Egy problémával fordulnék hozzátok. Adott egy Viessmann Vitopend 100-as kazán. Az vele, pontosabban a kéményével a baj, hogy -15 fok körül egyszerűen befagy a tetőn keresztül kivezetett vége. A kifelé áramló pára szép lassan, de biztosan "lerakódik" és egy idő után teljesen befagy. És persze a kazán hibajelentést mutatva ki-be kapcsol. Az egész kéményrendszer eredeti (Viessmannos) duplafalú 60/100-as méret és nem lehet több 6-7 méternél (plusz két 90 fokos könyök). Van erre valami megoldás? Mert az igazat megvallva nem valami kellemes dolog a hóval befedett tetőre kimászni és leszedegetni a jeget.
Ha gyorsan akarok felfűteni egy helységet akkor én felszerelek egy fancoilt és azzal percek alatt felfűtöm a helyet amikor meg elérte a kívánt hőfokot akkor már elég a radiátor is.Általában szállodákban és panziókban kellett ilyet felszerelnem és nem is olyan drága cucc,hohy szívinfarktust kapjon tőle a megrendelő. ÉS IGENIS KI LEHET SZÁMOLNI A HŐIGÉNYÉT meglehetősen pontosan, ha ismeretlen anyagokból van a ház akkor hőkamerával esek neki.(nem nekem van hőkamerám de haver a srác aki kölcsön komunizálja a melóhelyéről akamerát)
Az ilyen gyorsfelfűtést úgy lehet megoldani, hogy lényegesen több radiátort építünkbe. Pl. ha a rendszeresen használt szobába elegendő egy, mondjuk 600 x 1200 22K radiátor ( nagyjából így jelőlik a duplasoros radiátorokat, ez egy 20 m2 -es szobába elegendő ) akkor ha megduplázzuk, akkor lényegesn gyorsabb a felfűtés. Aztán amikor beáll az egyensúly, az egyiket eccerűen lekapcsoljuk.
monjuk a lényegesen több radiátor megtévesztőmert aradiátorokat nem darabra mérik - hanem fűtő felületre.
tehát dupla felület vagy akár tripla. Ez már az adott hely akpján kell kitótózni. Vannak az un 3 soros radiátorok 33 k, ott még többet lehet kihoni. Terrmészetesen a kazánnak követni kell a nagyobb hőigényt. Egyszerűen fogalmazva, többet pakolunk rá !
Írod ,hogy elég pontosan ki lehet számolni. Számolni lehet ugyan,de a pontosság ?
Az állandókkal lehet manipulálni.
A hőtechnikai számítások teljesen más elveken nyugszanak mint egy szilárdsági számítás.
Mondjuk ez az axióma se igaz, hogy "A kondis kazán kevesebbet fogyaszt". a fenét ! a 125 m2 -es házamban sajnos lényegesen többet fogyaszt mint a szar nyiltégésterű kazánom a 34 m2 -en. Annak a kazánnak lényegesen jobb a fogyasztása.
Ja ,hogy a kondenzációs hatásfoka a legjobb, ez igaz. Mondjuk ha minden jól összevág, talán 25 %-kal.
Én a sunier duvalt szoktam ajánlani mert annak a szervize a leg gyorsabb és miníg van minden alkatrész raktáron ráadásul olcsón.Ha a melegvíz tárolónak van hely akkor az jobban megéri főleg ha sokan használják, és arra még napkollektort is rá lehet kötni.Pesthidegkúton ilyen régi rendszerre kötöttem egy kondenz kazánt +napkollektort 800literes tároló+vegyes kazán. Ott a gázfogyasztás 30%-os a villany meg havi 30ezerrel lett kevesebb,de ott a melegvizet átalakítottam keringetős rendszerre.
A melegvízkészítésnél max. az egyik bojlert lenne érdemes, mert iszonyat csőhosszok vannak (10 méter minimum a legalsó és a legfelső szint között, mert ugye vízszintesen is el van hozva, nem csak függőlegesen). De miért éri meg jobban? Ha átfolyós és nem kell tároló?
A "ki milyet árul, azt dícséri"-effektust szeretném elkerülni, ha lehet:)
Tehát akkor a modulációs tartományra érdemes figyelni, arra, hogy a hőcserélő INOX legyen. Ezen kívül mire még?
Egy ilyen nyitott rendszerről zárt rendszerre átépítés kb. mennyibe kerül? Eddig kellett évente kb. kétszer légteleníteni. Ez innentől hogy zajlik majd?
Ez is dolgozik de amikor a tágulási nem teljesen van tele akkor a szivattyú indulásakor visszaesik a nyomás és tilt ,és ha a radiátorok thermo szelepei elzárnak úgy 50% ban akkor is elkezd szórakozni. Ott vegyes kazán is volt a rendszerre kötve,de már átalakítottam zártra a vegyest meg hőcserélővel kötöttem vissza.
A gyakorlat nem ezt igazolja mert a saját szivattyúja 0,5 bar-on bezavarja és állandóan tilt.(telkiben szereltem nyitott rendszerbe)De az biztos hogy a legjobb kondenzációs amit lehet kapni elég megbocsájtó a régi rendszerek hibáihoz is.
Majd a szakik megaszondják...de szerintem ha nem cserélitek a cs9veket, tehát nem lesz szintenként 3 körre osztva a fűtés, akkor nem megvalósítható a külön-külön vezérkés.
Igen:) Na sebaj, kerestem egy fűtésszerelőt első körben, este hívom, hogy megbeszéljünk egy időpontot. Második körben meg jövő héten úgyis elmegyünk a Construmára (egyéb okból is), aztán körbekérdezgetek ott is, ki mennyit enged a feléből...:))
Tehát: zárttá átépíteni nem macera. Radiátorokat és esetleg csöveket ráérünk később cserélni. Radiátoros rendszerhez vagy megéri a kondenzációs vagy elég a sima lángmodulációs, a gépész tervező megmondja. Valamint: gépész tervező kell, de ezt vagy hoz a szaki, vagy nem. Kéményt be kell húzni vagy nem - ezt is a tervező mondja majd meg. Ház hőigényét szigetelés után kiszedem a férjemből.
Akkor már csak egy kérdés van, és nagyon köszi az eddigieket:
Nekem van méretező programom de azelőtt ebből dolgoztunk: https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CDcQFjAB&url=ftp%3A%2F%2Fftp.energia.bme.hu%2Fpub%2FTananyagok-archivuma%2FSzakmernok-kepzes-zsa%2Fepuletgepeszeti%2520berendezesek%2520energetikaja%2Fszabvany%2FMSZ-04-140_2.pdf&ei=jFtdUbbTOuPe4QT_2YGoCQ&usg=AFQjCNG82d3aoZuBkIjwAW4M_bNyfe0jZA&sig2=dHX8UmJkKRSehLXz2bpDPQ
"ezt elég pontosan ki lehet számolni ...eléggé pontos helyszíni felmérést kell csinálni."
Kíváncsivá tettél .. :-)
Mit is "tartalmaz" egy ilyen helyszíni felmérés ?
Illetve milyen az a matematikai egyenlet és hány ismeretlenes, amivel kiszámolható pontosan a gázfogyasztás különbség egy sima turbós és kondenzációs kazán felszerelése esetén ?
Nincs rajta vegyestüzelésű kazán, nem is lesz. Szóval nem lenne macera átépíteni. Valamiért abban a tévképzetben éltem, hogy zárt rendszer csak aránylag kevés vízzel lehet a rendszer.
Pont ezért kéne most cserélni a kazánt, mert már most is túl van méretezve a rendszer, gyakorlatilag nem tudják a középső és az alsó szinten annyira kicsit megnyitni a radiátorokat, hogy ne legyen túl meleg. A kazán elindul-leáll-elindul-leáll, egy lángmodulációs (mi ezeknek a hivatalos neve?) meg elketyegne alapjáraton.
Viszont: Hogyan lehetne megoldani azt, hogy a három szintnek külön vezérlése legyen? A szobákat azt egyéretelmű: lezárjuk a radiátorszelepet vagy megnyitjuk:), de a probléma a következő: a középső szintet mindig lakják, hiszen ott laknak ők (kb. 100 nm). Az alsó és a legfelső szinteken viszont vendégház üzemel, tehát ha van vendég, pánikszerűen fel kell fűteni, ha nincs vendég, akkor elég egy szobát fűteni, hátha beesik valaki. Viszont (szerintem nem túl jól) a középső szintről megy fel a víz a felső szintre, az egyik radiátor elé és mögé raktak egy-egy elágazást és onnan. EZ így nem túl jó: sokkal nehezebben lehet felfűteni a felső szintet, mint a középsőt, mikor a cél az lenne, hogy a felsőn még gyorsabban legyen meleg...
A kondenzációs kazából inox hőcserélővel csak 0,9 bar-tól működőt találtam de nem értem miért kell nyitottnak maradni a rendszernek.Esetleg van rajta vegyes tüzelésű kazán is?
Amásik gond az,hogy a régi rendszert át kell mosni alaposan (megfelelő tisztító folyadékkal,és feltöltésnél rendszervédővel)és iszapleválasztót sem szabad kifelejteni!
A kondis kazán kevesebbet fogyaszt,csak az a nem mindegy,hogy mennyivel és mikor térül meg a beruházás,ezt elég pontosan ki lehet számolni de ahoz eléggé pontos helyszíni felmérést kell csinálni.
"Zárttá átépíteni meg gondolom nem csak annyi, hogy rárakok egy nyomásálló tágulási tartályt," ....és a régi tágulási tartály felé menő vezetéket le kell zárni ÉS/VAGY annak a helyére be kell rakni (a legmagasabb pontra) egy autómata légtelenítőt.