkalommal meggyőződtem. A fagyálló keni a vízpumpát, ha nem ioncserélt, vagy desztvízzel hígítják, akkor lerakódások keletkeznek, illetve csökken a vízpumpa élettartama. Két liter ioncserélt víz, van vagy 50 kemény forint.
A sportlégszűrőhöz.
A legegyszerűbben úgy tudod megnézni, hogy neked szükséged van-e sportlégszűrőre, hogy egy szép nyugodt, forgalommentes, pormentes helyen, (párás idő tuti) leteszteled az autót, mondjuk, megméred stopperral, hogy harmadikban 1500-as fordulatról padlózva, mennyi idő alatt van 6000-en. A hiba kiküszöbölésére mindkét irányba elvégzendő kétszer. Utána egyszerűen kihajítod a légszűrőt, és úgy mész egy-két tesztkört. Ha van javulás megéri, ha nincs különbség szűrő nélkül, akkor sportlégszűrővel még annyi sem lesz.
Az 1.6 16V-nél egy tized másodpercet sem jelentett, ezért lemondtam róla.
Bocs, de nem olvastam vegig a topikot, igy lehet, hogy mar kitargyaltatok a sportlegszuroket.
Szoval '98.04-i Astra F (regi) 1.4 16v sedan kocsival jarok. A kerdesem az lenne, hogy lehet-e ill erdemes-e sportlegszurot tenni az autoba. Mik a tapasztalataitok ezzel kapcsolatban, illetve ezzel elveszik-e a garancialis javitas lehetosege (szervizkonyv)? Nekem megerne par ezrest, ha a teljesitmenye kicsit javulna, persze csodat nem varok.
Ja, meg egy aprosag. Felig kiegett a kozepkonzol vilagitasa, igy a futes/ventilator kezelok sotetben maradnak (a befuvok szabalyozoja nem). Nagyon korulmenyes az izzo csereje?
Asszem,
"mert a töréseknél csapvízzel higították a fagyállót."
ne haragudj ez gusztustalan...olyan k*rva nehéz megfogni egy
fagyállós flakont a T. szerelőknek?
egyébként meg mindegy, mert ha a számlán szerepel, hogy x liter
fagyállóval feltöltötték, akkor a szervizé a felelősség ha szétfagy a motor nem?
lore,
a fene egye meg, szerintetek minden szerviz után ellenőrizni kellene a
munkájukat?ebbe bele lehetne őrülni....
én a köt. szervizek között NEM akarom nyitogatni a motorháztetőt
max. a szélvédőmosó utántöltés miatt!!!!
A japán vs. Opel topic témáját mellőzve, javaslom térjünk kicsit vissza a fordulatszám sebesség témához.
Korábban írtam, hogy az én 1.4 G Astrám 3000 ford mellett 105 -öt megy ötödikben.
Kíváncsi lennék rá, hogyan alakul másnál ez, mert változatlanul irreálisnak tartom az 1.6-os F Astránál a 3000-nél a 130 -at. (2655 hozzászólás körül )
Ha megfigyeltétek már valamilyen ford. mellett a sebességet írjátok meg az összehasonlítás végett !
A tipust is !
Ez az, mindenki azt amit szeret. Asszem nem egy opel-barat, de szerintem nem art ha ellat minket tanacsokkal, nem azert teszi, hogy megbantson, hanem mert neki _tenyleg_ ilyen rossz tapasztalatai vannak az opelokkal. Remek ellenpeldakent lehet neki felhozni, hogy nem minden opel olyan amilyen, ennyi!
azert szerintem az arral nehez vitatkozni. En most vettem egy Classic 1.6 8V Familyt. Radio-CD-vel, hat hangszoroval, allithato vezetoules, szinezett lokharito, tukorhaz, metalfeny, 2 legzsak, az Altalad lefikazott szervokormany, a csalos fordulatszammero. Nyilvan nem egy Maserati, de nekem csaladi autonak igencsak megfelelo. Es hat szarral-madzaggal 2.8 volt. Ebben az arban egy szammal kisebb autot lehet csak venni (Fabia, 206). Persze az is igaz, hogy nagy utat jartam be (trabant, kis polski, samara). Hat ezekhez kepest csoda.
Azért van ez, mert a legtöbb kereskedés az Opel, suzuki nálunk, tehát legnagyobb esély itt van ismeretsségre. A suzukit ugye nem nézik autószámba, marad az opel.
Már annyiszor leírtam tapasztalatainkat, hogy most ezzel nem rondítanék bele a topicba. Ha gondolod keresd vissza! Tudod Én nem egy autóból indulok ki, hanem a sok év alatt elkoptatott félezerből, amiknek nagyobb része Astra volt, kisebb hányada mindenféle japán, főleg terepjáró.
Most tényleg kár azzal jönni, hogy egy japcsi autó nem indult, meg mattul, amikor az Astrákon egyéves korára kijönnek a rozsda álltal preferált helyeken a sárgás foltok. :(
Az teljesen mindegy, hogy márkaszervízbe kell hordani, öt évig, hiszen egy cég gari idő után is oda hordja. Mi is.
Az érdekes, hogy nem cseréltek vízpumpát, lehet, hogy inkább nem tudsz róla, mert legkésőbb, ha valamilyen véletlen folytán nem mukkanna ki előbb, a 120 ezres szervíznél előírás a csere.
Most tényleg csak röviden. Egy ehte japánban, tehát nem az európai beszállítókkal készített modellekben, a fékbetéteket kell egyszer kétsze 200 ezerig kicserélni. Az Astráknál addig 2 tárcsa fogy min. plusz a régebben leírt dolgok. Most vittem a főnököm Accordját szervízbe, megkért, hogy vigyem el, mert félt, hogy átverik őt, nem nagyon érdekli az autó. Felforralta vizet. A vízpumpa szivárgott, ez volt eddig vele az összes hiba, pedig jóval 200 ezer felett jár. Azon kívül, hogy néha megzúzza semmi gond nem volt vele. És ez sem biztos, hogy azért nyekkent meg ilyen hamar, mert a töréseknél csapvízzel hígították a fagyállót.
A classic áráról már regéltem. Alapáron tényleg olcsó, de ha felextrázod, bizony ott van a 3 mihály felett, amiért mai tervezésű autót lehet venni. Hiába kerül egy tényleg full fapad verzió 2.3-ba, (amúgy szerintem ennyiért is inkább egy új Hyundai Accentet vennék) ha egy Classic 1.6 16V, ABS, klíma, ablak, centrál, magnó, verzió 3.5 millió!!!!! És akkor még nincs hátul ablakemelő, vagy állítható kormány, kesztyűtartó világítás, műszerfalfény, sárfogógumi, díszcsík, motoros tükör, deréktámasz, könyöklő, oldallégzsák, stb...
Nincs itt szó árelőnyről, csupán egy minden felszerelést nélkülöző alapautó látszólag kedvező vételáráról, amit ha kicsit felszerelünk, már nem is olcsó. De az az alapolcsóság is csak összegszerűen kevés, ha megnézzük, mit adnak érte akkor majdnemhogy sok.
Hat, ez szerintem a F astra jo ar/ertek aranyanak tudhato be. Kialakulhatott jo viszony is az Opel importore es a cegek kozott is, igy lehet, hogy sokkal kedvezobb feltetelekkel juthatnak flotta-hoz, mint mas markak eseteben. Meg aztan ott van az is, hogy lehet, hogy a cegek beszerzesi menedzsereinek se a japanok jonnek be, marad a focus es astra (golf draga) :-)