Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
"Az au. légtelenítők nem a rendszer nyomásától függnek hanem a vízszíntől, tehát ha az úszóház megtelt vízzel a szelep zár és ott se ki se be nem mehet levegő akár milyen nyomás v. vákuum van"
Ez igaz lenne, ha a légtelenítőben lenne visszacsapó is:D A kieresztő szelep a tetején van, nem az alján.
Gond lehet, ha a szivattyú megszívja a légtelenítőt -> annak az úszóházából eltűnik a víz -> jön be a levegő. Erről volt szó, ezért ne tegyünk légtelenítőt nyitott rendszer esetén a szivattyú elé. Főleg elégtelen hozzáfolyás esetén. Ha 2" a szívóoldal és a tágulási is ott van a szívócsonknál (szabályosan), nem valószínű, hogy megszívja a légtelenítőt, de jobb a békesség.
naná, mert amíg tágul a rendszer, tolja fel a vizet a tartályba, aztán ha beáll az egyensúly, akkor megszűnik a melegvíz kényszermozgása felfelé. Visszaűl a cső, mert a gravitáció általi melegvízvándorlás már nem olyan mértékű, hogy a padlásig legyen forró.
A hét elején lemértem mennyit tágul a víz a tágulásiban. Nekem egy 300 literes tartály van fent 60 centi átmérőjű. Kb. 200 liter víz van a rendszerben a kazánnal együtt és 80 fokos előremenő esetén 2 centit emelkedett a vízszint a tágulásiban. Úgy van megoldva hogy a tartály fenekén lévő csonkra tettem egy 200mbar-os nyomástávadót és annak a jelét mérem. Érdekes, hogy a szivattyú nem befolyásolja a vízszintet. Induláskor van egy lökés néhány mm, de csak a vízhőfok emeli a vízszintet. Viszont amit nem értek, hogy begyújtás után mondjuk 1-1,5 órával a lakásban a plafonig meleg a tágulásiba menő cső, de később már csak kicsit langyos pedig az előremenő ugyan úgy 80 fokos és megy a szivattyú. Na erre mi a magyarázat?
Zártnál is fel lehet forralni a vizet, zárva maradt egy csap, lehet, hogy nem 100-nál hanem 110-nél de forrt. A súlyzáras bit. szelep v. rúgós egyre megy, csak a rugósnál megfelelő értékűt kell vásárolni, viszont nem tudód el állítani, ma már csak ezek használatosak.
Az au. légtelenítők nem a rendszer nyomásától függnek hanem a vízszíntől, tehát ha az úszóház megtelt vízzel a szelep zár és ott se ki se be nem mehet levegő akár milyen nyomás v. vákuum van. De azért az logikus ha a rendszerben nyomás van és van benne víz akkor az úszóházba vizet nyom és nem levegőt, tehát a víz szintre kell odafigyelni a nyitott a rendszernél! A zártnál pedig a nyomásra és a tágulási megfelelő mennyiségű tartalék vizet raktározzon.
egy tartaly minnel nagyobb (es minnel nagyob atmeroju), annal kevesbe birja a nyomast. egy 5m3-es tartaly, ami hivatalosan birja a 6bart az nagyon nem piskolta. a nagynyomasu tartalyok nem veletlenul hosszu keskenyek mindig.
No, meg azokkal a fogyasztónak látszó, túlélési gyakorlaton résztvevő fogyasztókkal akik 3-4000 Ft. plussz anyagköltség spórolás végett alszanak vagy a bombán, vagy mellette.
De abban igazad van.
Minden esetben a szaki a hibás, mivel neki törvény adta lehetősége nem sz@r rendszer megépítése.
Mondom én, aki éppen tegnap tanácsoltam egy kollégának, hogy csinálja úgy ahogy a megrendelője követeli, nehogy kiprédikáltassa a pappal a faluba. Majd, hogy miért nem lesz benne öröme, erről mi tájékoztatjuk az üzembe helyezéskor!
Nem akarok egy régi vitát feléleszteni, de akkor véleményed szerint az 1x1x1,7m (erdei köb) ledarálva-újrapréselve (pellet?) 1m3-et adna? Én úgy tudtam, hogy a felvágott, hasított, szépen összeforgatott (pl. rendezett kaloda) 1m3-e jön ki 1 erdeiből.
Valahogy úgy rémlik tavaly 10 erdei métert hoztak (ez egy olasz mértékegység), ami 10x1x1m szálban és összevágva-hasítva 6,5-7m3 lett. Bizonytalan vagyok már, mert reklamáltam és hozott a csóka plussz 1 erdei métert (1x1x1 szálban), valszeg azzal volt 7. Akkor 11->7 esetén az arány nálam: 0,63. Most is hozattam 5 "métert", 4 m3 lett, de bőven számolták. Előtte 3m3-t rendeltem, 2,5 érkezett. Eddig a legjobb arány. Keresem a megfelelő fakitermelőt/feldolgozót, de nehezíti a helyzetet, hogy egészen más rendszerben gondolkodunk:D
Ja. Mindenki azt csinál, amit akar. Minden esetre, ahol van, azok a rendszerek nem szoktak szerepelni a hírekben. Mint elrettentő példa. Milyen érdekes.:D
Ez komoly? A kazán ezzel van bekötve? Radiátor körben oké, de kazánt műanyaggal bekötni? Azért ott könnyen lehet 100 fok körül. Én nem tenném. Nem csak a keresztmetszet miatt.
1" réz vagy vas. Inkább vas, de még a réz is jobb, mint a műa. A radiátoraid nem alumíniumból vannak? Ha igen, a réz nem jó.
Őőőő, ugye most nem azt akarod mondani, hogy eddig nem volt gőzvezetéked? A kazán után közvetlen az előremenőből egy cső, ami praktikusan a tágulási tetejére érkezik, hogy baj esetén a forró vizet oda köpködje a gőznyomás.
Egy kérdés: a tágulásinak túlfolyója van?:)
Még valami eszembe jutott: nem tudom hol a tágulásid, de sem a gőzvezeték sem a tágulási vezeték nem fagyhat el. Ha ez nem így van, tegyél róla, hogy így legyen! Különben gyorsan lehet zárt rendszered...
így jártam a napkollektor keringtető szivattyúval, van egy 1000-res 2 höcsis pufferem, és az alsó hőcserélőre kötöttem ( ami 1"-os vas cső, 65kw, sok méter ) mégpedig a kilépőre, hogy a hideg vizet szippantsa és nyomja a kollektor felé. 1 órát szarakodtan és mindíg olyan volt mintha levegős lenne, leállítottam kilégtelenít ujra levegős 20mp mulva.
A kollegám felvilágosított, hogy azért mert a szivattyúnak ez a neve szívni kevésbé tud inkább nyomni tud ( lehetne nyomattyú is ). átszereltem a kollektorból lejövő ágba ( a drain back alá innen kapja a vizet ) és azóta csend van