Khmmm... Az, hogy az amúgy komoly szakmai tudással és rutinnal bíró hajóvezetők "megtanulnak" vele manőverezni, az kb. azt jelenti, hogy megpróbálnak idomulni a Shotteleknek a VSP-hez képest csiga lassú reakciójával. Ettől se a Shottel, se a komp nem lesz gyorsabb. A 8 perc menetidő rámpától rámpáig a régiekkel rutinmunka, várom az első vágatlan videót vagy GPS tracklogot az újakról. Amúgy a helyiektől már megkapta a csiga becenevet az új. :-D
Az autósok SOHA nem a CO2 kibocsátást nézik, hanem a közlekedési ágazat és az összes kén kibocsátást, a hajózáshoz a feldolgozatlan kőolaj kéntartalmát számolva.
De mint tudjuk, a kén nem olcsó, sőt drágább mint a feldolgozott üzemanyag, megéri mindenből kivonni.
Én úgy láttam, hogy 4 komp folyamatos üzeme mellett igen gyakran fordult elő, hogy egynek a kikötő előtt kellett várni, amig a másik ki nem jön.
No meg vitorlással (még motorral is) keresztbe menni köztük olyan feladat volt, mint amilyet a számítógépes játékokban kell teljesíteni az ide-oda menő akadályok között...
A csővezeték is hiányzik. Úgy tudom, az a legolcsóbb szállítási módszer. Sajnos csak nagyon korlátozott felhasználásra. (és ha fel nem robban a vezeték ott a tenger mélyén...)
Reggel már keresgéltem, sajnos nincs időm belemerülni a téma mélyebb bugyraiba, lehet, hogy hétvégén pihenésképpen ez lesz a program.
Naivan azt hittem, hogy beírom a googleba és az első képen ki is dobja. Hát nem így lett :D
Köszi szépen ;)
Egyébként reális, hogy a vasúti szállítás még ennél is alacsonyabb számokkal bír? Csak azért is kérdezem, mert volt egy kép, amin a vasúti szállításhoz voltak hasonló adatok feltüntetve, viszont a hajós szállításhoz kimagaslóan magasabb értékeket írtak. LinkedIn-es oldalon volt, kicsit hihetetlen volt számomra
Kis segítségre lenne szükségem. Keresek egy képet, kb 2009-2010 környékén láttam itt ezen a fórumon (is, aztán meg már máshol is más formában). Csak sajnos nem ad semmit a keresés.
A képen egyes szállítási módok összehasonlítása volt környezetszennyezés szempontjából. Megvan valakinek ez a kép?
Úgy emlékszem, hogy a hajó volt kihozva "győztesnek".
Egyelőre jók, a hétvégén már stabilan járt, remélem a 2. is rövidesen beáll.
Akkora a forgalom, hogy már sűrített menetrendet kellett bevezetni, volt olyan autós es gyalogos is, aki direkt megvárta az ujat, nem akart már a régivel elmenni.
Kedvcsinálónak a kompot szeretőknek egy remek kedvezmény csak a kompra.
A IV. Károlynak volt egy (utólag korrigált?) hibája, túl keskeny volt és oldalt segéd úszóművekkel látták el a hajótestet. Szerintem ezt megismételni béna dolog lenne. El tudok képzelni egy szélesebb hajótörzset, ahogy a kb. 15 éves szállodahajós felélesztési tervekben is szerepelt.
Nyilván a rendezvényekhez elsősorban zárt terek szükségesek, tehát valamivel zártabb fedélzeteket vélek itt is, mint a Kossuth, Gróf Széchenyi esetében.
Ennyi talán belefér, ha ízlésesen oldják meg. Legalábbis a grófúrhoz képest :-)
A félszint eltolás, a főlépcső, a főgép, a kabinok helyett szalon biztos előnyére válik, ha hitelesen épülne meg.
Egy miatt szurkolok: nehogy a lapátos kerekek helyett hordódoboz épüljön kétoldalt, mint az Aquamarina, Neszély, Zoltán esetében. Ha fdorgathatná is a sordás a kerekeket az 1, szemnek látványos, 2, látványosan kérkedhetne egy apró megújuló energiafelhasználással.
Ha hamarosan nekilátnak, év végére akár használható paparazzi fotók is jöhetnének Komáromból.