Keresés

Részletes keresés

H_G Creative Commons License 2023.08.15 0 0 237469

Részvétem!

 

Előzmény: RadiX (237467)
RadiX Creative Commons License 2023.08.15 0 0 237468

Nameg persze a kereket is meg kell néznem jobban, mennyire rángatta meg a küllőket.

Előzmény: RadiX (237467)
RadiX Creative Commons License 2023.08.15 0 0 237467

Ennél még viccesebb dolog történet ma, találkozás életem első váltóletépő száraz faágával:

 

Váltó kuka, fül elhajlott, és a lánc is elszakadt (elgörbült egy szem és ott szétakadt). Ráadásul a miniszerszám lánccsapkinyomója is most adta meg magát, úgyhogy még a láncot sem tudtam megrövidítve visszaszerelni, úgyhogy hajtáslánc nélkül 5 kilométert tolhattam hazafelé.

 

Úgyhogy kell új váltó, váltótartó fül, láncbontó szerszám. Tartalék új láncom van új kazettával együtt, csak azt várta, hogy a mostani elkopjon.

 

Fel lehet ehelyett tenni egy újabb, clutch-os, Shadow stílusú váltót, vagy mindenképpen régi 9s (Mega9) kompatibilisat keressek? 

Előzmény: dhpage (237466)
dhpage Creative Commons License 2023.08.15 0 0 237466

hát reméljük nem menet közben fog kiesni :)

Előzmény: RadiX (237463)
Pinyo Creative Commons License 2023.08.13 0 1 237465

Köszönöm Némo, a választékos szóhasználat miatt is különös élvezettel olvasom kalandjaitokat.

Előzmény: Nemo (237464)
Nemo Creative Commons License 2023.08.11 0 2 237464

Kedves emberek!

 

Elkészült  3-4. nap leírása is az SK topiktárssal kettesben megtett észak-erdélyi kerékpártúránkról. 

http://orszagcsavargo.hu/2307ERDE.HTM

 

A 3. napon kereszteztük a Kelemen-havasok főgerincét, és átléptünk Szucsáva megyébe. Technikás ereszkedőben végigtoltuk gépeinket a hatvanastól a kilencvenes évekig művelt kénbánya festői kürtője mellett, majd Dornavátra érintésével észak és nyugat felé folytattuk utunkat. Majdnem megháltunk egy horgászpihenőnél, de aztán - a szótár javaslatát követve - inkább az erdőben aludtunk.

 

A 4. napon, mely pihenőnapnak is felfogható, kímélő kaptatón, leszállás nélkül megmásztuk a Borsai-hágót, majd egy térképi eredetű, kapitális tévedéssel elkerültük a Lóhavasi-vízesést. Ezután kempingben szálltunk meg Borsán.

 

A további túranapokat technikai okból csak szeptember elején tudom közölni.

 

---

 

Túrahonlapomon a szerkesztő engedélyével közlöm A kényelem rezervátumai című hangulatos írást Varga Lajostól, mely a vad- és a hivatalos kempingezésről szól - 1975-ből. 

http://orszagcsavargo.hu/KENYELEM.HTM

 

RadiX Creative Commons License 2023.08.09 0 0 237463

Ma elmentem ugyanarra a körre, a sárfolt már felszáradt, a nyereg jó lett, a pozízióját is sikerült hibahatáron belül eltalálnom. Igazából egy nagyon specifikus erőhatás kell ahhoz, hogy kiugorjon a sín, földetérésnél a combom belsejével felfelé és előre rántottam a nyereg hátsó részét, lett is ott egy kék folt, normális használatban ez nem nagyon fordul elő.

Előzmény: xrami (237461)
RadiX Creative Commons License 2023.08.09 0 0 237462

A bilinccsel nincs semmi gond, egyébként egy USE SX nyeregcső van a nyereg alatt: https://www.bikeradar.com/reviews/components/seatposts/seatpost-and-seat-pin/use-sx-suspension-seatpost-review/

Előzmény: dhpage (237459)
xrami Creative Commons License 2023.08.08 0 0 237461

Uhh, azzal vigyázz, még tényleg tökönszúrod magad.

Előzmény: RadiX (237460)
RadiX Creative Commons License 2023.08.08 0 0 237460

A nyereg orrából a kis műanyag fészekből, igen, gondolom már nem lesz tökéletes. Ha megint kijön akkor veszek újat.

Előzmény: dhpage (237459)
dhpage Creative Commons License 2023.08.08 0 0 237459

a bilincsből esett ki, vagy a nyeregből magából? utóbbi nem lesz tartós.

előbbire meg lehet másik bilincset kéne venni, ami fixebben tartja.

Előzmény: RadiX (237457)
dhpage Creative Commons License 2023.08.08 0 1 237458

viszont addig meg kell csinálnom a fejlámpát is :)

Előzmény: Pinyo (237456)
RadiX Creative Commons License 2023.08.07 0 1 237457

Elcsúsztam ma egy sárfolton (földúton, ártérben), és akkorát estem, hogy kiugrott a nyereg a sínjéből. Elég macérás volt úgy hazamenni, hogy nem tudtam ráülni, bár egy darab ronggyal próbáltam megkötözni.

 

Itthon aztán leszedtem a nyeregcsőről, és nézegettem egy darabig, hogy mit csináljak vele, de végül is két franciakulcssal megfogva a síneket sikerült visszafeszíteni a helyére, remélem egy darabig kitart még a 24 éves Ritchey nyereg.

Pinyo Creative Commons License 2023.08.07 0 2 237456

Oké, én is cseréltem végre láncot, most először, Shimano lett a szokásos SRAM (illetve az olcsó Decathlonos KMC) helyett.

Előzmény: dhpage (237455)
dhpage Creative Commons License 2023.08.07 0 1 237455

reméljük hasonlóan jó idő lesz
kész a terepgép, legközelebb mehetünk az erdei úton :)

Előzmény: Vilard1 (237454)
Vilard1 Creative Commons License 2023.08.06 0 1 237454

Teleholdas

 

Szoval 3an voltunk Pinyo es DHpage-el es jo hangulatban telt a fel es le.

Sooot vegre a Palvolgyi barlang bufeje is osszejott. Zaras elott 8 perccel. :- ) Nagyon jot dumalgattunk a Sracokkal es benyomtuk a ropit, es nagyon fincsi fehercsokis muffint! 

 

Viszlat aug 31en!! Jaja megint Teleholdas! :- ))

 

Udv!

Traugutt Creative Commons License 2023.08.04 0 0 237453

A Marathon Plus MTB a túraabroncsok között volt.

Traugutt Creative Commons License 2023.08.04 0 0 237452

Végül a Smart Sam Plusot választottam.

Traugutt Creative Commons License 2023.08.03 0 0 237451

Nem találom az MTB változatot.

Előzmény: odba14 (237432)
Nemo Creative Commons License 2023.08.02 0 1 237450

Elkészült az első két nap szöveges leírása. Eléggé nyers, mert jobbára a naplóm szövegét illesztettem a képek közé, utólag csak ott egészítettem ki háttérrel, ahol fejből nem tudtam valami fontos részletet. Az első napon Marosvásárhelytől Maroshévízig tekertünk, és a gáton túl, egy kaszálón aludtunk. A második napon feltoltuk gépeinket 700 méterről majdnem 2000-re, megtekintettük a Bánffy-tengerszemet, felléptünk a Rekettyés-tetőre, és karnyújtásnyira kerültünk a holdbéli látványt nyújtó, nagyszabású kénbánya-kráterhez. Ennek megtekintése a harmadik napra esett, amit azonban csak augusztus 9-e után tudok hasonlóan kidolgozni.

Vilard1 Creative Commons License 2023.08.02 0 0 237449

Aztaaa, ja ja Némó erre (is) kiváncsiak vagyunk! :- )))

Előzmény: dhpage (237440)
Pinyo Creative Commons License 2023.08.02 0 1 237448

Szolg.közl.

A felettébb barátságtalan és társasági életre alkalmatlan (bár a mezőgazdaságnak és a természetnek tök jó) időjárás miatt Vilard és dhpage urakkal egyeztetve a mai, szerdai napra toltuk át a teleholdast.

Előzmény: dhpage (237431)
főgóré Creative Commons License 2023.08.01 0 0 237447

ja, közben utánanéztem a bikepro oldalán , részletesen foglalkoznak a defektvédelemmel .

régebben, én is vettem az egyik bringába ilyen zöld színű slime szmötyit , benne volt egy darabig úgy 

emléxem, de aztán mégis leeresztett ,aztán kidobtam azokat a belsőket, kapott újakat.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237443)
Pinyo Creative Commons License 2023.08.01 0 0 237446

Köszi Nemo! Lesz mit olvasgatni.

Előzmény: Nemo (237434)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.08.01 0 0 237445

Nekem volt ilyenem, mert első körben ezzel próbáltam védekezni a defektek ellen, volt, amikor segített, volt, amikor nem. Konkrétan a rendőrpalota mögött fogtam valamit, pukk, ssssszzz, aztán sziszegés megáll, és némi nyomásvesztéssel, de nem lett totál lapos a belső és haza tudtam még menni vele, otthon pedig elég volt felpumpálni. 

 

Szerintem van értelme, mert ha fogsz egy nagyobb szöget, tüskét, akkor lehet, hogy amennyire az eléri a belsőt, csak akkor lyukat csinál már a fizikai védelmek után, amit a lötyi el tud tömíteni. Vagy nem.

 

Ami picit furcsa volt elsőre, hogy hidegben azért dermed a cucc, és kell egy párszáz méter, amíg menet közben egyenletesen elterül a centrifugális erőtől (amíg áll a bringa, összegyűlik lent). Ez elsőre szokatlan és kényelmetlen volt.

Előzmény: _cvisoma_ (237444)
_cvisoma_ Creative Commons License 2023.08.01 0 0 237444

Így van, erre gondoltam. Bár kérdés, hogy ha valami mégis áthatol a külsőn meg a szalagon, és kiszúrja a belsőt, az mekkora lukat csinál, és mit kezd vele a lötyi. Szóval lehet hogy felesleges, elég lenne egy sima belső is. Igazából abban bízok, hogy az ilyen belső erősebb anyagból van, mert úgy már jártam, hogy a külsőnek semmi baja volt, a belső meg 5-10 centi hosszan kiszakadt. De hogy mitől???

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (237443)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.08.01 0 0 237443

Olyan belső, ami gyárilag preparálva van valami lyukeltömítő lötyivel, és nem neked kell utólag belejátszani.

Előzmény: főgóré (237439)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.08.01 0 0 237442

Yepp, drága, de cserébe megszűntek az olyan hülyeségek, mint munkába menet februári esőben defekt és társai. 

 

Szóval ebben volt már részem, sajnos egynél többször, és már egy alkalom jelent annyi felesleges stresszforrást, ami nekem megér 40e Ft-ot, hogy ne legyen az életemben.

Pont ezen a topikon ajánlották, és milyen jól tette, aki tette, mert azóta csak az Árpád hídon gabalyodtam már random drótba, kéthetente egyszer valami autó törött alkatrésze biztos a kerékpárúton landol, a külső meg teszi a dolgát és megvédi a belsőt. Szóval, ha sokat mész, biztosan megéri beruházni.

Előzmény: főgóré (237437)
XNC Creative Commons License 2023.08.01 0 0 237441
Előzmény: odba14 (237432)
dhpage Creative Commons License 2023.08.01 0 0 237440
Előzmény: Nemo (237434)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!