Üzenetem egy tiszteletteljes infó, segítség és ajánlatkérés volna
Felújítottam egy 207.100 (76) Babettát. Karburátora sérült volt, így egy jól működő 210-es Babettámról átraktam a karburátort. (Amíg nem szerzek hozzá valót )
Kérdés: Hogy is van ez az állítócsavar dolog? Régi dokumentumokban háromnegyed fordulatot írnak, később, és a köztudatban a másfél fordulat van megjelölve! Melyik, melyik motorra, illetve karburátorra vonatkozott?
(Az én 207-esemen 9mm torkú, 58-as főfúvókás porlasztó volt. Ehhez ajánlották a háromnegyed fordulatos kitekerést. Ha jól tudom )
Jelenség és probléma: Tehát 207 motoron, a 210 porlasztó, és nagyon nehézkes a hidegindítás. Próbálnék a háromnegyed fordulatos beállításhoz igazodni, mert így is elég sötét a gyertyakép. (Lehet, rosszul gondolkodom) Hidegindításnál így is sok a füst (sok anyag?). (Persze tudom, hogy a 210 karburátor nagyobb torkú és 63-as fúvókás)
Viszont melegen, és menet közben szépen működik a motor.
Volna valami tanácsotok, vagy ebben az összepárosításban ne is legyen nagy bizodalmam?
Egyéb infó: Levegőt kap, gyújtás 1,5mm (tranzimo), gyertya új 0.5mm hézag, kipufogó tiszta, kompresszió érzésre jó (új gyűrűk), keverék1:35, és beáramlás a karburátorba oké
Ajánlat: Vennék egy porlasztót az említett motorhoz! Akár üres porlasztó-ház is érdekelne, mert az volt sérült rajta. Elsősorban Veszprém és környékén személyesen, vagy bárhonnan postával
Legyetek szívesek szólni, ha volna eladó, ép darab!
Ledes világításhoz előkészítve, fesz szab beépítve, de az égök még hagyományosak. De megoldódott a probléma, a tekercsen az egyik vezeték rosszul volt felforrasztva, rosszul érintkezett, plusz volt egy másik konntakt hiba a vezetékezésben.
Kedves fórumtársam, ahhoz hogy valaki segíteni tudjon, pontosan le kellene írni hogy milyen a világítási rendszered. Egyenáramú, fesszabályzóval, nem gyári, hanem valószínű átalakított (ledes) rendszer. Biztos tudunk segíteni, ha ezeket megírod.
Sziasztok tanácsot kérnék. 207-es babetta világítása, hirtelen elkezdett halványan pislákolni. Cseréltem világító tekercseket, sőt még a forgórészt is, feszültség szabályozót. A testről most le van kötve a tekercs az egyenirányítás miatt. A probléma nem szünt meg, mit kellene még megnéznem?
Amit én csináltam, egyenirányító-fesszabályzót Babettára, az mindössze 3 alkatrészből áll. 500 Ft-ból meg lehet csinálni és elfér a lámpafejben. Képet és rajzot láthatsz róla a 170688-as Hsz-emben. Ahhoz a megoldáshoz én csak a rajzot adtam, a kivitelezést az csinálta, aki a képeket küldte. Mint írta, teljesen megvan elégedve a fényével, és azt is írta hogy 2 kis méretű világító tekercsről működik. Feljebb (170690-170694 Hsz.) olvashatsz a ledes indexről is. Az én motoromon ez a kapcsolás már 6 éve működik hibamentesen.
amit miko belinkelt, ott jól elmagyarázta, viszont ha van valami rajzod esteleg, amin az egyenirányító bekötése van, azt ha beküldenéd azt nagyon megköszönném
A világításhoz 12V-os led izzó kell, amihez egy egyszerű egyenirányító-fesszabályzó elég. A motoron lévő világító tekercsekből kettő ehhez bőven elegendő. A hagyományos izzók ha 6V-osok voltak, a ledes megoldáshoz jóval nagyobb feszültségeget tudnak adni, a kisebb terhelés miatt. Ezt már többen is megcsinálták, Neked is sikerülni fog.
Az index az más tészta, az külön akkuról megy. Az én megoldásom már több éve működik. Ha érdekel, tudok róla feltenni képeket.
Amikor 12V-ra készültem alakítani a Szürkét kerestem, mert emlékeztem hogy leírtad a módszeredet, de akkor nem találtam.
Lett helyette 1db világítótekercs + simson egyenirányító + DC-DC booster.
Cirka 60-70 km-t megtettem vele, és sérelmezte a járgány, hogy 6 és félezer km óta nem volt vele különösebben foglalkozva. Befigyelt egy súrlódó hang üzem közben. Elkoptak a gyűrűk.
Javítással megvagyok. Vele szándékozok menni a Balatont megkerülni.
Veled össze lehet még futni valamerre 2kerekűvel Zoli pajtás?
Szerintem sokkal egyszerűbb lenne megvalósítani a fogaskerék módosítást mint a szíjat vagy a láncot, tudnám is hogy kit kéne felhívnom aki megcsinálná, de engem kicsit sem zavar a hajtómű hangja, sőt, zene füleimnek. A 207-es blokk úgy jó ahogy van!!
Ha megfigyelted, nem is én dobtam be a hajtómű halkítás témát...
A 207-es jó úgy ahogy van. Azaz a jobbítása nem rentábilis. Értem én, hogy a ferde fogazás az halkabb, de azt megoldani a mai világban horror pénz lenne. Az átkosban egy láda sörért egy jó forgácsoló megoldotta volna. Anyagostól áfástól:):) A bordásszíj (fogazottszíj) meg sok mai motoron opció.
Az első kérdésedre nem válaszoltam, ezért elnézésedet kérem. Amit belinkeltél az egy feszültség stabilizátor, amit közvetlenül a világító tekercs kivezetésére kell kötni. Ennek az a szerepe hogy nem engedi 12V fölé menni a feszültséget, ha megszűnik, vagy csökken a terhelés, amikor kiég valamelyik izzó. Ez megvédi a többi izzót a kiégéstől.
A ledes világításhoz, indexhez egyenirányító-feszültség stabilizátor kell, mert a ledes izzók egyenárammal működnek. Mivel a fogyasztásuk sokkal kisebb, mint a hagyományos izzóké, ezért a Babetta generátora bőven elegendő a táplálásukhoz. A ledes világítás sokkal erősebb fényt ad, lényegesen nagyobbat mint a hagyományos izzóké. Az én motoromon 3W-os ledekkel működik az index, amiknek erősebb a fénye, mint a 21W-os hagyományos izzókénak. Mindössze 2 db. Li-Ion akkuról működik, meg erről megy a féklámpa is.
két kérdés. ezt a szabályzót (https://alkatreszkiraly.com/spd/2100000198375/BABETTA-210-FESZULTSEG-KORLATOZO-12V)hova kell kötni, illetve mi a szerepe? a másik pedig hogy szeretnék csinálni 207/500as babettára féklámpát meg indexet. minden megvan hozzá, csak azt nem tudom, hogy mennyire működne ez az egész, mert ugye nem ennyi izzóra találták ki gyújtást. valaki csinált már ilyet esetleg?
Tavaly a tapasztaltabbak szóltak hogy nem Babettába való gyertyám van, akkor jobban figyelve vettem hozzávalót. A fűrészkarbit is visszacseréltem a korábbi Dellorto másolatra. Azóta az enyém ilyen.
Elkészült a saját megoldásom. Annyiban tér el Marcellétól, hogy a tartó kart behajlítottam a porlasztó alá és bentről kifelé hajlítottam a csepptálca alá. Így kevésbé feltűnő a rögzítés. A tálca alatt keresztben van egy pánt, amihez a tartókart rögzítettem. Szegecsélés tűnt a legkisebb helyigényű kötésmódnak. Nagyon pontosan kell a rögzítési pontokat kijelölni, hogy a csepptálca lyuka épp az elvezető fölé kerüljön a hengerbordáknál, de még éppen a légszűrő alá is beérjen.
A Puch 250 SG-t volt szerencsém élőben hallgatni, gyerekkoromban pár évig volt ilyen gépem.
Általában úgy szoktam szép motorhangokat hallgatni, hogy beírom a keresőbe a típust, a sok leírás mellett szinte mindig van videó, némelyik jó minőségű hanggal.
Persze, kinek mi tetszik, van akinek a Kawa KH 500 jön be, van akinek a BSA Gold Star, vagy a Van Veen OCR.
Sokat járok vele. Ki vagyok hegyezve, hogy figyelem a hangját. Azt szeretem, mikor a leg optimálisabban szól és nincs semmi zavaró hang. A 207-es hajtóműve az nem jó hang, de stabiabb és üzembiztosabb szerkezet mint a 210-es.
Lehet,hogy a "sikítás " nem szerencsés hasonlat. A kétütemű hang nekem nem jön be annyira, mint egy Harley hangja. Mondjuk a 4 ütemű fűnyírója a szomszédnak az is rágja az idegeim. Biztosan hallottatok olyan Briggs mortorhangot, amikor hullámzik a regulátor szabályozgatása miatt. Nveri a 2T hangot :):)
Én ezt ugyanígy gondolom. A sikítás viszont nálam is szinte elviselhetetlen, pláne ha a szomszéd fűnyíróját kell hallgatnom.
Azt az "igazizi ős hang"-ot szívesen meghallgatnám. Előre megjósolom hogy nekem is tetszeni fog.
Talmácsi Gábor KTM-jének a hangját kifejezettem szerettem hallgatni, pláne hogy akkor már nekem is egy KTM 50-esem volt, Puch Z50-es blokkal. Amit 6 éve tuningoltam, az átalakítás után kifejezetten tetszik a hangja, leginkább 7 ezres fordulat fölött. Ha kipróbálnád, szerintem Neked is tetszene.