Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Én akkor kollégista voltam, emlékszem mi marhák vasárnap este 2 órát vártunk a vonatra, annyit késett, de bementünk a kollégiumba. Az okosabbak hazamentek, és nem jöttek iskolába. Nekik igazolva volt. Csak szerdára értek be, addigra úgy ahogy rendeződött a helyzet.
Annyira viszont nem, hogy hétvégén meg nem akartak hazaengedni. Mondván szar a közlekedés.
nincs itt sértődés mert a másiké" NAGYOBB" --)))))))
a zsírt meg a gépkönyv ajánlotta, zsír nélkül megállt a fában , zsírozás után ment benne mint a vajazott villám, étsd úgy , hogy volt vagy 200 kg ( persze tuskókban ) ami nem akart hasadni félreraktam és a végén ZSÍRRAL ment mindeggyik. olyan is amit már próbáltam 10-15-ször mind a két végén. Most jön az, hogy már "elfáradt a fa" hááát persze.
86 augusztusban vonultam be, úgyhogy katonaként éltem meg a 87-es telet. Azt nem lehet elfelejteni. Székesfehérváron voltam baka és emlékszem hogy a 8-as úton a közlekedési tábláknak csak a hegye látszott. Olyan hófúvás volt, hogy a körletből szabályos "lövészárkokat" kellett ásnunk a hóban hogy kijussunk.
Emlészem vasárnap délelőtt kezdődött az igazi nagy havazás, hétfőre lebénult az ország. Mi jól elvoltunk a laktanyában, csak néhány 10 embert küldtek ki a civil lakosságot segíteni merthogy a többi kb. 1000 katonának a harckészültséget kellett biztosítani :)
Viszont a katonai helikopterek folyamatosan jöttek-mentek mert a súlyos vagy krónikus betegeket csak azok tudták szállítani.
A harckocsik mozdulni sem tudtak a méteres vagy 2 méteres hóban, egyedül a nagy Uraloknak tudták hasznukat venni a buszokok és kamionok mentésénél.
Azt hiszem azok a napok, hetek olyanok voltak amilyen telekről nagyapáink meséltek. Apám még ment át gyalog a Dunán, az sem lehetett egy trópusi időjárás...
Azért tavaly is volt rá példa télen egy két településen ha nem is hetekig de pár napig nem volt villany (leszakadtak a vezetékek). TV híradó szerint. Nem is a fűtés a hűtéssel volt gond a riport szerint (hűtőláda). Véleményem szerint azért ha azt nem nyitogatják 2 napig nem romlik ott meg semmi.
Túl élési ősztőn! Bizony vannak dolgok amit az ember nem tud elfelejteni pl.: 4 éves voltam mikor anyámmal a gőzmozdony elején ültünk úgy mentünk vidékre kajáért a háború után, a vagonok tetején is ültek az emberek, túl éltük.
Én emlékszem az 1987-es nagy télre, mikor hetekig alig, vagy össze vissza közlekedtek a vonatok, de áram, fűtés volt.
2007-ben is volt áram, attól hogy nem ment a közlekedés, fűteni lehetett.
Gyakorlatilag, hogy Németországban, Ausztriában Olaszországban Franciaországban nincs áram, engem nem nagyon izgat.
A lényeg, hogy ahol én élek, Alföld, itt ilyen még nem fordult elő.
Nem azt mondom, hogy nem is lesz ilyen, de ha 40 egynehány év alatt nem volt, akkor nem gyakori, nem erre tervezek fűtést, hogy 100 évente egyszer lehet, hogy 3 napig nem lesz áram.
Mintahogy a házat sem úgy terveztük építettük, hogy mi lesz ha lesz földrengés, mikor itt az alföldön nem valószínű.
Sikerült összehoznom egy nem éppen iparművészeti remek műt, de a lényeg, hogy működik. Mostmár folyamatos szabályozása van a pillangómnak. A füst hőmérséklet +-5°C azaz 217-222° közt van, ezen lehet állítani a potival, az érzékelője Pt1000.. A primér ablak végig max. on nyitva. Nem akartam nyomtatott nyákkal vacakolni (megtervezni- maratni) ez így gyorsabb vólt, ha dobozban lesz úgysem látni. A forgató „Landis&GYR…SQR 65.1”
A hirtelen nagy mennyiségben leesett hó Európa
több országában súlyos közlekedési káoszt okozott. Ausztriában, Németországban
és Csehországban több kilométeres dugók alakultak ki, sok baleset történt. Tegnap délután már Nyugat-Magyarországot is elérte a tél, sok helyen havazott, a csütörtök reggeli jelentések szerint minden út járható. Tovább »
Én emléxem, ha nem is egy hétig, de 3-4 nap volt ha jól emléxem, mire sikerült mindenhol elhárítani, aggregátorok izzottak, már ahol voltak. Bennem maradt mert, az állapotos feleségem aznap kitalálta, hogy meglátogatja a barátnőjét, és este telefonált, hogy semilyen busz nem jár ő meg ott állt mínusz sokban 6 hónapos terhesen este 10-kor az állomáson, menni kellett vazze. Az autót előtte való napokban hoztuk ki a szalonból, jó kis svájci frank hitelre, én nulla rutinnal mentem az 1 hetes autóval érte, az első komolyabb lejtőn kb 600 méterből, 100-t úgy tettem meg hogy az autó vagy hátrafele, vagy oldalán csúszott 3 sávon át mire egyenesbe tudtam hozni.() Amikor leértem a lejtő aljára 3 cigit szívtam el 3 perc alatt, úgy remegtem, hazafelé a 20 perces út 1,5 óráig tartott elakadt, keresztbeállt kamionokat 4 sávban kerülgetve.
Ki, hogyan oldotta meg azt , hogy ne!gravitáljon ki szükségtelenül a pincében lévő puffer melege a lakásba ?A rugós vcs szelep lassan, de biztosan átadja a hőt a másik oldalra ,ezért mindég langyos az előremenő! És azt persze jólenne megoldani ;ha akarom gravitál ,ha akarom nem!
Nagymamám meselte a haboru alatt az ovohelyeken felvaltva tekertèk a ferfiak a bicikliket hogy legyen vilagitas mig a fontosabb dolgokat megcsinaltak.sebesultek,gyerekek ellatasa stb.Nagyon kemeny dolgokon mentek at.És mégis megélt 87 évet.Szóval a túlelesi oszton ugyanugy megvan mindenkiben.csak ne kelljen tapasztalni.Mindent elégettek amit lehetett.Lóhúst ettek amiket éjjel összeszedtek stb.