Keresés

Részletes keresés

L . Ádám Creative Commons License 2023.06.11 0 0 173513

Sziasztok!

 

Üzenetem egy tiszteletteljes infó, segítség és ajánlatkérés volna…

Felújítottam egy 207.100 (76’) Babettát. Karburátora sérült volt, így egy jól működő 210-es Babettámról átraktam a karburátort. (Amíg nem szerzek hozzá valót…)

 

Kérdés: Hogy is van ez az állítócsavar dolog? Régi dokumentumokban „háromnegyed” fordulatot írnak, később, és a köztudatban a „másfél” fordulat van megjelölve! Melyik, melyik motorra, illetve karburátorra vonatkozott?

(Az én 207-esemen 9mm torkú, 58-as főfúvókás porlasztó volt. Ehhez ajánlották a „háromnegyed” fordulatos kitekerést. Ha jól tudom…)

 

Jelenség és probléma: Tehát 207 motoron, a 210 porlasztó, és nagyon nehézkes a hidegindítás. Próbálnék a „háromnegyed” fordulatos beállításhoz igazodni, mert így is elég sötét a gyertyakép. (Lehet, rosszul gondolkodom) Hidegindításnál így is sok a füst (sok anyag?). (Persze tudom, hogy a 210 karburátor nagyobb torkú és 63-as fúvókás)

Viszont melegen, és menet közben szépen működik a motor.

Volna valami tanácsotok, vagy ebben az összepárosításban ne is legyen nagy bizodalmam?

 

Egyéb infó: Levegőt kap, gyújtás 1,5mm (tranzimo), gyertya új 0.5mm hézag, kipufogó tiszta, kompresszió érzésre jó (új gyűrűk), keverék1:35, és beáramlás a karburátorba oké…

 

Ajánlat: Vennék egy porlasztót az említett motorhoz! Akár üres porlasztó-ház is érdekelne, mert az volt sérült rajta. Elsősorban Veszprém és környékén személyesen, vagy bárhonnan postával…

Legyetek szívesek szólni, ha volna eladó, ép darab!

 

Köszönettel: Ádám

sándor67 Creative Commons License 2023.06.11 0 0 173512

Ledes világításhoz előkészítve, fesz szab beépítve, de az égök még hagyományosak. De megoldódott a probléma, a tekercsen az egyik vezeték rosszul volt felforrasztva, rosszul érintkezett, plusz volt egy másik konntakt hiba a vezetékezésben.

Előzmény: 4728ITI (173511)
4728ITI Creative Commons License 2023.06.10 0 1 173511

Szia!

Kedves fórumtársam, ahhoz hogy valaki segíteni tudjon, pontosan le kellene írni hogy milyen a világítási rendszered. Egyenáramú, fesszabályzóval, nem gyári, hanem valószínű átalakított (ledes) rendszer. Biztos tudunk segíteni, ha ezeket megírod.

Előzmény: sándor67 (173510)
sándor67 Creative Commons License 2023.06.10 0 0 173510

Sziasztok tanácsot kérnék. 207-es babetta világítása, hirtelen elkezdett halványan pislákolni. Cseréltem világító tekercseket, sőt még a forgórészt is, feszültség szabályozót. A testről most le van kötve a tekercs az egyenirányítás miatt. A probléma nem szünt meg, mit kellene még megnéznem?

4728ITI Creative Commons License 2023.06.09 0 0 173509

Amit én csináltam, egyenirányító-fesszabályzót Babettára, az mindössze 3 alkatrészből áll. 500 Ft-ból meg lehet csinálni és elfér a lámpafejben. Képet és rajzot láthatsz róla a 170688-as Hsz-emben. Ahhoz a megoldáshoz én csak a rajzot adtam, a kivitelezést az csinálta, aki a képeket küldte. Mint írta, teljesen megvan elégedve a fényével, és azt is írta hogy 2 kis méretű világító tekercsről működik. Feljebb (170690-170694 Hsz.) olvashatsz a ledes indexről is. Az én motoromon ez a kapcsolás már 6 éve működik hibamentesen.

Előzmény: simonriley (173508)
simonriley Creative Commons License 2023.06.08 0 0 173508

amit miko belinkelt, ott jól elmagyarázta, viszont ha van valami rajzod esteleg, amin az egyenirányító bekötése van, azt ha beküldenéd azt nagyon megköszönném

Előzmény: 4728ITI (173507)
4728ITI Creative Commons License 2023.06.08 0 0 173507

A világításhoz 12V-os led izzó kell, amihez egy egyszerű egyenirányító-fesszabályzó elég. A motoron lévő világító tekercsekből kettő ehhez bőven elegendő. A hagyományos izzók ha 6V-osok voltak, a ledes megoldáshoz jóval nagyobb feszültségeget tudnak adni, a kisebb terhelés miatt. Ezt már többen is megcsinálták, Neked is sikerülni fog.

Az index az más tészta, az külön akkuról megy. Az én megoldásom már több éve működik. Ha érdekel, tudok róla feltenni képeket.

Előzmény: simonriley (173506)
simonriley Creative Commons License 2023.06.08 0 0 173506

köszi a tippet! ha találok 6v os led égőket, akkor megpróbálom leddel megoldani.

Előzmény: 4728ITI (173499)
moyos Creative Commons License 2023.06.08 0 0 173505

Szia!

Ez az oldalad nem tűnt el egy időre valamerre?

Amikor 12V-ra készültem alakítani a Szürkét kerestem, mert emlékeztem hogy leírtad a módszeredet, de akkor nem találtam.

Lett helyette 1db világítótekercs + simson egyenirányító + DC-DC booster.

Cirka 60-70 km-t megtettem vele, és sérelmezte a járgány, hogy 6 és félezer km óta nem volt vele különösebben foglalkozva. Befigyelt egy súrlódó hang üzem közben. Elkoptak a gyűrűk.

 

Javítással megvagyok. Vele szándékozok menni a Balatont megkerülni.

Veled össze lehet még futni valamerre 2kerekűvel Zoli pajtás?

Előzmény: miko? (173500)
subaaa Creative Commons License 2023.06.07 0 0 173504

Szerintem sokkal egyszerűbb lenne megvalósítani a fogaskerék módosítást mint a szíjat vagy a láncot, tudnám is hogy kit kéne felhívnom aki megcsinálná, de engem kicsit sem zavar a hajtómű hangja, sőt, zene füleimnek. A 207-es blokk úgy jó ahogy van!!

 

Ha megfigyelted, nem is én dobtam be a hajtómű halkítás témát...

Előzmény: kaktusz 22 (173503)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.06.07 0 0 173503

A 207-es jó úgy ahogy van. Azaz a jobbítása nem rentábilis. Értem én, hogy a ferde fogazás az halkabb, de azt megoldani a mai világban horror pénz lenne. Az átkosban egy láda sörért egy jó forgácsoló megoldotta volna. Anyagostól áfástól:):) A bordásszíj (fogazottszíj) meg sok mai motoron opció.

4728ITI Creative Commons License 2023.06.07 0 0 173502

Az első kérdésedre nem válaszoltam, ezért elnézésedet kérem. Amit belinkeltél az egy feszültség stabilizátor, amit közvetlenül a világító tekercs kivezetésére kell kötni. Ennek az a szerepe hogy nem engedi 12V fölé menni a feszültséget, ha megszűnik, vagy csökken a terhelés, amikor kiég valamelyik izzó. Ez megvédi a többi izzót a kiégéstől.

A ledes világításhoz, indexhez egyenirányító-feszültség stabilizátor kell, mert a ledes izzók egyenárammal működnek. Mivel a fogyasztásuk sokkal kisebb, mint a hagyományos izzóké, ezért a Babetta generátora bőven elegendő a táplálásukhoz. A ledes világítás sokkal erősebb fényt ad, lényegesen nagyobbat mint a hagyományos izzóké. Az én motoromon 3W-os ledekkel működik az index, amiknek erősebb a fénye, mint a 21W-os hagyományos izzókénak. Mindössze 2 db. Li-Ion akkuról működik, meg erről megy a féklámpa is.

Előzmény: simonriley (173498)
subaaa Creative Commons License 2023.06.07 0 0 173501

Felesleges hibalehetőség, el kell ezt engedni.

Ha halkítani akartok, akkor az egyenes fogazású fogaskerék helyett kell más, azt kell kiiktatni.

Előzmény: kaktusz 22 (173497)
miko? Creative Commons License 2023.06.07 0 0 173500

Hagyományos izzókkal ne is próbálkozz, nagyon gyenge a végeredmény.

 

Én így csináltam:  https://jawababetta.com/2018/12/25/babetta-led-vilagitas/

Előzmény: simonriley (173498)
4728ITI Creative Commons License 2023.06.06 0 0 173499

Szia!

Ledes indexel és világítással simán meg lehet oldani, még a féklámpát is.

Előzmény: simonriley (173498)
simonriley Creative Commons License 2023.06.06 0 0 173498

sziasztok!

két kérdés. ezt a szabályzót (https://alkatreszkiraly.com/spd/2100000198375/BABETTA-210-FESZULTSEG-KORLATOZO-12V)hova kell kötni, illetve mi a szerepe? a másik pedig hogy szeretnék csinálni 207/500as babettára féklámpát meg indexet. minden megvan hozzá, csak azt nem tudom, hogy mennyire működne ez az egész, mert ugye nem ennyi izzóra találták ki gyújtást. valaki csinált már ilyet esetleg?

kaktusz 22 Creative Commons License 2023.06.06 0 0 173497

Ha laza, csörömpölne az is. A láncfeszítést megoldani nem kis mutatvány lenne. Én a bordásszíjat mondom, mint a 210-en. Az járhatóbb útnak tűnik.

Előzmény: garázsharcos (173495)
mazikzoli Creative Commons License 2023.06.05 0 0 173496

Gyönyörű!

Tavaly a tapasztaltabbak szóltak hogy nem Babettába való gyertyám van, akkor jobban figyelve vettem hozzávalót. A fűrészkarbit is visszacseréltem a korábbi Dellorto másolatra. Azóta az enyém ilyen.

Előzmény: subaaa (173436)
garázsharcos Creative Commons License 2023.06.03 0 0 173495

Azon agyalok, hogy nem férne el ugyanitt egy primerlánc?

Előzmény: garázsharcos (173494)
garázsharcos Creative Commons License 2023.06.03 0 0 173494

Ők azok a "hangoskodók", megbújva a fedél alatt...

Előzmény: subaaa (173489)
Vehicular Creative Commons License 2023.06.03 0 0 173493

Újra megnéztem Marcell megoldását és látom, hogy ő is behajlította a porlasztó úszóház alá a tartólemezt.

Előzmény: Vehicular (173491)
Vehicular Creative Commons License 2023.06.03 0 0 173492

Előzmény: Vehicular (173491)
Vehicular Creative Commons License 2023.06.03 0 0 173491

 

Elkészült a saját megoldásom. Annyiban tér el Marcellétól, hogy a tartó kart behajlítottam a porlasztó alá és bentről kifelé hajlítottam a csepptálca alá. Így kevésbé feltűnő a rögzítés. A tálca alatt keresztben van egy pánt, amihez a tartókart rögzítettem. Szegecsélés tűnt a legkisebb helyigényű kötésmódnak. Nagyon pontosan kell a rögzítési pontokat kijelölni, hogy a csepptálca lyuka épp az elvezető fölé kerüljön a hengerbordáknál, de még éppen a légszűrő alá is beérjen.

Előzmény: Vehicular (173471)
garázsharcos Creative Commons License 2023.06.03 0 0 173490

A Puch 250 SG-t volt szerencsém élőben hallgatni, gyerekkoromban pár évig volt ilyen gépem.

Általában úgy szoktam szép motorhangokat hallgatni, hogy beírom a keresőbe a típust, a sok leírás mellett szinte mindig van videó, némelyik jó minőségű hanggal.

Persze, kinek mi tetszik, van akinek a Kawa KH 500 jön be, van akinek a BSA Gold Star, vagy a Van Veen OCR.

Ízlés dolga...

Előzmény: 4728ITI (173484)
subaaa Creative Commons License 2023.06.03 0 0 173489

"A 207-es hajtóműve az nem jó hang"

 

De!!!!!!!!

Előzmény: kaktusz 22 (173488)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.06.02 0 0 173488

Sokat járok vele. Ki vagyok hegyezve, hogy figyelem a hangját. Azt szeretem, mikor a leg optimálisabban szól és nincs semmi zavaró hang. A 207-es hajtóműve az nem jó hang, de stabiabb és üzembiztosabb szerkezet mint a 210-es.

Előzmény: 4728ITI (173487)
4728ITI Creative Commons License 2023.06.02 0 0 173487

Megértelek!

De azért a Babettád hangját szereted. Én is szerettem, mert nem volt túl hangos és elvitt ahová szerettem menni.

 

Holnap lesz Veszprémben veterán motoros találkozó és börze, akit érdekel, megnézheti. Én ott leszek.

Előzmény: kaktusz 22 (173485)
subaaa Creative Commons License 2023.06.02 0 0 173486

Bizony minden mindennel összefügg, a csúszó indítópofák miatt könnyen letörik a sztender váznyúlványa :D

Előzmény: garázsharcos (173483)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.06.01 0 0 173485

Lehet,hogy a "sikítás " nem szerencsés hasonlat. A kétütemű hang nekem nem jön be annyira, mint egy Harley hangja. Mondjuk a 4 ütemű fűnyírója a szomszédnak az is rágja az idegeim. Biztosan hallottatok olyan Briggs mortorhangot, amikor hullámzik a regulátor szabályozgatása miatt. Nveri a 2T hangot :):)

Előzmény: 4728ITI (173484)
4728ITI Creative Commons License 2023.06.01 0 0 173484

Én ezt ugyanígy gondolom. A sikítás viszont nálam is szinte elviselhetetlen, pláne ha a szomszéd fűnyíróját kell hallgatnom.

Azt az "igazizi ős hang"-ot szívesen meghallgatnám. Előre megjósolom hogy nekem is tetszeni fog.

Talmácsi Gábor KTM-jének a hangját kifejezettem szerettem hallgatni, pláne hogy akkor már nekem is egy KTM 50-esem volt, Puch Z50-es blokkal. Amit 6 éve tuningoltam, az átalakítás után kifejezetten tetszik a hangja, leginkább 7 ezres fordulat fölött. Ha kipróbálnád, szerintem Neked is tetszene.

Előzmény: garázsharcos (173482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!