Majd' minden megállóban 20" van adva utascserére, eddigre jelenik meg a Szabad-jelzés a főjelzőn. Ha a másik két pályahálózatüzemeltető hozzáállását vennénk alapul sorompó ügyében, akkor nagyon ritkán jutna át bárki is a vasút túloldalára a folyamatosan zárva tartó fénysorompók miatt. (A filatorigáti sorompó jelzéseinek betartása pedig külön is megérne egy misét...)
Az mennyire egészséges, hogy a Filatorigát megállóhelyhez érkezve Békásmegyer felől, a megáll közepén elhelyezett fénysorompó csak a HÉV szerelvény megállása után, néha csak jóval a megállása után vált pirosba? Nekem eléggé nem tetszik. Ami miatt felfigyeltem rá, hogy sokat várakozik a HÉV a megállóban, miközben az utascsere ugye közel sem itt tart a legtovább.
Vagyis lényegében mindenhol mindent kettévág a hév. Ahol jelenleg még nem, az a Szabadkikötő, ahova viszont hatalmas logisztikai központot álmodtak. Mielőtt megköveznek, egyáltalán nem vagyok a hév mint regionális gyorsvasút ellen úgy általában, régen Csepelre tökéletes volt, amíg körbe nem nőtte a városszövet. De ma már ez a zárt világ ilyen formában tényleg szinte csak akadály, sajnos.
Ott még csak törekvést sem látni, hogy akarnának rajta változtatni. Inkább totyogjon a HÉV 25-30-cal, minthogy a föld alá vigyék ott, ahol valóban fontos lenne.
Ha nincs se alul-, se felüljáró, és az elválasztó kerítés is rendesen meg van csinálva, akkor igen. De amúgy tényleg olyan fontos ez? A síneken túl mi olyan szép ott a csepeli HÉV-nél?
Nekem még nem sikerült felfedezni. Hacsak nem a szanaszét firkált, "művészi" betonfal. A Dunához egyébként sem lehet lemenni.
Aki pedig sétálni szeretne pont ott, az most is megteheti, sétálhat a kevés átkelési pont valamelyikéig is.
Szerintem kicsit túl van fújva ez az egész. Persze csak azért, mert HÉV-ről van szó, ha ott történetesen egy forgalmas út menne, az magától értetődő lenne, hogy ott van. Arról nem is beszélve, mennyi plusz költséget jelent majd az a +1 km alagút. Azt a pénzt értelmesebben is el lehetne költeni, mert Csepel belvárosát akkor már sokkal inkább kettévágja a HÉV. De az senkit nem érdekel.
Történetesen a Petőfi és a Lágymányosi hidak között a Soroksári úton 3 helyen lehet szabályosan átkelni, a HÉV-en meg 0 helyen... De pl. a 11-es úton Békásmegyer és Rómaifürdő között is eggyel több helyen lehet átkelni, mint a Szentendrei HÉV-en. Szóval elég durva szétválasztó hatása van.
Azért ezen lehetne segíteni. Eleve volt ott egy aluljáró is, amit sikeresen betemettek idővel, és semmivel nem helyettesítettek.
De amúgy én általában inkább egy forgalmas úton próbálva átkelni érzem azt, hogy a másik oldalra születni kellene, nem pedig a HÉV-sínek esetén. A HÉV csúcsidőben irányonként 5-6 percenként jön, a forgalmas úton az autók kicsivel gyakrabban. Persze azokról az esetekről beszélek, mikor nincs legális átkelési pont, és az ember úgy csalja át magát a másik oldalra. :)
Puszta megjegyzés: a közutat és a villamost kicsivel több helyen lehet keresztezni gyalogosan, mint jelenleg a csepeli hévet a 9. kerületben (most ugye csak a két hídnál lehet). Elvágás és elvágás között is lehetnek óriási különbségek.
Teljesen mindegy, ki miatt tüntetnék el. Bár a turisták pénzt hoznak. De nem nagyon hiszem, hogy ez tényleg szempont. Lassan 20 éve robog el ott a HÉV. Először az atlétikai stadion miatt volt róla szó, hogy amiatt tüntetnék el a HÉV-et. De meglepő módon egy olyan terv nyert, ami szépen ott hagyja a HÉV-et, ahol van. Ha tényleg olyan erős az ingatlanlobbi, ez hogy történhetett meg?
Végre a MÁV-HÉV-es javaslat is a Kálvin térig megy. Mondjuk én a HÉV-ek esetén reálisan egy teljes felújítással számolok az elkövetkezendő évtizedekben, bővítéssel, föld alá vitellel nem. Értem én, hogy a csepeli HÉV az ott megy a Duna-parton, de ha a budai alsó rakpart, meg a túloldalon a 2-es villamos + a pesti alsó rakpart elvághatja a rengeteg turistát a Dunától, akkor a HÉV egy turisták által kevésbé látogatott helyen miért ne tehetné, ugye? Szóval nem érzem én azt sem olyan erős késztető erőnek.
Mi az akadálya, hogy ráhordó járatként közlekedjen Budapest-Battyhány tér - Óbuda között? Nem szükséges mindenhol megállnia, elég lenne Szentlélek téren.
A 60-as években katasztrofális volt a közlekedés. A Flórián-téri kereszteződés, Árpád-Híd, Váci Út/ Róbert Károly-körút kereszteződésekben állandó dugók voltak csúcsidőben.
(A felüljárók építése, Árpád-Híd szélesítése, még csak távlati tervekben létezett.)
Ezt lehetett elkerülni, úgy, hogy Aquincumnál átszálltunk az akkor még gőzös esztergomi vonatra, ami átvitt az Északi Összekötő-Hídon. Ha sokat késett, vagy nem jött. akkor gyalogtúra volt.-:)
Volt már rá példa a közelmúltban, hogy az esztergomi vonatok a szentendrei HÉV-vel közös pályán mentek.
Tényleg az Aquincum állomásnál az óbudai elágazástól jöttek, ahol még gyerekkoromban az Óbuda járatok közlekedtek. Igaz akkor még posta vagon is volt a HÉVen, meg volt turista járat, meg sebes.
Ja, meg volt reggel 8 kor, vagy 9 kor ? Szentendréről egy motorkocsiból álló "expressz".
Egyébként év elejéről volt szó, hogy addigra mondanak valamit a csepeli, ráckevei HÉV-ek fejlesztéséről, itt van mindjárt május, és semmi. Annyit olvastam mostanában erről, hogy a további P+R-eket ekkor alakítanák ki, mikor ezeket fejlesztik. Csak a valóság az, hogy a csepeli végállomásnál rendszerint "telt ház" van, sőt a plaza parkolóját is használják már egy ideje.
Volt már rá példa a közelmúltban, hogy az esztergomi vonatok a szentendrei HÉV-vel közös pályán mentek. Attól még nem lett a HÉV nagyvasúti jellegű, az égvilágon semmi nem változott tőle.