Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Nekem a HMV indirektem palástos, vagyis nem spirálom van, hanem a duplafalú a bojler.
De igen az 5/4 versus 1/2 col sajnos az 5/4 javára dőlt el, és az esbe teljes nyitásáig a puffer kapta a meleget, és nem nyomta bele rendesen. A mágnes szelep hangos volt, a VCS meg túl nagy ellenállást fejtett ki a kazán szivattyúja felé.
Így lett külön szivattyú (30W 2 órán át, nem nagy ügy).
A VCS meg igazából azért kell, hogy ne hűljön ki a HMV-m, mert az nekem a puffer szinje alatt van, vagyis ahogy hűlne a puffer úgy hűlne vele a HMV is.
Kb. mennyi költségre kell számítanom a pufin kívül a kütyükre, ha úgy akarok váltani, hogyha nemvagyunk otthon a gáz kapcsoljon be, ha a pufiban nem elég már a meleg víz?
Most a visszatérőben van a szivattyú, van termószelep, keverő ág.
A többit én "szabályzom" a tüzeléssel.
Jelenleg a szobatermosztát vissza van véve 18 fokra, csak reggel egy órát van 20 C°-ra állítva, csak a gázt működteti. Ugyanazzal a termosztáttal tudom indítani a pufit is, ha lesz? Mi szabályozza azt, ha lehűl a pufiban a víz, tovább ne szívjon onnan?
Megköszönöm, ha segítetek. Tájékozódni szeretnék, mielőtt a pufit beszereltetem.
Akkor régi volt az infó, pedig ma olvastam valahol:) A Gányoló kapcsolás debütálása környékén. Miért nem volt jó a puffertöltő szivattyúról? Nagy a HMV fűtő spirál ellenállása?
A másik szivattyún keresztül megnyomja? Jópofa. Mágnesszelep vagyis inkább motoros szelep (NC) azért még mindig megoldás, ha valaki tuti zárást akar, nem?
A VCS azért kell, hogy a pufferből fűtéskor a fűtési keringető ne képzelje azt, hogy a HMV is puffer?
Nem. Külön szivattyú tölti a kazánról a HMV-t. És ahogy joe-nak nekem is az esbe teljes nyitásánál (rendszerint ekkor már a HMV szivattyúja áll) egy kicsit még nyom a HMV-be a kazán szivattyúja. De nem fűti nagyon túl.
Tehát:
A HMV szivattyúja akkor indul nálam, ha:
van tűz a kazánban ÉS van legalább 50 fokos víz a kazánban ÉS a HMV vize 50 fok alatti ÉS a puffer teteje legalább 65 fokos
Ezeknek mind egyszerre kell teljesülni ahhoz, hogy elinduljon a HMV gyártás. Ha bármelyik hiányzik, akkor nincs HMV melegítés.
Ez hogyan akadályozza meg a túlfűtést? Ha jól értem a puffer előtt, azzal párhuzamosan van bekötve a HMV-d és a kazán szivattyú tölti, de ha már felmelegedett, akkor nem. Vagy ez már változott?
- Vót csak vegyes , előrében indirekt előre, a kazán szivattyúja elé bekötve a visszatérő, ÉS csappal "szabályoztam. A napkoli egyik érzékelője lett belekötve, és azon láttam . mikor néztem :-)) - hogy hány fokos és ha elég volt akkor elzártam az azon az ágon lévő csapot. HA elfelejtettem akkor visszahült !!!
- volt vegyes + puffer, az indirekt előrében külön szivattyú, amit a sorbakötött indirekt beépített és egy kapilláris termosztát vezérelt. A kapilláris kapcsolt 60 fokos előre felett, az indirekté BONTOTT 65 fok felett...
- fagáznál ugyan ez, csak szivattyú után be lett rakva egy rugós visszacsapó... BÁR ha a puffer visszatérő is +65 fok, az esbe teljesen nyitva, ÉS áll az abban a körben lévő szivattyú, akkor IS áttekeri arra a puffertöltő szivattyú a vizet valamennyire.. Tehát ha hosszabb a felfűtés, akkor volt 76+ fokos víz is benne...
Tisztán szénnel igen. Fa+szén esetében még tennem kell rá fát.
Ma nem mértem, csak számoltam:
1 nem tele vödör antracit
kb. 10 darab fa ez olyan negyedelt (tehát kb 10 negyed) 25-30cm-s rönk 33cm hosszú. Most néztem 87/85/82 vagyok. Ja és hozzá tele van a HMV is, ami szintén üre volt begyújtáskor. Ma jó az idő, mert szépen nagy erővel égett a tűz.