Köszi. 1480-es ezek szerint rendes főműhelyi javítást kapott? Mert mintha az is 2004 második féléve környékén lett volna felújítva, és mintha izzósoros lenne. (ICS mániásnak is köszi a fűtéses-listát!)
1329 kész van, ma már a 17-esen szolgál. Most helyette Kelenföldön van a 1337 és a 1352. 1422 is Kelenföldön álldogál, egyik végén Kelenföld kocsiszínbe tábla, másik végén Száva kocsiszínbe tábla. 1464 sem lesz egy ideig utcán, ugyanis tegnap el lett intézve...
Igen, ez engem is érdekelne, hogy mi a péklapát ez a csengő. Nekem pár napja tűnt fel, ma utazni is sikerült vele, de erősen a no comment kategória... Felmerül, hogy: - szabályos-e egyáltalán; - honnan pattant ki, és miért, hogy ebbe a kocsiba _pont_ ez kell (budafoki sufnituning vagy szükségmegoldás, esetleg felsőbb döntés); - vajon hozzád hasonlóan az utasok mekkora része nem veszi (elsőre) villamos-indításjelző-csengőnek?
"Pénz az nincs se fővizsgára, se főjavításra, se megfelelő mennyiségű forgóváz kirendelésre V3-hoz, sajna ez van."
Nagyon jó, hogy lesznek újabb Hannoverik.
Csak mindemellett elég sok jó állapotú, utastéri fűtéses ICS vár forgóvázra, köztük olyanok is amik pár éve kaptak főműhelyi javítást! Vagy ha nincsenek még leállítva, katasztrofális állapotban közlekednek.
A Hannusok beszerzése mellett erre is jó lenne megoldást találni!
Akkor sajnos el kell kezdenem fényképezni 1000-el a legszakadtabb kocsikat, amíg nem késő. Remélem a 1449-es fog még utcán menni, és a 2007 óta esedékes ÁFJ. is megtörténik nála jövőre.
Ahhaa mostmár értem akkor, hogy a 1414,1416,1436 miért maradtak izzósok. Nem értettem, hogy a 1400->1451-es kocsik J2-es hullámjában 2001-2004 között ez a 3 kocsi miért csak J1-et kapott, de mostmár értem. :o)
Hát a szívem szakad meg, de akkor tényleg ne engedjük ki az utcára, annyira gáz az a kerék. Borzalmas hangja van! 1 tartalék kocsi csak akad valahol...
A forgóváz jeltős részét cserélni kell (kerékabroncs és forgóváz elemek pl., összes kötőelem, rugók és a többiek), és a megfelelő minőségű és mérethelyes fékbetétek kellnek, ez sokat segít.
Pénz az nincs se fővizsgára, se főjavításra, se megfelelő mennyiségű forgóváz kirendelésre V3-hoz, sajna ez van. Főleg most még nehéz is dönteni, mit harapdáljunk ha lesz tizegynéhány új hannoveri, akkor ezek mennek tartós pihenőre remélem. Igaz addig még 4-7 hónapig legalább ezekkel együtt kell élni. Higgyétek el, hogy van amikor már egyrészt nem lehet kiszabályozni a kereket, másrészt már az nem segít...
Laci! Te nem tudnál esetleg ráhatni erre a problémára valahogy? Az A vége felöli 3. forgóvázon szerintem nem kerekek, hanem kockák vannak :o/ Én imádom ezt a kocsit, messze a kedvencem az összes Ipari közül, és minden bizonnyal nagyon sajnálnám, ha nem menne (utoljára 2007-ben vezettem :o/) de ezt így ebben a formában utcára engedi nem lenne szabad. Pedig csak egy forgóváz/kerék csere kellene)
Melyek voltak a Szirmay-fővizsgás (SzigDanitól hallottam ezt a szót anno :) kocsik? Illetve az 1470-esek közül melyek azok, amelyek fűtöttek? 1475-öt tudom, de a többi?
őőő a forgóvázakat is hun csinálta(bontás-épités) csak a hajtásházat csinálta hozzá fehér út.jah és nyitott ajtóval is ment a villi mert azt sem csinálhatuk mi(kkt)mert biztonsági berendezést nem építhetünk be :)
A két említett 147X J1T-t kapott, SzT vezérhelyettes intézte még ezt a dolgot.
A hungária csinálta a kocsik nagyját, a vjsz csak fényezte (meg a forgóvázakat rendelték ki a főműhelynél, ha jól mondom), így nem lett fénycsöves.
Sokkal olcsóbb volt mint a főmühely árai, nem is rosszabbak, de hát ez nem csak szakmai döntés hanem ugye politika. Csak összesen 10 kocsi készült így, és vége lett.