Keresés

Részletes keresés

ujfigura Creative Commons License 2019.03.21 0 0 64779

mármint júNius természetesen

Előzmény: ujfigura (64778)
ujfigura Creative Commons License 2019.03.21 0 0 64778

Nem, mert utóbbi azt jelenti, hogy az szeptembertől július közepéig azokon a munkaszüneti napokon is közlekedik, amikor egyébként szünet van.

Előzmény: siófoki35 (64777)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.21 -2 0 64777

182 sz. (Balassagyarmat, aut. áll. ind. 15:00 órakor, Budapest, Újpest Városkapu érk. 16:45 órakor) a hetek első iskolai előadási napját megelőző munkaszüneti napokon közlekedő járatot a tanév tartama alatt a hetek első munkanapját megelőző napon közlekedtetjük.

 

Őőőő, ez nem ugyanaz??? Imádom ezeket a volános közlekedési korlátozásokat... :D

Előzmény: Dudari (64776)
Dudari Creative Commons License 2019.03.21 0 0 64776
trizs77 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 64775

 

 

 

 

 Erősorrend

 

 

Tárgy : Javaslat autóbusz történeti munkák szerzői számára.

 

 

Hála Istennek egyre több autóbusz közlekedés történeti munka jelenik meg mostanában.

Ugyan 20 év késéssel, de az autóbusz történet után érdeklődök is írnak saját munkákat, emlékeket,

elbeszélés gyűjteményeket, szak- vagy fél szak leírásokat egy-egy város, vagy társaság történetéről, mint anno a vasutasok.

 

Ez örömteli.

 

Majd minden munka végéről lemarad, kimarad az autóbusz típus erősorrend bemutató.

Pedig lényeges.

 

ugyanis ezek a munkák, 90%-ban megmaradnak évtizedekig és azoknak is szólnak akik ma még meg se születtek.

Ha e könyvek utolsó oldalain (már amelyikben) nagyon helyesen bemutatják, hogy az adott városban, társaságnál milyen típusú autóbuszok közlekedtek, mettől-meddig akkor az esetek 99%-ban el- és kifelejtik odaírni, hogy az adott típusból mennyi közlekedett a városban társaságnál?

 

Nem mindegy.

Ha van a könyv végén kb. 30 db egyforma fénykép, mely 30 db különböző típusú buszt mutat be, akkor a késői olvasónak  bemutatott  (aki nem volt kortársa a bemutatott korszaknak) csak úgy adhatunk hiteles tájékoztatást ha odaírjuk, hogy miből mennyi közlekedett?

 

Nem mindegy, hogy "A" típusból 2285 db közlekedett a városban, és "B" típusból pedig csak 1 db.

Ez a könyvekből ritkán derül ki.

Aki ma él, még tudja.

 

De a ma aktív buszmániás se tudja, hogy az érintett városban mennyi :

 - Ik-60-as?

 - Ik-600-as?

 - Ik60+AMG pótos,

 - Ik-622

közlekedett.

 

Pedig nagyon nem mindegy.

Nagyon nem mindegy, hogy az említett típus tizensok évig a város arculatának meghatározó típusa volt, vagy odakeveredett az adott típusból 2-3 db, és azok jártak ott 5-7 évet.

És csak 30-40 év telt el.

 

Miért nem tudja ?

Mert minden fénykép egyforma nagyságú, és a felirataik CSAK olyan információkat tartalmaznak, hogy :

 - mettől-meddig ?

 - típus neve, száma.

 

Slussz.

 

Javaslom, hogy a jövőben ilyen munkát készítők, az utolsó oldalak egyikére készítsenek típus ERŐSORREND-t.

 

Kb. 20 perces munka, de igen sokat segít.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Példa :

Város neve

 

A közlekedett közforgalmú autóbusz típusok erősorrendje :

1. / "A" típus....................1972-2018.................................183db.

2./  "B" típus....................1959-1976...................................77 db.

3./ "C" típus.....................1994-2019...................................54 db.

...............................................................................................

................................................................................................

29./ "X" típus...................1991-1992........................................1 db

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Fél pozitív példa kettő is van.

A nemrégen kiadott :

       - Oktogontól a Népligetig 2017 könyv,

       - A Fővárosi autóbusz közlekedés 100 éve című könyv.

 

Bár eyikhez se írtak ERŐSORREND-t, mindkettőben van típus darabszám, így a ráérő olvasó, szerkeszthet magának az adatokból - ha akar - olyan információs táblázatot, amit a szerzőknek kellett volna megcsinálniuk.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 64774

köszönöm.

 

 

Előzmény: Dudari (64773)
Dudari Creative Commons License 2019.03.19 0 0 64773

Eger és Budapest között napi 1 esetleg két pár vonat vagy közvetlen kocsicsoport volt.

Amihez csatlakozás volt a helyi buszjáratoknál a füzesabonyi vonatok, hiszen Budapestre főleg átszállással utaztak.  

Előzmény: trizs77 (64764)
htibor Creative Commons License 2019.03.19 0 0 64772

Szekszárdon nem volt ajánlattevő a helyi közlekedés ellátására, így új pályázat kerül majd kiírásra:

https://szekszard.hu/application/files/2115/5085/7309/59elot.pdf

buszos bence Creative Commons License 2019.03.19 -2 0 64771
A szolnokit, hol találom meg?
Előzmény: htibor (64769)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 64770

2 milliárdba kerül évente változatlan szinten, és ehhez társul 1,2 milliárd bevétel.

 

Ennyi a lényeg...........................:-)))

 

 

 

 

Előzmény: htibor (64769)
htibor Creative Commons License 2019.03.19 0 1 64769

Kezdődik az idei évi helyi közlekedés beszámoló dömping:

 

Székesfehérvár 2018. évi helyi közlekedésről szóló beszámoló:

LINK

NGE272 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 64768

A döntés szerintem kész, igazából az összeolvadáshoz szükséges adatok bekérése zajlik, én úgy gondolom ez már nem "valami megalapozásához" kell.

Előzmény: Gyötör (64765)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.03.18 0 0 64767

Miből gondolod, hogy nincs döntés?

Előzmény: Gyötör (64765)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.03.18 0 5 64766

Máshogy látom. Az 1956-os forradalom és következményei kapcsán napokra, hetekre(?) leállt a helyi közlekedés Egerben (is). Ez bőven megérdemel egy bekezdést egy ilyen terjedelmű műben. Egy szélesebb körnek szóló ismeretterjesztő munkának valahogy így kell kinéznie. Belefér, ugyanúgy, mint a "magyar Athén", vagy a buszon felejtett kincstári holmi. Egy színtisztán szakmának szóló műben persze elég egy kronologikus felsorolás táblázatokkal. (Mondjuk ezt is le lehet benne tudni annyival, hogy 1956.11.xx és 1956.11.xx között szünetelt a helyi közlekedés).
Más. Hiányolod a konkrét adatokat. Ezek egyébként léteznek valahol? Esetleg a MOL mélyén? Vagy ott sem? Az 1346-os vonal másik vége kapcsán azért olvasgattam ezt-azt itt-ott, és ilyen mélységben sehol senki sem tárgyalja. Menetrendek igen hiányosak, állományi adatok hiába vannak, ha vannak az egész cégről, abból nem derül ki, mi hol járt, az újságírók akkoriban is felületesek voltak stb.

Előzmény: trizs77 (64758)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.18 0 0 64765

Ha még csak most szolgáltatják a KK-k a különböző adatokat, akkor hogy a fenébe lenne már döntés bármiről is?

 

Sztem....és persze csak találgatok...most folyik a rohamtempóban a helyzetfeltárás összeállítása majd a hatástanulmány elkészítése azok részére, akiket a mozdony füstje megcsapott.  (De ezt már korábban is írtam.)

Megszületik egy megalapozó háttéranyag, lehetséges megoldásokkal és lefolyási variációkkal.

Aztán majd abból egy pároldalas összefoglaló, a vagyonkezelő, a szak majd a nagy politikusok részére, amit majd döntésre terjesztenek elő.

Ha szerencsés az alágazat, még a nyári közigazgatási szünet előtt születik döntés a témában.

Ha nem, akkor csak ősszel. 

Ha mégiscsak igen, akkor többen nem mennek idén nyári szabadságra a KK-knál pl a kontrollingon, szemszállítási igazgatóságokon, informatikán, jogászoknál.

És ha olyan döntés születik, akkor aztán nyár második felében/esetleg ősszel startol a kiválasztott variáció/megoldás végrehajtása.

 

 

Előzmény: NGE272 (64754)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 64764

Ha már szakaszolta a történetet (amúgy helyesen) nagyon vártam a tól-ig -ot.

 

1950.01.01-én így indult EGER város helyi közlekedése és itt leírva minden ami ide való.

1959.12.31-n így zárult EGER város helyi közlekedése és itt leírva minden ami ide való.

Ennyi változás volt/lett 10 év alatt EGER-ben.

 

------------------------------------------

 

Nagyon érdekelt volna a szakma.

Többször szerepelt, hogy a budapesti vonatokhoz ment helyi busz.

Ok.

 

De ez mit jelentett az '50-es években?

   - Naponta 3 vonat indult Egerből Budapestre ?

   - Naponta 6 vonat indult Egerből Budapestre ?

   - Naponta 9 vonat indult Egerből Budapestre ?

Előzmény: Törölt nick (64763)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.18 -5 0 64763

Nagyon jó a szöveg, és látszik rajta, hogy ok kutatás és adat áll a háttérben. Engem még az is érdekelt, hogy mikor és hogy vonultak be a ruszkik, de az hogy munkástanács ekkor meg akkor meg amakkor mit csinált, meg a vezéraz már túl sok. Az is kicsit "bőlére" lett eresztve, hogy miért volt dugó, hozzák-vitték a gyógyszert. Nagy teher és áruszállítás folyt a kis utcában, mert itt volt a megyei gyógyszer lerakat. És pont.

Előzmény: trizs77 (64761)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2019.03.18 0 0 64762

Ezzel egyet értek, de ha az a Döntés, hogy működjön, akkor végülis el lehet indulni egy olyan úton, aminek a végén akár működhet is... Csak kérdés, hogy érdemes-e.

Előzmény: NGE272 (64754)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.18 0 2 64761

Körülbelül.

Nem annyira slendrián, bár erős túlzással ez is mondható rá, inkább aránytévesztett.

 

Eger város helyi autóbusz közlekedéséről úgy írni, hogy nincs benne a :

 - telephely címe, helye,

 - a dolgozók létszáma,

 - a buszok száma,

 - az üzemidő,

 - a követési idő,

 - a járatszám,

 - a szerelők, oktatók, száma,

 - ...................................

 

de benne van a helyi forradalom, és millió egy dolog amihez a helyi járatoknak semmi köze nincs..........................

 

nos az több mint érdekes.

 

Gábrisvitéz olvtársunk lelkes és jó munkát végez.

Még azt is írnám, hogy alapos.

Ez a mostani szösszenet sajnos kicsúszott.

 

Bízom benne, hogy nem megsértődik (bár ez is benne van a pakliban) hanem még alaposabb és tárgyszerűbb lesz.

 

 

Előzmény: Törölt nick (64760)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.18 0 0 64760

Az első részhez képest ez elég slendrián lett. Érződik a szövegben valami kényszer és olyan kapkodás szaga van.

Előzmény: trizs77 (64758)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.18 0 0 64759

Az "egységes" VOLÁN Tröszt idejében a keki szín volt az alapszín.

 

A '70-es évektől tudatosan a narancssárga lett az általános.

 

Persze csak addig volt egység, amíg a Volánbusz el nem kezdte színezni a buszait piros-bordó (távolsági) csíkozással, nomeg került a flottába csomó "maradék" busz más színekkel, plusz az önkormányzatok is elkezdték a helyiek színesítését...aztán már mind a 24 cég egyedi megjelenésű lett.

Úgy "hallottam" a régiós összevonásnál két színvariáció merült fel: fehér fényezés kék csigával, a másik pedig a narancsárga  feketével.

Aztán persze a hozzáértő döntéshozók döntöttek...se csiga, se VOLÁN név...

 

És a fehér szín tényleg azért maradt, mert az a "legolcsóbb" és tetszés szerint átmatricázható/logózható.

Előzmény: Törölt nick (64728)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.17 -7 3 64758

Nem rossz.

 

Bár ilyen munkába én nem tennék bele Forradalmi Tanácsokat, azok nem idevalók.

 

Idevalók viszont, de itt hiányoznak az állományi adatok.

Pl. Szép dolog, hogy 1953 után megjöttek  az Ik-30 buszok, ahogy írod, de később van egy fénykép 1952-ből ahol már Ik-30 buszok (valószínűleg helyköziek) indulnak.

 

Ez egy szakmai munka.

Fontos, hogy az olvasó tudja, hogy mikor miről beszélsz, írsz.

Ne homályosan utalj, hanem írd oda mikor beszélsz helyközi és mikor helyi járatokról.

 

Nemsokára 1959-1960 körül megjelennek majd az első távolsági buszok melyek érintik Egert.

Véleményem szerint nem a tárgyhoz valók, de ha megemlíted jó.

 

más

 

A Veress maszek világban leírtad mennyi busza volt.

Ez helyes.

 

De mennyi busz járt Eger város helyi járatain 1950-1959 között ?

Nem mindegy hogy 3 db vagy 13 db.

 

Egerben egyáltalán járt Fakarusz helyi járatban?

 

Légy szakmaibb.

Tovább jó, sikeres munkát.

 

 

Előzmény: Gábrisvitéz (64757)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2019.03.17 0 5 64757

Volt néhány pozitív visszajelzés itt is, úgyhogy ide is beteszem, hátha lesz érdeklődő az egri történet folytatására:

 

https://sony872.blog.hu/2019/03/17/eger2

buszos bence Creative Commons License 2019.03.17 -11 0 64756
Elvileg -a KMKK szerint- még nem tisztázott az új társaság neve.
Az új korszak 2019. 10. 01-től lesz
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 1 64755

Persze, hogy nem fog. Annyira más logika szerint működnek a dolgok vidéken, mint Pest megyében, mintha más bolygón járna az ember.

Van, amikor olvtárs vagy Volánbuszos sofőr ismerős beszél nekem arról, hogy ez meg az történt feléjük, én meg visszakérdezek huszonötször, mire megértem, hogy miről beszél, de ugyanez visszafelé is lejátszódik néha.

Ismerek olyat is, aki vidéki Volántól ment a Volánbuszhoz, és még a menetlevelet sem tudta átlátni, hogy mikor kéne indulnia, mikor érkeznie. Volánbusztól vidékre került sofőrbá meg az utasokkal hívatta föl a kollégáját, miután az ő hívását aznap tizedjére nem vette már föl, hogy ugyan tizedjére is magyarázza már el, mit kell csinálni adott esetben a jegykiadó géppel.

És ez még csak a legapróbb dolgok egy része. Az adminisztratív, pénzügyi, stb. dolgok is nyilván másabbak.

Előzmény: NGE272 (64754)
NGE272 Creative Commons License 2019.03.16 0 1 64754

A "kisemberek" szolgáltatják az adatokat, de úgy, hogy arról nem tudunk semmit mi lesz a nagy szervezet létrejötte után, akár lesz-e leépítés, ilyesmi.

A KK-k abszolút a kis cirkuszi idomított kutyák, a VB meg a porondmester. Csak az lesz a baj megint, hogy ami működik Budapesten, nem biztos Bivalyb@sznád, szövetkezeti italboltnál is fog...:D

Előzmény: bendeguz90 (64753)
bendeguz90 Creative Commons License 2019.03.16 0 0 64753

Ez azért előre vetíti, hogy lesz majd az összeolvadás után. Nem mintha olyan meglepő lenne. 

Előzmény: NGE272 (64752)
NGE272 Creative Commons License 2019.03.16 0 1 64752

Az egész volán-összevonósdiról egyébként csak annyit, hogy csütörtökön délután kaptunk egy összeolvadással kapcsolatos adatszolgáltatást (már 4 óra után), pénteki határidővel. A programból az adatszolgáltatáshoz szükséges alapadatok 3,5 óra alatt jöttek le, így az érdemi adatelőállításra percek voltak szinte.

 

Na körülbelül ezzel a szakmai igényességgel fut az egész sztori.

Dénes Balázs Creative Commons License 2019.03.16 0 0 64751

LEPI is your friend: egy műszakban 4 troli :)))

Előzmény: torqmatic (64748)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.16 0 0 64750

A megyei, üzemegységi korszakokban, nem volt ritka, hogy a megyeszékhelytől távol, egy páros kapott egy gyári új IK-266 kocsit és 12-14 év után ők adták le selejtbe.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!