Ide írjon mindenki, akinek van valamilyen ötlete, hogy hogyan kell egy brikettálógépet megépíteni! Szerintem pár okos ötlettel közösen mindent meglehet valósítani! Hajrá!
Még a MÉH telepes témához:Ha lessz időm ma is elnézek.A múlt héten találtam két nagyon jó állapotú fém 200 literes hordót zárható fedéllel + 2 tartalék fedél rá (5700 Ft--hát nem volt olcsó ,a sima olajost 1600-ért vettem darabját).De menni kell mert jövőre talán ez a lehetőség is megszűnik.
Így igaz--ciklon,szűrés,mosás,hűtés,stb kell de nem komoly technológia--már megy az anyag összeszedése.----Addig míg lesznek MÉH telepek ahova beengednek lomolni,sajna mindent szigorítani fognak.Biogáz:nem tisztán trágyából akarom hanem javarészt nővényi hulladék darálékjából +csirke trágya.A diesel motorhoz még annyi itt nincs alapjárat (piros lámpák,forgalmi dugók,stb.) csak indulásnál és leállításnál.A felesleges gázt el lehet fáklyázni ill szárítani vele--A fagáznál nincs ilyen gond csak a fűtőértékkel van gond--ötöde, hatoda a biogáz vagy földgázénak--de kiegészíteni és kísérletezni érdekes és jó valamint a ciklikussága is jobb mint a biogázénak(én határozom meg mikor termelődik és a szakaszos üzemeléshez jobb így).A lényeg szerintem minnél kisebb befektetési kockázattal a lehető legolcsóbban előállítani eggységnyi energia mennyiséget figyelembe véve még azt is ,hogy 3-4 év múlva itt biztos összeomlás lesz.Én erre a brikettálóra a kiadásokat durván 1-2 millió közt számolok úgy ,hogy mindent magam csinálok barkács módszerekkel--házilag építve de nem kis teljesítményre.Jelenleg ott tartok ,hogy most cserltem oxigén palackot például (8100 Ft ) és keresek megvételre argon palackot --ha vala kitud segítsen ebben de nem BP.-en inkább borsod megye közelében.Megpróbálok mindent a legolcsóbban megoldani mert ha bukik a dolog akkor ne legyen orbitális károm.Mivel nincs más brikettes topic azért írom itt le na és én is házilag építem meg.
A fagázt mivel tisztítod? Kellene oda egy ciklon első körben és egy kis vizes mosás sem árt. És le kell hűteni a gázt. Sajnos piszok híg a fagáz, a dízelnek, meg kell a légfelesleg.
A biogázos törtrénethez, pedig trágya kell. Ha vannak jószágok az sem gond.
A haverjaim kipróbáltak egy dízelmercit PB gázzal. Kb. a levegő 30%-áig lehetett adni neki a gázt aztán kopogni kezdett a motor. Jelentősen csökkent a dízelolaj fogyasztás. Alapjáraton le kell zárni a gázt.
Ez a cummins motornak is 250 lovas a csúcsa--mindenképp nagyteljesítményűt akarok mármint nem 2-5 Kw-at.Vannak beton medencéim amit nem tudok mire használni--ötlet :akár kis beruházással biogáz előállítására is alkalmasak--de hova tegyek ennyi energiát--legjobb brikett formában az energiát" elraktározni" és eladható is.Közben egy kis fagázos kísérlet is befér. .
Ez a motor egy 0 üzemórás hathengeres gyárilag gáz-diesel motor (Cummins).Nem étolajjal hanem fagáz-biogázzal akarom működtetni ill. a brikettálót hajtani vele--azt is majd kísérleti jelleggel.Az ember mindig egy információ alapján dönt ,utólag már nem érdemes ezen rágódni --bár még minden elmélet "borulhat".
Törtszemű avas napraforgót fillérekért lehet venni, vagy ocsuból kitisztítani. Az avas rossz ízű növényolaj kiváló dízel hajtóanyag. Előfordul, hogy vagonszámra beszerezhető befülledt napraforgó mag. Arról ne is beszéljünk, hogy kiváló pellett, brikett készíthető a napraforgó ocsuból. A kis kínai pelletálóval csináltam napraforgó pelletet, úgy égett, mint a feketeszén. Az olajtartalom miatt magas az égéshője.
Nem tudom mennyi pénzt adtál azért a motorért, de lehet jobban jártál volna, ha megveszed egy kórház leselejtezett tartalék generátorát. Sok helyen gázmotoros generátorokra cserélték a dízelgenerátorokat, amiket szépen leselejteztek utána. Asszem épp a fentebb belinkelt fórumon volt ez téma. Kicsit szétnéztem ez ügyben és kapásból 4db kidobott kórházi generátort is találtam. Volt egy 60kW-os őskövület működésképtelen, valamint pöccre induló 90-150-200kW-os gép. A gépeket fűtötték, hogy áramszünet esetén minél hamarabb indulhasson a generátor. Az első kettőt direkt befecskendezéses (MAN rendszerű) RÁBA motorral szerelték, a nagyobb teljesítményű az turbódízel, a kisebb egyszerű szívódízel, valamint a 200kW-os generátort egy f@sza 12 hengeres, osztott égésteres, (örvénykamrás) GANZ dízelmotorral szerelték. (Mintha csak étolajhoz találták volna ki.) A fent belinkelt fórumon van róla kép is. (1726. hozzászólás.)
Közös jellemzőjük, hogy alig jártak pár órát a gépek. Inkább csak a karbantartáskor kicsit megpörgették őket. Valamint a gépek elszállítása többe került jóformán, mint amennyit kértek érte, csak tünjön el onnan a gép.....
Nekem nem kellene állandóan a befecskendezési időt változtani ill azok adagjait mivel csak a gázok begyújtásához kell a gázolaj láng.Annyi van hogy a gázok égési sebessége még a benzin-levegő keverék égési sebességénél is nagyobb.
Amit vettem diesel motort sajnos" elektromosan"hiányos.Eredetileg is gázos üzemű(CNG) és hiányzik lambda szondától kezdve a mittudoménmégmiig.Mivel ez egy busz motor és változó terhelésre és körülményekre tervezték az elektronikát és a külömböző érzékelőket szerintem ezekre brikettáló meghajtásakor nem feltétlenül szükséges.Lenne egy alapjárati előbefecskendezési szög majd egy kitapasztalt és beállított állandó fordulatú befecskendezési szög(amit én határoznék meg).A múgy fagáz-biogáz üzemeltetésre(kísérletre) gondoltam.A kiserőmű topicban tettem fel képeket és kérdéseket a motorról.
kozvetlen befecskendezos dizel, elektromos befecskendezovel? azon az a rengeteg elektronika pont semmi mast nem csinal, mint eldonti hogy mikor es mennyit kell befecskendezni.
Lehet ,rosszul fogalmazok --nem kimondottan a csigahajtásra gondoltam (téma) hanem teljesítmény ,hatásfok,csiga és fogaskerék áttétel ,traktor,megminden.... összességében.Na és ezt nem fogod megint elölröl kezdeni a vitát ha valaki bejön a fórumra.Talán így jobban körbe írtam. Más-- mivel elég jártas vagy imformatikában és elektronikában kérdezném tőled:nem lehetne a sok elektromos kütyüt lehajintani az én motoromról és csak a porlasztó csúcsok elektromos múködtetése maradna meg ami persze "maszek " lenne?Magyarul csinálni egy diesel előgyújtás szabályozót.
Félreértetted--nem arra gondoltam amit írtál hanem arra hogy nem fogod újra és újra alapjaitól kezdeni a vitát(témát).Tudom ,hogy állandóan képezted magad és ezt tiszteletben tartom na és segítő szándékkal írsz be a fórumra.
Ha nem jó, akkor nem jó! van egy ford bolygoművem igaz az nem lassit anyit amit kellene, de tehetnék rá ékszíj tárcsát. Jó lenne? A lényeg hogy 90 fokot fordulni kell, mert a motor fügöleges tengelyü.
"Nézzél utánna mert attól tartok Erbe nem fog "elmélyülni" ilyen témában." Elmélyülhetnék, mert alapom van hozzá. Eleget tanultam Felvonó karbantartói tanfolyamon, majd technikusi továbbképzésen. 1 és több bekezdésű csigák, önzáró stb. Legyen elég itt annyi, hogy 1 bekezdésű csiga nehezen tud 50%-nál jobb hatásfokot, inkább kevesebbet. A kertitraktorok vas-vas csigáitól meg ne a jobbik eredményt várjuk.
Megint elolvasva irásodat csak pozitiv dolgot tudok írni ,ugyanis az eddig préselésre használt csöveim mind saváló, tükörfényesre polirozzott csövekböl álltak.A gépemröl rövidesen megprobálok számodra fotot elküldeni, mivel hogy a forumban nekem még nincs erre jogosultságom.Légyszives közöld az e-mail cimedet,hogy a fotokat tudjam küldeni.Ugyan a gépböl a nyomocső most ki van szerelve, de a csőrőll készült fotot is fogok tudni küldeni rövid idön belül.
a cso belso fala ki van csiszolva? legalabb egy furogeppel?mert ha durva akko az a baj a 65mm csonek nem kell hosszabb legyen a suritese mint max 4oomm
nekem ugy tunt, hogy a gyariak nem azzal csinalnak suritest, hogy durvan csokkentik az atmerot (vagy ha igen, akkor a csiga es csigahaz is kupos), hanem egyszeruen a kimeno cso hosszu.
minnel hosszabb, annal jobban tapad a kesz cucc a falahoz, annal nagyobb nyomas kell hogy mozduljon elore. igy a hosszal lehet szabalyozni hogy mekkora a nyomas, amivel a preseles tortenik.
olvasva válaszodat csak anyit tudok mondani hogy sajnos de igaz amit leirtam a cső hosza max50cm volt mégis ugybekeményitete hogy hilti vésővel keletkiszedni ezért gondolam egyfüthető présfejre ha netalán valaki tudnabenesegiteni a szivatyu zsir uj 250bárttud az edig használt cső méretek belső átm 65mm, és 50mm
Ez is hosszirányba bordás.Az anyag a csigával együtt forog de nem tömődik be a csigaházba.Nekem a prés fejbe tömődik be,de valószínű az a gond, hogy túl nagy a sűrítés mert a csigaház belső átmérője 148 mm a présfej kilépő oldala pedig 90 mm. És valószínű ezért tömődik be mert nagyon nagy az átmérő különbség.
A belső csőfal esztergált a kilépő oldalnál a cső belselye a húsdarálóhoz hasonlóan ki van ütve kb. r30 r40-es rádiusszal, kb. 300-400 mm hosszan, mert amíg ez nem volt meg addig a brikett bekeményedett a csigába.