Csak arra reagáltam, hogy talán nem satuzik az utolsó pillanatban, hanem időben lassít. Hogy más baja van-e (akár ezen túl), azt én nem tudhatom. Nekünk O1 van, még abs nélkül, pláne nem ilyen huncutsággal. És még nem is vezettem. :o)
A hátsó ablaktörlőhöz: sajna kombinál kisebb esőben is, ha már nedves az út, kell, hogy folyamatosan menjen, mert annyira összevágja a hátulját. Ha jól számoltam, akkor minden 30. első törlésre töröl egyet hátul (OII FL) - azaz, ha elől gyorsabban töröl, akkor hátul is gyakrabban.
Nézd meg a felnik árát, és azt max egy 10-essel kerekítsd fel, ha jóbarátod az ember.
Ha nem, akkor mondd, hogy "nem árképző" a gumi számodra (ezt a hirdetésekből tanultam :).
Valójában azon is múlik, mennyi idős az abroncs, de ha 4-5 évnél öregebb, szvsz csak akkor szabad megvenni, ha keveset futó, második autóra kell, a teszkóig meg vissza.
Nekem 80-nál többet nem érne az egész.
Egy szar gumi ráadásul teljesen elveszi az ember kedvét, és dobod ki a +1 gumicsere árát rövid időn belül, ha mégse volt jó ötlet, és lecseréled.
Igen, ezzel pont minden maradék önállóságot és problémamegoldó képességet kiöl az emberből. Balfaszságra nevelés gőzerővel. Erre van szükség.
Azóta nézem, bár nem tom jól nézem-e, hogy ez a line assist még kormányoz is helyetted? Kurva jó. Pláne nézve youtubon a videót gyönyörűen vágja a kanyart, húzva rá a szembe jövőre.
Szóval akkor már ketten várjuk eme csodák valós működési elvét. :)
Ha rendesen kitapasztaltad írd már meg légyszi ez pontosan hogy működik!
Szemem előtt lebeg a helyzetbe, hogy vánszorog a traktor 30-al, ez meg izzítva a pánikot besatuzik mögé. Tortára habnak kikerülésnél meg megindul minden sávelhagyásra figyelmeztető sziréna. :)
Remélem, nem azért én vagyok az előzmény, mert megbántottalak. Vicceltem a sorja közttel. :o)
Szerintem tök jó autó, nekem ilyen nem lesz, de ez van. Esetleg ha vigyázol rá és eladó lesz, szólj! :o)
Amúgy én annyira nem tartom "keleti autónak", hogy akár egy Daciaba is beülnék. Elgondolkodtató, hogy annyira olcsó, hogy nincs honnan értékvesztsen. :o) Ez persze így túlzás, de arányaiban igaz. A Skoda viszont számomra túlértékelt lett, tényleg vicc, hogy időnként a VW-s testvér hasonló áron elhozható. Pedig amúgy tetszik a Skoda, főleg az utóbbi időbeni dizájnja (pár éve szinte egy új modell sem volt, ami tetszett volna), de újként tutti le kell róla mondanom. :o(
Leírnék néhány gondolatot az én választásomról,mert visszaolvasva a fórumot elég távoli vélemények (is) vannak gyakran.
1.Ami a legfontosabb,nekem céges autó,tehát a világon a legjobb akármilyen típus:)
2.Egy multi cég (közép vagy felső)vezetője sok féle módon választhat autót,de a válság el kell hogy gondolkoztassa, véleményem szerint.
3.Ahogy írtam is kkorábban én nem szívesen ülnék egy fapados ( A4)audiba mondjuk csak mert audi,de ez én vagyok....
4.Amiből átülök,az egy Laguna 175 le 2,0 Dci initiale aut. -Nagyon jó autó és kényelmes,sportos vezetésre pl hegyi úton "alkalmatlan" ,ahogy egy barátom mondja ,"nyúlós francia".
5.Volt szerencsém 2 napig tesztelni az octaviát,így nem lesz zsákbamacska ,jelzem nem éreztem kevesebbnek a Passatnál,és ugyanannyiért több mndent kaphat az ember.
Az octavia:
2,0 CR TDI DSG kombi
a főbb extrák:
Alcantara bőr
Adaptív xenon +elől-hátul led
Adaptív tempomat
Columbus navi
Park Assist
Line assist
18-as kerekek
elektromos csomagtér
elől-hátul ülésfűtés
sport futómű
3 küllős kormány váltófülekkel(nagyképűen F1)
vezetői profil választás
Canton hifi
Fűthető szélvédő
Mielőtt bárki leírná,hogy könnyű mert céges,fölösleges mert tisztában vagyok vele és nem ezért írtam.
A mondanivalóm lényege,hogy szerintem eljött az idő,hogy kijelentsük, a Skoda már messze nem egy keleti autó,sőőőt bőven említhető a nagy márkák legtöbbje mellet is ,persze a megfelelő kategóriához hasonlítva.Ezzel a mérettel az octavia kimondottan imponáló, és minőségi autó.
> Ami még nem annyira tetszik: hátramenet után állóra fékezés, D-be teszem, kezdek gázt
> adni...egy ideig semmi, aztán egy rendes ugrással indul meg.
Ez jellegzetes DSG-hülyeség.
N-ből D-be is ezt csinálja, csak beindítás után nem szoktuk észrevenni, mert kúszással indulunk, nem hideg motorra nagy gázzal.
A megoldás, hogy várj fél másodperccel többet, mint szeretnél, és nyomd elsőnek csak félig addig a pedált, mint amúgy szeretnéd, és amint már megmoccan, utána mehet már rendesen.
Az az autó, ami regadóval, magyar forgalombahelyezéssel, németországi kiutazással és a nepper árrésével megáll 499e forintban, az kint bőven 1000 EUR alatt volt.
Innentől kezdve teljesen felesleges típushibákról értekezni: az autóban így lassan 16 évesen feltehetően uszkve 400 és 800e közötti kilométer van, innentől kezdve pedig nem az autó saját genetikája számít, hanem kizárólag az előző tulaj(ok) gondossága....
Hasznaltauto kereskedesnel is jellemzo az alkudasra az arengedmeny?
A neppereknek kétféle taktikája van. Vagy a kategóriájában a legolcsóbbak közé szúrják be az autót, és akkor max egy ingyen eredetvizsgát tudsz kicsikarni, vagy egy picit feljebb lövik be az árat, és akkor engednek valamennyit, tipikusan 90 ezret. (A 2.790-ért kirakott autó 2.7-ért vihető.)
Az első esetben sok érdeklődő lesz, de nehezen fogják meg a vevőt, a második esetben kevesebb az érdeklődő, de aki megnézi az autót, abból nagyobb eséllyel lesz vevő.
A végeredmény mindkét esetben nagyjából ugyanaz (értékesítési idő, vételár).
1. Neked kombid van? Mert az ugye csapja fel a vizet rendesen hátra...
2. Nekem se kell, ráadásul alig járok városban.
3. Első 2 alkalommal tényleg esett, de a 3. alkalommal száraz volt az út. A régi Golf V-ben is volt tempomat, sose oldott így le...
4. Nem sok DSG-s tapasztalatom van, de ismerős 2009-es Golf V-je volt nálam pár napig. Az is ugyanígy elgondolkodott néha.
Ami még nem annyira tetszik: hátramenet után állóra fékezés, D-be teszem, kezdek gázt adni...egy ideig semmi, aztán egy rendes ugrással indul meg.
Elsőre, amik nagyon tetszenek:
- sötétedős tükör, észre se venni, hogy egy xenonos autó ér utol (van mondjuk sunset árnyékolásom is)
- lábtér világítás, ez tiszta hollywood :), nagyon sokat dob a belsején sötétben, és nem is adták sokért :) + enyhe kékes ledek a belső világításnál felül
- talajvilágítós külső tükör, ez is hasznos éjszaka a kocsi felé botorkálva
- adaptív xenon (meg a xenon magában is, ilyenem se volt még soha), faszán bevilágít a kanyarokba
- automata távolsági fény (eddig elég okosnak tűnik, közvilágításra pl. nem kapcsol le, de szembejövő autó fényeire szinte rögtön (előbb, mint én tenném). Kíváncsi leszek majd, ha pl. motoros jön szembe
- a tükör fölött végre elégséges a szélvédő sötétítés, a Golf V-ben mindig ott sütött a pofámba a nap :D
- KESSY, de elismerem, hogy ez parasztvakítás...de mással már nem sikerült kitölteni a rendelkezésre álló keretet :D
- hátsó radar (első nincs, de nekem nem is hiányzik)
Enyhe mínuszok:
- az oldalüvegre ugyanúgy ráfolyik a szélvédőről a víz kanyarban, mint a Golf-nál, mert nincs perem. :( Talán nem olyan súlyos, mint ott, de azért zavaró.
- nagy sebességnél szélvédő mosása után jön felfelé a víz szépen a bal sarokban, ezt viszont durvábban csinálja, mint a Golf
- az ablaktörlő végállása lehetne közelebb az A oszlophoz, mert 2 cm-re onnan megáll, és a koszcsík vastagítja az oszlopot
- a B oszlop nekem túlságosan elöl van, további holt teret okoz, ha kényelmesen a helyemen ülök
- vizes autót felnyitva, kis víz itt is befolyik a csomagtér rolóra, de korántsem annyi, mint a Golf-nál
- a madárszeletelős hűtőrács miatt szép mintásan koszolódik a géptető, ma vettem észre
4. Mintha lett volna róla szó, hogy azon is lehet állítani, mármint belenyúlni a programjába.
Amúgy az jutott eszembe, a képek mellé elkérhetnéd a kulcsokat is, én elterelem a figyelmét, oszt felezzük a kocsit. Mondanám fordított szereposztással, de jogsi híján inkább maradjunk az előző verziónál. :o)