Ha csinaltatnam csak veluk sokat olvastam roluk engem inkabb a fogyasztas erdekelne meg a turbolyuk ,talan a kovetkezo autot a mostani BXE -es 1.9 pdtdi es jartak vele ugy hogy kikonyokolt a hajtokar(gyenge anyag minoseg miatt) a gyar meg nem adott uj motort bele a chipp miatt!Meg hozza itt a forumon is jart igy valaki !
Több autómat is az általad linkelt cég csinált meg (:) ), és gond nélkül teljesítenek! Fontos, hogy egy szét taposott autón nincs mit alakítani! A Misi meghallgatja igényedet, elvárásodat, és javaslatot tesz ! A gyári adatokat menti, amiket későbbiek során, ha szükséges vissza tudja tölteni. Mivel minden motor kicsit más, így inkább optimalizálásról kellene beszélni, mint sem tuningról!
Sziasztok beléptem a klubba! Tavaly év végén egy 2007-es Octavia kombi 1,9 pdtdi tulajdonosa lettem. Az eddig megtett közel 3000 km-en minden hibátlanul működik :) remélem ez sokáig így is marad!
A dízeleknél (2009-es Golf 1.9PD, 2008-as Passat 2.0CR) tankolásokkor mindig nulláztam a "kettes" adatokat. A következő tankoláskor a számolt fogyasztást néztem a "kettes" átlagával össze.Ha mondjuk a számolt 6,5 volt, akkor a műszer 6,0-6,1 körül jelzett.
Úgy tűnt, hogy ha több volt a város (alapjárat?) akkor kicsit többet is szépített.
Engem csak erdekel ,en nem nagyon mernem megchippeltetni az automat!Mondjuk egy valami zavar az a turbolyuk van mikor padlogaznal van az a 1 masodperc lomha megindulas !
Uj octavianal van 1.6 cr 90 LE .ben es 105 Le valtozatban is na itt csak ECU programozasa mas vagy motor alkatreszekben is mas?
Akkor 30% ot meg biztonsagosan birja a motor vagy ,ilyenkor ajanlatos inkabb a 20% vagy ez nem igy mukodik?
Ez egy sokismeretlenes egyenlet.
Ha például időnként 2000 méter felett is szeretnél autózni, akkor nem árt egy kicsit óvatosabbnak lenni.
Illetve ott a kötelező kérdés chiptuning előtt: milyen gyakran padlózod le a gázpedált? Ha soha vagy csak nagyon ritkán, akkor az autód mostani maximális teljesítményét sem használod ki.
Még egy elméleti kérdés: amikor a gyárak egy-egy csőbilincsen is hajlamosak spórolni, vajon miért építenék a szükségesnél több mint harmadával erősebbre a motort?
Az 1.9 PD motor 100 lovas és 131 lovas változatai között már mások a motoralkatrészek. Tehát a motorfejlesztők nem gondoltak arra, hogy a saját motorjuk "úgyis kibírja" azt a plusz 30 százalékot mechanikai beavatkozás nélkül...
Ehhez kapcsolódva esetleg hátha valaki nézegette, ha a BUD motorkódon a fogyasztásmérő hosszú távokon 2-3-400 km-ek után 6.5-öt ír átlagra, akkor az visszatankolva mennyi lesz?
(Nem tudom hogyan működik, motortól, komputertől mitől függ egyáltalán. Na meg nekem van egy olyan gondolatom is, hogy ha néhanapján jól megközelítené a valóst, akkor is véletlenül lesz pontos, nem azért, mert jó a számolási mechanizmusa.)
Egy 1.6 crtdi -ben (105 LE ) mennyi tartalek lehet?Mert egy 1.9 pdtdi-ben van ,kobcenti is nagyobb stb,de egy 1.6 -ban lehet meg tartalek ami meg nem is terhelne meg maga a motort?
Evvel az erővel minden forrasztással járó tuning (hangszeripar, gitáreffektek, ott ezt moddolásnak hívják) károkozás? Akkor már én is okoztam sok kárt, hisz ilyennel is foglalkozom. Bár a tulajok mind örültek neki... nem károkozásnak vették.
Már késő. Két éve vettem, másnap már benne volt a tuning...
Nekem alapvetően fogyasztás csökkentésre kellett a tuning (már látom, ebből baj lesz), jelen állás szerint 0,6 literrel csökkent a fogyasztásom(6,2-ről 5,6-ra), az ára már bejött.
Amit kell, azt belerakatok, kicseréltetem, időnként kihúzatom. Többet nem tudok tenni, nincs műhelyem, még aknám se. Marad az ésszerű használat.
Van ismerősöm, aki arra esküszik, hogy 2500-3500 között használja hidegen-melegen a kocsiját (2l-es benzin/gáz), hát lelke rajta. Én nem tudtam vele úgy menni, letilt a lábam... azért köszönöm a jótanácsokat, amit lehet, megfogadok, és még jobb lesz.