Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jani 123 Creative Commons License 2014.01.18 0 0 7583

Nyugodtan hívjál, a számomat tudod.

Előzmény: veteran-auto (7581)
1102 Creative Commons License 2014.01.17 0 0 7582

Nem sokára itt a szezon:)))

veteran-auto Creative Commons License 2014.01.17 0 0 7581

Engem érdekel mail vagy telefon?

Előzmény: Jani 123 (7580)
Jani 123 Creative Commons License 2014.01.16 0 0 7580

Sziasztok,

 

Tudom, hogy nem vagyok egyedül, ezért megosztanám veletek, hogy vissza lehet szerezni az eredeti forgalmi engedélyt a KEKKH hivataltól. Én kb. 2 év alatt elértem, hogy visszakapjam az eredeti Cseh forgalmit, amit le kellett adni amikor megkaptam az OT rendszámot és kiállították a magyar forgalmit. Nem volt egyszerű, de ez már precedens, amire hivatkozni lehet. Amúgy írtam erről a MAVAMSZ-nak és a Veterán autó szerkesztőségének is. Eddig még nem kerestek meg. Ha valakit érdekel szívesen elmondom, hogy hogyan sikerült.

bano1 Creative Commons License 2014.01.16 0 0 7579

Ezt írtam én is. A hajtáslánc áttételezése a markánsan más a két (három) modellcsalád esetében, motorerőben nincs jelentős különbség.

 

Beáldozták a rugalmasságot (ezért érezni gyengének) a magasabb utazósebesség (a 105-össel a gyári 46 lóerős motorjával is kényelmesen tartottam nyáron is a 100-105 közötti utazótempót, a komfort (80-90 körül még a Coupé is egészen csendes, de az orrhűtősök még halkabbak) és a gazdaságosság (egyenletes 80-90 közötti lakott területen kívüli fogyasztásban a régi 120-asom 6-6,5 liter körüli átlagfogyasztást is tudott hosszú úton) azzal, hogy számottevően hosszabbra áttételezték a hajtásláncot.

 

Belegondolni is érdekes, hogy milyen lehet a bizonyos piacokra (pl. Nagy-Br.) '78-tól szállított Skoda 120 LSE kivitel, amelyik ugyan a 120 GLS motorját kapta, de a takarékosság jegyében 4,22-es helyett 3,9-es végáttételű váltóval...

Előzmény: veteran-auto (7578)
veteran-auto Creative Commons License 2014.01.16 0 0 7578

Én a modernebb Skodák adataig nem tudom. Csak mindegyiket vezettem, vezetem. Az Octavia szépen megy és nyomatékból tartja magát, a faros motorikusan egy visszalépés. Minden helyzetben gyengének érzem. Akár mi is az oka elbaszarintották az biztos :) Szerintem a váltója lehet hosszabb akkor és ezért nem bírja úgy, mint az öregeké.

Előzmény: bano1 (7573)
trb-spenót Creative Commons License 2014.01.16 0 0 7577

Köszönöm a tippet.

Előzmény: copyfamily (7575)
Nézelödő Creative Commons License 2014.01.16 0 0 7576

http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2014/01/16/egy_uj-zelandi_skoda_szomoru_elete_1960-as_evek#comment-form

 

Nagyon szerethette a tulajdonosa a kis Skodát , nézzétek mennyi plusz müszer került bele ! :)

 

Fordulatszámmérő , olajnyomás és ?  Esetleg olajhőmérő ?

copyfamily Creative Commons License 2014.01.15 0 0 7575

Szia!

Skoda 1203, kétkörös. Gebei Józsi bácsitól aki átvette a készletet, annak lehet. Lásd egy tavalyi bejegyzést a Gebei Edit által. (telefonszám végett). Lehet talán ez a telefonszám: 06-30-217-9402 Próbáld meg!

Üdv Tibi

Előzmény: trb-spenót (7574)
trb-spenót Creative Commons License 2014.01.15 0 0 7574

Kedves márkatársak!

 

Egy kis segítséget kérnék a 445-öst nálam jobban ismerőktől. Adott egy autó, amibe valaki korábban egy zsiguli főfékhengert szerelt, ami értelemszerűen nem tudja kiszolgáli a 445-ös nagy munkahengereit, ehelyett szeretnék egy a célnak jobban megfelelő munkahengert találni. Az eredetiség nem szempont, a megfelelő működés annál inkább. Jelenleg tehát kétkörös a rendszer, ha lehet egy szintén kétkörös főfékhengert építenék be, de ha nem találok megfelelő méretű főfékhengert, akkor végső soron egykörösre is vissza lehet alakítani.

 

Ha az ismereteim nem csalnak, gyárilag 25,5 mm volt a főfékhenger átmérője.

 

Többen ajánlották a liaz kuplung főhengerét, ez tudtommal 22 mm átmérőjű.

 

Tudtok esetleg ennél jobb ötlettel szolgálni?

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

bano1 Creative Commons License 2014.01.15 0 0 7573

A farosok 1189 köbcentis motorja 82 Nm forgatónyomatékkal bír 3000-es fordulatszám mellett, ehhez képest Jani 123 azt írta, hogy az 1221 köbcentis Octavia motor 85,3 Nm leadására képes ugyanekkora fordulatszámon. Nem gondolom, hogy az a 3,3 Nm különbség alapján azt lehetne mondani, hogy a farosok motorja pörgős és nyomatéktalan az Octavia motorjához képest... Sokkal inkább valószínű, hogy a farosok hajtásláncának egészen más az áttételezése a magasabb utazósebesség, a takarékosság és a komfort érdekében, beáldozva ezzel a rugalmasságot.

 

Ha az 1221 köbcentis motort a 100-as (74 Nm @ 3000 rpm) és 105-ös (76 Nm @ 3000 rpm) motorokhoz hasonlítjuk, akkor a nyomaték dolgában igazad van, viszont úgy nem teljesen fair az összehasonlítás, mert tapasztalatból tudom, a 200 köbcenti nagyon sokat számít, ha nyomatékról van szó. Az 1089 köbcentis motorokkal összehasonlítva viszont szintén nincs számottevő különbség.

 

Szerintem a faros széria motorjai egyáltalán nem pörgősek, karakterüket tekintve semmiben sem különböznek az Octavia motoroktól, mindnek 3000 körül van a nyomaték, és 4500 körül a teljesítménymaximuma. Érezhető eltérés véleményem szerint leginkább a hajtáslánc áttételezéséből adódhat, illetve esetleg a gyújtás-karakterisztika és a keverékképzés befolyásolhatja valamennyire. A sorból a 110R/LS valóban pörgősebb motorja (88 Nm @ 3500 rpm, 52 Le @ 4650 rpm) lóg ki valamelyest és az 1,3-as vashengerfejes motor (97 Nm @ 2850 rpm, 58 Le @ 5000 rpm), ami a maga nemében egy remek konstrukció. Az alu-, nyolccsatornás hengerfejjel szerelt motorok pedig már egészen más karakterek, nem is érdemes bevonni őket az összehasonlításba.

Előzmény: veteran-auto (7570)
Jani 123 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 7572

Na ez a nagy kérdés :-) Éppen ma győztél meg, hogy milyan kassa lesz. :-) Úgy gondolom, vettek már ki motort szépen fényezett autóból anélkül, hogy megsérülne. Persze erre nincs garancia, de bízom benne hogy így lesz.

Előzmény: veteran-auto (7571)
veteran-auto Creative Commons License 2014.01.14 0 0 7571

Megéri azt a jól összerakott, szépen fényezett autót bántani?

Előzmény: Jani 123 (7569)
veteran-auto Creative Commons License 2014.01.14 0 0 7570

Félreérthetőn írtam. "értelmes" így talán jobb. A 1221-hez nem kell hozzányúlni punktum. A farosokban lévő pörgős, nyomatéktalan motorok viszont valóban borzasztóak lehetnek ilyen helyzetekben.

Előzmény: bano1 (7568)
Jani 123 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 7569

Őszintén szólva, most megerősítettetek az elhatározásomban, mert azért egy kissé bizonytalan voltam, hogy vajon a befektetés megéri e? Arányos lesz e a ráfordított költség az elérhető eredménnyel? Nem az a célom, hogy gyorsabban menjek. Ezzel a motorral is -ami nagyon jól sikerült- hosszú távon is simán autózom 80-90 között. Ez nekem elég. Ha nincs előttem senki és jól nekiszaladok (95-105) az érdi emelkedő teteje 80. Sík úton simán menne100 felett is, de sajnos ez a futómű ilyen sebességnél már igen bizonytalan. Egyszer kipróbáltam, de 110 nél életveszélyesnek éreztem. A legissebb oldal fuvallat is odébb tette az elejét.

Még egyszer kérdezlek/kérlek benneteket, ha tudtok egy jó felújítási alapot, vagy van valakinek egy eladó tisztességesen felújított komplett motorja, kérem, hogy szóljon nekem. Előre is köszi.

bano1 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 7568

Szerintem meg nem attől függ, hogy valaki értelmes-e, hogy tunigolja-e az autóját...

 

Véleményem szerint értelmes az, aki ír, olvas (esetleg némi szépirodalmat is), számol, gondolkodik, esetleg nyelveket beszél és - ami a legfontosabb - mások számára is érthetően le tudja írni, vagy el tudja mondani a gondolatait.

 

Ne érts félre, ha öreg Skodáról van szó, magam sem vagyok tuningpárti, de éppen a Jani 123 által is tervezett átalakítást és annak okát megértem, nálam ennyi még belefér.

 

Nem ismerem az Octavia/Felicia motorokat, ezért kérdeztem, hogy milyen módosításokat lehet végrehajtani rajtuk, hogy erősebbek legyenek, illetve ő mit tervez, de a blokkcsere szerintem is a legegyszerűbb és leglogikusabb megoldás.

 

Béla nyilván más kategória, de ha jól tudom ő sem az eredeti motort tuningolta, hanem - de javítsatok ki, ha rosszul emlékszem - faros Skoda motorját építette be a versenyautóba.

 

Előzmény: veteran-auto (7560)
bano1 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 7567

Ez ismerős a 120-as Skodából is. Számtalanszor jártam vele hasonlóan Erdélyben... amikor egy fékezés miatt elfogyott a lendület, volt, hogy csak kettesben 40-nel sikerült megmászni azt az emelkedőt, ami amúgy négyesben 70-80-nal is teljesíthető volt korábban...

 

Vessetek rám követ, de az én Coupémban is módosított motor dolgozik éppen az ilyen esetek elkerülése érdekében. Éppen 200 köbcentvel növelték a hengerűrtartalmat (ennyit adott ki a blokk), és picit csökkentették az égéstereket, így 14 bar sűrítési végnyomás. Kellemesen nyomatékos lett így a motor. Már én cseréltem vissza az egytorkú százas karburátort a gyári DDSR-re és a vélhetően 100-asból származó korábbi vezérműtengelyt a gyárinál egy kicsit hegyesebbel helyettesítettem. Így nagyságrendekkel kényelmesebb az autózás és a zsírpapírba csomagolt, 0 kilóméteres eredeti blokk sem kopik fölöslegesen.

 

Fogalmam sincs hány Le, vagy hány Nm most a motor, mert nem lényeges, éppen jó így. Részemről ennyi tuning belefér, az autót csak annyiban használom másként, mintha 1107 köbcentis motorja lenne, hogy ritkábban váltok sebességet.

Előzmény: Jani 123 (7564)
veteran-auto Creative Commons License 2014.01.14 0 0 7566

Az 1221 minden körülmények között vígan viszi az autót. Nem voltam még olyan emelkedőn, ahol vissza kellett volna tennem 3.-ba. Érdin is simán felmegy 70-nel.

Előzmény: Jani 123 (7564)
Jani 123 Creative Commons License 2014.01.13 0 0 7565

ahol már nem kínlódás a hegymenet

Jani 123 Creative Commons License 2014.01.13 0 0 7564

Szó sincs tuningról. Én csak szeretnék felmenni egy dombocskára anélkül, hogy azon kéne aggódnom, hogy utolérek valakit aki éppen a tájban gyönyörködik, mondjuk 50-el, és nekem rá kell lépnem a fékre. Gondolom sokan ismerik ezt a szitut akik ezt a fórumot olvassák. Fordulat le, lovacskák szétszélednek, nyomaték meg amúgy sem volt sehol. Na jó komolyan: Szóval arról van szó, hogy az 1221 ccm-es motor nyomatéka 3000-es fordulaton 85,3 Nm az én motorom (1089 ccm) 2800-on 68,6 Nm. Ez elméletileg azt jelenti, hogy több mint 20%-kal nyomatékosabb az 1200-es motor, és ha még a fenti szituban le is esik a fordulat, van esély rá, hogy visszatornássza magát arra a fordulatra ahol már kínlódás a hegymenet. Csakis ennek reményében gondolkozom egy motorcserén. A régit lekonzerválom és elteszem. Az amúgy egy remek kis motor. (az alföldön) :-)

Előzmény: bano1 (7559)
Jani 123 Creative Commons License 2014.01.13 0 0 7563

Köszi a válszodat. Ha úgy jön ki a lépés, és sikerül megszerveznetek egy jó kis kirándulást, én szívesen megyek. Gondolom itt a fórumon majd közzéteszed a végeredményt.

Előzmény: Skoda Oldtimer Klub (7558)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.13 0 0 7562

Szia! Holnap előkeresem a dísztárcsákat és lefotózom...Díszléceket szerintem kompletten csak Brno-ban tudsz venni. Pár éve én a komplett garnitúráért 30e körül fizettem. Rémlik mintha lámpa keretem is lenne...persze szerintem az is krómozni kell.

 

 

 

 

Előzmény: szemy66 (7561)
szemy66 Creative Commons License 2014.01.13 0 0 7561

Szia TDS1!

Hálásan köszönöm az ajánlatod, de már sikerült egyet beszereznem! Köszönöm Kerkuskának és Veteran-autónak is. Dísztárcsákat továbbra is keresek, valamint díszlecekre és egy első fényszóróra karimával együtt  szükségem lenne!

Üdv!

Előzmény: TDS1 (7557)
veteran-auto Creative Commons License 2014.01.13 0 0 7560

Értelmes ember nem tuningol egy ilyen autót. Nem az a kategória szerintem... Béla más ő azt az autót a kukából építette úgy, hogy rallyzhasson.

 

Előzmény: bano1 (7559)
bano1 Creative Commons License 2014.01.13 0 0 7559

Erősebb motor? Úgy megy az autód, mint a mérgezett egér. A Velodromon alig bírtalak követni a Coupéval... :-)

 

Meg szabad kérdezni, hogy az Octavia-Felicia motorokra milyen tuningfogásokat szoktatok alkalmazni? A szokásos HF síkolás, módosított vezérműtengely, átfúvókázott karburátor vagy többminden belefér. Gondolom nem tervezel fekvő karbisort és ölbösebb kipufogórendszert beépíteni...

 

Azt tudom, hogy Béla versenyzik is Octaviaval, de a futómű és a hajtáslánc hogy bírja a nagyobb igénybevételt?

Előzmény: Jani 123 (7554)
Skoda Oldtimer Klub Creative Commons License 2014.01.13 0 0 7558

A félreértések elkerülése érdekében azért pontosítanék egy kicsit.

 

Mi 2010-ben ezen a találkozón voltunk: http://www.skoda110r.com/view.php?cisloclanku=2010060701

 

Ezt a Cseh Skoda 110R Coupé Klub szervezte kifejezetten azzal a céllal, hogy méltó módon ünnepeljék a Skoda 110R sorozatgyártása megkezdésének 40. évfordulóját. A találkozó egyik fő programja volt a Kvasiny gyár parkolójában kialakított élőkép és annak fotózása.

 

Érthető okokból ide csak 110R Coupékkal mentünk, akkor még messze nem klubként, hanem baráti társaságként, magunknak megszervezve az egész utat a pihenőktől kezdve a szálláshelyen át az étkezésig mindent.

 

Idén új helyzetben vagyunk 2010-hez képest. Egyrészt a 2010-ben együtt utazó baráti kör sok-sok új taggal bővült és egyesületté szerveződött, másrészt a tagok autói is sokkal változatosabbak, mint négy éve, így nem nagyon van értelme csak Coupésoknak cseh túrát szervezni, olyan találkozóra próbálunk kijutni, amelyiken jól megférnek egymás mellett a nagyon régi és az újabb, de már 30 év fölötti Skodák is. Azt kell eldöntenünk, hogy melyik ilyen találkozót célozzuk meg.

 

 

Előzmény: Jani 123 (7550)
TDS1 Creative Commons License 2014.01.13 0 0 7557

Üdvözlet Samy66!

 

Nekem van egy fehér kormányom viszonylag jó állapotban . Csak a középső embléma alatti perem egy része van lepattanva. Szerintem pótolható. Nem repedezett szép kormány egyébként. Van középső emblémám is fehér peremmel.

Előzmény: szemy66 (7545)
Jani 123 Creative Commons License 2014.01.11 0 0 7556

felújított?

 

Előzmény: öregvirág (7555)
öregvirág Creative Commons License 2014.01.11 0 0 7555

Forgalmi engedélyes is van. karolyvirag@freemail.hu

Előzmény: Jani 123 (7552)
Jani 123 Creative Commons License 2014.01.11 0 0 7554

Nem, nagyon jó kis motorom van, csak kaptam egy fejlövést, hogy kéne egy erősebb motor bele. Szeretnék kimenni egy-két csehországi találkozóra, de arrafelé akármerre mész, mindíg felfelé kell menni. Mint a bringán. Ott is mindíg szembeszéllel mész. :-)

Előzmény: veteran-auto (7553)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!