Keresés

Részletes keresés

luc72 Creative Commons License 2004.05.14 0 0 7558
Settebelo

BlackStar Creative Commons License 2004.05.14 0 0 7557
Azé' nem egyszerű, mennyire vágjátok a témát :-0

(Ha már így benne vagytok a brénsztormingban :)), nem tudjátok, hogy ma reggel kb. 8 óra tájban milyen vonatfüttyöt hallhattam a Nyugati közelében?)

Törölt nick Creative Commons License 2004.05.14 0 0 7556
Nekem bejöttek, most is jó.
Előzmény: seTTebello (7554)
mávag_lokfabrik Creative Commons License 2004.05.14 0 0 7555
Megnéztem a munkahelyi gépen is,nálam jó,de jövő héten normálisan megcsinálom mindegyiket.
Előzmény: seTTebello (7554)
seTTebello Creative Commons License 2004.05.14 0 0 7554
Nálam ez kép és a tegnapi valahogy nem akar bejönni.
Előzmény: mávag_lokfabrik (7553)
mávag_lokfabrik Creative Commons License 2004.05.13 0 0 7553
Most itt van ez mára:
http://www.geocities.com/mavag_lokfabrik/csap.jpg
(már nincs sok hátra..)

A kép mellett ez a szöveg:November 1944 Überholbahnhof auf der Strecke zwischen Csap und Tokaj in Ungarn mit Kriegslok BR52.Auf den Rungenwagen davor Behelfkonstruktionen der Eisenbahnflak mit Splitterschutz

DGKUm Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7552
Az újvidéki hídnak mind a magyar, mind pedig a horvát szekcióját K-elemekbôl építették újjá. A német szekciót német hadihíd elemekbôl.

A németek a magyar oldal parti nyílásához csatlakozó csatlakozó első mezőben MZ típusú közepes, a következő két mezőben SZ típusú nehéz hadihíd anyagot használtak.

Előzmény: rezgaras (7547)
DGKUm Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7551
...kb. 10 éve jelent meg egy könyv,...

Zakariás Zoltán: Honvéd vasútépítők, Szekér Információs Rt., 1992.

Előzmény: DGKUm (7538)
mávag_lokfabrik Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7550
Állatjók vagytok hidakból(is:))),bár én tudnék ennyit a gőzösökről!Itt van még egy kis híd+mozdony:
www.geocities.com/mavag_lokfabrik/hid1.jpg
Kazankovacs Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7549
Mintha a kép a híd terhelési próbáján készült volna. Erre utal a teodolithoz, vagy szintező műszerhez előrehajló katona. A 424-es is ehhez kellett valószínűen.
Kazankovacs Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7548
Krivoj Rogot a magyar gyorshadtest 1941 augusztus második felében foglalta el. Krivoly Rog nyugati oldalán van az Ingulec folyó, amelyen áthalad a Dolinszkaja - Krivoj Rog - Zaporozse vasútvonal. A gyorshadtestet 1941 novemberében kivonták a további harcokból. A hadihíd anyag kintmaradhatott, annak felhasználása - eseleg magyar alakulattal - 1942-ben elképzelhető, hiszen a tavaszi előnyomulás után a terület messze a frontvonal mögé került. Ugyanakkor a Dnyeper meti nagy acélipari központok miatt fontos vasútvonal volt.
rezgaras Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7547
én írtam:

> Az újpesti híd csak 1952 (???) óta K-híd.

Utánanéztem (Évkönyv 1994). Az újpesti hidat 1954-55-ben építették újjá.

> az újvidéki híd helyreállításánál a magyar szekció

Az újvidéki hídnak mind a magyar, mind pedig a horvát szekcióját K-elemekbôl építették újjá. A német szekciót német hadihíd elemekbôl.

A németek még a 30-as évek végén megvették a K-híd konstrukció licenszét, de végülis nem gyártották.

Előzmény: rezgaras (7544)
drdoktor Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7546
végülis ebben is lehet igazság.
Előzmény: rezgaras (7545)
rezgaras Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7545
drdoktor írta:

> de nekem nem ez tűnt fel, hanem az ujjáépítés

Én ezt úgy értelmezem, hogy ott korábban is állt egy (állandó) híd, amit a visszavonuló Vörös Hadsereg felrobbantott, a bevonuló magyarok pedig újjáépítettek.

Előzmény: drdoktor (7542)
rezgaras Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7544
drdoktor írta:

> Újpesten

Ott éppen nem. Az újpesti híd csak 1952 (???) óta K-híd. A háború elôtt és -alatt egy rendes állandó híd volt ott.

Szerintem a háború elôtt és -alatt nem volt az ország területén sehol K-híd felállítva. A K-hídelemek az utászalakulatok raktárában vártak a bevetésre, legfeljebb hadgyakorlatok alkalmával összeépítettek majd szédszedtek egy-egy kisebb K-hidat.

De én viszont úgy emlékszem (ellenôrizni kellene), hogy az újvidéki híd helyreállításánál a magyar szekció egyik darabja K-híd volt - bár nem az egész.

A háború után a fellelhetô K-elemekbôl a Déli összekötôt építették meg. Amikor azt végleges szerkezettel pótolták, az elemeket szétszedték és beépítették az Északi összekötô hídba, a maradékot pedig az óbudai sziget hídjába. De mára már használhatatlan az egész, mert az elemek a hosszú használat során annyira deformálódtak, hogy a szétszedés után már nem lehetne újra összecsavarozni ôket.

Előzmény: drdoktor (7536)
drdoktor Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7543
jav.:
b. a CCCP-ben is volt K-híd a háború előtt
Előzmény: drdoktor (7542)
drdoktor Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7542
...wieder erbaute...

A felirattal nem ez a bajom, hanem az, hogy ¨a magyar hidászokkal együtt¨.

ok., de nekem nem ez tűnt fel, hanem az ujjáépítés
következésképp:
a. nem a CCCP-ben készült a felvétel
b. a CCCP-ben is volt K-híd

Előzmény: rezgaras (7541)
rezgaras Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7541
drdoktor írta:

> a CCCP-ben nem lehetett K-híd?

Dehogynem, ha a magyar hadsereg megépítette (a K-híd egy két világháború közti magyar konstrukció volt)

A felirattal nem ez a bajom, hanem az, hogy ¨a magyar hidászokkal együtt¨. Fenét együtt! Azt valószínüleg a magyar hidászok építették úgy, ahogy van. A németek legfeljebb a felhajtókat. Én legalábbis nem hiszem, hogy a németek is megtanulták volna, hogyan kell K-hidat építeni.

> de mintha csináltak volna a németek normálnyomtávosítást az elfoglalt területeken.

Persze. A német hadseregben volt az ún. Todt szervezet. Az ô dolguk volt az összes vasút átszerelése. Teljesen gépesítve voltak, sok kilométert tudtak átszerelni naponta. Kifúrták az egyik oldalon a talpfát, átrakták a sínt és végül levágták az áthelyezett oldalon a talpfa végét (az egyenletes terhelés miatt). Emiatt aztán vissza sem lehetett ugyanezzel a módszerrel csinálni, hiszen hiányzott egyik oldalon a talpfa vége!

Előzmény: drdoktor (7532)
rezgaras Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7540
drdoktor írta:

> a CCCP-ben nem lehetett K-híd?

Dehogynem, ha a magyar hadsereg megépítette (a K-híd egy két világháború közti magyar konstrukció volt)

A felirattal nem ez a bajom, hanem az, hogy ¨a magyar hidászokkal együtt¨. Fenét együtt! Azt valószínüleg a magyar hidászok építették úgy, ahogy van. A németek legfeljebb a felhajtókat. Én legalábbis nem hiszem, hogy a németek is megtanulták volna, hogyan kell K-hidat építeni.

Előzmény: drdoktor (7532)
drdoktor Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7539
na akkó' csak jólemléxem.
Előzmény: DGKUm (7538)
DGKUm Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7538
...igaz a 424 bezavar, de mintha csináltak volna a németek normálnyomtávosítást az elfoglalt területeken.
ez utóbbiról tud valaki pontosabbat?

A WehrmachtTours mozgásterületén a széles vágányok egyik sínszálát 89 mm-rel közelebb szegezve alakítottak ki normál nyomközű pályát. A magyar hídászok II. világháború alatti mozgásáról, tevékenységéről kb. 10 éve jelent meg egy könyv, amely részletezi, hogy merre jártak a Szovjetúnió területén.

Előzmény: drdoktor (7532)
mávag_lokfabrik Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7537
Csinálták,most vettem egy dvd-t is erről ahol mutatják,hogyan bontják fel az egyik sínszálat,beljebb nyomják és építik arréb.Aztán a film végén persze szétroncsolják az egészet amit csináltak.

Van még 2 másik magyar vonatkozású képem(mivel német könyvből való) amint lesz időm felteszem normálisabban.

Előzmény: drdoktor (7532)
drdoktor Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7536
Újpesten:)
ami 42-ben kb. annyira volt a front mögött, mint Esztergom.
Előzmény: seTTebello (7535)
seTTebello Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7535
Igen, például az esztergom környéki gyakorlótereken. De egy mozdonyt nem vittek ki azért, hogy lefilmezzék. Magyarországon meg nem tudom hol volt K híd. A Délvidéki hidakat Roth - Wagner szerkezettel építették újjá, amennyire emlékszem.
Előzmény: drdoktor (7534)
drdoktor Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7534
azért volt olyan is, hogy frontjelenetet messze a fronttól a hátországban vettek fel, így akár rezgarasnak is igaza lehet a magyar híddal.
Előzmény: seTTebello (7533)
seTTebello Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7533
Magyar hidászalakulat volt kint, egy időben a német hadsereg része is volt. Van róla filmhiradó is.
Talán pont a fotózás kedvéért vitték oda.

Háborúban? Ez nem valószínű.

Előzmény: rezgaras (7531)
drdoktor Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7532
...wieder erbaute Brücke bei Kriwoj-Rog...

feltéve, hogy jó a képaláírás, akkor az én csekély németértelmemmel ez egy újjáépített híd Krivoj-Rog mellett.
a CCCP-ben nem lehetett K-híd?
igaz a 424 bezavar, de mintha csináltak volna a németek normálnyomtávosítást az elfoglalt területeken.
ez utóbbiról tud valaki pontosabbat?

Előzmény: rezgaras (7531)
rezgaras Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7531
mávag_lokfabrik írta:

> Most nem töklődöm vele

Bírom a szöveget:

¨Die gemeinsam mit ungarischen Eisenbahnpionieren wieder erbaute Brücke...¨

(a magyar hidászokkal együtt újraépített híd)

A híd szerintem egy magyar K-híd (mint az Északi összekötô és az óbudai szigeti). Ilyen, ha jól tudom, csak Magyarországon volt, a német hadihidak másképp néztek ki. Akkor viszont kötve hiszem, hogy azt a magyar hidászok bárkivel is közösen építették volna. (legfeljebb a felhajtókat...)

De szép a vadonatúj 424-es is. Talán pont a fotózás kedvéért vitték oda.

Előzmény: mávag_lokfabrik (7530)
mávag_lokfabrik Creative Commons License 2004.05.11 0 0 7530
Most nem töklődöm vele,ittvan:
http://www.geocities.com/mavag_lokfabrik/424russ
Előzmény: mávag_lokfabrik (7529)
mávag_lokfabrik Creative Commons License 2004.05.11 0 0 7529
Bocs a nagy képért,most találtam!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!