Ide írjon mindenki, akinek van valamilyen ötlete, hogy hogyan kell egy brikettálógépet megépíteni! Szerintem pár okos ötlettel közösen mindent meglehet valósítani! Hajrá!
Fagázzos ketyerét még nem csináltam. Viszont ha a rendszered összeállt, légyszi oszd meg velünk az eredményeket. Nagy buli lenne, ha működne a fagázos dízel. Kíváncsi vagyok egyáltalán elindul-e fagázzal a dízelmoci.
Jut eszembe, régebben csináltam egy ciklont, ki lehetne próbálni fagáz tisztításhoz használható-e? Igaz ez egy hidrociklon. Az arányai következők D az átmérő a tetején van egy párhuzamos falú cső 2D hosszú utána a kúpos rész 10D hosszú az alján 3/4"-os kijárat van. A bejárat érintő irányban 1D-re a tetejétől az is 3/4"-os, valamint a tetején a kör közepén szintén van egy 3/4"-os csőcsonk. Az egész cucc kb. 2 méter magas.
Egy nagynyomású észterezőgép fejlesztésekor készült, de méretezve nem volt, csak az ujjamból szoptam a méreteket. Ebben a ciklonban terveztem a metanol és az észter (expandálását) és elválasztását a felső csonk egy hőcserélőhöz ment..... de ez nem lényeg a fagáz szempontjából....
Van ilyen, hogy szeretne valaki megszabadulni a földjétől. Nem is ritka dolog, egyszer nekem is ajánlottak egy kis földet házzal Békés megyében egy kis faluban. Jelképesen 15000Ft-ot kértek érte. A gazdája nagyon szeretett volna megszabadulni az ingatlantól. Aztán megnéztem a helyet, egy kis parasztház volt a telken, de jobbról is balról is cigók laktak, meg úgy egyébként is tele volt az egész falu mosdatlan fekete emberekkel. Aztán arra gondoltam, hogy mit keresekén én itt, keresem a bajt? Nem kellett a ház a föld.
Mi a fenét lehet kezdeni egy olyan faluban, ahol felnőtt egy nemzedék, akik nem ismerik, nem tudják, mi az a munka. De, munka lehetőség sincs a környéken. Ami persze nem zavarja őket.
Én sem tudom!!Feladtam hírdetést már egy párszor ,hogy földterületet vennék --sokan elednák műveletlen zártkerti területüket .Ez az illető is felajánlotta 10000 Ft ért de nekem elsőre nem tetszett majd pár hónap múlva felhívott telefonon,hogy ingyért is ideadná csak ne legyen a nevén mert fél az adóztatástól (nehogy kitaláljanak erre is valamit --gondolta) csak én intézzek ill. fizessek mindent amit amúgy is nekem kellett volna a tulajdoni lap és térképszelvény kivételével.---Belementem.Műveletlen gyengén lejtős terület.Energia ültetvénynek talán jó lesz---megpróbálom a szomszéd területeket is megvenni,azért nem mindenki adja "ingyé".
A MÉH-telep haldoklik,alig találtam valamit.Viszont ma vettem a hegyen 1 hold földet 0 forintért !Csak egy-két telefonálásomba került ill. nekem kell fizetni a tulajdoni lapot,ügyvédet stb. --de szerintem megéri mert a FÖLD a jövő értéke meg a víz--nem is értem az embereket.Alapanyag hiány várható szerintem!-tehát területet kell venni.
Szevasz Kertilali ! Üdv a topikon! Tudnál képet mutatni a hidraulikus gépedről ? Mint olvashattad a topikon egyszerre 3 brikettálógép próbál megvalósulni házilag! Igy bármilyen prototipusnak a képét szivesen látjuk, mert ahoz mind régi és új hozzászólónak könnyebb a hozzászólása illetve ötletadása! Előre is köszönöm!
Még a MÉH telepes témához:Ha lessz időm ma is elnézek.A múlt héten találtam két nagyon jó állapotú fém 200 literes hordót zárható fedéllel + 2 tartalék fedél rá (5700 Ft--hát nem volt olcsó ,a sima olajost 1600-ért vettem darabját).De menni kell mert jövőre talán ez a lehetőség is megszűnik.
Így igaz--ciklon,szűrés,mosás,hűtés,stb kell de nem komoly technológia--már megy az anyag összeszedése.----Addig míg lesznek MÉH telepek ahova beengednek lomolni,sajna mindent szigorítani fognak.Biogáz:nem tisztán trágyából akarom hanem javarészt nővényi hulladék darálékjából +csirke trágya.A diesel motorhoz még annyi itt nincs alapjárat (piros lámpák,forgalmi dugók,stb.) csak indulásnál és leállításnál.A felesleges gázt el lehet fáklyázni ill szárítani vele--A fagáznál nincs ilyen gond csak a fűtőértékkel van gond--ötöde, hatoda a biogáz vagy földgázénak--de kiegészíteni és kísérletezni érdekes és jó valamint a ciklikussága is jobb mint a biogázénak(én határozom meg mikor termelődik és a szakaszos üzemeléshez jobb így).A lényeg szerintem minnél kisebb befektetési kockázattal a lehető legolcsóbban előállítani eggységnyi energia mennyiséget figyelembe véve még azt is ,hogy 3-4 év múlva itt biztos összeomlás lesz.Én erre a brikettálóra a kiadásokat durván 1-2 millió közt számolok úgy ,hogy mindent magam csinálok barkács módszerekkel--házilag építve de nem kis teljesítményre.Jelenleg ott tartok ,hogy most cserltem oxigén palackot például (8100 Ft ) és keresek megvételre argon palackot --ha vala kitud segítsen ebben de nem BP.-en inkább borsod megye közelében.Megpróbálok mindent a legolcsóbban megoldani mert ha bukik a dolog akkor ne legyen orbitális károm.Mivel nincs más brikettes topic azért írom itt le na és én is házilag építem meg.
A fagázt mivel tisztítod? Kellene oda egy ciklon első körben és egy kis vizes mosás sem árt. És le kell hűteni a gázt. Sajnos piszok híg a fagáz, a dízelnek, meg kell a légfelesleg.
A biogázos törtrénethez, pedig trágya kell. Ha vannak jószágok az sem gond.
A haverjaim kipróbáltak egy dízelmercit PB gázzal. Kb. a levegő 30%-áig lehetett adni neki a gázt aztán kopogni kezdett a motor. Jelentősen csökkent a dízelolaj fogyasztás. Alapjáraton le kell zárni a gázt.
Ez a cummins motornak is 250 lovas a csúcsa--mindenképp nagyteljesítményűt akarok mármint nem 2-5 Kw-at.Vannak beton medencéim amit nem tudok mire használni--ötlet :akár kis beruházással biogáz előállítására is alkalmasak--de hova tegyek ennyi energiát--legjobb brikett formában az energiát" elraktározni" és eladható is.Közben egy kis fagázos kísérlet is befér. .
Ez a motor egy 0 üzemórás hathengeres gyárilag gáz-diesel motor (Cummins).Nem étolajjal hanem fagáz-biogázzal akarom működtetni ill. a brikettálót hajtani vele--azt is majd kísérleti jelleggel.Az ember mindig egy információ alapján dönt ,utólag már nem érdemes ezen rágódni --bár még minden elmélet "borulhat".
Törtszemű avas napraforgót fillérekért lehet venni, vagy ocsuból kitisztítani. Az avas rossz ízű növényolaj kiváló dízel hajtóanyag. Előfordul, hogy vagonszámra beszerezhető befülledt napraforgó mag. Arról ne is beszéljünk, hogy kiváló pellett, brikett készíthető a napraforgó ocsuból. A kis kínai pelletálóval csináltam napraforgó pelletet, úgy égett, mint a feketeszén. Az olajtartalom miatt magas az égéshője.
Nem tudom mennyi pénzt adtál azért a motorért, de lehet jobban jártál volna, ha megveszed egy kórház leselejtezett tartalék generátorát. Sok helyen gázmotoros generátorokra cserélték a dízelgenerátorokat, amiket szépen leselejteztek utána. Asszem épp a fentebb belinkelt fórumon volt ez téma. Kicsit szétnéztem ez ügyben és kapásból 4db kidobott kórházi generátort is találtam. Volt egy 60kW-os őskövület működésképtelen, valamint pöccre induló 90-150-200kW-os gép. A gépeket fűtötték, hogy áramszünet esetén minél hamarabb indulhasson a generátor. Az első kettőt direkt befecskendezéses (MAN rendszerű) RÁBA motorral szerelték, a nagyobb teljesítményű az turbódízel, a kisebb egyszerű szívódízel, valamint a 200kW-os generátort egy f@sza 12 hengeres, osztott égésteres, (örvénykamrás) GANZ dízelmotorral szerelték. (Mintha csak étolajhoz találták volna ki.) A fent belinkelt fórumon van róla kép is. (1726. hozzászólás.)
Közös jellemzőjük, hogy alig jártak pár órát a gépek. Inkább csak a karbantartáskor kicsit megpörgették őket. Valamint a gépek elszállítása többe került jóformán, mint amennyit kértek érte, csak tünjön el onnan a gép.....
Nekem nem kellene állandóan a befecskendezési időt változtani ill azok adagjait mivel csak a gázok begyújtásához kell a gázolaj láng.Annyi van hogy a gázok égési sebessége még a benzin-levegő keverék égési sebességénél is nagyobb.
Amit vettem diesel motort sajnos" elektromosan"hiányos.Eredetileg is gázos üzemű(CNG) és hiányzik lambda szondától kezdve a mittudoménmégmiig.Mivel ez egy busz motor és változó terhelésre és körülményekre tervezték az elektronikát és a külömböző érzékelőket szerintem ezekre brikettáló meghajtásakor nem feltétlenül szükséges.Lenne egy alapjárati előbefecskendezési szög majd egy kitapasztalt és beállított állandó fordulatú befecskendezési szög(amit én határoznék meg).A múgy fagáz-biogáz üzemeltetésre(kísérletre) gondoltam.A kiserőmű topicban tettem fel képeket és kérdéseket a motorról.
kozvetlen befecskendezos dizel, elektromos befecskendezovel? azon az a rengeteg elektronika pont semmi mast nem csinal, mint eldonti hogy mikor es mennyit kell befecskendezni.
Lehet ,rosszul fogalmazok --nem kimondottan a csigahajtásra gondoltam (téma) hanem teljesítmény ,hatásfok,csiga és fogaskerék áttétel ,traktor,megminden.... összességében.Na és ezt nem fogod megint elölröl kezdeni a vitát ha valaki bejön a fórumra.Talán így jobban körbe írtam. Más-- mivel elég jártas vagy imformatikában és elektronikában kérdezném tőled:nem lehetne a sok elektromos kütyüt lehajintani az én motoromról és csak a porlasztó csúcsok elektromos múködtetése maradna meg ami persze "maszek " lenne?Magyarul csinálni egy diesel előgyújtás szabályozót.
Félreértetted--nem arra gondoltam amit írtál hanem arra hogy nem fogod újra és újra alapjaitól kezdeni a vitát(témát).Tudom ,hogy állandóan képezted magad és ezt tiszteletben tartom na és segítő szándékkal írsz be a fórumra.
Ha nem jó, akkor nem jó! van egy ford bolygoművem igaz az nem lassit anyit amit kellene, de tehetnék rá ékszíj tárcsát. Jó lenne? A lényeg hogy 90 fokot fordulni kell, mert a motor fügöleges tengelyü.
"Nézzél utánna mert attól tartok Erbe nem fog "elmélyülni" ilyen témában." Elmélyülhetnék, mert alapom van hozzá. Eleget tanultam Felvonó karbantartói tanfolyamon, majd technikusi továbbképzésen. 1 és több bekezdésű csigák, önzáró stb. Legyen elég itt annyi, hogy 1 bekezdésű csiga nehezen tud 50%-nál jobb hatásfokot, inkább kevesebbet. A kertitraktorok vas-vas csigáitól meg ne a jobbik eredményt várjuk.