Cseréltesd, megér neked annyit az a hajtáslánc. A márkaszervizekre nem biztos, hogy bíznék ilyet ha elhurcolják hátra az autót ahol te nem látod a munkát, csinálnak rajta valamit amiben nem lehetsz biztos hogy valóban megtörtént (ilyen hozzáállással, hogy ráér az majd 150-nél).
Ebben a hónapban lesz esedékes az aktuális köztes szervíz. 86000 km-nél járunk a P3-mal. Felhívtam a márkaszervízt és rákérdeztem a váltóolaj cserére, mert több azt olvastam, hogy 90000 km körül van aki cseréli annak ellenére, hogy ha jól tudom a gyár nem ajánl olajcserét. A szervízes azt mondta, hogy felesleges, max. 150000 km körül cserélne ő.
Sík üveg, nem domború! A régi tükör domború tükör lapját áttenni nem lehet, mert más a konstrukció, nem az eredeti. Én továbbadtam 2 db-ot, nem tetszett.
Asszony parkolt az autóval...P2...szabályosan...letörték a bal oldali tükröt... :(... Tudtok mondani/ajánlani bontót, ahol lehet venni...? Előre is köszönöm!
Mar ne is haragudj, de kicsit zagyva amit irsz... Ha az akksi fele vezeto kis racsot szeretned kivenni is kitakaritani a ventilatort akkor nem ertem, h miert irsz szurot, de itt egy video.
Ha nem erre gondolsz akkor meg ugyis cserelni kell es nem tisztitani ;)
A priust Ne hasonlítsd hagyományos automatához. Csak azért viselkedik hasonlóan, mert ahhoz szoktak az emberek ezért úgy lett programozva. Ha N-ben tartod, akkor a rendszer nem indít(hat)ja be a benzinmotort, amikor szükség lenne rá (mondjuk túl alacsonyra merül az akku szint). Ezért erre külön felhívja a figyelmet a kézikönyve és nem is véletlen, hogy az N nem egy "behúzható" állás, hanem ott kell tartani 2-3 mp-et a kart. Én egy darabig P-be tettem lámpánál a kocsit, egészen addig, ameddig az nem jutott eszembe, hogy ha egy béna hátulról belém jön, akkor nemcsak a kocsi hátulja törik össze, hanem a váltó és a féltengelyek is kap egy nagyot, úgyhogy inkább álltam a féken.
Hozzáteszem, hogy menet közben előre-hátra váltáskor nem kell N-be tenni, sőt még a féket sem kell nyomni. Simán át lehet húzni és - alacsony tempónál - akkor irányt vált a kocsi. Ha meg nagy a tempó, akkor csipog és ennyi.
Engem nem szokott zavarni a másik féklámpája. (bezzeg a rosszul beállított és szemből elvakító "tompítottról" tudnék mesélni, hány ilyen van). És őszintén szólva engem sem igen érdekel hogy mást zavar, mert hogy a közlekedők nagyobb része a féken áll. Forgalom közben nem indokolt sem a kézifék, sem P-be vagy N-be tenni. Kiéve talán ha valóban hosszú percekig kell állni mondjuk egy vasúti átjáróban. De lehet kezdem érteni, miért van számtalanszor kis hazánkban, hogy már rég zöld a lámba, és még mindig nem indul meg a kocsisor.
De ha már mindenképpen pihentetni akarja valaki a lábát, Priusnál sík talajon bőven elég a P. A kéziféket pedig csak lejtős helyen kell használni. Akkor is úgy hogy előbb lábbal kézifék, és azután P.
A mögötted álló majd elnéz akkor másfelé, nem kell a féklámpát néznie, ezzel én nem foglalkoznék. Hányan nyomják a féket állás közben a hagyományos autókban is (feleslegesen)... Azért ritka az a piros lámpa, ahol percekig kell várni.
Persze legtöbbször D-ben állok a féken ha meg kell állni. De amikor pont előttem vált pirosra a lámpa és tudom, hogy percekig ott fogok szobrozni, akkor egyrészt nem szeretem folyamatosan taposni a féket, másrészt meg úgy gondolom, hogy a mögöttem állónak is zavaró lehet a folyamatos féklámpa főleg sötétben. Igazából erre a konkrét esetre vonatkozott a kérdésem.
A család másik autója egy automata Suzuki S-Cross, azt mindig visszakapcsolom N-be ha hosszú pirosra számítok és behúzom a kéziféket. De mivel a Priusban lábbal működik a rögzítőfék az nekem még kicsit szokatlan és gondoltam, hogy sík úton megspórolnám, ha elég P-be rakni. Teljesen fék nélkül N-be sosem váltok, nehogy elguruljak. Csak akkor használom az N-t, amikor a lejtős udvarba gurulok be hátrafelé, hogy ne sípoljon rükvercben.
Ez egyébként inkább általános automata váltós kérdés. Mivel nekem az van már vagy 10 éve mexoktam, hogy állok a féken. Ha pl. vonat jön akkor benyomom a P-t. Priusban ez azért is jobb, mert utána rögtön tudod D-be rakni, nem kell áthúzni az R-en, mint hagyományos automatánál, amitől felvillan a tolató lámpa.
De mondom, ezt azért ritkábban csinálom. Szerintem inkább szokj rá arra, hogy állsz a féken.
Régebben én is tettem N-be automata váltóst (nem Priust) de valahol olvastam hogy igazából egyik ilyen sem igényli és nem is tesz nekik jót. A kézi váltót kell üresbe tenni lámpánál, nem ezeket. :-)
Hát, én biztosan nem tenném mindig P állásba. Szegény reteszt feleslegesen használni... Akkor már -sík úton- inkább N-be, ha tudom, hogy sokat kell egy helyben állni.
Viszonylag friss Priusosként kérdezem, hogy sík úton pl. lámpánál állva lehet/szabad-e parkoló állást kapcsolni kézifék nélkül ? Nem szeretem, ha percekig a féken kell állni egy hosszú pirosnál, meg a lábbal nyomogatós rögzítőfék sem a kedvencem. Persze előbb-utóbb biztos hozzászokunk majd.
Ma megkérdeztem Debrecenbe is,ott elmondták rendesen mi a szitu. Ha nem volt márkaszervízbe szervizelve,meg kell csináltatni egy rendes szervízt,majd 1 év vagy 15.000 km múlva amikor viszem megint,meg lehet rá kötni 10 éves koráig 1 év vagy 15.000 km periódussal.Nekem kb május elején kell olajat, stb cserélni,majd kb decemberbe lesz meg a +15.000 km,ekkor tudom rá megkötni..addig meg imádkozok.
A kocsi kora számít(ott), nem is tudom most hogy 8 vagy 10 év a határ. Meg hogy legalább 500 km-t menni kell vele, ha esetleg le volt véve a kis aksi saruja, vagy törölve lettek a hibakódok. Nem tudom mennyi köze van a szervízeléshez, mert itt kifejezetten a hibrid rendszert nézik egy protokoll szerint.
Sziasztok , a hibrid garit hogy adják most? Az enyémén 2018-bán lejárt , amúgy 2015-Ben jött be az országba , a tulaj egy Bp melletti Toyota specialista helyre hordta szervizbe, volt 3 visszahívás is rajta javítva illetve Emil Frey-be 2017-Ben lett rá kötve hibrid gari.
Nekem a helyi (Nyiregyhaza) Toyota szervizben azt mondtak hogy meg kell csináltatni egy km- nek megfelelő szervizt és majd a köv 15.000 km után lehet hibrid garit kötni.
Mindenkepp kell egy akkuellenorzes, egy hutokoz tisztitas, egy szivattyu ellenorzes, egy szivosor pucolas, egy nagyszerviz (PSD olajcsere) ha nem volt meg 270nel. Egyik sem egy okor ara, de a hosszu megbizhatosag miatt erdemes.