Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2018.04.24 0 2 44405

Lehet, hogy nem kell majd magánvasúti Bobó a HÉV Bobó elé szállításoknál? :-)

Előzmény: komor5 (44404)
komor5 Creative Commons License 2018.04.24 -1 0 44404

Íme egy kis érdekesség, amely később meghatározó hatású lehet, mivel tartalmazza a HÉV vonalak jobb integrálását a MÁV hálózatba....stb!

 

http://iho.hu/hir/kozbeszerzes-strategiai-vasuti-atjarhatosagi-tanulmanyra-180424

 

Ezzel vége lehet az önálló HÉV történetnek!??

 

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2018.04.22 0 1 44403

Megoldódott a rejtély. Az L II sorozat 3-as pályaszámú tagja volt az áldozat, 1967.05.31-én selejtezték.

Előzmény: Bárdos Imre (44400)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.22 0 0 44402

Volt olyan üzemi jármű, ami tudott járni 600 V-on és 1000 V-on is: ha jól tudom, egy nagy előtét-ellenállás volt az utóbbi esetben a tetőn bekapcsolva, 600 V-nál pedig a két sarka össze volt kötve. Alacsony számú, néha közlekedő nosztalgiajárművek esetén el tudok képezni ugyanilyen megoldást.

Előzmény: Ep128 (44401)
Ep128 Creative Commons License 2018.04.22 0 0 44401

Ha marad a jelenlegi, 1100V, akkor maradhatnak a nosztaliga járművek. Amint egyszer más lesz, megszűnik ezek közlekedése... :-(

Előzmény: _Nyuszi (44395)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.04.21 0 1 44400

Hölgyek, Urak,

 

az L II. vagy L III. sorozatú mozdonyokból selejtezték valamelyiket 1967-ben, vagy 1-2 évvel utána? A képen alig látható, talán L III-ból nem sok maradt és most a pályaszáma után nyomozok. 

 

BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44399

Jó reggelt kívánok! ☺️

Előzmény: _Nyuszi (44398)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44398

Igen, aztán nekem is átjött (kb. nekem is harmadszori átolvasásra).

:)

Előzmény: Fradista Utazó (44397)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44397

De, ezt írta.

Bár elsőre én is félreolvastam (meg másodikra is) :-)

Előzmény: _Nyuszi (44392)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44396

Ezt passzolnám, nem vagyok benne.

Előzmény: _Nyuszi (44395)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44395

"Én úgy tudom, tokkal-vonóval cserélni kellene az összeset a 1,5 kV DC-hez."

Amennyire én ismerem a fővárosi egyenfeszültségű táplálást, én is így gondolom. A kérdésem viszont inkább arra vonatkozott, hogy abban a nem várt helyzetben, ha marad még 30-40 évig az 1100 V, akkor szükséges-e bármilyen csere, vagy a TMK-kal, javításokkal a jelenlegi áramátalakítók továbbüzemeltethetők gond nélkül?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44393)
NAR Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44394

Abszolút nem szabadna számítania annak, hogy állambácsi melyik zsebében van éppen a HÉV.

Előzmény: fszt. (44389)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44393

Én úgy tudom, tokkal-vonóval cserélni kellene az összeset a 1,5 kV DC-hez. A kérdés az alagúti szakasz, meg van-e a megfelelő védőtávolság.

Előzmény: _Nyuszi (44392)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44392

Az olvtárs nem ezt írta. Egyébként a jelenleg üzemelő áramátalakítók műszakilag megérettek a cserére? Beépített teljesítményük még a figyelembe veendő tartalékokkal is megfelelő?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44391)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.04.21 0 1 44391

A jelenlegi drótban zizegő max. 1100V lenne kevés a1,5 KV-os Flirtnek.

Előzmény: _Nyuszi (44390)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44390

Miért lenne kevés az 1500 V?

Előzmény: BaGira-79 (44387)
fszt. Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44389

Az egészet fel kéne újítani: új pálya, új szerelvények. Azonban ki garantálja, hogy nem jár úgy a MÁV-HÉV, mint anno a MÁV-BEV: felújított, belefektetett, s amikor már újra rendben volt, akkor visszaadták a fővárosnak? Azért a MÁV sem olyan hülye, hogy a főváros szemétjét felpofozza, aztán lemondjon róla!

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.20 0 0 44388

Az Abellio jár át Hollandiába Flirtökkel, ha jól tudom, azok 1500V= alatt üzemelnek a holland oldalon. 

Előzmény: BaGira-79 (44387)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.20 -3 0 44387

Na, majdnem mondtam, hogy Vitéz ipszilont kéne integrálni (inkább deriválni) a sínek közé a baromságaival együtt... 😫

Az tény, hogy a jelenlegi feszültségre nem nagyon van jármű. Gondolom, az 1500V dc-s Flirtnek kevés lenne. 

Előzmény: Törölt nick (44386)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.20 0 0 44386

Ebben is van valami, és itt még az se lehet járható út mint a MÁV-nál a dízel mozdonyok és motorkocsik esetén, hogy szétnézni a környékbeli vasutaknál mik vannak vagy várhatók, eladósorba, aztán venni valami használt ,de még 20-30 évig működő valamit, amivel lehetne tüzet oltani. Bzmotok helyett pl. simán jó lenne valami 10-20 éves dízel motorkocsi, ami épp van eladósorban.  elmegy még legalább ennyit, de már lassan a 24. órába érnek.

 

Mondjuk már HÉV-ek esetén is ott vannak, de úgy szintén nehéz bármilyen járműcserét tervezni, hogy azt se tudjuk melyik vonalnak mi legyen a jövője. Van amelyik inkább elővárosi vasút, lásd. pl. Ráckevei ott adná magát a dolog ,hogy valami szabványos áramnemre áttérni motorvonatokat rá, akár Flirtet akár mást. Gödöllőin meg Cinkotáig ordít az, integrálni a metróüzembe és olyan jármű kell, ami az alagútban is tud menni stb. Közben meg az MXA-k tényleg elkopnak. 

rm40 Creative Commons License 2018.04.20 0 0 44385

> Nem lenne már mindegy, hogy ha az újak beszerzésével párhuzamosan selejteznék a legszarabbakat

 

Az aktuális koncepció éppen ez: az MIXA-k és az MX-ek selejtpótlással új járművekre cserélődnek a tervek szerint.

 

addig meg, a többit ütni ameddig még megy az eddig is megszokott "menjen oszt' jó" karbantartás mellett nem többet költve rájuk?

 

Attól tartanak, hogy a legfiatalabb járművek is elérték már azt a kort, amikor az állapotuk felújítás nélkül rohamosan le fog romlani és nem várják ki türelmesen, hogy a teljes flotta cseréjére sor kerüljön.

Előzmény: Törölt nick (44382)
NAR Creative Commons License 2018.04.20 0 0 44384

Azért mondjuk egy légkondi több lenne, mint "optikai tuning"... Az ülőhely-kiosztás változtatása is segítene a csúcsban.

Előzmény: Törölt nick (44382)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.04.20 0 2 44383

Az a baj, hogy ha most elkezdenek vakarózni az új szerelvények kapcsán, minimum 5 év, mire utasokat is szállíthat az első vonat. De legelőször el kellene dönteni, hogy mit szeretnénk csinálni a vonalakkal, mert addig nincs mi alapján megpályáztatni az új vonatokat. Ergó, legalább még 5, de inkább 10 évet a teljes flottának mennie kell, az MX/A-k meg még minimum 10, de inkább 12-15 évig itt lesznek. Ha nem nyúlsz hozzájuk alaposan, nem fogják kibírni, ha meg már meg kell csinálni úgyis, akkor egy kis komfort javítás bele kell, hogy férjen.

Előzmény: Törölt nick (44382)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.20 -1 0 44382

De megéri még költeni rájuk optikai tuningért? Nem lenne már mindegy, hogy ha az újak beszerzésével párhuzamosan selejteznék a legszarabbakat addig meg, a többit ütni ameddig még megy az eddig is megszokott "menjen oszt' jó" karbantartás mellett nem többet költve rájuk?

Előzmény: Ep128 (44381)
Ep128 Creative Commons License 2018.04.20 0 1 44381

Egyik oldalról igaz. Másik oldalról az összes HÉV vonalon minden járművet egyszerre kidobni...? :-) Gondolkodjunk már kérem szépen... Az öregebbek mennek a kukába majd, de "addig" a "fiatalabbaknak" menniük kell még. Így lesznek az MX/A -k "felújítva". Akkor is, ha nem éri meg gépészetileg hozzányúlni, tehát "csak" utazási komfortos felújítást kapnak majd... Nem kéne, de ez így logikus és csak így kivitelezhető sajnos.

Előzmény: Törölt nick (44380)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.19 0 1 44380

Max. akkor lenne értelme ha mint a metró esetén, papíron felújítás csak egyébként megy a FEFE telepre az egész max. meghagynak belőle pár ajtókilincset meg üléshuzatot és épül valami teljesen új és csak a pályaszám marad meg a régiből. 

De tartok tőle ez a terv kb. Tarlósjet újratöltve, azaz optikai tuning belső teret újítjuk, ülések cseréje, wifit, klímát meg konnektort bele, de ez nem oldja meg a problémát, erre kár költeni. A szerelvények már régesrég megszolgálták a maguk idejüket és a mai kor követelményeinek nem felelnek meg.

Előzmény: komor5 (44372)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.19 0 1 44379

Lassan? A legfiatalabb szerelvény is 35 éves. Persze a HÉV-infrastruktúra talán még siralmasabb állapotban van. A hálózat befejezetlenségéről nem is beszélve, nem tudom például, megélem-e, hogy a két déli HÉV-hez érdemben hozzányúljanak, azt már egy ideje bónuszként tartom számon. Tovább megyek, lassan már az is bónusz lesz, hogy az aktuális hálózatot teljesen rendbe tegyék. 

Előzmény: Törölt nick (44373)
komor5 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 44378

Reflektorfényben a.....múlt!....vagy a jövő?

 

https://www.facebook.com/davidilona.mav/

komor5 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 44377
Ep128 Creative Commons License 2018.04.17 0 2 44376

"Kutatás-fejlesztés"...? Ezeknél a szerelvényeknél szerintem ez már marhaság. :-) Ha mindenképpen meg akarják még tartani az MX/A -kat, akkor folytassák a "Sport szelet" programot, az utazási komfort tekintetében abszolút előrelépés az az egy szem modernizált kis egység! Annál többet úgysem érdemes belefeccolni ezekbe már, a minta adott, lehet további ilyeneket összehozni! (Ezen nincs mit "kutatni-fejleszteni". :-) )

Előzmény: komor5 (44372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!