Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
A szivattyú elvileg jó. Korábban a napkollektor körben keringette a vizet. A járókerék nincs eltömődve, nem fordul el a tengelyen.
Az előremenőbe a T elágazás után beraktunk egy mikrobuborék leválasztót abba az ágba ami a radiátorokhoz is megy, mert amikor felszalad a kazán hőfok úgyis azon megy ki a víz nagyja. Nagyon minimálisan lett csak jobb a helyzet, a buborék leválasztó alig szuszog ki valami kis gázt. A következő lépés az lesz, hogy áttesszük a keringető elé, hátha ott jobb lesz. Ha az se segít marad az esbe termosztát betét csere.
Engem mondjuk azért érdekel a pontosság, mert nem a HMV-nél használnék ilyen "többes" dugózást, hanem a puffernél. Bár van összesen 9 hüvelyem (3 a pufin+ 3-3 a két Esbénél), mégis kevés. Vagy hőmérő van benne, vagy vezérlek általuk valamit. Igazából már csak a radiátorköri vészhűtésnek (ha a pufi alja túl meleg, induljon el a fűtés) kellene hely, de a pufi aljába már be van dugva a fent leírt ketyere egy érzékelője. Mondjuk 5 fok nem sok.
Rosszul tűnik! Nézd meg, hogy a nulla fölé oda van rajzolva sorba a három kapcsolási jel. Azt kapcsolja. Én először nem néztem a rajzot, csak szokásos módon a fázis kapcsolásával számolva adtam ki a jelet, le is csapta a biztosítékot.
a lambda szonda egyszeruen az oxigentartalmat meri, semmi mast.
a szondabol feszultsegjel jon, ami aranyos az oxigen koncentracio logaritmusaval. a homerseklettel is aranyos, csak autoban ezzel nem foglalkoznak, mert az uzemi homerseklet viszonylag fix. tehat van ertelme a homerseklettel korrigalni. inkabb az lesz a gond, hogy par szaz foktol mukodnek ezek csak, 150-200 fokos fustgazon nem biztos hogy egyaltalan mukodik.
A lamda szondás / PLC-s fickó videóját - amit a múltkor beillesztettél - megnézve a lamda érték mellett fel van tüntetve az O2 tartalom is, valahogy így:
lamda= 1,4
O2= 6,3 %
Szerintem az O2 számított érték. Viszont ha jól értem ez hőfok függő.
Tehát 1,4-es lamba mellett más O2 érték adódik ha változik a füstgáz hőfok.
Még intenzíven keresek a témában, ha van találat konzultálunk.
Szia! A kazánnak nincsen meg a gépkönyve! A házban volt amikor megvettük csak az előző tulaj ezt, hogy kifüstől nem jelezte. A kazán oldalán van egy kis fémtábla, amin pár adat rajta van. A típus Celsius CPVL 27, 27 KW-os, 76%-80% a hatásfoka, 2004 a gyártási év. Azt, hogy a kazán fűstcső csatlakozója 150-es volt és mi 180-as tettünk rá, ezt nem jól írtam, mert 130-as volt és 150-est tettünk rá.
A lambda vezérlés tudtommal azt nézi hogy mennyi oxigén marad a füstben, egy kicsit többnek kell lenni, de a sok sem jó. Ha kevés akkor a szekunderen keresztül adagol még levegőt. Ha sok akkor zárja a szekundert.
Ha nem így van ne kövezzen meg senki, még én is csak az elején járok és nem sok leírás van róla.
Jó lesz az, jó lesz. Ha rájössz a megoldásra, lesznek itt rá vevők:D
A brutális szalmaégetőn filózom azóta, hogy megláttam itt. Nem mintha akarnék csinálni, bár egy vegyes (minden fás üzemanyagot evő, darálóval) lehet, hogy érdekes lenne csigás adagolóval, izzítós gyújtással stb. Leginkább a vezérlés izgat, amiből a pont 9O fokos előremenő vízfok előállítón már dolgozol éppen, de most az érdekelne, hogy a primer meg szekunder szabályozást hogyan kéne megoldani? Van ugye az elszívó ventillátor, aminek a fordulatszámát lehetne szabályozni, meg van a töltőtér elején egy izmos nyílás, aminek a keresztmetszetét lehetne változtatni, valamint egy nyílás a fúvóka magasságában, ami nem tudom hová engedi a levegőt, de lehet, hogy az megy a kazán két oldalába, közvetlen a fúvóka fölé azokba a rácsokba. Magába a fúvókába nem kéne előmelegített levegő?
A füstgáz hőmérséklete mire lenne hatással? Ha túl nagy, lassuljon a venti, így kevesebb legyen a primer? Ez jelenleg a szekundert is csökkenti.
Ha egy lambda szonda mutatná, hogy van-e oxigén felesleg, akkor mi történne? Ha kevés vagy nincs, akkor mit kéne jobban nyitni? Úgy gondolom, hogy a gázképződést nem kéne ilyenkor jobban forszírozni, de az elégetést igen, tehát a fúvóka fölé/alá/bele kéne meleg levegőt juttatni többet. Ha túl sok? Szintén lassuljon az elszívó venti?
Vagy inkább a bemenetekre kellene venti(ke)t tenni? Külön? Vagy megosztani és szétcsatornázni és a megosztást vezérelni?
Ez nem csak felfűtéskor (kazán megy) van? Akkor meg úgysem alszik senki, kit zavar? Vagy valamit félreértettem? Én is éppen mágnesszelepet tervezek oda betenni a túlfűtés megakadályozására. Külön szivattyút nem akarok. Ha jól értem akkor neked motoros csap zárja a HMV ágat, ha már felmelegedett?