Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bádogember86 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14718

Köszi! :)

 

Nem, sajnos volt rajta vagy fél centi gitt, nem tudtam volna szépen összeszabni. Csak az alsó ~30centibe tudtam élben illeszteni a maradékban pedig beperemeztem az ívet. 

Kicsit jobban megköszörűltem és néhol túl méj lett a barázda. Mondjuk egy teliegyengetett sárvédőnél talán elmegy. 

Előzmény: Mafia05 (14717)
Mafia05 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14717

Na ez elég korrekt munkának látszik. Élben raktad össze?

Előzmény: bádogember86 (14715)
Mafia05 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14716

Nekem megált a horganyzotton is a gitt mindig. Üvegszálból mobihel ha nem kaptam a boltban akkor body sima gittből dyna ez ár érték arányban vált be a legjobban azok közül amik erre felé kaphatók, de amikor épp ez sincs akkor body.

Előzmény: Carspray (14712)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14715

Url névhttp://indafoto.hu/badogember86

 

Na, én így cserélek egy ívet, van benne egy-két részlet ami nem tetszik de nem lett rossz. :)

Előzmény: Steven 68 (14714)
Steven 68 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14714

Pont itt akadtam el én is, ahol ívet kell cserélni az kizárt,hogy a doblemezt ne kelljen javítani,és még így is eltelik az idő. Akkor hol vannak még festés előtti munkák, meg a többi dolog. Ezek szerint ezek a mesterek csodákra képesek ennyi idő alatt ? 

Előzmény: bádogember86 (14709)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14713

Na azt a horganyréteget kell legelőször leszedni kívül és belül! Egy, kúrva szar hegeszteni, meg elvileg nem a legjobban felvitt anyag. Ugyanez a fekete alapozó is, csak azért teszik rá hogy míg ideér addig ne egye meg a tengeri levegő. Pont nem jó semmire, sajnos egy csomóan simán rajtahagyják és úgy fényezik. Alá sincs csiszolva... Én mindíg lenégerezem kívül-belül.

Előzmény: Carspray (14712)
Carspray Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14712

És ha horganyzott lemez a feltett javító ív?

Melyik gittet használod egyébként?

 

Előzmény: Mafia05 (14710)
Peti251 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14711

Ja, én is így gondolom!

Előzmény: Mafia05 (14710)
Mafia05 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14710

Leírom én hogy szoktam például egy ív cserénél ha már arról beszélünk. Alácsiszolok 80 vagy 120-assal géppel, behúzom üvegszálassal vagy legépelem nagyját vagy steklivel attól függ milyen forma meg hogy mennyire van kedvem csiszolni, utána sima gittel szinte mindig csak steklivel amíg jónak nem érzem aztán ahol látszik a fémtiszta felület oda washprimer utána töltőalapozó és ennyi a többit szerintem nem kell leírni.

Előzmény: bádogember86 (14706)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14709

:) Ha nem kell a doblemezt javítani (ritka) akkor is egy teli nap csak a külső ív felrakása. Csak abból kiindúlva hogy nekem kb. két óra csak a hegesztés. Gondolom hogy lapolja és csak pöttyintgeti és nem hegeszti végig. Mindjárt felmegyek a műhelybe és fotózok egy ívcserét, pont múlthéten cseréltem egyet...

Előzmény: Steven 68 (14708)
Steven 68 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14708

És gondolod a mestert fogja érdekelni,hogy a javítóív egy év múlva rozsdás.  Itt az egyik nagy tudású srác egy javítóívet két nap alatt feltesz fényezéssel együtt és 50000 Ft. Nem tudom Te, és a többi kollégától is kérdezném mennyi idő alatt tudtok egy ilyet megcsinálni ?  Nekem sehogy se sikerül ha normálisan akarom megcsinálni.

Előzmény: bádogember86 (14702)
Peti251 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14707

Mondjuk a stekli meg a gép (szerintem ) majdnem ugyan az. egyenest ill. síkot lehet velük csiszolni. Ívet meg csak kézzel.

Előzmény: bádogember86 (14706)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14706

Nekem is azt mondták hogy a mai gitteket nyugodtan lehet nyers lemezre húzni, állítólag a régi cuccokat nem volt szabad mert könnyen magábaszívta a vizet és az ott dolgozott a lemezen.

 

Szerintem már az is megoldás lehet hogy ha ki van szobrászkodva akkor fújni egy vékony sort a kibújó pucér lemezre és utánna filler.? 

Biztos többet ér mint ha nincs rajta.

 

Lehet hogy nekem sincsennek megfelelő adottságaim hozzá de amíg nem próbálom ki nem is tudom meg. Ez is olyan mint a lakatolás, két egyforma törés nincs,  mindíg van mivel matekozni. Talán pont ezért szeretem... :)

 

Mikor tanuló voltam csináltunk egy bogarat, arra mondta a fényező faszika hogy ehez csiszológéppel hozzá nem szabad érni mert kockás lesz. Szerintem ők is erre gondoltak. Az egészet steklizték, mondjuk szép is lett.

Előzmény: Peti251 (14704)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14705

De akkor minek lesz megfelelő korrozió gátló hatása? Elviekben a fillernek nincs (a ma forgalomban lévőknek), a gitt megintcsak nem az. Akkor a fedőfesték lesz a korrozió védő? 

Ezt pusztán a tudatlanságomból kiindúlva kérdezem, nem kötekedésből... :)

Előzmény: Mafia05 (14703)
Peti251 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14704

Most, hogy olyan helyen dolgozok, ahol közvetlen mellettem fényezők is dolgoznak, sok dolog vált világossá. pl, az, hogy bár fújtam már én is, de rettentő sokat nem tudok, és legalább öt év intenzív autófényezés kell ahhoz, hogy valaki "érjen" valamit. Továbbá az is kiderült számomra, hogy kurvára nincs szemem hozzá. "nézd csak, itt is szar, meg itt is törik a fény, meg itt érzed a kezeddel, ezt kesztyűben érzed jobban, azt puszta kézzel"

 

Az ív gittelése: neked is, nekem is a tartósság a fontos, hogy a lemez kapjon alapozást. Viszont az kivitelezhetetlen, hogy hiába fested le pl epoxyval, az óhatatlanul ki fog kopni az első sor (jó esetben üvegszálas) gitt csiszolása során. Na most akkor ennyi erővel mindig kell újabb sor epoxy? akkor az rendesen kössön meg. 12 óra. következő sor gitt, megint kibújik a lemez. Érted...

 

Nekem is ez volt a vesszőparipám, de mivel itt is, meg a munkahelyemen is, meg ahány igényes fényezővel beszéltem mind azt mondta, nyugodtan gittelhetsz a csupasz lemezre. A munkahelyemen hallottam, hogy először a hegesztésekre csak üvegszálast szabad, addig amíg a nagy egyenetlenség el nem tűnik, aztán csak a soft.

 

Van most nálunk egy vw bogár. a fényezők szerint az összes sárvédője "kockára van gittelve". én sehogyan sem látom kockának.... 

Előzmény: bádogember86 (14702)
Mafia05 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14703

A hogy nem egy a márkája az anyagoknak az lehet persze az ára miatt meg a felhasználása, tulajdonságai miatt. Minden festékrendszerben van olyan szerintem, hogy például a rücsije egy szar de mondjuk a gittje elég jó ezért is van ez a kavarodás. Azt meg ki kell tapasztalni hogy összeférnek-e ezek az anyagok egymással, de tény hogy a legjobb dolog lenne egy rendszeren belüli anyagokkal dolgozni az előírások szerint. Az meg hogy gitt alá nem fújnak epoxyt nem nevezném hanyagságnak, én sem szoktam, ki így ki úgy csinálja.

Előzmény: bádogember86 (14702)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14702

Igen, sokkal egyszerűbb lenne az ember élete ha egy kalap alatt tudna megoldani mindent. Szerencsére van folyamatosan munkám, sőt nagy figyelmet fordítok az önképzésre is. Nem sajnálom a pénzt és az időt az új technológiák megismerésére és alkalmazására. 

 

A fényezésben ami kicsit átláthatatlan számomra hogy ritka az olyan műhely ahol egy adott gyártó termékeit használják. Gittből ezt, fillerből azt és alapozóból pedig amazt... Gondolom a több éves rutin alatt kitapasztalták/tátok hogy melyik a legjobb anyag az adott téren. Ez azért baromi nagy előny! :) Pályakezdőként márkaszervízekben dolgoztam és ott csak a szerződött gyártó rendszerét használták, nem volt ilyen "átjátszás". Ez a kavarodás pusztán anyagi megfontolásból történik vagy tényleg ennyivel jobb mondjuk a Robelo fillerje vagy a carsystem gittje?

Nem lehet baj abból ha a rendszereket ilyen mértékben kutyuljuk? 

 

Igazából még ami piszkálja a csőrömet hogy úgy látom hogy egy profi és drága fényező sem tesz meg mindent a tartósság irányába. Mindenhol azt látom hogy megy a dara ezerrel, pl egy ív cserét odaviszel és már húzzák is gittel hogy estére fillerbe legyen. Sehol egy epoxi alapozás, sehol egy washprimer. Tagadhatatlan hogy baromi szép lesz, de mi lesz két év múlva? 

Tudom hogy a mai világban szorni kell a melókat hogy legyen pénze az embernek, de a mai világban egy ívcsere olyan hatvanezer forint körűl van és nem esik jól ha egy év múlva hozzák vissza hogy "ennyit tudott".

Tudom a tartósság sok mindenen áll vagy bukik de nagyrészt ezeken a dolgokon. Azzal is tisztában vagyok hogy egy javító nem tud garanciát vállalni egy festékgyártó termékére, de azért meg lehet próbálni a maximumot kihozni egy munkából. Nem azért viszem én sem oda fényezni mert ők a legdrágábbak és hogy szívjon az ügyfél hanem mert elvárom hogy ennyi pénzért azért tegyenek már meg mindent.

 

Előzmény: Mafia05 (14701)
Mafia05 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14701

Nem egyszerű szakma, sokszor érheti az embert váratlan hiba aztán lehet agyalni hogy mi okozhatta a problémát és az a legrosszabb hogy nem lehet kiszámítani, de ezekből lehet tanulni. Az meg hogy ha egyszerre meg tudod oldani a kaszni munkát és a festést az a legjobb szerintem sokkal több munkára számíthatsz ha szép munkát végzel. Nekem mindkét szakma megvan de mégis festésből sokkal több van mint lakatos munkából, az meg a másik hogy jó hogy nem kell szaladgálni lakatoshoz hogy ezt le kéne szedni meg azt meg, hogy  például kalapáljon még az egyengetett elemen.... Így megcsinálom az én elvársomnak aztán kész. Gondolom te is jártál már így.

Előzmény: bádogember86 (14700)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14700

Gondoltam hogy nem valami gagyi, azért a mai világban a "made in japan" még jelent valamit. :)

 

Kicsit félek belevágni, azért ez egy komoly szakma. Viszont elegem lett a túlárazott fényezőkből és az olcsó sz@rt sem érő kontárokból. igazából nem tudom hogy van e értelme 30évesen nyitni új irányba, nem szeretnék polihisztor lenni aki mindenhez ért, aztán végül semmihez sem igazán. Imádom a szakmám de a fényezés mindíg is érdekelt. Elsősorban a saját autóimat javítanám ki gyakorlás képpen aztán meglátjuk hogy mennyire fekszik. 

 

Sokszor foglak zaklatni szerintem titeket szakmai kérdésekkel... :)

Előzmény: Mafia05 (14697)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14699

:)  Azért neked is jár az elismerés! 

Előzmény: Peti251 (14698)
Peti251 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14698

vávává. Én nem vagyok fényező. egyáltalán. Jelenleg lakatosként dolgozok, de ez sem vagyok. Vagyok helyette CNC-s, ami megintcsak nem vagyok, mert a "zöldgombnyomogató" az nem CNC-s. 

Előzmény: bádogember86 (14696)
Mafia05 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14697

Kezdésnek iwata pisztoly az nem rossz. Jobbra nincs is szükséged szerintem.

Előzmény: bádogember86 (14696)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14696

Értem és köszönöm! 

Lakatosként kicsit elgondolkodtam hogy elsősorban saját részre el kellene kezdenem próbálkozni a fényezéssel. A pár nappal korábban említett problémák egyre jobban terelnek ebbe az irányba. Viszont teljes mértékben tisztában vagyok azzal a ténnyel hogy a tiétek is egy komoly, nem egy hét alatt megtanulható szakma. Vannak azért több éven át tanulandó "fogások" amiket gondolom nem lesz egyszerű elsajátítani (pl elemen belüli elfújás...). 

Gondolkodtam azon is hogy beiratkoznék egy okj-s gyorstalpalóra de sok jót nem hallottam róla. Az előkészítést anno csináltam, nem volt vele gond, fújni még annó fújtam is saját kocsit. Mit mondjak; le a kalappal előttetek! :) 

 

Kezdésnek kaptam egy Ivata 400-as pisztolyt, mi a véleményetek róla? Igazábol mir való? Bázis, lakk?

Előzmény: Peti251 (14695)
Peti251 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14695

Festészet szempontjából szerintem hét bárnál több nem kell. Viszont én 300 liter per perc alatt nem vennék kompresszort (én építettem). A rába(csonka tk 200) szerintem ár-érték arányban elég jó választás, csak jól meg kell oldani a hűtését, pl mosógép szivattyúval.

Előzmény: bádogember86 (14692)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14694

Sziasztok

tudom nem éppen idevaló de hátha..

szóval egy vw,konkrétan crafternek hol találom a színkódját?

THT Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14693

Rendben köszi!

Előzmény: ksyy (14691)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14692

Sziasztok!

 

Pont most gondolkodom hogy beruházzak egy nagyobb kompresszorra. Ki mit ajánl? Mi számít, a méret vagy a leadott bar? 

Kisebb melókhoz kéne, de lehet hogy kell majd egy telifénynél is... ;) 

ksyy Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14691

Amit írtál az pont elég,egy vízleválasztó nyomásszabályzóval. Egy 50literes 1hengeres kompresszor tökéletesen megfelel egy nem túl komoly pisztollyal,a jobbakat nem bírja ellátni levegővel. Utána már csak rajtad múlik és az anyagokon,hogy milyen minőségben fújsz vele.

Előzmény: THT (14689)
ksyy Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14690

Sajnos ez is azért van mert mindig van olcsóbb aki megcsinálja. Az ilyenekkel nem kel foglalkozni,vegye meg a kályhaezüstöt és fújja le vele magának. Ez hasonló mint nekem a felni polírozás,miért kerül annyiba? Csak fúrógép meg egy kis paszta koronggal stb. És csiszolni ki fogja? Azt is kel?? :) Ilyenkor fogom a fejem.

Előzmény: Steven 68 (14688)
THT Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14689

Szia! Nekem is hasonló gondolatok járnak a fejemben, mint az eredeti kérdezőnek. (elektromos festőbizbasz).

 

Nekem is szimpatikusabb a kompresszoros megoldás bár drágább, de legalább használható másra is.

Azt szeretném kérdezni, hogy a kompresszorhoz mi kell még, hogy alkalmas legyen festéshez a levegő? Kell valami levegő előkészítés? olaj/víz lecsapató vagy szűrő stb.? 

Nem autófényezésről van szó, egyszerű háztáji festegetésről. 

Előzmény: ksyy (14684)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!