A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Én viccnek szántam, de... a teljes beszélgetésből kiderül, hogy a Cicarok Dp-re mennek, nem a troliba, és ez alapján nem csak a svéd kocsiból áll össze az a 22 darab - vagy lehet, hogy tényleg alkatrésznek jönnek a citybus-ok.
Troli barkács: Ez nem olyan egyszerű, mint a legóban..
--
A V187 amúgy is törzs 7-es, szóval jöhetne ide a többi is! :)
A Hybrideken tényleg hamar tömeg lesz. Valahogy a Hamburgi elrendezés nekem jobban bejön. Valószínűleg a HHA (Hochbahn) is fontosnak tartja az utasok bevonzását egyébként.
Az a kérdés egyedül, hogy közel azonos tengelyterhelés adódik-e azzal a specifikációval, gépészettel - legalábbis hazai határértéken belüli-e.
A 7-esen a hibrid Volvók közlekednek; ott nem hinném, hogy pont a Karsan csuklósok fognak menni. Amúgy is inkább a MABI M168d legyen "a kirakatban" (szavaiddal élve), mint ez az ismeretlen típus. Ha a BKV kidobja majd a csuklós Van Hool AG300-asait, annak lesz kb. a méltó utódja.
Ha már a reszliről, meg a genfiekről szó esik:
(Viszont azon el lehetne gondolkodni, hogy amennyiben Budapest megvenné a Linzi Volvo trolikat, amelyek Kiepe hajtásúak, akkor régebbi Volvo-busz kasztnikba Ik.435T-kből átépíteni a Kiepe hajtást, úgy 18 (Linz)+14 (Bp.) =32 ap-s csuklós Volvo troli lenne) Bár ez lehet, hogy a "Mentsük meg a trolikat" csoportba való téma.)
A BKV-buszos rendszámokban le van írva; a Volvók kiemelhetőek, ezért azok mentek most a 36-osra, 136E-re, ahol építkezés miatt szükség van erre a képességre. Holnaputántól minden a régi lesz újra, pedig nekem is az volt az első gondolatom, hogy maradhatna így.
Őszintén remélem, hogy nem lesz mindkét oldalon két széksor, bármelyik gyártó is nyer majd.
Volt szerencsém párszor a hibid csodajárgányokkal utazni és szerintem nem túlzás azt állítani, hogy már átlagos utaslétszámnál sem komfortos/kielégítő az utasáramlás.
Kitömött állapotban meg egyenesen botrányos.
Jó lenne, ha egy kiforrott, jól használható típust sikerülne szereznie a BKV-nak. Nem elővárosi kivitelben.
...egyébként pont a 161-es az, ahová bőven jók lennének a szűkebb, 2x2-es elrendezésű csuklósok, csúcsban sem vészes, csak a 161A kocsijait (indulásait) kellene hangoltan beforgatni a 161-esbe.
...reméljük, be is válnak majd prímán. Persze amilyen szerencsénk van, ha jók lesznek, mehetnek majd a hetesekre meg a kirakatba, máshová jó lesz a délpesti levetett FLR, a honosított genfi, meg a reszli.
Ehhez először ajánlatot kellett volna tenni. Azt meg nehéz úgy, hogy nincs kapacitás fél év alatt 75 kész busz legyártására úgy, hogy közben a 75 PKD vázat is gyártják.
2 tender van. Az egyikén szinte tuti győztes a PKD-"V187", a másikon pedig legutóbb még azt írták kristoofék, hogy bár a Karsan az első még lehetnek meglepetések, mert kicsit érdekes a fogyasztási adat.
Ha volt akkor bocsánat, de ebben a cikkben egy érdekes dologra lettem figyelmes, és a kérdésem az, hogy valóban így van, csak titkolják, vagy csak az újságíró fogalmazott rosszul.
"2015 őszén a BKV kiírt egy pályázatot 150 darab csuklós buszra, ezek fogják pótolni a 3-as metró szerelvényeit a felújítás ideje alatt. A mennyiség felét a török Karsan szállíthatja, a másikat pedig a magyar MABI."
Tehát a kérdés az, hogy tényleg a Karsan fogja szállítani a metrópótló buszok felét?
OFF De még mielőtt ismét megkapom a politikai elfogltság amúgy jogos vádját, az is lehet, hogy valamilyen kezdő gerillacsoport akciója. Végül is mindegy, nem komálom a ragasztgatókat, na... :)