Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Kell az ESB mellé egy nyelves visszacsapó (a Laddomatnál be van épitve) ha le áll a keringető gravitációsan tudjon át menni a maradék meleg víz, ezér jó ha nem ég a tűz levannak zárva az ablakok mert így nem hűl ki a kazán a kéményen keresztül.
Elég a Rexi is. Persze ne a vizet mérd hanem a füstöt. Ez a Laddomatnál eredeti gyári megoldás csak nem Rexivel. Tehát a Rexit be állítod 70-80°ra, ha ég a tűz bekapcsolja a keringetőt, ha el aludt a tűz (hideg a fűst) lekapcsolja a keringetőt. Tehát ha nincs hőtermelés nem megy a keringető, ha a vizet méred a tűz elalvása után is megy még amíg le nem hűlt a kazán, de ezt a maradék kis hőt gravitációsan is be tudod tőlteni a rendszerbe.(ill. a pufferbe)
Most már csak az a kérdés, hogyan lehet kijáratni? Az ESBE szelep (betéttől függően) 60 fok alatt nem engedi ki a vizet, illetve nem engedi vissza a kazánba. Ezen már sokat agyaltam mi lesz nekem a kb. 120 L meleg vízzel ami a kazánban van miután felfűtöttem a puffert. Az elég nagy luxus hogy csak úgy hagyjam kihűlni. Ráadásul ha jól gondolom ezt a "kijáratást" eleve nem lehet megcsinálni akkor ha a felfelé kunkorodó csonkon megy be a pufferbe a kazán előremenő és a tető csonkról meg a lakás felé a meleg víz. Ebben az esetben nem lehet kizárni a puffert.
Jelenleg a keringtető szivattyút egy csőtermosztát indítja.
Mikor begyújtok, és a kazán felmelegszik, megindul a keringés, mire a csőtermosztát felmelegszik 60 fokra, bekapcsol a szivattyú, akkor a kazánban a víz, már kb 15 fokkal melegebb.
Hogyan lehetne azt megoldani, hogy mikor begyújtok, akkor 50 foknál indítsa a keringtetőt, de mikor leég a tűz, és már nem melegít, akkor 60 foknál kapcsolja ki??
REX-el, vagy SESTOS-al ezt meg lehet oldani?? Fel lehet így programozni?
Hello, az előző fűtési szezon óta nem voltam forumközelben, de láttam azóta ismét felvetődött a téma. Vizes hőcserélő. Saját készítés: A kazán füstcsövére csatlakozik azzal megegyező a keresztmetszete. 11 literes. 4 fokkal emeli az előremenő vízhőmérséklete átlagosan. Ez nálam több mint 5 %-os hatásfok javulás.
A kazánba lévő víz hül ki ilyen mértékben. A kazánnak sokkal rosszabb a szigetelése mint a puffernak, ráadásul elég jelentős mennyiségű víz (~100 liter) van benne.
A puffer sokkal jobban szigetel, ám ott is tapasztalható némi veszteség.
Azon gondolkodtam, hogy mivel nálam zárt rendszer van kiépítve, a rendszer nyomás pontos értékéből ki lehetne számítani az épp aktuális, eltárolt energia taratlmat.
Ebből tudnék számolni veszteséget.
Ebből meg tudnám számolni, hogy mekkora töltetet kell berakjak amivel pont fullra fel tudom tölteni a puffert.
Lehet hogy felesleges időtöltés, de majd meglátom.
Továbbra is három célkitűzésem van:
- az energiatermelés hatásfokának növelése (kazán és kémény oldali beavatkozások)
- az energia felhasználás hatékonyságának növelése (radiátor beszabályozás, termofej programzás)
-veszteségek csökkentése (puffer, kazán és környéke)
Jelenleg így gondolom! A későbbi tapasztalatok és a megszerzett tudás átírhatja a fentieket.
köszi. már az is infó hogy csak az öntöttvasok tagosok. De mi az hogy cserélhető, milyen alkatrésze ez a kazánnak, ebben kering a víz, és ez egy hőcserélő vagy micsoda? Bocsi az amatőr kérdésért, de máshol én osztom az észt, itt meg csak olvasgatlak Benneteket :P
Öntvény kazánok tagokból állnak. Minél több tagból, annál nagyobb teljesítményű.
Lemezkazánoknál nincsenek tagok.
Cserélni akkor kell, ha rossz, szétégett, / bár 7mm nem ég szét 20 év alatt ha jól tüzeltek bele/, kicsi a lakáshoz, vagy rossz a hatásfoka és szeretnél egy jobb hatásfokút vagy korszerűbbet.
De ha ez a céljaidnak megfelel, és semmi baja , akkor ne cseréld.
Na most itt valamit tényleg nem értek. Te a kergető teljesítményével is próbálod a kazánt temperálni ha jól értem. De akkor mire való az ESB v. a Laddomat? Nálam alacsonyabb hőfokon nem történt semmi hiába raktam még „I” es fokozatra. Viszont ha már elérte a 80°at csak a „III” on tudta tartani különben nagyon kezdett melegedni.
Ha nagyobb az áramlás, hűl a patron és lezár, következéskép ha nem éri el a kazán vize a nyitó értéket addig mindegy, hogy a kazánban 40 v. 90W keringeted a vízet mert alulról nem enged hozzá hideget vagyis a meleg sem távozik addig a kazánból. Tehát nálam csak 80°nál lehetett észre venni, hogy nem mindegy hányas fokozaton áll a kergető. Jól teleraktam hőmérőkkel az egészet, a Laddomaton van 3db. + ba raktam alulra a bejővőre egyet és az elmenőre is. A hőmérőkőn nagyon jól lehetett kontrolálni a fenti állításomat.
A család szerint egy űrhajóban nincs annyi műszer mint a kazán házban, nem is értik mi micsoda de azért meg próbálom automatizálni az egészet, a műszerek csak kontrolra vannak.
Lehetséges, hogy az a ESB nem zár tökéletesen v. más ágon tud bemenni a kazánba a hideg víz? Vagy tényleg patron csere kell.
Az első mondatod nam teljesen fedi a valóságot, csak akkor lenne igaz, ha soha nem használnánk fel ???.
A napi tárolási veszteség egy jólszigetelt puffernél szerintem kevesebb mint a begyujtásonként keletkező. Ekkor ugyanis a kémény, kazánt üzemi hőfokra kell melegíteni , mert előtte igen rossz hatásfokkal üzemel.Akkor még arról nem is beszéltem ami benne marad a kazánban, és a huzat másnapra elviszi.
Ezért gazdaságosabb a pufferral fűtés, mert nem kell enyhe időben mindennap egy kicsit befűteni.
Az a majd'30C szerintem sok.Az enyém nem tudom mennyit hül mert most lett kész,még nem próbáltam,de a pufferesbe megtalálsz 1-2 leírást kinek hogy hül(keresd meg Blue-ét neki kint van a tartály,és rémképeim szerint neki nem hül ennyit le)