Hát igen én is magam fogom csinálni és kb úgy gondoltam ahogy te és szerintem sokat fogok spórolni rajta mivel mindent meg tudok csinálni, de a téglához szakember kéne...
Az egyszerűbb módszer az első gletbe a rabichálót beleglettelni, utánna 2. glettel eltakarni , a glett anyag pedig flexibilis csemperagasztó....
Nálam pedig nem lett berakva rabicháló sem. Minden lépésnél ott voltam és az alapozást jól megcsináltuk. Az első réteg nálam flexibilis csemperagasztó és beltéri Ytong vakolat gletként, 2. réteg csak flexibilis csemperagasztó és minden repedés nélküli....:)) NO és olcsó volt mivel magunk kiviteleztük...
Nálam az Ytong falon, éppen a belső vakolás folyik. Sajnos nem olcsóbb, mint a hagyományos vakolat. A következőképpen csinálják. Előbb lecsiszolják a falat, majd a homlokzati dryvit rendszer ragasztójával felvittek egy vékony réteget, majd második lépésben ugyan ezzel a ragasztóval felragasztották az üvegszövet hálót.
Ez után még kétrétegben szeretnék glettelni és jöhet a festés.
Mind ez, anyag+díj: 2000 Ft/m2
Talán a festés lessz olcsóbb mert neki már nem kell glettelnie.
Pontos számításokat nem végeztem, de ha téglát vakoltatnék fel pusztán a munkadíj 1.5 milla lenne 100nm esetén kívül belül, és ahoz kell a 2xrostált sóder, homok, cement, mész....
És ezért szimpatikusabb az Ytong.
Amúgy az alumínium paszta mérgező. Csak azt nem tudom hogy ennek mi a hatása, de tuti hogy nem engedélyeznék a gyártását ha problémás lenne.
De a teflon is kalciogén anyagokat tartalmaz ami rákkeltő mégis lehet venni, sőt az étolaj is rákkeltő ha nem cserélik gyakran szóval manapság már mindenre rámondják sajons...
Én ahogy számolgatta szerintem sokkal sokkal olcsóbban kijövök majd Ytong-al mintha téglából vagy b..valamiből építeném. nem is beszélve a hőszigetelésről.
Az aluminium "emberbarát". Ezért van aluminiumból a gyógyszeres tubus meg egyéb élelmiszerek tubusa. De ez az aluminiumpaszta valami vegyület lehet, de biztos nem káros az egészségre, különben nem lenne engedélyezve. Az ytong honlapján biztos van róla részletes leírás.
Van hozzá saját vakoló, glettelő anyag. Egyébként miért is kell szellőznie a falnak? :) Ez csak az anyagszerkezetből adódó páradiffúziós tulajdonsága. De ez nem jelenti azt, hogy meg is kell őrizni.
Ezt a sóder és béléstest dolgot nem értem. Ha téglával vetjük össze, akkor végelszámolásnál az derül ki, hogy jobb és gazdaságosabb az Ytong. Én legalábbis erre jutottam. Ha csak az anyagi oldalát nézzük, akkor lehet, hogy a tégla kedvezőbb az ytongnál.
Nézegettem a fórumot mert idén szeretnék házat építeni és szerintem az Ytong nagyon jó anyag, nagyon sok jó tulajdonsága van.
Van pár dolog amit viszont nem nagyon értek...
1. Sokan okoskodnak hogy rákkeltő meg ilyenek erre utaló dolgot nem találtam, hogy valóban az lenne-e... Használnak hozzá Alumíniumpasztát vagy mit 0.1 vagy 0.01%-ban az lenne a kérdésem, hogy ez az anyag a gyártási folyamat során kiég, vagy a kémiai folyamat során kikerül az anyagból? Vagy enyi elhanyagolhatónak tekinthető?
2. Egy kömüves azt mondta hogy miután behúzom flexibilis ragasztóval vagy a saját ragasztójával, akkor utánna az már nem átszellőző.... Ez valóban így lenne?
Meg azt is magyarázták, hogy a végén a költségek majdnem anyira jönnek ki mint ha béléstestből építeném, de a számításaim szerint sokkal gazdaságosabban kijövök és nem lesz egy kontényerni törött téglám....
Ahogy számolgattam elég sok dolgot meg tudok csinálni én is amin ugyancsak nagyon sok pénzt spórolok, nem is beszélve arról, hogy nem kell hatalmas sóder, meg homok kupacokat kerülgetni a kertbe, ami idővel úgyis széttreül és csak a kert lessz rosszabb tőle.
Nálam 25x25-ös vasbeton koszorú van C20-8/KK betonnal és 4x12-es betonacéllal, belül 2cm, kívül 3 cm PS lap. Rendesen bezsaluzva készült, macerásabb mint az U-zsaluval, de a 30-as falhoz én sem akartam U-zsalut.
Nálunk most építenek egy ytong házat, gondolod tesznek bele valamit?:-))) Ja és emeletes társasház lesz, nem kukatároló.:-) Mondjuk én biztos várnék 2-3 hetet.
30as Ytongból építkezem, most tartok a koszorú készítésénél. Az U zsalu és az Ytong koszorú eleme nem jó a méretei miatt. Mi lenne a legjobb megoldás? (fa födém lesz majd.)
A kültéren ytongot pedig én 5 c fok alatt még fagyállóval sem falaznám kivárnám azt a 1-1.5 hónap...mi a probléma, hogy ilyen siettős...nem fér el a kuka az udvaron még egy hónapig:))
Sziasztok, segítsetek! Hétvégén kukatárolót csinálok ytongból, amelyhez fagyálló flexibilis ragasztót használok. Kell-e a valami fagyálló adalékot hozzáadnom, mert hétvégére +1-2 fokot jeleznek éjszakára és félek attól, hogy ez lehet -1-2 fok is lemehet. Ha kell adalékot hozzáadnom mondjatok ilyen, valamint hol tudom beszerezni. Segítségeteket előre is köszönöm.
Sziasztok, segítsetek! Hétvégén kukatárolót csinálok ytongból, amelyhez fagyálló flexibilis ragasztót használok. Kell-e a valami fagyálló adalékot hozzáadnom, mert hétvégére +1-2 fokot jeleznek éjszakára és félek attól, hogy ez lehet -1-2 fok is lemehet. Ha kell adalékot hozzáadnom mondjatok ilyen, valamint hol tudom beszerezni.
1. 10 cm válaszfal helyett a 12.5 felest szoktam ajálgatni éppen a kivitelezési trehányság miatt. mivel sokan a gépészeti kiállások után csak tessék lássék módjára tömitik el a vezetékek körüli lukat...
A válaszfal alapjánanak stabilnak kell lennie és a válaszfalba 2 soronként huzalmerevítést kell betenni amit a főfalba be kell kötni , a válaszfalat csorbázatosan kell ütköztettni, hogy a főval és a válaszfalnál ne legyen repedés. A másik gyakori probléma a válasz fal alati alapo súlyed meg és emiatt van repedés. A harmadik probléma az áthidalók környéke . Sokan nem raknak az ajtók fölé igazi áthidalót.
Általában a mesterek kihagyják ezeket a fontos technologia lépéseket. Mire probléma lesz őket nem lehet számon kérni...
Amig a hiba okát nem ismered adig csak részlegesen annyit tudsz csinálni, hogy a teljes falra rabichálót raksz, begletteled, újrafested és remélhetőleg megszünik 80% -ban a problémád...
A kivitelezési leírás megtalálható az Ytong honlapján www.ytong.hu letöltés... 1x1...
Több irományt olvastam a Ytong fal repedésekkel kapcsolatosan. Sajna itt a forumon levő írást nem tudom végig olvasni de én is hasonló problémákkal küszködöm és szeretnék vmi megoldást.
Az építkezés során kiártuk a szükséges technológiai időket tehát ez nem lehet oka a repedéseknek. jelenleg 2,5 éve lakunk a házunkban és az idő előrehaladtával egyre több repedés keletkezik. Van néhány hely ahola válaszfal (10 cm) teljesen átrepedt de nem ez a gyakori. A villany vezetékek ahol futnak a falban gyakorlatilag nyomon lehet követni mert végig hajszál repedések alakultak ki.
Jelenleg azon gondolkozom hogy vmi erős tapétá tennénk a falra így eltüntetnénk a repedéseket és talán megakadályoznánk a további kialakulását.
Tudsz esetleg vmi jobb megoldást a repedések eltüntetésére / megszüntetésére?
"engem spec. nem zavar ha egyelőre nincs bepucolva a ház kívűlről, de a falak kellőképpen hőszigeteljenek."
Nem használ neki, ha nincs rajta vakolat és sokszor éri az eső, márpedig erre lehet esély. Egy külső ragasztó réteggel akár behálózva szerintem biztonságosabb megoldás. Így az eső általi nedvesség sem vándorol be a falba. A másik pedig, hogy a hőszigetelő képessége érvényesüljön, a technológiát betartva kell falazni. Amit sok kőműves nem tart be.
Szerintetek ha a 30-as vagy 37,5-es Ytongot a másik lapjára állítva falaznék 20cm széles falat (mivel 20cm magas az elem), az problémás lehet? Eredetileg a vízszintes lapja sokkal simább, így pontosabban is falazható talán. De nem tudom, hogy ezt a felületi különbséget is beleszámítva lehet-e ugyanolyan pontosan rakni a másik oldalát habarcsolva. Így kevesebb habarcs kell, gyorsabban is lehet haladni és olcsóbb is lenne.
Az Ytongba nem vésni kell hanem horonymarni és sokkal gyorsabb szebb és nem reped semmi sem...
Ha valaki elrontott valamit pl nem rakott áthidalót a válaszfalba akkor bizony kell betenni oda...némely helyen kisporolják és utánna reped minden...
Ha rossz az alap akkor azt nehéz kijavítani, vagy ha kokler csinálta a falazást...ha szerencséd van meg áll a repedés egy időután ...belül rabichálóval, Ytong beltéri vakolattal vagy rimano 3 -l lehet eltüntetni...kivül pedig a vakolással úgy mintha hőszigetelnél újra...vakolat lever, hálózás , glettelés, vakolás...
A fűtéscsöveket lehet a falban is vagy az ajzatban...természetesen 10 cm -s falban nehéz 5-6 cm -s hornyot marni a sarkoknál:)) Válaszfalnak jobb a 12.5 -s...
köszönöm a választ. és hogyan lehet orvosolni a repedést? ha rossz statikailag akkor újrareped akkor is ha új vakolatot kapott, nem? a fûtéscsövek akkor az aljzatban ajánlottak. és a kiállásoknál szerelôfal kell? a villnyt vésni kell mindenképp ugye?
Mint minden építőanyagnak van hátránya a szakszerűtlen kivitelezést kevésbé tolerálja, úgyanezt el lehet mondani a faházakról, prokonceptről, és picit a tégláról is...
Igen tud repedni ha szakszerűtlen a kivitelezés és mondjuk a szerelőbetonban van 4-5 cm differencia...vagy nem rakunk az alapba vasat....sőt azt se szereti ha szétverjük a gépészeti csővek miatt szinte a teljes téglát, vagy nem rakunk elegendő habarcsot a téglák közé...csak a közepére egy pecsnit és legozunk...
A viz hamar kiszárad belőle és az Ytong ház építése közben kevés vizet kap...
Nálam idáig olyan repedés volt az építkezés elején amit az agyatlan villanyszerelő szakmunkások okoztak nem volt olyan hosszú fúrószáruk és belefurtak valamennyit az Ytong téglába majd csövet raktak bele és átütötték a falon keresztül...persze, hogy tölcsér alakban jött ki a másik végén a darab egy jó 2 kézfejnyi...lehetett utánna tömködni a lukat...
Ha raksz rá 5 cm -t akkor a fal U értéke 0.29 lesz. HA a nagobb elemet választod akkor 0.32...minél kisebb annál jobb...
100 nm fáz falfelület * 1050 nettó nm (5 cm hőszig ára)*120% (20% az áfa rá) ez számlásan kb 130eFt...
A 38HS- ez porotherm HS téglacsalád...arra a tényre hivtam fel a figyelmedet, hogy ez a tégla olcsóbb mint az Ytong...persze kereskedője válogatja....ű
Egy családi háznál a fal költségét adtam meg áthidalók, habarcsok nélkül, listaáron...
általában egy átlagos családiház homlokzata 90-130 nm körül van ...