A jobbfelső és az alsó... meg egy az ötvenes évek végének a német traktorpalettájáról. De hogy Deutz vagy Hanomag vagy netán osztrák Steyer.... azt nem ismerem.
Az MBP-6,5-es gépkönyvét kerestem, de még nem került elő. Ellenben találtam az MBP-5-ről, szerintem a fékrendszerükben nem nagyon volt különbség. Ha megfelel, akkor azt be tudom szkennelni.
Az mbp 6.5 pótkocsit ha még müködik az üzem nem messze Nyíregyházától itt gyártják
NYIR-AGROMASIN IPARI KFT Namenyi Utca 5/. 4561 Baktaloranthaza MAGYARORSZÁG Telefonszám: +36 4235 21 55 Faxszám: +36 4235 21 05 .(Nekem is adtak mikor kértem Kézi könyvet csak a másolást kellet kifizetni)
Jó napot kívánok! Láttam, hogy önnek van a 6,5-ös pótkocsihoz kézikönyve. Esetleg a rendelkezésemre tudná bocsájtani scannelt (elektronikus) formában? Nagy szükségem lenne rá ugyanis ugyanis a Nyíregyházi Főiskola Műszaki Mezőgazdasági Karán utolsó éves hallgató vagyok és a szakdolgozatomat a MBP 6,5-ös légfékrendszerének a vizsgálatából írom. Nagyon nagy segítség lenne nekem. Előre is köszönöm és várom mihamarabbi válaszát. Üdvözlettel: Boczák József
Minden viszonylagos.........nézd az itthoni körülményeket,és semmi okod nem lesz rá, hogy lógasd az orrod ! A barátaid pedig pótólják azt, amit a Németeknél nem biztos ,hogy megkapnál ! :-)
Nem csak dokumentálták a dolgokat, hanem vissza is tudják azt keresni ,ha szükség van rá ! Ez a Német precizítás....
Jó dolog ez csak hát nekem nehézkes volna bejárnom 180 km ről a nagyfaluba,pedig beűlnék biztos egy pár előadásra,mert ugye mindenki nem érthet mindenhez:-) én jobbára astabilmotorokra specializálódtam,de a traktorok sem állnak messze tőlem és a motorok se...
Ebbe egyébként sok minden beletartozik: könyvtárkutatástól kezdve, a járművek részeinek ismerete - egy technikatörténeti aspektusból - beleértve a kárpitozás, festékek rejtelmeiig.......
Mindig összejön egy 15-20 fős csapat, tapasztalatcserére is alkalmas. A képzés igazából arra jó, hogy az eddig nem ismert szakterületekre is nagyobb legyen a rálátásunk
Általában specializálódnak az emberek, Porsche-rajongótól, törpeautó-kedvelőtől kezdve veterán-hajókig, természetesen - nagy örömömre - volt traktorral foglalkozó is....:))
Van egyébként egy nagyon szép Ford-T-nk is...:))
Az a gyanúm, hogy a Varga kollégával már találkoztam.
Hallottam róla:-) de én önképző vagyok....nem is akarok restaurátor lenni "csak " konzerváló amennyire lehet az eredetiséget megtartva,és a korhűséget,számomra egy gép ha le van festve elveszti a lelkét varázsát...
Egyébként szerintem képzés ide vagy oda jelenlegegy emberke van aki tökéletesre tud motort restaurálni Vecsésen Varga Feri barátom...
A schlick témában van egy kevés anyagom abban tudok segiteni akkor...
Gyűjtenék én is "ezt-azt", de ahhoz kellene egy saját kert, mert most a szüleimnél lakunk.......
A Schlick-Nicolson cég története egyébként nagyon érdekel. Van egy kollégám is, aki ilyennel foglalkozik ( de inkább gőzgépekkel), nálunk egyébként van jármű-restaurátor képzés is....:))
Azt írtam Davidnak hogy a képek nem győztek meg mert nem tudom kiolvasni a Schlick felíratot,másrészt nagyon barkács dolognak tünik, a Mayer gépgyár készitett önjárókat,de azok nem traktorok voltak,motorszáműgyben 1911 ben készitették el a 3800 ik darabot 1920 körűl a Mayer gépgyárat a Schlick Nicolson rt magába olvasztotta,és tovább gyártotta a Mayer motorokat, a képeken is egy olyan motor látható
I bend back a little bit into the past on the other hand Mayer self-propelled ones were prepared in machine works (but not tractors) 6,8,10,with 12,16,20 horsepower of performance ,their engine numbers 1911 res 3800 pieces of engine was made. I do not know a picture about the self-propelled ones unfortunately to show only there is a writing from him.
This was my engine once sometime,this single Mayer engine SChlick produced this longer rt,I am not unfortunately making sure that single Schlick tractor since he did not exist according to our best knowledge like that