A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A Volvók (nem csak a 7000-ek) jelentős részén nincsenek jól rögzítve a motor előtti ülések (meg sok minden más se, nem véletlenül csörög-csattog az egész "busz"), de nekem nem úgy tűnik, mintha ez bárkit is érdekelne a BKV-nál.
A máriaremetei variálást felejtsd el, nagyon zavarérzékeny lenne, meg amúgy is több évtizede így járnak (csak 57 meg 57A volt asszem még nagyon régen), és ez így jó, nem kell rá sok busz, kiszolgálja a környéket, felesleges lenne megpiszkálni. A többihez nem tudok érdemben hozzászólni, de ezt úgy-ahogy ismerem, és hidd el, az 57-257 az tökéletes úgy, ahogy van.
Tőlem hiába kérded; de hátha olvassa ezen sorokat egy BKV-s, és irányítja a szerelő kollégákat az áttekintésre, majd jogos probléma esetén a hiba kijavítására.
Ezért fontos, hogy rendszámok is pontosan vissza legyenek leírva, mert máskülönben nem fogják végignézni mind a 37 példányt. (bár 3 db még nem futáros, tehát csak 34-et)
Tegnap valamelyik NCZ-nek a motor előtti utolsó 2 üléséből hiányoztak az alsó csavarok. minden nagyobb fékezésnél a 2 ülés előrebillent (pontosabban himbálódzott) így sikerült betekintést nyerni a motortérbe :D. Amikor egy büdös, enyhén ittas csöves (első ajtós vonal!) elhelyezkedett rajtuk, a probléma ideiglenesen megoldódott. Másik: automata visszazárás: egy bácsinak majdnem odacsukta szatyrostul a kezét a 3as ajtó. Épp, hogy ki tudta rántani. Nem lehetnének ezek inkább manuálisak?
Utaztam oda és vissza a 212-es busszal, mindkétszer egy MFW-el.
MFW-525: hátul a motor előtti üléspárosnál az ajtóhoz közelebbi ülőrésze hiányzott. Tehát ezt az ülést pótolni kell.
MFW-523: menet közben a motornál hátul valami eszméletlenül kopogott, vagy inkább hozzáverődött a oldalsó takaró fedőlemezhez; valami nem volt megfelelően rögzítve. Erre rá kéne nézni; mert valami tényleg nem oké ott.
Egy Mezei Autóbuszvezető barátunk ismét írásra jelentkezett. A gondolataival egyetértünk, nagyvárosba indokolt a zárt vezetőfülke. Lássuk miért!
[...] Bővebben!Tovább »
Ezeket a 39-es, 102-es, 156-os , 129-es és 291-es meg a Zugliget, Libegő felő menő (mikor milyen számú) járatokat valahogy nagyon átvariálnám mert ritka pazarló megoldással üzemelnek.
A 39-est visszavágnám a Széll Kálmán térig (Ha fel bír menni akkor a Roskovics utcán át járna, a
102-es 110/112-es - 39-es összevonás: Apor Vilmos térről jönne a 112-es felmenne a Szendrő útig (Thomán lakótelepre nem térne be) majd Fodor utca - Orbán tér - Istenhegyi út - Határőr út (itt kéne utcát bővíteni egy 100 méteren) - Alma utca - Városmajor u - Csaba u - Széll K. tér. Itt is megszűnne a 110-112-es körforgalmi tekergései, átláthatóbb hálózat lenne.
- 129-est meghagynám, és lehoznám a Batyira (39-est kiváltandó, Víziváros kapna közvetlen János kórházi járatot + a kerületi Maros utcai rendelőt is megközelítené) viszont ennek megfelelően az Akadémia és a Nagyajtaji utcai és Nagyhíd megállónál a villamos nem állna meg, ezzel segítve Hüvösvölgy gyorsabb elérhetőségét, helyette a 129-es látná el azt a minimális forgalmat amit ezen megállók generálnak
A 91-es megmaradna, de a 291-es Nyugati - Rózsadombtól egészen Pesthidegkút / Széphalom / bevásárlóközpontig járna, kiváltva az 57-est.
A 29-es Árpád híd metróállomástól Remetekertvároson át Széphalom bevásárlóközpontig járna, (kiváltva a 257-est, nem lenne körforgalom egyik vonalon sem)
A 156-ost a Dániel úttól levinném Zugliget Libegőig ( a hisztizőkkel nem kell foglalkozni, más helyen is megy busz az iskola előtt és nem dől össze a világ) a 222-es buszt mindkét irányba beközlekedtetném a Mozaik tér felé.
Pénteken az egyiket már szerelni kellett :) Egyébként meglepően jól megy a hegyre.
Nem szeretem ezeket a noname török csodákat, inkább S91-est fejlesztetettem volna tovább, de annyira nem szarok mint várnánk. Csak azt az első ajtó nyitását miért nem lehet megfordíttatni valahogy, hogy ne vágja orrba az embert (meg néha a sofőrök nem tudják kinyitni a hátsó ajtót valami miatt, szóval vannak vicces szituk)
216-os járatot én is támogatnám csúcsidőben. A nagyobb koncentrált tömeg általában a Deákon meg a Clarkon jelentkezik. Ide 1-1 kis kültéri webkamerát fel lehetne berhelni fillérekből, aztán ha megjelenik egy egy nagyobb csoport akkor a tartalékhelyen parkoló busz már mehetne is.
Reggelente meg fel kéne mérni (elvileg tudja a Karsan rendszere) hogy melyik busz mennyire van kitömve, aztán a nagyon zsúfoltaknál lehetne a 216-ost ráindítani.
Ha a sofőr normálisan beáll a megállóba, közel a padkához és megtérdepelteti, szinte minden kerekesszékes gond nélkül fel tud szállni a buszra rámpa nélkül.
Dehogy tart előrébb. Berlin jóval előrébb jár, ők csak tesztelik (majd remélhetőleg rájönnek, hogy mekkora egy **** és nem vesznek belőle), míg itt egyből jött 28, hogy villoghasson velük a főváros.
Felújítása óta minden nap látom az Örsön a kocsit, de ma azt mondtam, hogy akkor is menni fogok vele, ha leszakad az ég és jönnek az apokalipszis lovasai.
Sikerült. Ez a kocsi gyönyörű nem csak kívül, hanem belül is!
A zöld-szürkére festett utastéri fűtő rácsok, a gyrososan szembefordított, első két ajtó közötti 4-es ülések, a sötétített ablaküvegek, a kék műbőr székek. Hogy a Rákosi úti vasúti átjárón meg se nyikkant a kocsi és 4,3 másodperc alatt (tudom... lestopperoltam:) van 50 km/órán, dombnak felfelé. Úgy megy, mintha most jött volna ki a gyárból.
Látszik rajta, hogy a garázs mindent beleadott: egy elfolyt festéknyomot nem láttam rajta belül. Tiszta a kocsi és az az újszerű szag... látszik rajta, hogy a gazdája és a garázs is vigyáz rá.
Tudom, hogy eljárt az idő a 200-asok felett, de ezzel az autóval valami olyat művelt a cinkotai műszak, hogy le a kalapom előttük.
És remélem, hogy áll még a meghívásom attah tt-től, hogy megmutassa mit tud egy VH (ment mail amúgy), de ne legyen harag, nekem ez A BUSZ és ez az a felújítási szint, ami minden típus esetében kéne történjen.
Nemsokára búcsúzunk a magaspadlósoktól, úgyhogy minden topiktársnak ajánlom egy utazás erejére, mert megéri, de tényleg.
Az LMG-032 vezérének meg innen is jó pihenést kívánok :)