Végre a MÁV-HÉV-es javaslat is a Kálvin térig megy. Mondjuk én a HÉV-ek esetén reálisan egy teljes felújítással számolok az elkövetkezendő évtizedekben, bővítéssel, föld alá vitellel nem. Értem én, hogy a csepeli HÉV az ott megy a Duna-parton, de ha a budai alsó rakpart, meg a túloldalon a 2-es villamos + a pesti alsó rakpart elvághatja a rengeteg turistát a Dunától, akkor a HÉV egy turisták által kevésbé látogatott helyen miért ne tehetné, ugye? Szóval nem érzem én azt sem olyan erős késztető erőnek.
Mi az akadálya, hogy ráhordó járatként közlekedjen Budapest-Battyhány tér - Óbuda között? Nem szükséges mindenhol megállnia, elég lenne Szentlélek téren.
A 60-as években katasztrofális volt a közlekedés. A Flórián-téri kereszteződés, Árpád-Híd, Váci Út/ Róbert Károly-körút kereszteződésekben állandó dugók voltak csúcsidőben.
(A felüljárók építése, Árpád-Híd szélesítése, még csak távlati tervekben létezett.)
Ezt lehetett elkerülni, úgy, hogy Aquincumnál átszálltunk az akkor még gőzös esztergomi vonatra, ami átvitt az Északi Összekötő-Hídon. Ha sokat késett, vagy nem jött. akkor gyalogtúra volt.-:)
Volt már rá példa a közelmúltban, hogy az esztergomi vonatok a szentendrei HÉV-vel közös pályán mentek.
Tényleg az Aquincum állomásnál az óbudai elágazástól jöttek, ahol még gyerekkoromban az Óbuda járatok közlekedtek. Igaz akkor még posta vagon is volt a HÉVen, meg volt turista járat, meg sebes.
Ja, meg volt reggel 8 kor, vagy 9 kor ? Szentendréről egy motorkocsiból álló "expressz".
Egyébként év elejéről volt szó, hogy addigra mondanak valamit a csepeli, ráckevei HÉV-ek fejlesztéséről, itt van mindjárt május, és semmi. Annyit olvastam mostanában erről, hogy a további P+R-eket ekkor alakítanák ki, mikor ezeket fejlesztik. Csak a valóság az, hogy a csepeli végállomásnál rendszerint "telt ház" van, sőt a plaza parkolóját is használják már egy ideje.
Volt már rá példa a közelmúltban, hogy az esztergomi vonatok a szentendrei HÉV-vel közös pályán mentek. Attól még nem lett a HÉV nagyvasúti jellegű, az égvilágon semmi nem változott tőle.
A ráckevei HÉV-en kívül egyiknél sem látom, hogy reális lenne a nagyvasúti hálózatba integrálás (annál még a villamoshálózatba integrálás is értelmesebb lenne). Ott is csak azért, mert annyira nagyon szerencsétlenül van megvalósítva Budapesten belül.
Volt olyan üzemi jármű, ami tudott járni 600 V-on és 1000 V-on is: ha jól tudom, egy nagy előtét-ellenállás volt az utóbbi esetben a tetőn bekapcsolva, 600 V-nál pedig a két sarka össze volt kötve. Alacsony számú, néha közlekedő nosztalgiajárművek esetén el tudok képezni ugyanilyen megoldást.
az L II. vagy L III. sorozatú mozdonyokból selejtezték valamelyiket 1967-ben, vagy 1-2 évvel utána? A képen alig látható, talán L III-ból nem sok maradt és most a pályaszáma után nyomozok.
"Én úgy tudom, tokkal-vonóval cserélni kellene az összeset a 1,5 kV DC-hez."
Amennyire én ismerem a fővárosi egyenfeszültségű táplálást, én is így gondolom. A kérdésem viszont inkább arra vonatkozott, hogy abban a nem várt helyzetben, ha marad még 30-40 évig az 1100 V, akkor szükséges-e bármilyen csere, vagy a TMK-kal, javításokkal a jelenlegi áramátalakítók továbbüzemeltethetők gond nélkül?