Keresés

Részletes keresés

ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2023.09.26 0 1 50200

961-962 forgalomban Ràckevén, 973-974 továbbra is Gödöllőn.

korpi41 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 50199

Most az elméletet mondod, vagy ez történt most Békás - Budakalász között?

Előzmény: v46021 (50198)
v46021 Creative Commons License 2023.09.22 0 0 50198

 

Vágány 30-50 cm - vel kijjebb ugrik,

rostálás,

vágány vissza a helyére,

szabályozás...

 

Előzmény: korpi41 (50197)
korpi41 Creative Commons License 2023.09.18 0 1 50197

Középoszlopsornál hogyan rostálnak nagygéppel?

Előzmény: 6243 (50181)
DJ. Bakter Creative Commons License 2023.09.16 0 0 50196

Nem csak a Csömörre gondoltam, hanem az összesre.

Előzmény: DJ. Bakter (50192)
18-09 Creative Commons License 2023.09.16 -1 0 50195

Manapság már az is sok. Legfeljebb csúcsidőben lenne érdemes pár indulás Csömörről midibusszal Cinkotáig. Azon kívül teljesen felesleges. Főleg, hogy forgalmi rend változott Árpádföldön és a pótló is csak Csömör felé érinti Árpádföldet, Szabadságtelepet. 

Előzmény: trizs77 (50193)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2023.09.16 0 2 50194

Igen, csak a jelenlegi menetrendi strukturával ezzel nem szabadul fel szerelvény, ami nyilván a fő cél volna. 

Előzmény: trizs77 (50193)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.16 -2 0 50193

Háátt.....................................:-)))

 

A Cinkota - Csömör - Cinkota viszonylatban, hétköznaponként közlekedtetett kb. 78 vonat 78x176 = 13.728 ülőhelyét az esetek 90+ %-ban ki lehet váltani - ha pótolni kell - egyetlen szóló, kb. 32-35 ülőhelyes autóbusszal.

 

 

DJ. Bakter Creative Commons License 2023.09.16 0 0 50192

Ki tudja...

Lehet az is, hogy a HÉV vonalakon történő utasszállítás "nem vasúti feladat".

Előzmény: Gordon Zsigmond (50191)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50191

Ilyenről szó sem eshet, legfeljebb "közlekedésimód-váltásról"...

Előzmény: Nbbarcs (50187)
DJ. Bakter Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50190

"Neki is veselkedtek pl. Kalász és Pomáz között az egyik vágánynak. A másiknak már nem..."

 

Ez független volt az eldöntött ténytől. Ez a MÁV-HÉV saját beruházása volt azután, hogy a MÁV átvette, és az éves felújítási keretből nekik is jutott némi forrás. Más vonalakon is épült át néhány nagyon rossz szakasz.

Egyébként pedig Budakalász-Lenfonó és Szentistvántelep között valóban csak a jobb vágány épült át, azonban Szentistvántelep-Pomáz között mindkettő.

 

Gondolom, hogy utána éppen azért hagyták abba az ilyen jellegű átépítéseket a H5-ön, mert elhitték, hogy úgyis nemsokára átépül az egész, és azt a később már kevesebb pénzt inkább a többi, szétesés határán lévő pályára fordították át (elsősorban a H8-ra).

Aztán a többit meg már tudjuk....

Előzmény: Ep128 (50182)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.15 -3 2 50189

Jó lenne mind a 11 sor mellé, kettő szám.

 

1 = az összes utas évente ?

2.= Egy vonatra jutó utasok száma ?

Előzmény: 18-09 (50188)
18-09 Creative Commons License 2023.09.15 0 6 50188

Ha már szakaszok... prioritások valahogy így nézhetnének ki egy képzeletbeli listán: 

 

  1. Batthyány tér - Békásmegymer
  2. Boráros tér - Csepel
  3. Örs vezér tere - Cinkota
  4. Békásmegyer - Pomáz
  5. Közvágóhíd - Szigetszentmiklós-Gyártelep
  6. Pomáz - Szentendre
  7. Cinkota - Mogyoród
  8. Mogyoród - Gödöllő
  9. Szigetszentmiklós-Gyártelep - Tököl
  10. Tököl - Ráckeve
  11. Csömör - Cinkota 

Értelemszerűen lentről felfele lehetne kihúzni a vonalakat. Csak ilyen ne legyen. 

Előzmény: Nbbarcs (50187)
Nbbarcs Creative Commons License 2023.09.15 0 1 50187

Vajon "fent a toronyban" valakik gondolkodnak már azon, hogy milyen sorrendben fogják feladni a HÉV közlekedést, és fognak buszok járni először egyes szakaszokon, majd vonalakon?

Előzmény: 18-09 (50186)
18-09 Creative Commons License 2023.09.15 0 5 50186

Fut járműbeszerzés? Nem. Ha ma aláírnák a nyertessel, akkor az első (nem is az összes) vonat talán 2028 őszén forgalomba is állhatna. És akkor nagyon optimista voltam... 

 

A MÁV-HÉV-nél most azon kell agyalni, hogy az elkövetkező években, vagy akár évtizedben miként lehet a forgalmat fenntartani a jelenleg rendelkezésre álló eszközállománnyal, infrával. 

Előzmény: MOS-265 (50184)
6243 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50185

Ezek az eldöntött tények olyanok, hogy az M2-H8, meg M5 fantázianevű dolog azonnal előkerül felsőbb szinteken, ha pénz kellene a felújításra, mert hát minek költsenek rá, ha úgyis mindjárt kezdődik a nagyprojekt. Lásd még Fogas. Szóval elsőkörben ez a rostálás is bőven több az éjszakai vízzsákozásnál. 

Előzmény: Ep128 (50182)
MOS-265 Creative Commons License 2023.09.15 0 3 50184

1-2-3 év??? Már most sz.rból kell várat építeni… Ennek apropója 973-974 Cinkotán vendégeskedik.

Előzmény: 18-09 (50183)
18-09 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 50183

Még egy éve is elég sokminden eldöntött tény volt... aztán sokat változott a világ... a HÉV-nél legfeljebb álmondi lehet az elkövetkező 5-10, de lehet 15 évben, meg a szükséges karbantartásokat elvégezni mind a pályán, mind a jármű oldalon. Más úgy sem lesz itt még évekig. 

 

Szerintem még nem is a pálya lesz itt a legnagyobb gond. 1-2-3 éven belül járműoldalról mi lesz? 

Előzmény: Ep128 (50182)
Ep128 Creative Commons License 2023.09.14 -3 3 50182

Egyik oldalról ez abszolút érthető és természetes. Hiszen a forgalmat fenn kell tartani, így felújításokat kell végezni.

Másik oldalról... Pár éve eldöntött tény volt, hogy Békás-Szentendre között komplett pályafelújítás jön. (Neki is veselkedtek pl. Kalász és Pomáz között az egyik vágánynak. A másiknak már nem...) Tehát ahelyett, hogy teljes felújítás lenne, megint (megint, megint...) a foltozgatás jön. Ok, tudjuk, miért, de akkor is...

Előzmény: 6243 (50181)
6243 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 50181

Békásmegyer-Budakalász. Konkrétan azt hiszem a gáttól a forditó végéig.

Előzmény: korpi41 (50180)
korpi41 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 50180

Melyik szakaszon?

Előzmény: 6243 (50179)
6243 Creative Commons License 2023.09.14 0 1 50179

Egész konkrétan nagygépes rostálás lesz a bal vágányon.

Előzmény: 18-09 (50177)
18-09 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 50178

Nem tudom ma mi a rendszer a kötött pályás pótlások megszervezésekor a BKK-nál ?

 

A BKK-nak a HÉV megküldi az igényét, ha olyan van, akkor halasztódik, de alapvetően a kész előírásokat ma már a MÁV-HÉV készíti, a BKK-hoz csak aláírásra megy. Azaz minden (mit, hol, mettől-meddig, mivel) a MÁV-HÉV részéről kerül meghatározásra. 

 

A BKV-s vágányzáraknál picit másabb. Ott a BKV megküldi (tavasszal szoktak leülni, ha minden igaz nagybemgebszélni erről) az éves igényét jó előre (általában 1+ év), kiszámolják a pótlások buszigényét, stb... összeáll egy vágányzári terv, aztán általában a rendelkezésre álló források, egyéb előre nem látható okok (pl. egy nagyobb rendezvény) befolyásolják, hogy végül mi valósul meg. Vannak tétel amik évek óta húzodnak. 

Előzmény: trizs77 (50176)
18-09 Creative Commons License 2023.09.14 0 4 50177

Egyvágányozás lesz Békásmegyer és Budakalász között, ezért a ritkább közlekedés. Nincs kizárva a forgalom, nem kell ptlóbusz. 

 

Ez a vágányzár és a buszpótlós belső is egy nyári pótlása, amikor egyéb okokból nem tudott ez megvalósulni. 

Előzmény: Ep128 (50174)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 50176

Nem tudom ma mi a rendszer a kötött pályás pótlások megszervezésekor a BKK-nál ?

A BKV korszakban volt egy profi pótlás szervező T.F.

Ő nem csak közlekedés mérnök volt, hanem Városi közlekedési szakmérnök.

Ő felelt a kötött pályás eszközök, Villamosok, HÉV, fogas, földalatti autóbuszos pótlásainak megszervezéséért ha arra volt szükség.

 

Voltak alap változatai :

 - Teljes pótlás, például majdnem azonos kapacitás biztosítása pótló buszokkal. Ezt leginkább metro pótlások esetén használták.

 - Csökkentett kapacitású pótlások. Ez volt az általánosabb, sűrűbben előforduló eset.

 - Jelképes pótlások. Például a fogas pótlások nagyobb része ilyen volt.

 

A HÉV pótlásoknál legtöbbször a középső, csökkentett kapacitású pótlást választották.

Nem mindíg de sokszor.

 

Például a szentendrei HÉV esetén (Békásmegyer - Batthányi tér) a pótlás közelebb ált a teljes pótláshoz.

De egy Közvágóhíd híd - Soroksár Hősök tere vasárnap délutáni pótlásakor a hatkocsis (M-VIII) HÉV szerelvényt, szerelvényenként 2-2 db IK-280-nal pótolták és símán elég volt.

 

 

Előzmény: Ep128 (50174)
MOS-265 Creative Commons License 2023.09.14 0 1 50175

907-908 már főműhelyben szétszedve.

Előzmény: Viko88 (50165)
Ep128 Creative Commons License 2023.09.13 -1 0 50174

Csak arról nem esik egy szó sem, hogy mindezt miért... (Ha felújítás volna, akkor egyszerűen pótlóbuszok járnának. De ez a ritkább közlekedés...)

Előzmény: trizs77 (50167)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 50173

Akkor én rosszul olvastam.

 

 

Előzmény: NAR (50172)
NAR Creative Commons License 2023.09.13 0 0 50172

"egyes, eredetileg Szentendréig közlekedő vonatok csak Békásmegyerig közlekednek" Ezek helyett nincs busz...

Előzmény: trizs77 (50171)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 50171

Tényleg sületlenséget írtak de pont Szentendre és Pomáz közé nem kell alternatív buszos út, mert ott járni fog a HÉV.

 

Békásmegyertől befelé meg lesz H5 HÉV pótló busz.

 

 

Előzmény: Törölt nick (50169)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!