Keresés

Részletes keresés

nagykunsági Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39680

Ilyen bonyolult számításba még nem bocsájtkoztam.

 

Gyakorlatilag lényegtelen.

 

Padlófűtés van, jobban esik a lelkemnek a kazánban lévő vizet befűteni a padlóba, mint ott hagyni kihűlni.

 

Kazánban lévő melegvíz még kb 30 percig melegíti a padlót.

 

Hogy ez mennyit jelent?? Annyit, hogy a puffer 30 percel többet bír.

Előzmény: Blue_Sky_007 (39676)
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39679

 

Reggel 7-kor egy fél rakattal gyújtottam be. Most nézem 60°os a kazán vize, estére sem fog 50° alá menni, ritkán megy 40°alá ez begyújtásnál is jó.

 

 

42tibcsi Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39678

 

Kell az ESB mellé egy nyelves visszacsapó (a Laddomatnál be van épitve) ha le áll a keringető gravitációsan tudjon át menni a maradék meleg víz, ezér jó ha nem ég a tűz levannak zárva az ablakok mert így nem hűl ki a kazán a kéményen keresztül.

 

 

Előzmény: Amperszag (39671)
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39677

Elég  a Rexi is. Persze ne a vizet mérd hanem a füstöt. Ez a Laddomatnál eredeti gyári megoldás csak nem Rexivel. Tehát a Rexit be állítod 70-80°ra, ha ég a tűz bekapcsolja a keringetőt, ha el aludt a tűz (hideg a fűst) lekapcsolja a keringetőt. Tehát ha nincs hőtermelés nem megy a keringető, ha a vizet méred a tűz elalvása után is megy még amíg le nem hűlt a kazán, de ezt a maradék kis hőt gravitációsan is be tudod tőlteni a rendszerbe.(ill. a pufferbe)

Előzmény: nagykunsági (39669)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39676

Mennyi a házad max hőigénye 1 órára?

Előzmény: nagykunsági (39675)
nagykunsági Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39675

Nálam kb 30 perc fűtést jelent.

 

Lehet, nem sok, de ha nem járatom ki, akkor is kihűl másnapra.

 

 

Előzmény: Blue_Sky_007 (39673)
nagykunsági Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39674

Egyszerűen.

 

Van egy VTC elkerülő ág, kinyitom és a lakás keringtetőjével kijáratom.

Előzmény: Amperszag (39671)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39673

Én egyszer kiszámoltam pontosan mennyi energiáról van szó (nálam) és elhanyagolható volt, ami a kazánban "reked".

Előzmény: Amperszag (39671)
zordonC3 Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39672

köszönöm szépen a sok segítséget, megvilágosodtam :)

 

Amperszag Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39671

Most már csak az a kérdés, hogyan lehet kijáratni? Az ESBE szelep (betéttől függően) 60 fok alatt nem engedi ki a vizet, illetve nem engedi vissza a kazánba. Ezen már sokat agyaltam mi lesz nekem a kb. 120 L meleg vízzel ami a kazánban van miután felfűtöttem a puffert. Az elég nagy luxus hogy csak úgy hagyjam kihűlni. Ráadásul ha jól gondolom ezt a "kijáratást" eleve nem lehet megcsinálni akkor ha a felfelé kunkorodó csonkon megy be a pufferbe a kazán előremenő és a tető csonkról meg a lakás felé a meleg víz. Ebben az esetben nem lehet kizárni a puffert.

Előzmény: nagykunsági (39665)
Amperszag Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39670

Nézd meg ezt, 5:30-tól elég szemléletes.

Előzmény: zordonC3 (39661)
nagykunsági Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39669

Jelenleg a keringtető szivattyút egy csőtermosztát indítja.

 

Mikor begyújtok, és a kazán felmelegszik, megindul a keringés, mire a csőtermosztát felmelegszik 60 fokra, bekapcsol a szivattyú, akkor a kazánban a víz, már kb 15 fokkal melegebb.

 

Hogyan lehetne azt megoldani, hogy mikor begyújtok, akkor 50 foknál indítsa a keringtetőt, de mikor leég a tűz, és már nem melegít, akkor  60 foknál kapcsolja ki??

 

REX-el, vagy SESTOS-al ezt meg lehet oldani??  Fel lehet így programozni?

 

 

j_albi Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39668

j_albi Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39667

Hello, az előző fűtési szezon óta nem voltam forumközelben, de láttam azóta ismét felvetődött a téma. Vizes hőcserélő. Saját készítés: A kazán füstcsövére csatlakozik azzal megegyező a keresztmetszete. 11 literes. 4 fokkal emeli az előremenő vízhőmérséklete átlagosan. Ez nálam több mint 5 %-os hatásfok javulás.

Előzmény: krisztian98 (36878)
nagykunsági Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39666

Nem alkatrész, hanem maga a kazán. Összerakod a tagokat és kész a kazán.

 

3 féle tag van, első, hátsó és a közte levők. Első, hátsó fix, a közte levőket lehet bővíteni.

Előzmény: zordonC3 (39661)
nagykunsági Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39665

Mikor leég a kazán, ki kell zárni a puffert, és kijáratni a lakásba a kazánból a melegvizet. Így nincs ilyen veszteséged.

Előzmény: TIGweldING (39663)
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39664

 

Jövőre megoldom én is a pufferok soros bekötését, rétegződésen kívül az egyszerűsége is vonzó kevesebb a hiba %.

 

 

Előzmény: TIGweldING (39650)
TIGweldING Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39663

Igen, jól értetted!

A kazánba lévő víz hül ki ilyen mértékben. A kazánnak sokkal rosszabb a szigetelése mint a puffernak, ráadásul elég jelentős mennyiségű víz (~100 liter) van benne.

A puffer sokkal jobban szigetel, ám ott is tapasztalható némi veszteség.

Azon gondolkodtam, hogy mivel nálam zárt rendszer van kiépítve, a rendszer nyomás pontos értékéből ki lehetne számítani az épp aktuális, eltárolt energia taratlmat.

Ebből tudnék számolni veszteséget.

Ebből meg tudnám számolni, hogy mekkora töltetet kell berakjak amivel pont fullra fel tudom tölteni a puffert.

Lehet hogy felesleges időtöltés, de majd meglátom.

 

Továbbra is három célkitűzésem van:

- az energiatermelés hatásfokának növelése (kazán és kémény oldali beavatkozások)

- az energia felhasználás hatékonyságának növelése (radiátor beszabályozás, termofej programzás)

-veszteségek csökkentése (puffer, kazán és környéke)

 

Jelenleg így gondolom! A későbbi tapasztalatok és a megszerzett tudás átírhatja a fentieket.

Előzmény: Blue_Sky_007 (39652)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39662
Előzmény: zordonC3 (39661)
zordonC3 Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39661

köszi. már az is infó hogy csak az öntöttvasok tagosok. De mi az hogy cserélhető, milyen alkatrésze ez a kazánnak, ebben kering a víz, és ez egy hőcserélő vagy micsoda? Bocsi az amatőr kérdésért, de máshol én osztom az észt, itt meg csak olvasgatlak Benneteket :P

 

Előzmény: nagykunsági (39660)
nagykunsági Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39660

Öntvény kazánok tagokból állnak. Minél több tagból, annál nagyobb teljesítményű.

 

Lemezkazánoknál nincsenek tagok. 

 

Cserélni akkor kell, ha rossz, szétégett, / bár 7mm nem ég szét 20 év alatt ha jól tüzeltek bele/, kicsi a lakáshoz, vagy rossz a hatásfoka és szeretnél egy jobb hatásfokút vagy korszerűbbet.

 

De ha ez a céljaidnak megfelel,  és semmi baja , akkor ne cseréld.

 

 

Előzmény: zordonC3 (39658)
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39659

Na most itt valamit tényleg nem értek. Te a kergető teljesítményével is próbálod a kazánt temperálni ha jól értem. De akkor mire való az ESB v. a Laddomat? Nálam alacsonyabb hőfokon nem történt semmi hiába raktam még „I” es fokozatra. Viszont ha már elérte a 80°at csak a „III” on tudta tartani különben nagyon kezdett melegedni.

Ha nagyobb az áramlás, hűl a patron és lezár, következéskép ha nem éri el a kazán vize a nyitó értéket addig mindegy, hogy a kazánban 40 v. 90W keringeted a vízet mert alulról nem enged hozzá hideget vagyis a meleg sem távozik addig a kazánból. Tehát nálam csak 80°nál lehetett észre venni, hogy nem mindegy hányas fokozaton áll a kergető. Jól teleraktam hőmérőkkel az egészet, a Laddomaton van 3db. + ba raktam alulra a bejővőre egyet és az elmenőre is. A hőmérőkőn nagyon jól lehetett kontrolálni a fenti állításomat.  

A család szerint egy űrhajóban nincs annyi műszer mint a kazán házban, nem is értik mi micsoda de azért meg próbálom automatizálni az egészet, a műszerek csak kontrolra vannak.

Lehetséges, hogy az a ESB nem zár tökéletesen v. más ágon tud bemenni a kazánba a hideg víz? Vagy tényleg patron csere kell.

Előzmény: TIGweldING (39647)
zordonC3 Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39658

mit jelent az hogy egy kazán több tagos? (esetleg sémarajz vkinek...)

 

Az én házi készítésű vegyesem 150cmx70x70 cm-es és egy tűztér van belül két ajtóval...  (helyenként a lemezvastagság 7mm :))

 

Az előző tulaj csinálta, nem tudom érdemes lesz-e jövőre cserélni, van vagy 20 éves de semmi baja.

Les Grossman Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39657

Jó szerelést mindenkinek! :)

 

 

sönby Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39656

Az lehet,de az persze hogy kihül,a tartály a lényeg.........szerintem:-)

Előzmény: Blue_Sky_007 (39652)
Mihok55 Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39655
Előzmény: TIGweldING (39633)
trakisbandi Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39654

Akkor árnyékra vetődtem.

Előzmény: Blue_Sky_007 (39652)
trakisbandi Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39653

Hali !

 

Az első mondatod nam teljesen fedi a valóságot, csak akkor lenne igaz, ha soha nem használnánk fel ???.

 

A napi tárolási veszteség egy jólszigetelt puffernél szerintem kevesebb mint a begyujtásonként keletkező. Ekkor ugyanis a kémény, kazánt üzemi hőfokra kell melegíteni , mert előtte igen rossz hatásfokkal üzemel.Akkor még arról nem is beszéltem ami benne marad a kazánban, és a huzat másnapra elviszi.

 

Ezért gazdaságosabb a pufferral fűtés, mert nem kell enyhe időben mindennap egy kicsit befűteni.

Előzmény: TIGweldING (39650)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39652

Ha jól értem a kazánra írta a veszteséget. 

Előzmény: sönby (39651)
sönby Creative Commons License 2012.11.12 0 0 39651
Az a majd'30C szerintem sok.Az enyém nem tudom mennyit hül mert most lett kész,még nem próbáltam,de a pufferesbe megtalálsz 1-2 leírást kinek hogy hül(keresd meg Blue-ét neki kint van a tartály,és rémképeim szerint neki nem hül ennyit le)
Előzmény: TIGweldING (39650)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!