Pl, hogy kiszereled, megméred az ellenállását és 12V rákapcsolgatásával nézed, hogy mozog-e a dugattyúja. Megeshet, hogy kontakthibás a csatlakozója. Ha szakadást, vagy zárlatot mérsz rajta, eldobod. Ha a cikkszáma 006-tal kezdődik, eldobod. Ha fémtörmeléket találsz benn, akkor nagyon szar karácsonyod lesz. :/
Szia Volt erről szó a fejtágitón: Vagy számla vagy nyugta,ha 2x lesz meg a bizonylat ugyanarról a munkáról dupla adót fizetsz. Tehát vagy számla vagy nyugta!
"a) szolgáltatásként végzett fenntartó tevékenységnél számlán, vagy a számlához mellékelt egyéb bizonylattal"
Egyértelműen csak számláról beszél!
Addig, amíg fel nem oldják az ellentmondást, szerintem továbbra is ez is érvényben van és robika1 jár el jogkövetőként.
Ha pénztárgépem van, (megrendeltem.) egy esetleges ellenőrzéskor hivatkozhatok olyasmire, hogy a NAV jogszabálya magasabb rendű, mint a szakmára vonatkoztatott 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelet.
Mindegy, a pénztárgép jön és számlát is írok továbbra is.:-)
megvettem a kocsimat , felöntöttük gázolajjal, hazajöttünk, cseréltem minden szűrőt, másnap legyengült olyan szinten , hogy 1-esbe alig bírtam felmenni az avasra,
2004 Mazda 6 2.0D RF5 kódú kombi. 30.000-et raktam bele 2.5 év alatt, egy köhintése se volt soha. Múlt héten asszony alatt teljesen kifogyott a tank. Webastos a kocsi, elszámolta a fedcomp. Kanna, kút, pöccintésre indult, megy tovább. Szombaton reggel 5 perccel indulás után Ikeába menet körforgalom előtt fékezés, alapjárat leesik, motor leáll. Szervó nélkül bebirkóztam a kanyarba, félrehúzódok. Motor majdnem üzemmeleg, tank félig van, önindító teker mintállat, néha pár taktusra elkapja, de leáll. Gázt rugdosva sikerült életben tartani, de visszafordultam a benzinkútra. Hirtelen ötlettel telenyomtam V-power diesellel, hátha vizes a benya. Benzinkúton várakozás közben alapjáraton szépen ketyeg, leállítom, indítom pöccen fél fordulatra. Tankolás után irány az Ikea, Auchan, stb. Aznap kb 80 km-t mentem, sok indulás, megállás, araszolás, minden ok. Ma reggel asszony viszi a gyereket oviba, 2 km után az autó megáll, teker-teker, de nem indul. Ismerős szerelő látatlanban kérdezi mikor volt üza-szűrő cserélve, hátha mégis belefagyott valami víz. (Bár van érzékelő és nem jelezte.) Megrendeltem, estére szűrő megvan, szakadó hóesésben fejlámpával csere a parkolóban. A régi szűrő talán még a gyári volt, belül koszos, fekete. Csere után (Mann-t kapott) kézi szivattyúzás, indítózás, nem indul. Másik kocsival hazamenés, bikakábel, teker-teker, de nem indul. Mostanra kötélen hazahúztam. Egyetlen tippem az AC pumpa, de lemerült akkuval még hallgatózni se tudok. Akksit töltőre rakom éjjelre, holnap este meghallgatom, hogy csinál-e valamit. Valakinek más ötlete? Esetleg Szigetszentmiklóson ajánlott szerviz, ahol fogadnak még ilyenkor? Természetesen Karácsony előtt, 39 hetes terhes asszonnyal, anyagilag nem a legjobb időszakban történik az ilyesmi... :(
Köszi a választ, értékem. Tisztában vagyok azzal, hogy zümmög-berreg az autó, ezek szerint én fogalmaztam rosszul, a hang olyan mintha valami elektomos cucc gerjedne a motortérben. Eddig ezt nem tapasztaltam. A teljesítmény annyi változott, hogy alapjáraton egyenletesebben jár, valamint jobban reagál gázadáskor.
Elsőre hasonlítsd össze a diag szerinti értéket a stroboszkóppal mérttel, ha nem ír hülyeséget, akkor vidd ki próbaútra, padlógázon 5-6 ezer körül szerintem lennie kéne vagy 30-35 foknak, de majd tapasztaltak megmondják.
Feltételezve, hogy a többi része(mechanika, lambda stb) tényleg rendben van.
Forddal szívtunk így, beállt 10 fok állandó előgyújtásra, ugyanez a tünet, de berohadt röpsúlyos hagyományos gyújtás is ezt okozza, nincs teljesítmény, a munkaütem a kipufogóban ér véget(attól szép piros).