Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.28 0 0 44424

Az mindegy, hogy te mit érzel. 

A turisták az ügyben nem érdekelnek senkit. 

Előzmény: batar1987 (44423)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.28 0 1 44423

Végre a MÁV-HÉV-es javaslat is a Kálvin térig megy.
Mondjuk én a HÉV-ek esetén reálisan egy teljes felújítással számolok az elkövetkezendő évtizedekben, bővítéssel, föld alá vitellel nem.
Értem én, hogy a csepeli HÉV az ott megy a Duna-parton, de ha a budai alsó rakpart, meg a túloldalon a 2-es villamos + a pesti alsó rakpart elvághatja a rengeteg turistát a Dunától, akkor a HÉV egy turisták által kevésbé látogatott helyen miért ne tehetné, ugye? Szóval nem érzem én azt sem olyan erős késztető erőnek. 

Előzmény: rm40 (44422)
rm40 Creative Commons License 2018.04.28 0 0 44422

A MÁV-HÉV Zrt. infrastruktúra fejlesztési elképzelései, elővárosi és városi vasúti jövőkép
Előadó: Dr. Bokori Balázs

http://www.ktenet.hu/download.php?edid=1870

fszt. Creative Commons License 2018.04.27 0 0 44421

Mi az akadálya, hogy ráhordó járatként közlekedjen Budapest-Battyhány tér - Óbuda között? Nem szükséges mindenhol megállnia, elég lenne Szentlélek téren.

Előzmény: _Nyuszi (44418)
oregbeatsuhanc Creative Commons License 2018.04.27 0 0 44420

A 60-as években katasztrofális volt a közlekedés. A Flórián-téri kereszteződés, Árpád-Híd, Váci Út/ Róbert Károly-körút kereszteződésekben állandó dugók voltak csúcsidőben.

(A felüljárók építése, Árpád-Híd szélesítése, még csak távlati tervekben létezett.)

Ezt lehetett elkerülni, úgy, hogy Aquincumnál átszálltunk az akkor még gőzös esztergomi vonatra, ami átvitt az Északi Összekötő-Hídon. Ha sokat késett, vagy nem jött. akkor gyalogtúra volt.-:)

Előzmény: _Nyuszi (44418)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.27 0 0 44419
Előzmény: _Nyuszi (44418)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.27 0 0 44418

És kicsit később is (2008 nyarán), amikor a Desiro motorvonatok Margit híd felszínig jártak. Az MX/A motorvonatok között.

Előzmény: oregbeatsuhanc (44417)
oregbeatsuhanc Creative Commons License 2018.04.27 0 0 44417

Volt már rá példa a közelmúltban, hogy az esztergomi vonatok a szentendrei HÉV-vel közös pályán mentek.

 

Tényleg az Aquincum állomásnál az óbudai elágazástól jöttek, ahol még gyerekkoromban az Óbuda járatok közlekedtek. Igaz akkor még posta vagon is volt a HÉVen, meg volt turista járat, meg sebes.

Ja, meg volt reggel 8 kor, vagy 9 kor ? Szentendréről egy motorkocsiból álló "expressz".

Előzmény: batar1987 (44411)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.26 0 0 44416

Pontosabban már most jóval nagyobb lenne itt (is) az igény a P+R-re, ezt felesleges a HÉV-fejlesztéshez kötni, ami ki tudja, mikor valósul meg.

Előzmény: batar1987 (44415)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.26 0 0 44415

Egyébként év elejéről volt szó, hogy addigra mondanak valamit a csepeli, ráckevei HÉV-ek fejlesztéséről, itt van mindjárt május, és semmi. Annyit olvastam mostanában erről, hogy a további P+R-eket ekkor alakítanák ki, mikor ezeket fejlesztik. Csak a valóság az, hogy a csepeli végállomásnál rendszerint "telt ház" van, sőt a plaza parkolóját is használják már egy ideje.

BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.26 0 1 44414

Semmi újat nem tudtam + belőle. 

Eszerint csak az Elővárosi 4-es nem számít nagynak. 

Előzmény: batar1987 (44413)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.25 -2 3 44413

Nyilván tudod, hogy nem minden nagyvasút, ami síneken gurul. Tájékozódás gyanánt:

Vasúti közlekedési módok

Előzmény: BaGira-79 (44412)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.25 -13 3 44412

Másodszor kérlek arra, hogy ne a nemeket sorold, hanem a hanemet. 😑

Mitől lenne nagyvasúti? Késsen 40 percet?? 

Előzmény: batar1987 (44411)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.25 -1 4 44411

Volt már rá példa a közelmúltban, hogy az esztergomi vonatok a szentendrei HÉV-vel közös pályán mentek. Attól még nem lett a HÉV nagyvasúti jellegű, az égvilágon semmi nem változott tőle.

Előzmény: BaGira-79 (44410)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.25 -2 2 44410

Jó. 

Hanem? 

Előzmény: batar1987 (44409)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.24 0 1 44409

Számomra az nem a HÉV nagyvasútba integrálása.

Előzmény: NAR (44407)
paca664 Creative Commons License 2018.04.24 0 1 44408

Nem, mert vállalatcsoporton belül ott vannak a Start Bobói is :) 

Előzmény: division by zero (44405)
NAR Creative Commons License 2018.04.24 -1 0 44407

Ha a szentendrei HÉV-ből "5-ös metrót" csinálnának, akkor lenne értelme az esztergomi vonatokat (vagy egy részüket) is arra járatni.

Előzmény: batar1987 (44406)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.24 0 2 44406

A ráckevei HÉV-en kívül egyiknél sem látom, hogy reális lenne a nagyvasúti hálózatba integrálás (annál még a villamoshálózatba integrálás is értelmesebb lenne). Ott is csak azért, mert annyira nagyon szerencsétlenül van megvalósítva Budapesten belül.

Előzmény: komor5 (44404)
division by zero Creative Commons License 2018.04.24 0 2 44405

Lehet, hogy nem kell majd magánvasúti Bobó a HÉV Bobó elé szállításoknál? :-)

Előzmény: komor5 (44404)
komor5 Creative Commons License 2018.04.24 -1 0 44404

Íme egy kis érdekesség, amely később meghatározó hatású lehet, mivel tartalmazza a HÉV vonalak jobb integrálását a MÁV hálózatba....stb!

 

http://iho.hu/hir/kozbeszerzes-strategiai-vasuti-atjarhatosagi-tanulmanyra-180424

 

Ezzel vége lehet az önálló HÉV történetnek!??

 

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2018.04.22 0 1 44403

Megoldódott a rejtély. Az L II sorozat 3-as pályaszámú tagja volt az áldozat, 1967.05.31-én selejtezték.

Előzmény: Bárdos Imre (44400)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.22 0 0 44402

Volt olyan üzemi jármű, ami tudott járni 600 V-on és 1000 V-on is: ha jól tudom, egy nagy előtét-ellenállás volt az utóbbi esetben a tetőn bekapcsolva, 600 V-nál pedig a két sarka össze volt kötve. Alacsony számú, néha közlekedő nosztalgiajárművek esetén el tudok képezni ugyanilyen megoldást.

Előzmény: Ep128 (44401)
Ep128 Creative Commons License 2018.04.22 0 0 44401

Ha marad a jelenlegi, 1100V, akkor maradhatnak a nosztaliga járművek. Amint egyszer más lesz, megszűnik ezek közlekedése... :-(

Előzmény: _Nyuszi (44395)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.04.21 0 1 44400

Hölgyek, Urak,

 

az L II. vagy L III. sorozatú mozdonyokból selejtezték valamelyiket 1967-ben, vagy 1-2 évvel utána? A képen alig látható, talán L III-ból nem sok maradt és most a pályaszáma után nyomozok. 

 

BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44399

Jó reggelt kívánok! ☺️

Előzmény: _Nyuszi (44398)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44398

Igen, aztán nekem is átjött (kb. nekem is harmadszori átolvasásra).

:)

Előzmény: Fradista Utazó (44397)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44397

De, ezt írta.

Bár elsőre én is félreolvastam (meg másodikra is) :-)

Előzmény: _Nyuszi (44392)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44396

Ezt passzolnám, nem vagyok benne.

Előzmény: _Nyuszi (44395)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.21 0 0 44395

"Én úgy tudom, tokkal-vonóval cserélni kellene az összeset a 1,5 kV DC-hez."

Amennyire én ismerem a fővárosi egyenfeszültségű táplálást, én is így gondolom. A kérdésem viszont inkább arra vonatkozott, hogy abban a nem várt helyzetben, ha marad még 30-40 évig az 1100 V, akkor szükséges-e bármilyen csere, vagy a TMK-kal, javításokkal a jelenlegi áramátalakítók továbbüzemeltethetők gond nélkül?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44393)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!