Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Ezt nem értem. Ha a szivattyú úgyis leáll 48-nál, akkor egyáltalán minek indítottad el 45-nél?
Amúgy igaza van Joenak, a tűz melegben ég jobban, tehát jobb neki, ha nem hűtöd le. Ideális az lenne ha előbb lenne egy piszok nagy tűz és UTÁNA a hőcserélő/víztér és nem együtt. A faelgáz kazán/kandalló pont így működik.
Hogy hogy nyomja amikor kell? Nálad rendszeres a kazán forralás? (ill.96°C)
Ez biztonsági szelep nem ezzel kell temperálni a kazánt!
Az meg természetes, hogy a csatornába v. emésztőbe kell vezetned az elfolyót.
A szelep alján van egy piros gomb probáld azt benyomni rugó ellenében, lehet, hogy valami piszok került bele, lehet, hogy így kitudod mosni. Nálam 4 éve működik gond nélkül.
A másik ez az amikor egy rendszert a 90° körüli üzem állapotra hozunk a 80 helyet, innen már csak egy hajszálra van a szelep nyitása. Szerintem kockázatos és folyamatos odafigyelést igényel. Az a + 10°C megéri ezt?
Arra jutottam,hogy csak meg kéne csinálnom ezt a füstgáz vezérlést!Nagyon magas és vékony a kéményem,nem tudok a nagy huzattal mit kezdeni,ez még mindig olcsóbb mint az új kémény ráadásul csak bélelt jöhetne szóba mert a mostani a ház közepén megy végig!Rexit láttam a vaterán elég jó áron,de 42tibcsi említette,hogy neked sestos van és az pontosabb is!Kérdésem,hogy ezeket ebay-n lehet beszerezni,ja és a belimót!?Esetleg pontos típust mondanál a sestosról,és a belimóról,akkor könnyebben tudnék keresgetni,számolgatni,hogy mennyi az annyi!Mondjuk az ebay nekem nem ismerős még nem rendeltem onnan semmit,de majd kérek ismerősöktől segítséget!Már néztem a hozzászólásaidat,de annyi kütyü van ott hogy fogalmam sincs mi-mi!Köszi!
Az ESBE szelep nem éppen így működik. A kazánban tart 60 fok visszatérőt. Tehát amíg a radiátor, vagy puffer felől 60 foknál hidegebb víz jön, addig az előremenő vízből bekever a visszatérőbe annyit, hogy az 60 fok, vagy felette legyen.
Amit te írtál, hogy a 60 fok felettit bekeveri a visszatérőbe és csak a 60 fok alatti megy el, az az időzített bomba.
60 fok alatti az elmenő és 60 fok feletti a visszatérő?? Hűt akkor a kazán?? Most gondolj bele. 65 fok jön a visszatérőn, a kazán még melegít is rajta, akkor hogy lesz az elmenő 60 fok alatti?
Miért ragaszkodsz a műanyag csőhöz?? Ha drága a réz, csináld meg vasból. Az is elmegy 30 évig.
Új vagyok a témában, eddig gázfűtésen éltem, még nem nagyon értek a témához. Most örököltünk egy kis házat, ezzel kapcsolatban lenne fűtési kérdésem.
Két szoba, egy nagyobb, két közepes és három pici radiátor, pincében vegyestüzelésű lemezkazán, gravitációs fűtés, nincs se szivattyú, se puffer. Csak estére gyújtunk be, a cél a viszonylag gyors felmelegedés lenne, és hogy reggelre se nagyon hűljön ki.
Indulásként feltöltöttem a tartályt vízzel, légtelenítettem az összes radiátort.
A kazánban fával fűtök (akác és tölgy vegyesen). A begyújtás már megy gyorsan, az induláskor kb 10 fokos előremenő ág gyorsan melegszik olyan harmincpár fokig, aztán szépen belassul és 35-40 fok körül megáll. A kazánban ég a tűz, ha megrakom, akkor szépen le is ég az egész pár óra alatt, de a hőmérséklet nem nagyon megy mondjuk 45 fok fölé.
Mi lehet még rossz a rendszerben?
Minden egyéb úgy van, ahogyan évekig használták, illetve költeni se nagyon akarnék rá, valószínűleg ebben a szezonban leszünk csak itt.
Tudsz esetleg ajánlani olyan netes boltot, ahol meg lehet nézni ezeket a vékony horganyzott csöveket és idomokat? Nem igazán sikerült megtalálnom így. Valamint ehhez gondolom valami speckó prés szerszám kell, mint az 5 rétegű csövekhez. Gondolom az is horror árú dolog, de azért megnézném, hogy működik, meg mennyire jönne ki.
Köszi. Amúgy azt olvastam, hogy a PE-X típusú csövek (ezek valamivel dárgábbak, mint PE-RT típusúak) bírják a 110 fokot is, bár ezt nem folyamatos üzemben. Szóval arra gondoltam vennék valami jó minőségű PE-X-es csövet.
Esetleg a kazánházban alkalmaznék horganyzott vagy rézcsövet.
Hallottam olyan megoldást is, hogy egy ESBE-t raktak be a kazán után, ami 60 fok felett a vizet átnyomta a kazán felé a visszajövő ágba. (elvileg ezt forrázásvédelemre szokták használni melegvizes rendszereknél, de azt mondta egy figura, hogy neki így működik a fűtés műanyag rendszerrel. Ennek persze az a hátulütője, hogy 60 fok max a kimenő víz hőmérséklet a radiátorok felé)
Nekem azért gyanús volt, hogy a mostani rézcső árak mellett, és hogy sokan állnak át vegyestüzelésre, ennyire ne lenne módja a műanayg cső használatának ilyen rendszeren. Az, hogy felforr a kazánban a víz egy speciális eset, nem a normál működés. Ennyi erővel zárt rendszerben se lehetne vegyes kazán, mert ott is felforrhat a víz. Persze arra vannak megoldások leírva sok helyen, de érdekes hogy műanyag csövek alkalmazására nem nagyon találni leírást, hogy mivel lehetne megoldani, hogy a kimenő forró víz ne érje el a műanyag csöveket.
Nem tudom ki mennyire van meg elégedve a Honeywell TS-131-el,de nekem annyira nem vált be.Természetesen teszi a dolgát és nyomja is a lemez kazánomba a hideg vizet amikor kell,ezzel nincs is gond.Viszont ennek köszönhetően már 2 x engedtem tele a pincét jó pár m3 víz segítségével(pár perc leforgása alatt),valamint most lesz egy éves a szelep,de már átereszti ok nélkül is a vizet(egy éjszaka 10l,így inkább kizárom és ha valahová el kell szaladnom akkor kapcsolom be megint).Most valamilyen más biztonsági megoldáson gondolkodom.
Nyugodtan bekotheted, nekem mar 8 eve uzemel, semmi baja. Sott elso 2 evben allandoan felforraltam a vizet "kemences futes" hetente 1 x-2 x nagyon nehez volt szabalyozni. Olyanyira hogy az eloremenonel az elso csatlakozasnal raeget a szigeteles, azt is birta. Holnap csinalok kepet ha erdekel ugyan az a cso van most is , most vegyes kazannal futok, sosem kell 75-80 fokos eloremeno mert akkor meg lehet bolondulni a melegtol.
Ha annyira felsz az eloremenobe tegyel 3-4 meter rezcsovet utanna mehet a 5 retegu.
- "termikus elfolyószelep" álltalában hőcserélőn keresztűl hűti a kazánt http://www.ulrichkazan.hu/hu/termikus-elfolyoszelep , vannak ritkább alkalmazások amikor ezt a szelepet "megduplázzák" az egyiken bemegy a hidegvíz a másikon kijön a forróvíz. láttam már olyat amit a kazánba kell betekerni .
- sajna de vegyeshez senki nem fogja ajánlani a műanyagot ( 5 rétegűt ) a HENCO 95 fok 10 bar, van többféle utánzat ami lehet , hogy ráírva tudja de nem lennék biztos benne , főleg az olcsósítás miatt egy két munkafázist kihagynak a cső készítéskor az olcsóbbaknál és ha sikerűl bevásárolnod belőle 2-3 év és szétmálik, még meleg sem kell hozzá.
-inkább van a vékonyfalú horganyzott préselős azzal csináld.
Esetleg az, hogy a magasabb előremenő miatt magasabb a "tűztér" hőmérséklete , ezáltal az égés minősége is...ezáltal a hatásfok is...pedig a fa ugyan annyi...
Valaki árulja már el nekem, hogy miért jobb felmelegíteni a vizet 60-65'C-ra és beküldeni a lakásba, minthogy egy állandó 45'C víz keringjen állandóan? ( A korom és kátrányon kívüli dolgokra gondoltam). Megmondom őszintén, hogy sokkal melegebb van, pedig a fa mennyisége ugyanannyi.
Történt ugyanis, hogy mostanában megtanultam a pillangót kezelni, és a vizet nem 45'C-on elindítani a szivattyúval, hanem 60-65'C körül. A szivattyú leáll kb 48'C-nél, utána már nem is nagyon kell pakolni a kazánba ( jelenleg ebben az időjárásban). Az álló szivattyúlapát mellett a 48'C-os víz szépen bejön még a lakásba.
Nagyobb hőt adna le hirtelen a radiátor? A két eset között mi a különbség, mivel a bevitt energia ugyanannyi???