Én egy pár vonatról beszéltem, hogy fölösleges, főleg ha fel lehet használni a keleti országrészben. Gyorsan hozzáteszem, hogy az ITF-es IC fordát kellene járatni Kelet-Magyarországon, nem ezt a pazarlót, ami most van.
Azért a Flirtek nem egy vonatpárnyit futnak keleten.
Ugyanakkor osztom IGY azon véleményét, hogy az 1-30a-40a-42 vonalakon törekedni kéne a minél homogénebb járműparkra, azaz el kéne felejteni az ingákat, de ez már más téma, ki is lett tárgyalva párszor.
Bz-vel ha szól, akkor Bánrévén gyorsabban lehet fordulni. Ez némi előnyt jelenthet. De ha nem szóló, akkor már nem.
Bár szerintem Bz-ből amúgyis hiány lesz, mert a járműkarbannemtartók súlyosan visszaéltek azzal a helyzettel, hogy egy csomó vicinális leállt, és abban reménykedtek, hogy nem lesz kormányváltás. :(
Hát...akkor lesz aztán minőségi szint csökkenés rendesen...bár ha azt nézzük, hogy legalább sima 2g-s ic kocsik a szlovák kocsik helyett, akkor megéri...:)
423 (®RS/®FBH) Budapest – Sarajevo 424 (MÁV-S) Budapest – Sarajevo 22 (MÁV-S) Budapest – Pécs 21 (MÁV-S) Budapest – Pécs 20 (MÁV-S) Budapest – Pécs - (MÁV-S) Budapest – Pécs 18 (MÁV-S) Budapest – Pécs
Igen, szerintem is eltűnnek a szlovák kocsik és a 3G IC kocsik a pécsi oldalból. Szerintem! Szerintem sima 2G IC kocsik fognak arra járni. (Bp/Ap) Illetve a Dráva IC-ben valami RIC-es kocsi és egy Bosnyák? kocsi.
423 (®RS/®FBH) Budapest – Sarajevo 424 (MÁV-S) Budapest – Sarajevo 22 (MÁV-S) Budapest – Pécs 21 (MÁV-S) Budapest – Pécs 20 (MÁV-S) Budapest – Pécs - (MÁV-S) Budapest – Pécs 18 (MÁV-S) Budapest – Pécs
Én egyébként kerek-perec megtiltanám a dízelmozdonyos vontatást a mellékvonalakon, mert óriási pazarlás ott Csörgőt dübörögtetni hagyományos szerelvénnyel, ahol Ruszki vagy esetleg még Buzenyka is elegendő.
Elég csak az üzemanyag-fogyasztást összevetni.
A legnagyobb mértékű pazarlás egyébként ezen a téren a Győr - Veszprém vasútvonalon van, ahol vonatonként 10-20 utas kedvéért 3 kocsis Csörgős szerelvényeket közlekedtetünk.
Szóló Buzenyka a legtöbb fordába a bakonyi vonalon elegendő lenne...
Persze ehhez azért hozzátartozik, hogy mind Ruszkiból, mind Bűzmotorból relatíve hiány van az országban.
Talán így utólag megkockáztatható, hogy Uzsgyiból érdemes lett volna többet rendelni.
A menetrend tervezet szerint a 135-ös vonal gyorsvonatai IR vonatok lesznek. Lehetnek ezek a vonatok 63-41- en kívűl más szerelvényből kiállítva? Ugyanis egyre több M41-est állomásítottak Bc-ra, így nem hinném, hogy Uzsgyikból lesz kiállítva. Esetleg M41+Halbi?