Érdekes változások várhatóak a Szeged-Baja-Pécs vonal eltolodik Békéscsaba-Szeged-Baja járatok lesznek a Körös és a Bács volán üzemeltetésében, és biztósitott átszállás Baján a Pannon volán jártára ugyan is egyetlen egy Pannon volán busz nem jönn el majd Szegedig. Szeged-Pécs között csak a Zalai jártok lesznek ugyan is a Zala Volán járta is négy kezes lesz.
Most úgy néz ki,hogy megfordul a korábbi évek tendenciája,és az összekötések helyett szétszedések és megszűntetések lesznek.De,ha sok lesz az utaspanasz,akkor talán meghátrálnak(én ebben bízom)
Ezért számomra érthetetlen a megszűntetésük(az autópályás járatok valószínűleg felárasak lesznek).
Én sem azt mondtam, hogy meg kell őket szüntetni, csak azt, hogy nem biztos, hogy a Pécs-Baja és Baja-Szeged "helyköziket" a gyorsjáratok megléte mellett pont úgy kell összekötni, ahogy jelenleg vannak...
"Ha helyesek a jelenleg feltöltött adatok, akkor a tiszás buszt egy nap alatt akarják megfordítani két sofőrrel. (Mivel a 14:30-as Zeg-Szeged is tiszás lenne, plusz kivették a bajai+pécsi 45 perces pihenőt.)"
Ezzel pedig valószínűleg megszűnik a pannonos Pécs-Zalaegerszeg(pedig az teljesen más útvonalon megy) is(rossz nyelvek szerint a nagykanizsai járatok is).Nem értem,hogy miért év közben kell ilyen nagy módosításokat végrehajtani.Miért nem maradhat a mostani rendszer decemberig?
"Bár tegyük hozzá, hogy valóban nem indokolt annyi Szeged-Baja-Pécs lassújárat, mint amennyi jelenleg van"
Ezt vitatnám.Igaz,hogy kevesebb rajtuk a távolsági utas,de a Dunaszekcső-Baja(itt sem mindig) szakasz kivételével nincsenek egyik járaton sem kihasználtsági problémák.Ezért számomra érthetetlen a megszűntetésük(az autópályás járatok valószínűleg felárasak lesznek).Egy jól bevált rendszert szépen szétvernek most. :(
Orosháza felé is megszűnik a GDM-956 munkanapi fordája (odafelé Szeged ind. 11.40., vissza O.háza indul 13.20). Ráadásként a júl. 1-től módosított menetrenddel közlekedő, Szegedről eddig 14.40-kor továbbinduló Zeg-Bcsaba járat helyén sem lesz semmi, visszairányban pedig a 15.50-es Bcsaba-Szeged indulás szűnik meg a tiszás kereső szerint.
Lassan már tényleg csak a vonat marad... (Mondjuk itt legalább van alternatíva, Pécs felé meg ugye csak a busz...)
Egyébként mi értelme lesz annak,hogy a 2 Zalaegerszeg-Szeged szinte egymás seggében megy majd?
Ha helyesek a jelenleg feltöltött adatok, akkor a tiszás buszt egy nap alatt akarják megfordítani két sofőrrel. (Mivel a 14:30-as Zeg-Szeged is tiszás lenne, plusz kivették a bajai+pécsi 45 perces pihenőt.)
Nagyon durván lecsökkentik a 2 város közötti járatok számát(2 pannonos járat megmaradásáról hallottam)+Baján lehetne pár esetben átszállni
Ez még biztos csak részlegesen feltöltött menetrend... Érdemes egy sulivasárnapi dátumot is megnézni (pl. szeptember 8.), ott van két Szeged-Mohács-Szeged tiszás járatpár, ami valóban aggasztó ebből a szempontból. Bár tegyük hozzá, hogy valóban nem indokolt annyi Szeged-Baja-Pécs lassújárat, mint amennyi jelenleg van, Tolna felé meg lassan nem marad semmi (Szeged-Siófok, régi Szeged-Zeg járat kinyírása stb.)
Annak semmi. Csak át kellene ezt gondolniuk. Csak az a durva , hogy ez közel 800 km, és nem kevés óra(vezetési időleg természetesen kijön két vezetőre).
Nem emlékszem már rá mikor is volt az előző pécsi járat szétverése.?