Keresés

Részletes keresés

0l0 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10065

A puffer valóban jó dolog ha hirtelen keletkező nagy energiát akarja az ember időben elosztva visszakapni, viszont amíg a víztérről levehető teljesítmény ilyen gyengécske, addig sajnos nem sok jelentősége van. A keveset bárhogy puffereljük,akkor is kevés marad.

Előzmény: elemző999 (10064)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10064

Mindenképpen puffertartályra van szükség  véleményem szerint(egyébként mindeféle kazánnál annak van értelme. Puffertartályt lehet egyébként csinálni házilag is.

Két kör kell, az egyik a tartályt fűti, a másik meg a radiátorokhoz küldi a melegvizet.

A fontos az hogy a hőcserélő köre ne legyen túlfűtve.

Ez egy Ladomat eszközzel elintézhető dolog, az vezérel mindent.

 

A fűtéscsövek általában 70 C fokra vannak  javasolva, a visszatérő lesz majd kb 50 C fok.

 

A te hőcserélőd az egy kérdés. A kimenő füstgáz hőfokát is kell vezérelni egy füstgáz termosztáttal, hogy ne essen le 90 -100 C fok alá. 

 

A füst hőfoka átlagosan 260 C fok szokott lenni cserépkályháknál, kandallóknál is, tömegkályhánál lehet alacsonyabb a hőtároló miatt, ezért az ismert tömegkálya struktúrája nem biztos hogy erre jó.

 

Amikor a tűztér teljesíti a funkcióját, és a kályha hőtárolója is kiemelte a szükséges hőt, még mindig lehet a füst 150-200 C fok, ebből kell kivenni a hőcserélővel a lehetőség szerint annyit hogy megmaradjon a 100 C fok is. 

 

Tehát jópár dolgot kell összehangolni, itt ez valószínüleg elmaradt.

 

A puffer azért kell, mert akkor nem lehet a célként kitűzött vizes fűtéshez szükséges vizet nem megfellő állapotban kiküldeni a radiátorok felé.

 

Ha meg a puffer vize alacsony hőmérsékletű, arra rásegíthetsz a gázzal vagy  a napenergiával, és a pufferből veheted ki  a használati melegvizet is ha kell.

 

Minden vezérlés elérhető a piacon

 

 

 

 

Előzmény: Csaba8 (10053)
selgir Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10063

egy időben mi is agyaltunk vízteres kandallón (vagy bármin, ami elvisz pár radiátort)

 

de aztán felmerült a nagy kérdés: mi van akkor, ha a radiátoros helységben már nem kellene fűteni? vagy a kandallós helységben marha meleg van már, a radiátoros meg hideg?

 

így aztán lett központi fűtés :) a tömeg- vagy csempekályha kiesett a ház alaprajza miatt, pedig de jó lenne!

Előzmény: laci nem betyár (10062)
laci nem betyár Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10062

Na ez az, ha jól értem. A kályhás résznek, meg a 'vizes-fűtésszerelős' résznek is jónak kell lenni. Egyszerre-mindkettőnek. 8-)

Sőt! Össze dolgozni; a kettőnek együtt kell jó 'rendszert' építeni; beállítani, beüzemelni. Ha jól értem? 8)

Mert egy ilyen rendszer jó működése épp úgy múlik a kályha építőn, mint a fűtés szerelőn?

Mindkettőnek jónak kell lenni/működni, hogy a rendszer működjön?

Hiába a jó fűtéskör, ha nincs betáp energia 8)

Vagy a jó kályha, ha nem jó a kötés/leosztás/.... tehát a gépészet. Ami csak önmagában dolgozik, és nem a radiátorokra. Csak a kályhában forog a víz, ami nem megy ki,.... 8(

 

 

 

Csaba! kérdezd már meg légyszi azt a kályha építőt. Vajon valóban 250-300 C a füst, ami éri a hőcserélőt?

vberko Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10061

Kedves Csaba8!

 

Hőszükséglete a házadnak ? Milyen ingatlan ? Régi szigeteletlen ? A Radiátorok szükségességéből ítélve elég tagolt is.

Nem akarlak elkeseríteni de elsőre igazán csak azt lehet mondani, amit már Fido korábban leírt:

Oda bizony Kazán kell, vagy vízteres kandalló, bár nem tudom mekkora buli eltüzelni a nappalink közepén ~ 100q fát ... szóval inkább kazán, pufferrel.

Előzmény: Csaba8 (10043)
selgir Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10060

nem egészen! ha 75 fokos az előremenője, akkor már megy a lakáskörbe is egy része. teljesen független a dolog a visszatérő víz hőmérsékletétől, mert ha a hőcserélő tudja a megfelelő dt-t, akkor a kazánban minimum 70 fokos víz van, és közben megy a lakáskörben is a fűtés

Előzmény: Fidó mester 02 (10059)
Fidó mester 02 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10059

Üdv !

 

Azért válaszoltunk ilyen mennyiségben ,mert -tetszik nem tetszik- a vízre kivett teljesítmény sokakat foglalkoztat.

Ez a kályhával egy légtérben nem lévő helységek temperálása miatt lényeges kérdés.

Ha a szelep csak 70 fok felett enged vissza akkor mennyinek kell lennie az elmenőnek?Biztosan van 20 fok csökkenés- legalább 90-nek.Ezt a hőfokot én már tűzforrónak nevezném.Ez valószínűleg nem áll fent,hisz azt észrevetted volna...

Ha van működő példa ,akkor a fanyalgásom nem áll meg.

Ez felülír minden méretezést és számítgatást...

 

Üdv!

Előzmény: Csaba8 (10053)
selgir Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10058

és azt se felejtsd el, hogy ha a radiátorból jön a 20 fokos víz, akkor természetesen a hőcserélőben is leesik a hőmérséklet! ergo alacsonyabb lesz az előremenő, szivattyúd meg leáll. ha a szivattyú valami okos fajta, érdemes lehet kisebb teljesítményre állítani:)

Előzmény: selgir (10057)
selgir Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10057

"Pár percig megy a szivattyú és a vízhőfok már le is megy 40-45 fokig."

 

hát ez az! nem csak a vized kevés, de valószínű, hogy a hőcserélő felülete is... 

 

annyit próbálj ki, hogy amikor indul a fűtésed (szivattyú), akkor a termosztátot kiiktatod, letekered, mittomén, hogy mégis tartósan hány fokot tudna a hőcserélőd előrevinni

Előzmény: Csaba8 (10053)
0l0 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10056

Azok a a képek nagyon hasznosak lennének a további véleményekhez, különösen ha az építés fázisairól is készültek.

 

A kazánvédő szelep működése nem egészen úgy néz ki, ahogy gondolod. Arra szolgál, hogy csak annyi vizet engedjen el a radiátorok felé, hogy a kályhába visszatérő víz 70 foknál ne nagyon legyen hidegebb. Amit nem küld el a radiátorokra azt egy megkerülő (bypass) ágon visszavezeti rögtön a víztérbe.

A teljes kiiktatásával nem nőne a füstgázból kivehető hő nagyságrendekkel, azzal, hogy 70 fokos helyett mondjuk 30 fokos víz hűtené a füstgázokat. Viszont a lerakódó korom (rossz tüzelés mellett kátrány) jelentősen több volna, ami elég gyorsan rontaná a víztér hatásfokát és az rendszeresebb takarítás igényelne.

 

Az egy másik dolog, hogy amikor leégett a tűz akkor a kályha forró belsejéből már 30 fokos vízzel lényegesen nagyobb hőmennyiséget lehetne elvonni. Igazából a szelep feladata véget ér azzal, amikor leég a tűz, onnantól egy újabb bypass ággal át lehetne hidalni.

 

Ezzel a megkerülő ággal kapcsolatban az egy kérdés, hogy milyen hosszú és mennyire szigetelt. Mivel a meleg víz egy jelentős része ezen kering elég nagy lehet a hővesztesége, ha véletlenül hosszabban fut szigeteletlenül.

Előzmény: Csaba8 (10053)
0l0 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10055

A vízhőfok önmagában nem sokat jelent, különösen, ha valamilyen kazánvédő szelep is be van iktatva, legfeljebb azzal együtt, hogy milyen átlagos tömegárammal kering a rendszerben. Akár 99 fokos is lehet az a víz, ha 10 percenként fél percig tudja ezt szolgáltatni egy kis teljesítményű szivattyúval, akkor azzal nem lehet kifűteni ekkora mennyiségű radiátort.

A füstgázok jellemző hőmérséklete a víztér kezdeténél (és a tömegárama, ami mondjuk a légfelesleg és a tűztér aktuális teljesítményéből következik) azért lenne itt kardinális kérdés, mert jelentős részben ettől függ, hogy mekkora a maximálisan kinyerhető hőmennyiség a füstgázból az adott esetben.

Előzmény: laci nem betyár (10052)
alfi13 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10054

Nem a termosztáttal van a hiba kicsi a hőcserélő vagy túl sok a radiátor ez komoly tervezési hiba. A termosztátra azért van szükség mert ha kiveszed akkor a hőcserélőbe alacsony lesz a víz hőfok amitől elkezd kormosodni a hőcserélő.

Előzmény: Csaba8 (10053)
Csaba8 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10053

Üdv Mindenkinek!

Nem hittem, hogy ilyen sokan fognak válaszolni, mindenkinek hálásan köszönöm.

Még csinálok képeket a kályháról és ami eszembe jut még, mindent leírok.

A füst hőmérsékletét a kályhaépítő csak megtippelte, nem tudjuk mérni, ott nem rakott mérőt.

 

A kályha mögött van egy csőtermosztát, ami érzékeli a kályhából kijövő víz-hőmérsékletét.

Tegyük fel, hogy a csőtermosztátot beállítom 60 fokra, ekkor bekapcsol a keringető szivattyú.

Pár percig megy a szivattyú és a vízhőfok már le is megy 40-45 fokig.

Ha beállítom 70 fokra, pár perc után lemegy 60 fokra a vízhőfok és a szivattyú kikapcsol.

A 70 fokos szelep miatt a 70 fok alatti víz csak a kályhában kering ( gondolom én), és csak a 70 fok fölötti vizet engedi tovább.

 

A kályha egyik oldalán a füst járatban van beépítve a hőcserélő.

Ma láttam a youtube-on egy rövid filmet egy kályháról aminek mindkét oldalán van ilyen hőcserélő a füstjáratban. 80 nm-t fűt 5 radiátorral.

https://www.youtube.com/watch?v=BbcWTuOJixc

Nálunk 100 nm a terület 7 radiátorral. Az osztóig elmegy a meleg víz de utána hideg.

Arra is gondolunk, hogy kevés az a víz ami a hőcserélőben van, de az is lehet, hogy a 70 fokos szelep erősen korlátozza a rendszer működését.

Akivel beszéltem mindenki kidobálta a rendszerből ezt a szelepet.

Egyenként kipróbálva a radiátorok működnek csak az összes együtt nem akar működni. A radiátorok 600/1000-esek és 600/1200-esek. Van egy törölköző szárító és egy kisebb radiátor, ezek vannak legközelebb a kályhához,ezek viszonyilag melegek, a távolabbi nagyobb radiátorok hidegek.

 

Egy profi tömegkályhás építette, tanfolyamokat is szokott tartani, nem mi magunk építettük a kályhát. Elmondta, hogy kályhát már sokat épített de a vízteresből ez az első.

Eddig nyitott volt a rendszer de most zártra lett átalakítva.

 

Még egyszer köszönöm mindenkinek aki próbál segíteni!

 

A képek feltöltéssel még bajlódunk, kis türelmet kérünk.

 

 

 

 

 

laci nem betyár Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10052

Csak a fustot a kalyhaban merni nem egyszeru.

En inkabb a vizet mernem, neznem elosszor. Foleg ha van meleg radiator. Van meleg meg nem meleg.  Egy ismerosomnel a szivattyu (beallitassal), meg a termosztatikus oszto miatt szivtak sokaig.

Tehat nekem az gyanus hogy van meleg radiator. Lehet hogy nem a kalyha oldalon van a hiba, hanem a vizes futes szereles oldalon. Vagy mindketton? 8)

Lehet azert kerdezik a szelepet is.

Előzmény: selgir (10051)
selgir Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10051

na lemaradt: szóval a víz harmada (ez még oké is), a szükséges hőcserélő felülete meg töredéke egy kazánnak

Előzmény: selgir (10050)
selgir Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10050

de írta azt is, hogy sacc. 15-20 literes a hőcserélő. na most ez mennyi radiátorvíz is? harmada a teljes rendszernek. ezt felfűti neadjisten valahogy, de pillanatok alatt vissza is fog hűlni, ha megindul a keringés

 

jó lenne róla egy fotó, meg radiátorokról méret, de tuti, hogy alul van méretezve

 

esetleg, ahogy írod, füstgázt méri a hőcserélő előtt és után is...

Előzmény: laci nem betyár (10049)
laci nem betyár Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10049

Félig meddig értem. És biztos igazad van.

De én arra célzok, gondolok, hogy a füstöt nem tudjuk mennyi fok- Ez tényleg annyi, vagy mennyi?

 

Viszont a kijövő víz hőmérséklete könnyen mérhető. Ha van víz hőmérséklet, meleg víz: az már támpont. Segítség, hogy tovább gondoljuk a dolgot. Ezt már lehet mérni könnyebben. Vagy akár megfogni a csövet (osztóhoz, radiátorhoz,....) hová, meddig megy el az előre menő fűtő meleg víz. Ha egyáltalán kijön.

De hogy kijön-e, azonnal eldől az is.

Előzmény: selgir (10048)
selgir Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10048

ha a vtc-je 70 fokos, akkor csak ettől több lehet:) de ha egy kazánhoz raknak ilyet, és dolgozik 10-15 fokos dt-vel, akkor van rendes előremenő hőmérséklet. viszont azt nem 2-300 fokos füstgázzal csinálják...

 

pláne nem 7 radiátorral (mindegy mekkora, kicsi, egysorosat sem fog rendesen felmelegíteni) 

Előzmény: laci nem betyár (10047)
laci nem betyár Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10047

7 radiátort írt, nem 9-et.

De a kályhából kijövő víz hőmérséklete mindent elmondana. Ha kijön 60-70 fokos víz, az már bőven elég a radiátoroknak.

Előzmény: Fidó mester 02 (10046)
Fidó mester 02 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10046

Üdv !

 

A kijövő hőmennyiséget úgy tudnád meghatározni kb.,ha azokat a radiátorokat- amelyek nem mennek vagy langyosak- egyszerűen lezárnád.Akkor nézd meg a maradékot-mit teljesítenek.

Egyébként biztosan kevés az a hőmennyiség amit kapnak...

9 radiátorhoz már kazán kell...

Te meg a felszabadult energia túlnyomó részét kiengeded a köpenyen a maradékkal akarsz radiátort melegíteni?

Ez így szerintem nem megy .Itt számítási ,tervezési hiba is van !

 

Üdv Fidó mester

Előzmény: Csaba8 (10043)
laci nem betyár Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10045

Üdv!

 

Az a füst: elvileg 250-300 fok, (tehát tipp, saccolt,)? Vagy valóban annyi, mert mérték?

Azt nem tudjátok, hogy a kályhából hány fokos víz jön ki?

Előzmény: Csaba8 (10043)
0l0 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10044

Az a helyzet, hogy füstjáratra épített víztérből nem olyan könnyű komplett központi fűtést ellátni.

Nem tudom aki kivitelezte mennyire gondolta végig alaposan, hogy mekkora felület, milyen hőátadási jellemzőkkel milyen füsthőmérséklettel képes erre a feladatra és amit összehozott az köszönőviszonyban van-e ezzel.

A 250-300 fokos füst már elég harmatos teljesítményre képes, kazánokból ezt a hőfokot simán elengedik a kéménybe sokszor. A teljes égéshő jó ha 20%-át lehet kb kinyerni belőle értelmes körülmények között. 

No persze az is előfordulhat, hogy egyszerűen csak valami üzemeltetési gubanc van a kályhával.

Ha sem a kályha sem a vízér tartalma nem melegszik eléggé, akkor elképzelhető, hogy komolyabb fűtőértékkel kéne megtáplálni. Ha a vízoldali teljesítmény mindenféle tüzelési mód mellett túl kevés a közvetlen hőleadáshoz képest, akkor valószínűleg csak valamiféle szerkezeti átalakítással lehetne ezen változtatni.

Előzmény: Csaba8 (10043)
Csaba8 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 10043

Üdv Mindenkinek!

 

A segítségeteket kérem.

Építtetünk egy vízteres tömegkályhát, a hőcserélő a füstjáratba került nem a tűztérbe.

A füst által ( ami elméletileg 250-300 fokos) melegítené a vizet a 7 radiátorokhoz.

Elég gyengén működik. Maga a kályha is lassan akar felmelegedni a 7 radiátorból jó ha 1 vagy 2 melegszik. A többi langyos vagy hideg.

Hallani lehet minden évben olyan kályháról, ami felrobbant, ezért nem akartuk a tűztérbe rakni a hőcserélőt.

A hőcserélő 2 colos, vastag falú csőből készült k.b. 15 -20 L víz lehet benne.

Hónapok óta kínlódunk vele, már 4 csőszerelő is volt nálunk.

Mindenki csak tapogatózik a sötétben, hogy miért nem melegszenek a radiátorok.

A kályhás beépített egy 70C fokos szelepet, ami a lekátrányosodástól védi a kályhát.

A csőszerelők ezt ki akarták vetetni velem, de a kályha építője csak így ad rá garanciát a kályhára.

Van-e valakinek hasonló vízteres tömegkályhája és jól működik-e?

Előre is köszönöm a válaszokat.

 

 

sancibácsi Creative Commons License 2017.01.04 0 0 10042

Elmondtak itt nagyjából mindent.

 

Szerintem a kémény kitorkollást ne zárd. Nem egészséges :-)

Ha bent a bekötést zárod, akkor is az elzáró ne zárjon teljesen,. A lemezből ki lehet vágni egy kis darabot/kockát; vagy levágod a sarkát.

Ha 90 %-an zár csak: már az is sokat jelent. És nyugodtan alhatsz majd. Ez is sokat jelent, nem csak a fa felhasználás, meg hogy milyen idő alatt hűl ki a kályha.

A nyugodt alvás megfizethetetlen; a többire ott a Mastercard :-)

elemző999 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 10041

Külföldön használnak ilyen szerkezetet.

A kémény tetején van egy rugós záróeszköz, amit egy drótkötéllel lehet mozgatni a kéményen keresztül.

Biztonságilag úgy kezelik, hogy a kályha ajtóra van kapcsolva, és ha legközelebb befűtesz, akkor ki is nyitod a zárást azonnal és automatikusan.

De a kályha kéménybe való bekötését is zárják.

 

Csak akkor zárnak ha már nincs égés (a parázs lassú égés.)

 

Nálunk tilos elvileg lezárni a kémény kitorkolásnál.

Előzmény: zlota (10034)
0l0 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 10040

Az azért nem egészen helytálló, hogy a parázsláshoz nem kell oxigén, hiszen ott a fa széntartalma ég, aminek az égése maga a parázslás. Inkább arról van szó, hogy ilyenkor az oxigén megvonása nem jelent olyan léptékű problémákat, mint a fagázok égésének fázisában, vagyis nem szökik meg jelentős mennyiségű éghető gáz, nem keletkeznek emiatt extra lerakódások a rendszerben és nem jelentkezik robbanásveszély.

Ha ilyenkor vonod meg az oxigént a parázstól, akkor a megvonás mértékétől függően alábbhagy a parázslás, esetleg ki is alszik, közben módjával termel némi szén monoxidot is.

Arra viszont ilyenkor is figyelni kell, hogy ilyenkor gázosodó faanyag már ne legyen jelen. Van a parázslásnak egy olyan verziója is, amikor mondjuk egy-két nagyobb farönk bizonyos részei parázslanak, miközben más részei mondjuk csak meg vannak feketedve, de nem égtek el. Ekkor a nagyobb mértékű szén monoxid képződés veszélye és légtérbe kerülése, illetve az esetleges robbanás veszély is fennáll a kémény lezárása esetén.

Nem teljesen mindegy az sem, hogy az oxigént úgy vonod meg, hogy belülről zárod a kályhát, vagy úgy, hogy a kémény felől. Utóbbi esetben, ha mégis kap belülről levegőt, akkor visszatermelheti az égésterméket is a lakótérbe.

Szóval csak óvatosan...

Előzmény: zlota (10038)
Mr.Gabson Creative Commons License 2017.01.03 0 0 10039

Szerintem ezt nézd meg:

 

Előzmény: zlota (10038)
zlota Creative Commons License 2017.01.03 0 0 10038

Szia!

Köszi, hogy segítesz 5letelni!

Úgy ahogyan írod én is kérdés nélkül le merném zárni, de azt a hőt szeretném a kályhába bent tartani ami hasznos volt és az egész fűtés alatt beletáplálom, ezt a kályhába bent kellene rekeszteni, nem egész nap húzatolni ki.

Ha én jól tudom akkor a parázsláshoz már nem kell oxigén és ebből gondolom, hogy amikor már parázslik, v1agy csak épp parázslik- főleg ha hamu van- le lehet zárni a kéményt.

 

Tapasztalat:

Ma egyébként lezártam, de csak a legégés után kb 12 órával. Azaz este gyújtottam és reggel zártam le.Amikor felmentem a kéménynél még nyomta ki a meleget. Most az előbb vettem le és amint kinyitottam újra meleg kezdett jönni. Azt is látom, hogy az előbb begyújtásnál sokkal erősebb volt a húzat. Pedig eddig sem volt vele soha gond, de látszik, hogy jobban kezdte a gyújtásnál is.

 

Azt volna jó tutira tudni, hogy mikor lehet lezárni biztonsággal.

Ha most megjön a extra viharos idő akkor szinte a kályha ablakából is látni, hogy húzza ki - mozgatja a finom hamut.

 Gondoltam itt sok a szakember, de nem nagyon nyilatkozott még senki :(

Előzmény: Mr.Gabson (10037)
Mr.Gabson Creative Commons License 2017.01.03 0 0 10037

Szia!

 

Én nem vagyok kályhás, de a szakértők a tűz leégése és a tűztér kitakarítása után zárják-le a kéményt.

 

Gábor

Előzmény: zlota (10034)
zlota Creative Commons License 2017.01.03 0 0 10036

Majd kicsit jobban kiszárad és ha még akkor is marad repedés, miután beállt a szerkezet, akkor megfűtöd és kihúzod fugával vékonyan ahol még van repedés. Nagyrészt eltűnik. Néha megismételed, ha már zavar... Ahogy látom agyaghabarcs lehet.Simán 1 perc alatt javítod.

Előzmény: balu666666 (10035)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!