Keresés

Részletes keresés

Freedomocska Creative Commons License 2008.10.31 0 0 570
Még a MÉH telepes témához:Ha lessz időm ma is elnézek.A múlt héten találtam két nagyon jó állapotú fém 200 literes hordót zárható fedéllel + 2 tartalék fedél rá (5700 Ft--hát nem volt olcsó ,a sima olajost 1600-ért vettem darabját).De menni kell mert jövőre talán ez a lehetőség is megszűnik.
Előzmény: Uldin (568)
Freedomocska Creative Commons License 2008.10.31 0 0 569
Így igaz--ciklon,szűrés,mosás,hűtés,stb kell de nem komoly technológia--már megy az anyag összeszedése.----Addig míg lesznek MÉH telepek ahova beengednek lomolni,sajna mindent szigorítani fognak.Biogáz:nem tisztán trágyából akarom hanem javarészt nővényi hulladék darálékjából +csirke trágya.A diesel motorhoz még annyi itt nincs alapjárat (piros lámpák,forgalmi dugók,stb.) csak indulásnál és leállításnál.A felesleges gázt el lehet fáklyázni ill szárítani vele--A fagáznál nincs ilyen gond csak a fűtőértékkel van gond--ötöde, hatoda a biogáz vagy földgázénak--de kiegészíteni és kísérletezni érdekes és jó valamint a ciklikussága is jobb mint a biogázénak(én határozom meg mikor termelődik és a szakaszos üzemeléshez jobb így).A lényeg szerintem minnél kisebb befektetési kockázattal a lehető legolcsóbban előállítani eggységnyi energia mennyiséget figyelembe véve még azt is ,hogy 3-4 év múlva itt biztos összeomlás lesz.Én erre a brikettálóra a kiadásokat durván 1-2 millió közt számolok úgy ,hogy mindent magam csinálok barkács módszerekkel--házilag építve de nem kis teljesítményre.Jelenleg ott tartok ,hogy most cserltem oxigén palackot például (8100 Ft ) és keresek megvételre argon palackot --ha vala kitud segítsen ebben de nem BP.-en inkább borsod megye közelében.Megpróbálok mindent a legolcsóbban megoldani mert ha bukik a dolog akkor ne legyen orbitális károm.Mivel nincs más brikettes topic azért írom itt le na és én is házilag építem meg.
Előzmény: Uldin (568)
Uldin Creative Commons License 2008.10.30 0 0 568

A fagázt mivel tisztítod? Kellene oda egy ciklon első körben és egy kis vizes mosás sem árt. És le kell hűteni a gázt. Sajnos piszok híg a fagáz, a dízelnek, meg kell a légfelesleg.

 

A biogázos törtrénethez, pedig trágya kell. Ha vannak jószágok az sem gond.

 

A haverjaim kipróbáltak egy dízelmercit PB gázzal. Kb. a levegő 30%-áig lehetett adni neki a gázt aztán kopogni kezdett a motor. Jelentősen csökkent a dízelolaj fogyasztás. Alapjáraton le kell zárni a gázt.

Előzmény: Freedomocska (567)
Freedomocska Creative Commons License 2008.10.30 0 0 567
Ez a cummins motornak is 250 lovas a csúcsa--mindenképp nagyteljesítményűt akarok mármint nem 2-5 Kw-at.Vannak beton medencéim amit nem tudok mire használni--ötlet :akár kis beruházással biogáz előállítására is alkalmasak--de hova tegyek ennyi energiát--legjobb brikett formában az energiát" elraktározni" és eladható is.Közben egy kis fagázos kísérlet is befér.
.
Előzmény: Uldin (566)
Uldin Creative Commons License 2008.10.30 0 0 566

Ezeket nem hirdették sehol sem.

A gépeken van üzemóra számláló a karbantartás miatt.

 

Mekkora gép kell? Egyáltalán szükséged van ekkora gépre? A villamos teljesítmény mellett rengeteg hőt is nyerhetsz a kipufogóról.

 

Egy komplett kis brikettáló üzemet el tud látni energiával. A darálók egyebek mehetnek villannyal, a hővel meg szárítani tudsz.

 

Szarvason van egy dízelhajtású pelletálló üzem, ocsuolaj hajtja a generátort.

Előzmény: Freedomocska (565)
Freedomocska Creative Commons License 2008.10.30 0 0 565
Ezeket a kórházi generátorok hirdetését hol lehet megtalálni?
Előzmény: Uldin (563)
Freedomocska Creative Commons License 2008.10.30 0 0 564
Ez a motor egy 0 üzemórás hathengeres gyárilag gáz-diesel motor (Cummins).Nem étolajjal hanem fagáz-biogázzal akarom működtetni ill. a brikettálót hajtani vele--azt is majd kísérleti jelleggel.Az ember mindig egy információ alapján dönt ,utólag már nem érdemes ezen rágódni --bár még minden elmélet "borulhat".
Előzmény: Uldin (563)
Uldin Creative Commons License 2008.10.30 0 0 563

Törtszemű avas napraforgót fillérekért lehet venni, vagy ocsuból kitisztítani. Az avas rossz ízű növényolaj kiváló dízel hajtóanyag. Előfordul, hogy vagonszámra beszerezhető befülledt napraforgó mag. Arról ne is beszéljünk, hogy kiváló pellett, brikett készíthető a napraforgó ocsuból. A kis kínai pelletálóval csináltam napraforgó pelletet, úgy égett, mint a feketeszén. Az olajtartalom miatt magas az égéshője.

 

Részletek itt:

ÉTOLAJOS AUTÓ technikai problémái

 

Nem tudom mennyi pénzt adtál azért a motorért, de lehet jobban jártál volna, ha megveszed egy kórház leselejtezett tartalék generátorát. Sok helyen gázmotoros generátorokra cserélték a dízelgenerátorokat, amiket szépen leselejteztek utána. Asszem épp a fentebb belinkelt fórumon volt ez téma. Kicsit szétnéztem ez ügyben és kapásból 4db kidobott kórházi generátort is találtam. Volt egy 60kW-os őskövület működésképtelen, valamint pöccre induló 90-150-200kW-os gép. A gépeket fűtötték, hogy áramszünet esetén minél hamarabb indulhasson a generátor. Az első kettőt direkt befecskendezéses (MAN rendszerű) RÁBA motorral szerelték, a nagyobb teljesítményű az turbódízel, a kisebb egyszerű szívódízel, valamint a 200kW-os generátort egy f@sza  12 hengeres, osztott égésteres, (örvénykamrás) GANZ dízelmotorral szerelték. (Mintha csak étolajhoz találták volna ki.) A fent belinkelt fórumon van róla kép is. (1726. hozzászólás.)

 

Közös jellemzőjük, hogy alig jártak pár órát a gépek. Inkább csak a karbantartáskor kicsit megpörgették őket. Valamint a gépek elszállítása többe került jóformán, mint amennyit kértek érte, csak tünjön el onnan a gép.....

Előzmény: Freedomocska (561)
Freedomocska Creative Commons License 2008.10.30 0 0 562
Nekem nem kellene állandóan a befecskendezési időt változtani ill azok adagjait mivel csak a gázok begyújtásához kell a gázolaj láng.Annyi van hogy a gázok égési sebessége még a benzin-levegő keverék égési sebességénél is nagyobb.
Előzmény: halaloszto (559)
Freedomocska Creative Commons License 2008.10.30 0 0 561
Amit vettem diesel motort sajnos" elektromosan"hiányos.Eredetileg is gázos üzemű(CNG) és hiányzik lambda szondától kezdve a mittudoménmégmiig.Mivel ez egy busz motor és változó terhelésre és körülményekre tervezték az elektronikát és a külömböző érzékelőket szerintem ezekre brikettáló meghajtásakor nem feltétlenül szükséges.Lenne egy alapjárati előbefecskendezési szög majd egy kitapasztalt és beállított állandó fordulatú befecskendezési szög(amit én határoznék meg).A múgy fagáz-biogáz üzemeltetésre(kísérletre) gondoltam.A kiserőmű topicban tettem fel képeket és kérdéseket a motorról.
Előzmény: budai30 (558)
budai30 Creative Commons License 2008.10.30 0 0 560
Néztem egy chiptuningot, de ott csak a turbos-diselre adnak, borsos áron.
Előzmény: Freedomocska (557)
halaloszto Creative Commons License 2008.10.30 0 0 559
milyen motor az?

kozvetlen befecskendezos dizel, elektromos befecskendezovel?
azon az a rengeteg elektronika pont semmi mast nem csinal, mint eldonti hogy mikor es mennyit kell befecskendezni.

vajk
Előzmény: Freedomocska (557)
budai30 Creative Commons License 2008.10.30 0 0 558
Mire kellene egy disel elögyujtás szabályzó?  Mit kellene hogy megoldjon?
Előzmény: Freedomocska (557)
Freedomocska Creative Commons License 2008.10.30 0 0 557
Lehet ,rosszul fogalmazok --nem kimondottan a csigahajtásra gondoltam (téma) hanem teljesítmény ,hatásfok,csiga és fogaskerék áttétel ,traktor,megminden.... összességében.Na és ezt nem fogod megint elölröl kezdeni a vitát ha valaki bejön a fórumra.Talán így jobban körbe írtam. Más-- mivel elég jártas vagy imformatikában és elektronikában kérdezném tőled:nem lehetne a sok elektromos kütyüt lehajintani az én motoromról és csak a porlasztó csúcsok elektromos múködtetése maradna meg ami persze "maszek " lenne?Magyarul csinálni egy diesel előgyújtás szabályozót.
Előzmény: erbe (554)
Freedomocska Creative Commons License 2008.10.30 0 0 556
Félreértetted--nem arra gondoltam amit írtál hanem arra hogy nem fogod újra és újra alapjaitól kezdeni a vitát(témát).Tudom ,hogy állandóan képezted magad és ezt tiszteletben tartom na és segítő szándékkal írsz be a fórumra.
Előzmény: erbe (554)
budai30 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 555
Ha nem jó, akkor nem jó! van egy ford bolygoművem igaz az nem lassit anyit amit kellene, de tehetnék rá ékszíj tárcsát. Jó lenne? A lényeg hogy 90 fokot fordulni kell, mert a motor fügöleges tengelyü.
Előzmény: erbe (554)
erbe Creative Commons License 2008.10.29 0 0 554
"Nézzél utánna mert attól tartok Erbe nem fog "elmélyülni" ilyen témában."
Elmélyülhetnék, mert alapom van hozzá. Eleget tanultam Felvonó karbantartói tanfolyamon, majd technikusi továbbképzésen. 1 és több bekezdésű csigák, önzáró stb. Legyen elég itt annyi, hogy 1 bekezdésű csiga nehezen tud 50%-nál jobb hatásfokot, inkább kevesebbet. A kertitraktorok vas-vas csigáitól meg ne a jobbik eredményt várjuk.
Előzmény: Freedomocska (540)
istvan37 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 553

 ha jol ertem akko a kepeidet ide a forumra tegyem fel. szivesen felteszem a te nevedben.   cimem istv_kalman@yahoo.com  

varom a kepeket

Előzmény: papa49 (551)
Freedomocska Creative Commons License 2008.10.29 0 0 552
Ha jól értem 6 Kw-os motorral hajtod 148 mm-es csigát?
Előzmény: bjoco (546)
papa49 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 551

Megint elolvasva irásodat csak pozitiv dolgot tudok írni ,ugyanis az eddig préselésre használt csöveim mind saváló, tükörfényesre polirozzott csövekböl álltak.A gépemröl rövidesen megprobálok számodra fotot elküldeni, mivel hogy a forumban nekem még nincs erre jogosultságom.Légyszives közöld az e-mail cimedet,hogy a fotokat tudjam küldeni.Ugyan a gépböl a nyomocső most ki van szerelve, de a csőrőll készült fotot is fogok tudni küldeni rövid idön belül.

 

Előzmény: istvan37 (550)
istvan37 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 550
a cso belso fala ki van csiszolva? legalabb egy furogeppel?mert ha durva akko az a baj    a 65mm csonek nem kell hosszabb legyen a suritese mint max 4oomm
Előzmény: papa49 (547)
istvan37 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 549
tudnal e kepeket tenni a gepedrol? szivesen megneznenk es akko talan segithetnenk konnyebben
Előzmény: bjoco (546)
halaloszto Creative Commons License 2008.10.29 0 0 548
nekem ugy tunt, hogy a gyariak nem azzal csinalnak suritest, hogy durvan csokkentik az atmerot (vagy ha igen, akkor a csiga es csigahaz is kupos), hanem egyszeruen a kimeno cso hosszu.

minnel hosszabb, annal jobban tapad a kesz cucc a falahoz, annal nagyobb nyomas kell hogy mozduljon elore. igy a hosszal lehet szabalyozni hogy mekkora a nyomas, amivel a preseles tortenik.

vajk
Előzmény: bjoco (546)
papa49 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 547
olvasva válaszodat csak anyit tudok mondani  hogy sajnos de igaz amit leirtam a cső hosza max50cm volt mégis ugybekeményitete hogy  hilti vésővel keletkiszedni ezért gondolam egyfüthető présfejre ha netalán valaki tudnabenesegiteni a szivatyu zsir uj 250bárttud az edig használt cső méretek  belső átm 65mm, és 50mm
Előzmény: istvan37 (522)
bjoco Creative Commons License 2008.10.29 0 0 546
Ez is hosszirányba bordás.Az anyag a csigával együtt forog de nem tömődik be a csigaházba.Nekem a prés fejbe tömődik be,de valószínű az a gond, hogy túl nagy a sűrítés mert a csigaház belső átmérője 148 mm a présfej kilépő oldala pedig 90 mm. És valószínű ezért tömődik be mert nagyon nagy az átmérő különbség.
Előzmény: halaloszto (545)
halaloszto Creative Commons License 2008.10.29 0 0 545
Nade a husdaralonak a csove belul tengelyiranyban bordas!

Ha a cucc nem tud benne megforogni, akkor kenytelen elore menni. Csak ugy tud beallni, ha forog a csigaval egyutt.


vajk
Előzmény: bjoco (544)
bjoco Creative Commons License 2008.10.29 0 0 544
A belső csőfal esztergált a kilépő oldalnál a cső belselye a húsdarálóhoz hasonlóan ki van ütve kb. r30 r40-es rádiusszal, kb. 300-400 mm hosszan, mert amíg ez nem volt meg addig a brikett bekeményedett a csigába.
halaloszto Creative Commons License 2008.10.29 0 0 543
Neked milyen a huvely belso fala? Amiben a csiga forog.

vajk
Előzmény: bjoco (541)
budai30 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 542
Egy meg gyözö érv hogy felejtsem el a csigát.
Előzmény: bjoco (541)
bjoco Creative Commons License 2008.10.29 0 0 541
Sziasztok én egy új hozzászoló vagyok!Én is építettem egy csigás brikettálót.Először csigahajtóművel kísérleteztem ami nem vált be mert lerágta a fogakat a csigáról.Utánna egy fogaskerék hajtóművet építettem rá amit egy 6 Kw-os motorral hajtok.A motor fordulata 970 f/p. A fogaskerék hajtóműáttétele 1:40-hez, így 24-et forog a csigám,de sajnos a présfejből nem nyomja ki az anyagot.Oda belekeményedik és vágóval szedem ki.Ha valakinek van jó ötlete szívesen elfogadom.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!