Keresés

Részletes keresés

trakisbandi Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39653

Hali !

 

Az első mondatod nam teljesen fedi a valóságot, csak akkor lenne igaz, ha soha nem használnánk fel ???.

 

A napi tárolási veszteség egy jólszigetelt puffernél szerintem kevesebb mint a begyujtásonként keletkező. Ekkor ugyanis a kémény, kazánt üzemi hőfokra kell melegíteni , mert előtte igen rossz hatásfokkal üzemel.Akkor még arról nem is beszéltem ami benne marad a kazánban, és a huzat másnapra elviszi.

 

Ezért gazdaságosabb a pufferral fűtés, mert nem kell enyhe időben mindennap egy kicsit befűteni.

Előzmény: TIGweldING (39650)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39652

Ha jól értem a kazánra írta a veszteséget. 

Előzmény: sönby (39651)
sönby Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39651
Az a majd'30C szerintem sok.Az enyém nem tudom mennyit hül mert most lett kész,még nem próbáltam,de a pufferesbe megtalálsz 1-2 leírást kinek hogy hül(keresd meg Blue-ét neki kint van a tartály,és rémképeim szerint neki nem hül ennyit le)
Előzmény: TIGweldING (39650)
TIGweldING Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39650

Minden előállított és fel nem használt energia veszteség.

Már leszigeteltem szinte mindent.

A merülőhüvely fejekre is tettem szigetelést.

A gömbcsapok karjai és a csőtartók menetes szárai is melegek, lassan távozanak Joule-ok.

Most - vagyis tegnap - kizártam a szilárd kazánt, 72°C-nál, és nézem hogy mennyit esik a hőmérséklete. Most 43°C-on áll. Veszteség.

A csőhéjakat tűzbiztonsági megfontolásból szálas anyagból (kőzetgyapot) vettem, melynek rosszabb a szigetelő képessége mint a zártcellásé.

Ha megfogom a csöhéjat, egy egész kicsit langyos. Veszteség.

A szilárd előremenője (2") a puffer felé emelkedik, ennek ellenére a gömbcsapig melegszik. CSövön belül megindul a gravitáció.

A jelenséget úgy hívják hogy hőrétegződés. Egyik végén zárt (gömbcsap) csövön belül gravitál. Veszteség.

 

Ezért szerintem nem érdemes napokra legyártani a fűtési meleg vizet.

Enyhe időben inkább az azonnali felhasználású gáz.

Ha egyszer megengedhetem, majd, lesz kondenzációs kazán. No az - vagyis a vize - el fogja kerülni a puffert.

A kondenzációs kazán beállítása jelentősen növelné a fűtési rendszerem bruttó hatásfokát.

Előzmény: sönby (39648)
diagnet Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39649

Látott már valaki ilyen kazánt működés közben?

 

http://www.b-steel.hu/?page=html&id=25

 

Fele annyi az ára mint az Atmosnak.

 

Elvileg nincs benne elektromos vezérlés és át lehet állítani vegyes tüzelésre.

Olyan gyors lehet a gázáramlás, hogy képes a felgázosításhoz szükséges friss forró levegőt beszívni?

A kilépő füst 230C faelgáz módban ami viszont magasabb mint az atmosé.

 

sönby Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39648
Miért lenne sok a veszteség?Ha jól le van szigetelve a tartály,az a 2-3 nap alatt nem szabadna hülni neki 4-5C-nál jobban,ha nem veszel ki belőle,nem?
Előzmény: TIGweldING (39647)
TIGweldING Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39647

Nem így van, félreértettél!

Nekem jelenleg 60°C-os patron van benn, ám a szivattyút 1. fokozatban üzemeltetem. Így nagyon alacsony a térfogatáram, viszont egy lépésben elkészíti a 80-85°C-os vizet.

Ha magasabb fokozatba kapcsolom a szivattyút, akkor az előremenő nálam is leesik.

Arra számítok hogy 75-ös patronnál már nagyobb térfogatárammal tudom üzemeltetni a kazántöltő szivattyút.

Ez egyenlőre hipotézis részemről. Ha bentlesz a patron, megírom a tapasztaltakat.

 

A 2000 litert ilyen időjárás mellett felesleges lenne felfűteni, igaz 2-3 napig kitartana (85°C esetén- nálam még nincs  HMV), viszont sok lenne a veszteség. Ezért írtam hogy most a gáz gazdaságosabb.

 

Előzmény: 42tibcsi (39643)
mislenyi Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39646

Én a gyújtás után 1-2 percig nem csukom be egészen a középső ajtót, benézek, hogy "elkapta-e" a papír a rőzsét, az alsó ajtót még nyitva hagyom, míg hallom, hogy ropog az apró fa. Ha eléri a 60c-t és kinyit a kazánvédő, akkor becsukom az alsó ajtót, onnan már a huzatszabályzóé a szerep. 

Előzmény: Gyulus111 (39620)
sur5al Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39645

Ez elég szuper. Kicsit el is gondolkodtam, hogy inkább ilyen vagy egy könnyebb, de elektronikával, gépészettel (huzatszabi, venti, lambda, puffer) telenyomott megoldás-e a jobb? Valszeg a kályha. Az elektromos áram termelés ill. a kályha hajtja a saját keringetőjét (ha jól értettem) különösen érdekes.

 

Az utánégetőn még gondolkodnom kell, azt nem értettem teljesen, meg a lemezes hőcserélők bekötését (gondolom a vízcsövekre vannak hegesztve/forrasztva).

Előzmény: Törölt nick (39602)
sur5al Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39644

Ja, az enyém is olyanná vált a kőbéléstől. Viszont ha nem hagyok neki sok időt, akkor marad parázs a gyújtáshoz. Gondolom neked is.

Előzmény: nagykunsági (39606)
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39643

Ezek szerint az ESB-nél pont annyira megy fel a kazán vize (ill. az előre menője) mint a patroné? A Laddomatnál 72°osnál 80°volt a kazán és 75°alatt nem nyomott ki semmit, a mostaninál 75°ra megy fel a kazán a patron 60-62°os. Ezek szerint mégsem mindegy, hogy ESB v. Laddomat legalábbis a patronok szempontjából. Akkor érthető a patron csere.

Előzmény: TIGweldING (39639)
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39642

A HMV.-vel így sincs gond, ha megvan a 4°hőkülömbség akkor nyomja, de csak 60°ig állítólag 60 felett nagyon vízkövesedik a HMV tartály. Mivel az érzékelő középen van lehet egy kicsivel felül több van de a hőcserélője is felül van ez kb. 150L melegvizet jelent, de ha a solár is tudja nyomni akkor 300L. Még idáig mindig volt meleg víz 5 főre.

Előzmény: Blue_Sky_007 (39637)
TIGweldING Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39641

No igen!

Én először a K+W huzatszabályzóját néztem.

Ott is az általad leírt konstrukció a javasolt.

Közben megnéztem az Upmann beépítési útmutatóját. Ott is azt írják, hogy meg kell tartani a koromzsák alja és a huzatszabályozó közötti minimális 40 cm távolságot.

Úgyhogy bármennyire is egyszerű lenne, sajnos nem építhetem a tisztítónyílás helyére.

 

Előzmény: sönby (39640)
sönby Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39640
Igen nekem olyan van,de nem a tisztítónyílásba raktam hanem a kazán kéménycső fölé.Tehát a tisztító ajtó a padlótól nézve kb 50cm- re van,ettől kb.1m- re megy ki a kazán füstcső,és ettől kb.40-50cm-re a huzatszabi.Hogy miért oda raktam nem a tisztítóba?Mert így a kazán füstcsöve által melegített levegő megy be a huzatszabin keresztül a kéménybe(no meg nem akartam tisztításnál mindíg szétszedni a huzatszabit)
Előzmény: TIGweldING (39638)
TIGweldING Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39639

Még egyenlőre nálam is a nyáron összegyűlt hulladék megy.

Persze ennek előnye, hogy a kis keresztmetszet miatt gyorsan szárad.

Természetesen mértem nedvességtartalmat. 15% körüli. Természetesen széthasítva. (pl, metszésből maradt 4-8 cm vastagságú ágak. Vagy a favágásból maradt háncs.

Ahoz még nincs elég hideg hogy rendes tüzifát rakjam.

Gazdaságossági megfontolásból jelenleg a gáz a nyerő.

 

Én is azért rakom a 75°C-os patront, mert egy lépésbe akarom felfűteni a tartályt/tartályokat.

Ahol abbahagyom a fűtést, akkor azzal gazdálkodom. Nagyon jó a rétegződés a soros kapcsolású tartálynál.

Tegnap felengedtem 88-ig az előremenőt.

A füstgázzal jól tudtam szabályozni a hőfokot. Ha zártam a pillangón, szinte azonnal csökkent az előremenő.

Közbe az ESBE tolta a 60°C-os rámenőt.

Ahogy számolom, 75-ös patron mellett nekem is 2. vagy 3. fokozatban kell üzemeltessem a szivattyút.

Előzmény: 42tibcsi (39636)
TIGweldING Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39638

A csőre nem akarom szerelni, azt csak korlátozásokkal javasolja a gyártó.

Ennek az Upmannak utánanézek.

Bár látom Sönby kollégának olyan van, hátha ír róla valami hasznosat.

Pl. hogy történik a koromzsák tisztítás?

Előzmény: Blue_Sky_007 (39635)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39637

Én meg 75-re cseréltem az esbe patront, de igazából azért mert így a HMV azonnal kész, és a puffert is egy lépésben tölti.

60 foknál 2 lépés volt.

Előzmény: 42tibcsi (39636)
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39636

Az igaz nálam Laddomat van nem ESB de szerintem mindegy, én még tavaly a 72° patront lecsréltem 60 (valamennyire). Most 75°körüli a kazán de ha már alul a puffer 60°os (azaz alul beszívott víz) a kazán felmegy 80°ra de csak a fűtés végefelé.

Alul totál nyitva, most a Belimo forgatja a pillangót  220-230°közt.

Nálam sem mindig fehér de kátrányal még nem találkottam, nem mindegy, hogy mivel tüzelek, 18-20% tőlgy nél fehér, alulra 2-3 db nagyobb (20-25cm) darabot majd egyre vékonybbakat rakok rá (ua. ezt itt valaki már írta) tetejére 5L vödör apriték 1 dcl fárdt étolaj a tetejére és kézi gázégővel meg gyújtom. Ha papirt – osb lapokat v. más hulladék fát égetek nálam sem fehér. Azért mérd meg a fád nedvességét (ketté hasitva).  

A Laddomatban 90W os keringető van, ezt is próbáltam kisseb re (II-re) venni de nem vált be.

Előzmény: TIGweldING (39625)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39635

Vagy vegyél Upmann Z4-t az betehető a tisztítóajtó helyére.

Előzmény: TIGweldING (39633)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39634

Ha nem sikerül a kéménybe, akkor tedd a kazán és a kémény közti csőbe.

 

pl:

 

 

Előzmény: TIGweldING (39633)
TIGweldING Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39633

No ez az!

Inkább írd le hogyan építetted be!

Nem melékszem, béléscsöves kéményed van?

Előzmény: Blue_Sky_007 (39631)
sönby Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39632
Ja akkor így már ok.:-)
Előzmény: Blue_Sky_007 (39629)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39631

Ha nagy a huzatod, akkor én vennék a helyedben egy zugbegrenzert. :-)

Előzmény: TIGweldING (39630)
TIGweldING Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39630

Például nyárimádó leírta az előbb a prim/szek ablak kezelési technikáját.

Ha én aszerint járnék el, pl. a prim ablakot teljesen kinyitnám, akkor a fát is kivinné a kéményen.

Terelőlemez gyanánt berakhatnék egy kisebb kazánt is.

Egyébként gondolkodtam a terelőm, mert a kazánbelsőn szépen látszik a szekunder levegő útja. Sokkal világosabb ott a felület, ahol a szek levegő éri.

 

Előzmény: sönby (39627)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39629

Az a baj a vízteres rostélyú kazánokkal (ilyen az öntvény is) hogy a szén ami hozzáér a rostélyhoz, az nem mindíg ég el tökéletesen. Azt vettem észre, hogy ha fán fekszik, akkor több ég el, kevesebb elégetlen szén darabka marad.

A másik, hogy a szén magasabb hőfokon ég (olyan 800-1100) tehát ha kap elég oxigént és a fagázok, meg az izzó 1000 fok környéki szenet sikerül "háziasítanom" akkor a fából is sokkal több energiát tudok kinyerni.

co-firing. :-)

Előzmény: sönby (39626)
nyárimádó Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39628

Szia !

"De a pillangó meg szabályozva jó nem ,füst hőmérséklet alapján?"

 

Hoty ? Nem tudom értelmezni.

 

A kazán aljába vastag fát rakok hosszába, a fölötte lévő sorba véknyabbat és kereszt irányba és stb... a tetejére gyújtóst és papírt. Az alsó ajtó és a pillangó is teljesen nyitva. A középső ajtót résnyire nyitvahagyom, mert úgy nekem jobban beindul az égés az elején. Amikor már szépen ég zárom a középső ajtót, résnyire kb 2x2cm-re nyitom a szekundert. Amikor már bömböl a kazán ( 10 perc kb), akkor a pillangón zárok, hogy a forró füst ne szaladjon ki a kéményen gyorsan. Azt hogy mennyire zárom, azt a láng magasságán látom és égés intenzitásán, tehát nagyon nem fojtom le, de égjen a fa. Mikor már a pillangó eléggé el van csavarva, akkor csukom az alsó ajtót, de levegőt akkor is adok. Ha a tűz ilyenkor kínlódik, akkor kicsit visszább nyitok a pillangón figyelve a szekunder "kukucskálón" a lángot.

Kb ennyi, pár hét és a kezed már tudja mennyit kell zárni és mikor.

 

A kollégám és én sem értettem, hogy mire való a pillangó, de most már tudom.

Az alsó ajtón veszed el a levegőt, akkor a huzat csökken, de az égés nem lesz tökéletes, mert az égést gátolod, azaz fojtogatod. Ekkor rengeteg elégetlen füstgáz kimegy a kényényen, sőt a kazán belsőn is meglátszik. Röviden pazarlod a fát/ energiát dobsz ki.

Ha az alsó ajtón biztosítod a kellő levegőt, de a pillangón zársz/ pillangóval játszol, akkor az égés jó lesz az égéstérben, a huzatot a kéménytől veszed el. Tehát itt nincs fojtogatás, és kevesebb kátrány és dzsuva lesz a kazán falán.

Mérni nem tudok még most sem semmit, csak a kazán ajtón hallom hogy kattog a forróságtól és nyitásnál éget a kilincs.

Ja, ha fát teszel a tűzre, akkor a pillangót nyisd, mert különben egyből kiszalad egy csomó füst:)) 3-4 alkalommal beszívtam, de most már résen vagyok.

 

Elnézést a többiketől az unalmas sorokért.

Üdv

Előzmény: mj620di (39588)
sönby Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39627
Ezért pakolgatjuk bele a kazánba a terelő lemezeket.A 39563 hsz.olvasd el.
Előzmény: TIGweldING (39625)
sönby Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39626
És ez így jó?A szén nagyobb hőfokon izzik mint a fa így sz@rrá égeti az alsó sort nem?(lehet hogy hülyeség,csak így elsőre ez ugrott be)
Előzmény: Blue_Sky_007 (39618)
TIGweldING Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39625

Kísérleteztem különböző beállításokkal, azonban a kazán belső csak nem akar "jól kinézni".

Lehet megkeresem 42tibcsit, hogy meszelje ki az én kazánomat is belülről!:-))))

 

Szóval:

Arra jutottam, hogy a huzattal lehet alapvető probléma.

Továbbra is fojtanom kell vagy a prim/szek levegő csappantyúkkal, vagy a füstgáz pillangóval.

 

Ha a levegő oldali folytást választom, akkor jelentősebben kátrányosodik a kazánbelső.

Ha a füstgáz oldalom szabályozok (250°C környékén) akkor kevésbé képződik kátrány.

 

Tervezett beavatkozások:

  1. Az ESBE szelepbe a jelenlegi 60°C-os patron helyett 75°C-ost teszek. Ettől azt várom, hogy 2. fokozatba kapcsolhatom a keringető szivattyút (jelenleg 1. fokozatban üzemel), és az intenzívebb áramlás miatt egyenletesebb lesz a kazán víztér hőfok eloszlása.
  2. Ha a fenti beavatkozással nem jutok eredményre, akkor beépítek egy huzatkorlátozót. Jelenleg előfordul olyan eset, hogy szinte teljese le kell zárjam a pillangót, hogy ne ugorjon meg a füstgáz hőfok. Tegnap pl. pillanatok alatt megvolt a 380°C, igaz a próba kedvéért 250-300 között tartottam a füstgázt.
    A huzatfokozótól azt várom, hogy úgy tudok kellő mennyiségű légfelesleggel üzemelni, hogy a huzat nem rántja ki a kéményen a teljes kazánbelsőt. (persze a meleggel együtt)
  3. Ha a fenti beavatkoások nem válnak be, akkor tényleg hívom 42tibcsit, beiratkozok hozzá egy kazánfűtő tanfolyamra!

Azt szeretném kérdezni olyan valakitől akinek a kéményre huzatkorlátozó van szerelve, hogy béléscsöves kialakítású kéménynél hogy lehet/kell megoldani a kéménycsőre való rögzítést?

Mekkora lyukat kell vésni a kémény tégla részére a beépítéshez?

Ha van fényképes illusztráció az sokat segítene!

karildo Creative Commons License 2012.11.11 0 0 39624

Köszönöm.

Előzmény: t.zsolti (39623)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!