Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tiger1342 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 155721

Köszi, meglesem. Remélem csak döglött...

Előzmény: 409 (155719)
technikman Creative Commons License 2016.12.20 0 0 155720

Jó tipp, köszi!

 

Ha újra itt lesz a gép. kipróbálom!

Előzmény: cam aro (155700)
409 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 155719

Pl, hogy kiszereled, megméred az ellenállását és 12V rákapcsolgatásával nézed, hogy mozog-e a dugattyúja. Megeshet, hogy kontakthibás a csatlakozója. Ha szakadást, vagy zárlatot mérsz rajta, eldobod. Ha a cikkszáma 006-tal kezdődik, eldobod. Ha fémtörmeléket találsz benn, akkor nagyon szar karácsonyod lesz.  :/

Előzmény: tiger1342 (155716)
novothauto Creative Commons License 2016.12.20 0 0 155718

készpénzes számlát is be kell ütni a pénztárgépbe! 

Magánszemélynek viszont nem kötelező áfásszámlát adni, 

elég a pénztárgép nyugtája.

Előzmény: robika1 (155717)
robika1 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 155717

Szia
Volt erről szó a fejtágitón:
Vagy számla vagy nyugta,ha 2x lesz meg a bizonylat ugyanarról a munkáról dupla adót fizetsz.
Tehát vagy számla vagy nyugta!

Előzmény: henger fej (155712)
tiger1342 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 155716

Kaptam egy tippet SVC szelepre, honnan tudom, hogy biztosan rossz? 

Előzmény: tiger1342 (155715)
tiger1342 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 155715

Volt utána bikazas, forgatta percekig, szűrő tetején van kis kézi szivattyú, erethetoen felkapta a naftat. Tank szellozoje nem csinálhat ilyet? Koszi. 

Előzmény: cam aro (155709)
cam aro Creative Commons License 2016.12.20 0 0 155714

 

vicc volt. :) 

 

bar vicc nelkul .

elofordul amit irsz, nem is ritka.  mas csavarkotesnel.  

de injektor csavarnal - nalam - nem jellemzo. (izzitora igen :@ ) 

 

(ha menethiba van, az inkabb a ganybol jon, es megcsak nem is a tulhuzasbol,

mert elobb nyulik el, szakad meg a gyari csavar., mint a menet a hfben.

 ..de  bassak szejjel menetet oda koszorult sorjas, fenekre huzott , elnyult  szarokal, ugymod.. hianypotlas.. 

 

jo'cakkat.

 

 

 

Előzmény: henger fej (155713)
henger fej Creative Commons License 2016.12.20 0 0 155713

Mázlista.:-)

 

Itt kerül berágódott csavar, egy keveset jön, aztán megáll.

Mire kiszedem, a menetnek lőttek.

Előzmény: cam aro (155699)
henger fej Creative Commons License 2016.12.20 0 0 155712

 

"2017.01.01-től magánszemélynek nem kell áfás számlát adni, hanem elég a nyugta."

 

Köszönöm, valami ilyesmit keresek leírva Magyar Közlönyben.

 

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000001.khv#lbj43idbe4d

 

"a) szolgáltatásként végzett fenntartó tevékenységnél számlán, vagy a számlához mellékelt egyéb bizonylattal"

 

Egyértelműen csak számláról beszél!

 

Addig, amíg fel nem oldják az ellentmondást, szerintem továbbra is ez is érvényben van és robika1 jár el jogkövetőként.

 

Ha pénztárgépem van, (megrendeltem.) egy esetleges ellenőrzéskor hivatkozhatok olyasmire, hogy a NAV jogszabálya magasabb rendű, mint a szakmára vonatkoztatott 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelet.

 

Mindegy, a pénztárgép jön és számlát is írok továbbra is.:-)

 

Előzmény: novothauto (155680)
Kisa Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155711

Hát jah...

Gondoltam egy próbát megér, ha már sarki fényre nem fussa minálunk :)

 

Más könnyen elvégezhető diag nem jutott eszembe.

Előzmény: kormi07 (155704)
t.zsolti Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155710

Ok

Előzmény: cam aro (155709)
cam aro Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155709

ebben hol a logikai kapocs az elotte vazolt problemhez? 

vagy csereljen ujra szurot, mert neked megallt .. 

 

nem allitmany, de tiger kolleganal siman lehetett az eredeti problem kivaltoja, viz, oreg szuro.. 

miegyeb ami okozta a problemat. 

 

aztan kapott uj szurot, csak epp mar az akksiban nem maradt szufla, . vagy sokhasonlo. 

 

ha levegore fut a rendszer, sok auto nem kepes ujra felkapni az uzat. 

olyankor pumpa kell neki. nem gazra. de csobe.

es nem allo motorra, de forgora.  

...en itt kezdenek. 

azt lehet lufi is . csak talalgatok. :)  

Előzmény: t.zsolti (155708)
t.zsolti Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155708

hasonlóan jártam, 

megvettem a kocsimat , felöntöttük gázolajjal, hazajöttünk, cseréltem minden szűrőt, másnap legyengült olyan szinten , hogy 1-esbe alig bírtam felmenni az avasra, 

szűrőcsere ujra.

Előzmény: cam aro (155706)
cam aro Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155707

van valami korona kisules, vagy mi a szosz. (vilagit a gyertya ) 

az is bir am vilagitani a sotetben, ellenben ha jol tudom az termeszetes jelenseg. 

szvsz HA az, akkor az miatt kar a cserebere. 

 

(mondjuk azt sem latja arnyekolas alatt,.. dehat ha mar zummog. ..:) 

Előzmény: kormi07 (155704)
cam aro Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155706

aha.. 

..az utan cserelt egy szurot. 

 

 

 

 

Előzmény: t.zsolti (155705)
t.zsolti Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155705

Aznap kb 80 km-t mentem vele " 

tankolás után még ment, 

Előzmény: cam aro (155703)
kormi07 Creative Commons License 2016.12.19 -1 0 155704

Ilyenkor nagyon jól látszik, hol talál magának utat a nagyfesz.

 

VW 1,4 APQ, fém árnyékolás van a gyertyapipán, ott húz le belül, azt nem nagyon fogja látni.

Gyertyakábelszett javításkor mindig levettem róla a fémlemezt, akkor nem tud hova áthúzni, a hengerfej egy centivel messzebb van.

Előzmény: Kisa (155696)
cam aro Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155703

jo eselyel csak leurult az uzarendszer.

kollene neki tobb pumpa, inditozas kozben.  

..olyan hogy AC, az nincs benne. (common rail RF , 136bhp ) 

Előzmény: tiger1342 (155701)
cam aro Creative Commons License 2016.12.19 0 2 155702

 telenyomtam V-power diesellel, hátha vizes a benya.""

 

most akkor ez mi ez ? 

Előzmény: tiger1342 (155701)
tiger1342 Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155701

Uraim, megdöglött a JAPÁN!

2004 Mazda 6 2.0D RF5 kódú kombi. 30.000-et raktam bele 2.5 év alatt, egy köhintése se volt soha. Múlt héten asszony alatt teljesen kifogyott a tank. Webastos a kocsi, elszámolta a fedcomp. Kanna, kút, pöccintésre indult, megy tovább. Szombaton reggel 5 perccel indulás után Ikeába menet körforgalom előtt fékezés, alapjárat leesik, motor leáll. Szervó nélkül bebirkóztam a kanyarba, félrehúzódok. Motor majdnem üzemmeleg, tank félig van, önindító teker mintállat, néha pár taktusra elkapja, de leáll. Gázt rugdosva sikerült életben tartani, de visszafordultam a benzinkútra. Hirtelen ötlettel telenyomtam V-power diesellel, hátha vizes a benya. Benzinkúton várakozás közben alapjáraton szépen ketyeg, leállítom, indítom pöccen fél fordulatra. Tankolás után irány az Ikea, Auchan, stb. Aznap kb 80 km-t mentem, sok indulás, megállás, araszolás, minden ok. Ma reggel asszony viszi a gyereket oviba, 2 km után az autó megáll, teker-teker, de nem indul. Ismerős szerelő látatlanban kérdezi mikor volt üza-szűrő cserélve, hátha mégis belefagyott valami víz. (Bár van érzékelő és nem jelezte.) Megrendeltem, estére szűrő megvan, szakadó hóesésben fejlámpával csere a parkolóban. A régi szűrő talán még a gyári volt, belül koszos, fekete. Csere után (Mann-t kapott) kézi szivattyúzás, indítózás, nem indul. Másik kocsival hazamenés, bikakábel, teker-teker, de nem indul. Mostanra kötélen hazahúztam. Egyetlen tippem az AC pumpa, de lemerült akkuval még hallgatózni se tudok. Akksit töltőre rakom éjjelre, holnap este meghallgatom, hogy csinál-e valamit. Valakinek más ötlete? Esetleg Szigetszentmiklóson ajánlott szerviz, ahol fogadnak még ilyenkor? Természetesen Karácsony előtt, 39 hetes terhes asszonnyal, anyagilag nem a legjobb időszakban történik az ilyesmi... :(

ÁÁÁÁÁÁÁ!

cam aro Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155700

fojtsd meg a pillangot, de kozben merd a mapot. 

ha igysem tudod levinni 300mbar ala.. akkor lehet levenni a hf-et.

 

 

par honapja u.ez miatt szivodtam egy freelanderrel. 

szivoszelep nem zart rendessen. 

kompresszio  ezert gyenge. (nem ez az ok )

.. de ez a visszatolas pont eleg hogy felrugja a mapot, onnantol meg borul minden. 

Előzmény: technikman (155685)
cam aro Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155699

Az injektort leszorító csavaroknál a menet kivételkor és nem meghúzáskor száll el.""

 

sose nem vot ojan! 

Előzmény: henger fej (155677)
technikman Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155698

Most már csak az új évben folytatódik a javítás, addig használja így a gazdasszonyka!

 

Köszönöm a hozzászólásokat!

 

Előzmény: kormi07 (155692)
Kisa Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155697

Most "újítottunk fel" egy Mondeot, 1.8 Benzin Zetec, 2004-es 240.000 km van az órában.

 

Régóta olajzabálós volt, már a 15W-t is nagykanállal ette, ezren 1-2 Litert.

Az lett a vége, hogy a 4-es henger kipuf. szelepeit szépen elégette.

Szétszedtük.

Az olajáteresztő gyűrűk be voltak állva, a lehúzó és a kompresszió még mozgott a horonyban.

A hajtó csapágysoron is voltak foltok.

Dugattyún semmi nyoma a 12 évnek, sem a hornyokban, sem a paláston nem mérhető kopás. Csapszeg sem lóg.

Hasonlóan a hengerfalon sem, még látszik  hónolás.

 

Kapott szelepeket, szsz. szimmeringeket, gyűrű - és csapágysort...stb.

Kiváncsi leszek mennyire sikerült így visszaszorítani az olajfogyasztást.

Beszámolok :)

Kisa Creative Commons License 2016.12.19 0 1 155696

Nyisd fel a géptetőt és járó motornál a vaksötétben  nézd meg mi van a gyertyák, gyertyakábelek körül.

Kérj meg valakit, hogy adjon teljes gázt fél másodpercre többször egymás után.

Ilyenkor nagyon jól látszik, hol talál magának utat a nagyfesz.

 

Ha nem rángat, nem "háromhengerezik", akkor nem hinném, hogy gondot okozna. Kérdés mi az a hang, amit hallasz.

 

Előzmény: Törölt nick (155695)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155695

Megkérdezném, csak nem vagyok magyar honban. Okozhat ez hosszab távon károsodást?(különböző gyertyák, gerjedés) Még kb. 600km-t autózom hazáig.

Előzmény: Quattroman (155694)
Quattroman Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155694

a fojtóretesz szokott zümmögni

a három gyertyát én sem értem, bár félmunkának még sok is

mi lenne ha megkérdeznéd az elkövetőt?

Előzmény: Törölt nick (155693)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155693

Köszi a választ, értékem. Tisztában vagyok azzal, hogy zümmög-berreg az autó, ezek szerint én fogalmaztam rosszul, a hang olyan mintha valami elektomos cucc gerjedne a motortérben. Eddig ezt nem tapasztaltam. A teljesítmény annyi változott, hogy alapjáraton egyenletesebben jár, valamint jobban reagál gázadáskor.

Előzmény: Törölt nick (155691)
kormi07 Creative Commons License 2016.12.19 0 0 155692

Elsőre hasonlítsd össze a diag szerinti értéket a stroboszkóppal mérttel, ha nem ír hülyeséget, akkor vidd ki próbaútra, padlógázon 5-6 ezer körül szerintem lennie kéne vagy 30-35 foknak, de majd tapasztaltak megmondják.

 

Feltételezve, hogy a többi része(mechanika, lambda stb) tényleg rendben van.

 

Forddal szívtunk így, beállt 10 fok állandó előgyújtásra, ugyanez a tünet, de berohadt röpsúlyos hagyományos gyújtás is ezt okozza, nincs teljesítmény, a munkaütem a kipufogóban ér véget(attól szép piros).

 

Aztán ha nem ez a baja, ne engem szidj:-))

Előzmény: technikman (155687)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!