Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Apósomnak ez úgy van megoldva hogy be van készitve a fa a kazánba és egy kicsit kilóg a begyújtandó ujságpapir.Időzitőre rá van kapcsolva egy cekász ami 5 másodpercig működik és begyújtja a papirt.Mire hazaérnek délutános műszakból már meleg a viz.
Ugye a pufferes gáz-vegyes rendszerben akkor kapcsol be a gáz, ha a puffer kifogy.
Akkor tudunk begyújtani, ha ezt észre veszük, otthon vagyunk, stb...
Ha viszont be van készítve a kazánba, a belimo rendezi a füstgáz csappantyú nyitogatását, akkor csak azt kellene megoldani, hogy a kazán a puffer kiürülésekor automatikusan begyújtson.
Lehet fokozni, ha nem tud indulni mondjuk fél órán belül, akkor engedélyezi a gáz használatát.
A vezérlés a fejemben nagyjából megvan (időzítővel ez megoldható) de a gyújtás maga az ami elgondolkodtat.
Ha sikerülne ezt tökéletesre fejleszteni, akkor a gáz szinte teljesen kiváltható.
A begyújtó szerkezetnek olyannak kell lenni, aminek a tűztérbe lógó része vagy elbír nagy hőfokot és utána is üzembiztosan használható, vagy megsemmisül, de olcsón pótolható.
udom, hogy ez életvitel kérdése, mert nem mindenkinek probléma ez, de a dolgozó embernek ezt is jó lenne megoldani.
Na igen.1987 januárjában volt az a tél,úgy emlékszem.Tényleg a katonák a "Bocskai" sapkában fagyási sérüléseket szenvedtek.Vasárnap délután 4-kor indulva,másnap 11 órára értem Zalaegerszegről Keszthelyre a laktanyába.Kimenő zokni nylon!+ a kimenő félcipő a vékony nadrággal néhol térdig érő hóban gyalog.Arraaz időre ki így, ki úgy de mindenki emlékszik.
A szünetmentesnek a bekapcsolásának semmi köze nem kell, hogy legyen a fűtés hő állapotához.
Ezt elektromosan kell megoldani (pl.: mint a számitógép szünetmentesei), a vissza kapcsolást ajánlatos kicsit késleltetni. A hálózat vissza kapcsolásnál előfordulhat túlfeszültség és ez okozhat károkat. (bár ezt a szolgáltató cáfolja de én is tapasztaltam)
A Conrad-nál vettem régen egy erösitőt a Pt1000 el. Ennek az volt a baja, hogy 0-300°ig ad ki 1-10V ot. Tehát egy szinteltolót kellet még útána tenni, hogy 200° felett kezdjen el adni vezérlő feszt. Elég jól reagál, szinte folyamatosan mocorog a forgató ide-oda, remélem tartós lesz. Kimenő terhelése 8mA, így nem tartottam szükségesnek a kimenőbe kapcsoló tranzisztort rakni.
Viszont a kazán belseje elvesztette a fehérségét, át ment őszbarnás kissé kormos változatba. Majd probálgatom más értékeken de most enyhe az idő és elég egyszer begyújtani.
Szintén zenész, csak én májusban(HÖR). Olyan hideg volt, hogy két katonatársamnak lefagyott a füle! Tányérsapkában álltunk őrséget. :-( Uralokkal hordtuk a tejet, kenyeret a környező falvakba.....
Én akkor kollégista voltam, emlékszem mi marhák vasárnap este 2 órát vártunk a vonatra, annyit késett, de bementünk a kollégiumba. Az okosabbak hazamentek, és nem jöttek iskolába. Nekik igazolva volt. Csak szerdára értek be, addigra úgy ahogy rendeződött a helyzet.
Annyira viszont nem, hogy hétvégén meg nem akartak hazaengedni. Mondván szar a közlekedés.
nincs itt sértődés mert a másiké" NAGYOBB" --)))))))
a zsírt meg a gépkönyv ajánlotta, zsír nélkül megállt a fában , zsírozás után ment benne mint a vajazott villám, étsd úgy , hogy volt vagy 200 kg ( persze tuskókban ) ami nem akart hasadni félreraktam és a végén ZSÍRRAL ment mindeggyik. olyan is amit már próbáltam 10-15-ször mind a két végén. Most jön az, hogy már "elfáradt a fa" hááát persze.
86 augusztusban vonultam be, úgyhogy katonaként éltem meg a 87-es telet. Azt nem lehet elfelejteni. Székesfehérváron voltam baka és emlékszem hogy a 8-as úton a közlekedési tábláknak csak a hegye látszott. Olyan hófúvás volt, hogy a körletből szabályos "lövészárkokat" kellett ásnunk a hóban hogy kijussunk.
Emlészem vasárnap délelőtt kezdődött az igazi nagy havazás, hétfőre lebénult az ország. Mi jól elvoltunk a laktanyában, csak néhány 10 embert küldtek ki a civil lakosságot segíteni merthogy a többi kb. 1000 katonának a harckészültséget kellett biztosítani :)
Viszont a katonai helikopterek folyamatosan jöttek-mentek mert a súlyos vagy krónikus betegeket csak azok tudták szállítani.
A harckocsik mozdulni sem tudtak a méteres vagy 2 méteres hóban, egyedül a nagy Uraloknak tudták hasznukat venni a buszokok és kamionok mentésénél.
Azt hiszem azok a napok, hetek olyanok voltak amilyen telekről nagyapáink meséltek. Apám még ment át gyalog a Dunán, az sem lehetett egy trópusi időjárás...
Azért tavaly is volt rá példa télen egy két településen ha nem is hetekig de pár napig nem volt villany (leszakadtak a vezetékek). TV híradó szerint. Nem is a fűtés a hűtéssel volt gond a riport szerint (hűtőláda). Véleményem szerint azért ha azt nem nyitogatják 2 napig nem romlik ott meg semmi.
Túl élési ősztőn! Bizony vannak dolgok amit az ember nem tud elfelejteni pl.: 4 éves voltam mikor anyámmal a gőzmozdony elején ültünk úgy mentünk vidékre kajáért a háború után, a vagonok tetején is ültek az emberek, túl éltük.
Én emlékszem az 1987-es nagy télre, mikor hetekig alig, vagy össze vissza közlekedtek a vonatok, de áram, fűtés volt.
2007-ben is volt áram, attól hogy nem ment a közlekedés, fűteni lehetett.
Gyakorlatilag, hogy Németországban, Ausztriában Olaszországban Franciaországban nincs áram, engem nem nagyon izgat.
A lényeg, hogy ahol én élek, Alföld, itt ilyen még nem fordult elő.
Nem azt mondom, hogy nem is lesz ilyen, de ha 40 egynehány év alatt nem volt, akkor nem gyakori, nem erre tervezek fűtést, hogy 100 évente egyszer lehet, hogy 3 napig nem lesz áram.
Mintahogy a házat sem úgy terveztük építettük, hogy mi lesz ha lesz földrengés, mikor itt az alföldön nem valószínű.
Sikerült összehoznom egy nem éppen iparművészeti remek műt, de a lényeg, hogy működik. Mostmár folyamatos szabályozása van a pillangómnak. A füst hőmérséklet +-5°C azaz 217-222° közt van, ezen lehet állítani a potival, az érzékelője Pt1000.. A primér ablak végig max. on nyitva. Nem akartam nyomtatott nyákkal vacakolni (megtervezni- maratni) ez így gyorsabb vólt, ha dobozban lesz úgysem látni. A forgató „Landis&GYR…SQR 65.1”