Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Tisztelettel megjegyzem kedves fórum társamnak, hogy az általa jónak tartott ötlet, fűrészpor+gázolaj recept, terorista módszerek között szerepel, csak olyannak ajánlja akit szívből utál! Négy begyújtási kisérletből biztosan meglessz a kazán és a füstjáratok, valamint a kémény tűztér oldali nyomáspróbája!!Nagyon jó eredménynek számít, ha csak a kazánház lessz tele hamuval és korommal, valamint maró füsttel és csak az egy könyökkel bekötött fűstcsövet kell előkeresni valahonnan a kazánházból!
Mit régebben leírtam, NO gyújtófolyadék!
Nem hiszem hogy szükséges a családot sokkolni ilyesmivel.
Arra gondoltam a Rexi váltó reléjével 80° alatt 9V ot adnák a forgató Y bemenetére, így az lezárna, ha 80°felet van átkapcsol a Rexi a hőérzékelős cuccra és az max.ra kifog nyitni mivel 200°alatt 0,6V ad ki, 200°felet pedig kezd folyamatosan zárni.
Egy a gond, hogy a Landis mindig áram alatt lesz, de ez nem hinném, hogy gond lenne mivel végállásoknál a motort lekapcsolja az Y bemenet meg mA fog fogyasztani.
Ez Belimonál már hosszú távon nem biztos, hogy jó mert ott folyamatosan forog a motor igaz csak fele (3,5V) feszt. kap. (kicsit melegszik is az elektronikája a Belimonál de ezt LM24-F nél tapasztaltam lehet, hogy a többi másként működik)
Nem is olyan egyszerű a primer ablak mozgatása zsalumozgatóval.
A gond ott van két ellentétes műveletet kell végeznie.
Miről is van szó, 200° alatt maximumra nyitva kell lennie, 200°felett egyre nagyobb vezérlő feszt kap és fokozatosan kezd zárni. A gond 200°alatt van mert állandóan nyitva marad a primer ablak, így leállás után tovább hűl a kazán a kéményen keresztül.
Azt kéne megoldani, hogy 80° alatt lezárjon, erre kéne valami ötlet?
Ezeket a gyertyákat a régebbi előkamrás dizeleknél alkalmazták. Időziteni kell az izzitást! Alapjában nem 12V ra van méretezve, tehát túl feszitettek ezért kell időziteni. Tehát fogyó alkatrészek voltak v. az időzitő szokot még szabira menni. A még régebbi (teher au.) dizeleknél pedig sorba voltak kötve (csepel) ezekből ki is logot a cekász ritkán volt velük baj (egyszerű volt), tehát 6V jutott egy gyertyára és nem volt lényeges az időzités.
Sajna ezek az izzítógyertyák nem hosszúak, ezért nagyon nem lóg be az égéstérbe, vagyis szinte a megfúrt kazánfal mellé közvetlen kell a gázolajos fűrészpor. Meghosszabítani valamivel meg nem biztos hogy meg lehet, mert a vezeték összeég.
Ha ez így jó, már csak valamivel időzíteni kell és kész. Bár a diesel autóknál a levegő összenyomásából adódó forró levegő és a beporlasztott finom üzemanyag gyullad meg, a fűrészpornál nem tudom hogy működik. Fúrás előbb próba:))))
Az semmit, mert csak szikráztat, de az olajégő trafó folyamatos narancssárga vaskos ívet tud. 2percig nyomhatja folyamatosan, aztán 10 perc szünet. Én is meglepődtem, hogy bármit odatolok, az már ég is.
Fűrészpor + gázolaj gyújtósnak, és egy diesel autó izzítógyertya. Akkumulátorral indítható, a plusz jelzést középre kell kötni, a külsejét pedig a testre. Az izzítógyertya 2-3-4 másodperc múlva vörösen izzik.
A múltkor szórakoztam egy olajégő gyújtótrafójával. 2 centis ívet lazán tod, és szinte másmit meggyújt nagyon rövid idő alatt. pl a gyári alágyújtóst is meg lehet indítani vele pár másodperc alatt.
Alapból igazad van csak nálam bonyolítja a helyzetet, hogy ha akarok begyújtást, akkor vagy kell még egy lyukat fúrnom az ajtóra, vagy ki kell vennem a szekundert dobozomat.