Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
analoggal vezérelt belimo.
a szabályozó körébe kell egy másik műszer ami az előremenődön van.ha beállitott érték alatt van bontja a vezérlőjelet.ha van táp a belimón alaphelyzetbe áll.A kapcsolóval választható melyik végállás legyen az alaphelyzet.Ha úgy jó cseréld meg a 0-10V hoz tartozó értékeket a műszeren.a low a magasabb a high az alacsonyabb nálam is.igy adta ki a logika.
Én kihagynám ezt az au. begyújtást. Inkább a gázra biznám, úgy is csak temperálni kell mivel nem vagytok othon, aztán ha haza érsz mehet 1000-el ha begyújttotál.
Én átváltok 22-07 ig gázra 1°al alacsonyabb a termosztát, van, hogy még 1m3 gáz sem megy el. Reggel meg ott van fulra a puffer aztán hagy szóljon.
Tisztelettel megjegyzem kedves fórum társamnak, hogy az általa jónak tartott ötlet, fűrészpor+gázolaj recept, terorista módszerek között szerepel, csak olyannak ajánlja akit szívből utál! Négy begyújtási kisérletből biztosan meglessz a kazán és a füstjáratok, valamint a kémény tűztér oldali nyomáspróbája!!Nagyon jó eredménynek számít, ha csak a kazánház lessz tele hamuval és korommal, valamint maró füsttel és csak az egy könyökkel bekötött fűstcsövet kell előkeresni valahonnan a kazánházból!
Mit régebben leírtam, NO gyújtófolyadék!
Nem hiszem hogy szükséges a családot sokkolni ilyesmivel.
Arra gondoltam a Rexi váltó reléjével 80° alatt 9V ot adnák a forgató Y bemenetére, így az lezárna, ha 80°felet van átkapcsol a Rexi a hőérzékelős cuccra és az max.ra kifog nyitni mivel 200°alatt 0,6V ad ki, 200°felet pedig kezd folyamatosan zárni.
Egy a gond, hogy a Landis mindig áram alatt lesz, de ez nem hinném, hogy gond lenne mivel végállásoknál a motort lekapcsolja az Y bemenet meg mA fog fogyasztani.
Ez Belimonál már hosszú távon nem biztos, hogy jó mert ott folyamatosan forog a motor igaz csak fele (3,5V) feszt. kap. (kicsit melegszik is az elektronikája a Belimonál de ezt LM24-F nél tapasztaltam lehet, hogy a többi másként működik)
Nem is olyan egyszerű a primer ablak mozgatása zsalumozgatóval.
A gond ott van két ellentétes műveletet kell végeznie.
Miről is van szó, 200° alatt maximumra nyitva kell lennie, 200°felett egyre nagyobb vezérlő feszt kap és fokozatosan kezd zárni. A gond 200°alatt van mert állandóan nyitva marad a primer ablak, így leállás után tovább hűl a kazán a kéményen keresztül.
Azt kéne megoldani, hogy 80° alatt lezárjon, erre kéne valami ötlet?
Ezeket a gyertyákat a régebbi előkamrás dizeleknél alkalmazták. Időziteni kell az izzitást! Alapjában nem 12V ra van méretezve, tehát túl feszitettek ezért kell időziteni. Tehát fogyó alkatrészek voltak v. az időzitő szokot még szabira menni. A még régebbi (teher au.) dizeleknél pedig sorba voltak kötve (csepel) ezekből ki is logot a cekász ritkán volt velük baj (egyszerű volt), tehát 6V jutott egy gyertyára és nem volt lényeges az időzités.
Sajna ezek az izzítógyertyák nem hosszúak, ezért nagyon nem lóg be az égéstérbe, vagyis szinte a megfúrt kazánfal mellé közvetlen kell a gázolajos fűrészpor. Meghosszabítani valamivel meg nem biztos hogy meg lehet, mert a vezeték összeég.
Ha ez így jó, már csak valamivel időzíteni kell és kész. Bár a diesel autóknál a levegő összenyomásából adódó forró levegő és a beporlasztott finom üzemanyag gyullad meg, a fűrészpornál nem tudom hogy működik. Fúrás előbb próba:))))
Az semmit, mert csak szikráztat, de az olajégő trafó folyamatos narancssárga vaskos ívet tud. 2percig nyomhatja folyamatosan, aztán 10 perc szünet. Én is meglepődtem, hogy bármit odatolok, az már ég is.