Egy gyors bojleres kérdésem lenne: A bizt.szelepnél évő kis műanyag cső tömítésére van vmi trükk?(Kis gumi karikát már cseréltem,másik műanyag csővel is próbáltam,akkor is szivárog melette)
Nem gáz, csak valószínűleg egy hőcserélősnek nagyobb a várható élettartama, viszont ha ritkán használják akkor a bitermikusnak is elegendően hosszú lesz az élettartama így igazából akkor már tényleg nem is kell ezen gondolkodni.
De azért az nem mindig igaz hogy amit sokan vesznek az jó is, az embereknek mostanában mindent el lehet adni...
Valami megoldás csak van bennük amiatt, hogy pl. nyáron ne forrjon fel a fűtővíz. Első elképzelésemben az, hogy túlmelegedéskor fordít a vízen a keringetőszivattyú egy kicsit, bár a kánikulai 40 fokban nem célszerű még fűteni is.:-) Bár ahogy elnéztem a robbantott ábrán, olyan közel van egymáshoz a HMV csőkígyója és a fűtésé, hogy lehet fel sem tud forrni a fűtővíz, mert a HMV csőkígyóban a 60-65 fokos víz visszahűti.
Ebbe belegondolva megint csak a bitermikus felé hajlok. -Nincs 3 járatú szelep, ergo nincs hibaforrás. -Nem kell keringtetni a melegvizet napokig a primer körben. -Ha 2-3 évet kibír egy savazással az már jó nekem -A bitermikusból is adnak el jócskán kazánokat, tehát használatban vannak, ha annyira gáz lenne a használata nem venné senki, hiszen Baxiból 11.000Ft-al többért ott van a hőcserélős Fourtech
Igen komfortos a tárolós kazán, de inkább olyan lakásba javasolt, ahol többen laknak nap mint nap. Nekem egy olyan lakásba kell választanom kazánt, ahol napokig nincs otthon senki, és ha véletlenül hazatéved a gazda, akkor is letusol 10 liter vízből és megy is tovább, egy hétig sehol senki megint. Emiatt a tárolós nem igazán megfelelő, hiszen nem célszerű melegen tartatni 40 liter vizet napokig, sőt egy héten egyszer egy tusolásért 40 liter vizet felmelegíteni sem célszerű. Ezért aztán egy olyan kombi kazánra van szükség, amin hazaérve megnyomják az ON gombot, megnyitják a csapot, és már jön is a melegvíz. Ennek tekintetében már eldöntött dolog hogy egy átfolyós BAXi lesz, már csak az a kérdés hogy a bitermikus, vagy a hőcserélős.
AZért annak igencsak méretes liknak kéne lennie , hogy attól égve maradjon ..
Azt már észrevetted volna..
A csempe mögött nem feltétlenül. És egy közepesen megnyitott csak is bekapcsolja az égőt, tehát nem kell a lyuknak túl nagynak lennie, legalábbis szerintem.
Nem inkább beragadt valami szelep-tüske-mittudoménmi ?
ZV4-nél a vízáramlás megemel valami bizbaszt, ami indítja a gázt....
De, ez is lehetséges, de túl gyanúsak a körülmények. Minden arra utal, hogy nem ez a gond.
Zárj el minden csapot/fogyasztót ÉS nézd meg a bejövő vízórát, hogy "forog"-é ...
Jogos, ezt még nem néztem, de sok illúzióm nincs, túl egyértelmű a bojler folyamatos zúgása.
Kedves Mester urak, tegnap este zuhanyzás után elzártam a melegvízcsapot, de a FÉG ZV-4-es fali átfolyós vízmelegítőben évge maradt a főégő. Nem volt túl nagy a lángja, de arra elég volt, a vizet rendesen felforrósítsa a kazántestben. Amikor észrevettem, gyorsan elzártam a gázcsapot, és kinyitottam a melegvízcsapokat, hogy kiengedjem a forró vizet. Miután kijött a gőz, és minden visszakerült alapállapotba, arra lettem figyelmes, hogy a bojlerből halk surrogás hallatszik, tehát áramlik benne a víz. Nyilvánvalóvá vált, hogy a melegvízkörben lyuk/repedés/szivágrás/akármi van, és emiatt maradt égve a főégő: a bojler azt hitte, hogy nyitva van valami melegvízcsap. Levettem a bojler előlapját, belül teljesen száraz, tehát nem a kazántest lyukadt ki, mert az jól látható lenne. Elméletem: valahol a bojler után valamelyik melegvízcső ereszt. Ezt ugye jól gondolom? Jó lenne egy megerősítés.
És ha már így van, szeretném a legkevesebb bontással megoldani a dolgot. Szerintetek használható az a műszeres bemérés, amit reklámoznak, és amivel elvileg pontosan meghatározható a szivárgás helye? Idegesítő a dolog, mert fél éve lett felújítva a fürdőszoba, új, 5 rétegű PE-Al-csövekkel. Ezek a T-elágazások mentén ereszthetnek, vagy inkább maga a cső lehet a valószínűbb? Utolsó kérdés pedig: van egy új mosógép, ami a vízszelep elzárásakor hallhatóan nagyot "üt" a csőhálózaton. Lehet, hogy ez gyengítette meg az egyik csatlakozást az utóbbi hónapok alatt?
Baxi Fourtech 24F kazán nyitott rendszeren. Nem tudom, hogy mi irányítja a viz keringését, illetve mi kapcsol hmv és fűtés között. Sarokszelep, vagy hogy hívják azt? Lényeg: van olyan, hogy az beragad, belustúl a sok állástól illetve az egy pozícióban való használattól?
Több okom van amiért erre gyanakszom, előtte hangsúlyoznám, hogy nyitott rendszer és tisztában vagyok vele, hogy a mai kazánokat nem erre tervezték. Idén próbálok először csak gázzal fűteni, ha nem lesz nagyon drága, akkor lezáratnám a rendszert jövőre. Szóval az okok:
- Amikor megvettük tavasz volt, nem kellett fűteni, meg ki tudja mennyit állt a raktárban. Beszereléskor minden oké, felfűtött, majd egy idő után elkezdett visítani. Hallatszik, hogy vízáramlás okozza a visítást, olyan, mint a lakótelepeken szokott lenni amikor a vízcsap, vízrendszer visít. A szervizes sokat járt vissza, majd látszólag elmúlt a hang. Persze, hiszen nem kellett már kicsit sem fűteni, hmv-re használtuk állandóan. Télen fűtött gond nélkül, majd következő tavasszal megint kezdte a visítást. Ugye, minden évben jön egy időszak amikor nem kell fűteni hetekíg és ilyenkor, mint most is, újra jól esik egy kis meleg (kisgyerek is van...). Na, tavaly is ilyenkor kezdődött megint a visítás. Szervíz újra kimászkál és egy idő után újra elmúlik a hang.
- Jelenlegi hang keletkezése: amikor üzemmódot váltunk! Tehát este hmv-n ment utoljára, majd hajnalban bekapcsol a fűtés. Visít mint a fene. Leállítom a fűtést a termosztáttal egy pillanatra, a láng kialszik a hang elmúlik. Újra bekapcsolom a fűtést, a láng visszajön, de a hang már nem! Közben a szivattyú nem állt le, annyit nem vártam, tényleg másodpercekről van szó.
- Valóban csak üzemmód váltáskor visít, vagy annál nagyon, azonnal észrevesszük.
hmv-ről fűtésre...........visít
fűtésről hmv-re...........visít
hmv-ről hmv-re...........kussol
fűtésről fűtésre..........kussol
...teljen el bármennyi idő is.
Bár a gázzal kapcsolatos alkatrészek is szóba jöhetnek, mert ha visszább veszem a teljesítményt, akkor halkul, valamint amikor kialszik a láng, de a víz még kering, akkor is hallgat. Ugyanakkor, ha eléri a fűtés max hőfokát és lemodulál, akkor nem halkul el.
Oylan problmával küzdök, hogy a lakásom HMV ellátását az emeleti kombi kazán biztosítja. Ez a alakás egyik sarkában van, a fsz-en, a lakás másik sarkában meg a mosogató.
Probléma: megőszülök, mire leér a melegvíz.
Cirkulációs vezeték nincs és nem is akarok, mert energiapazarló.
Olyasmit találtam ki, hogy a melegvíz vezetékbe a mosogató alá berakok egy elektromos vízmelegítőt (nem is kéne tároló tartály, hanem csak egy bikaerős fűtőszál, max 1 l víz tárolás), egy hőmérsékletérzékelőt, egy relét... amikor megérkezik a kazánból a melegvíz, akkor az elektormos vízmelegítő lekapcsol.
Kérdések:
1. neten átfutva 5-10 l-es vízmelegítőt találok, ami feleslegesen sok.
2. tudtok típust jó hőmérsékletérzékelőre?
3. relékhez, kapcsolókhoz úgy kompletten nem értek...
igen, de ott alapból volt 3x-os, és azt emelték most a tízszeresére....nélunk 1,5 volt a szorzó = 180 Ft/m3 és ebből lett a tizszerese, azaz 1800 Ft/m3 - igy is brutális lenne, ha nem engednék el a 90%-ot ..............
Nálunk eddig csak külön hőcserélős kombi kazánok voltak, az első már több, mint 20 éve (FÉG), bár abban nem tudom, hogy lemezes volt-e, henger alakú háza volt, ha jól emlékszem. Annyira nem vészes ezeken sem a melegvíz sebessége.
Most olyan kazánom van, amiben van egy mini-tároló, aminek elektromos fűtése van, na ennél azonnal jön.
De láttam már kazánleírásban ilyen hőcserélő melegen-tartó funkciót is.
Talán a bitermikus felé a mérleget a váltószelep hiánya billentené. Persze ha nem forr fel benne az éppen nem használt körben álló víz :)
Ugyan nem vagyok szaki, de mint ahogy morgen is írta "szétég" a hőcserélő, pontosabban elmarja a sav(kondenzátum) ami akkor keletkezik amikor a 10fokos víz találkozik a többszázfokos égéstermékkel. Szóval inkább azt kell eldöntened, hogy vízkőteleníteni akarod a kazánod rendszeresen vagy hőcserélőt cserélni benne. Van egy tippem melyik az olcsóbb :)
Szerintem ugyanolyan csőkígyós a primer kör a láng felett, milyen is lenne másmilyen. Gondolom kevesebb "kígyó" van benne mint a bitermikusban, mert innen megy a melegvíz a HMV hőcserélőbe. Engem inkább az aggaszt, hogy van-e olyan gyors a HMV előállítás a lemezes hőcserélős kazánban, mint a bitermikusban. Tehát a bitermikusnál megnyitjuk a melegvízcsapot, elindítja a lángot, és már melegíti is közvetlenül a vizet a csőkígyóban. A hőcserélősnél is ugyanúgy megnyitod, először elkezdi melegíteni a primer kör vizét, amit a keringető bekeringet a lemezes hőcserélőbe, ahol aztán felmelegszik a HMV. Ha így működik akkor ez mind sok idő. Viszont el tudom képzelni azt, hogy a primer kör vizét folyamatosan melegen tartja arra az esetre, hogy ha megnyitjuk a csapot, azonnal meleg víz follyon. Az utóbbi verziónál meg azért van egy kevés veszteség, mert bekapcsolgat azért naponta párszor, hogy melegen tartsa azt a kevés vizet, ha nincs HMV kivét akkor is. A lemezes hőcserélőre visszatérve, az is le tud vízkövesedni rendesen. Én már savaztam ki lemezes hőcserélőt, igaz nem kazánét, hanem a padlőfűtés hőcserélőjét.
Ezeket figyelembevéve, egyre jobban a bitermikus kazán felé hajlok. Van még pár hetem hogy eldöntsem melyik lenne a jó, de azért jó lenne ha egy szaki leírná itt, melyiknek mi az előnye és a hátránya.:-)
Aha...már csak arra lennék kíváncsi, hogy azokan a kazánokban, amikben külön van lemezes HMV hőcserélő, a primer nem ilyen csőkígyós? Csak 1 körrel...gázlángot érős lamellákkal?
ezt az önkormányzatok szed/het/ik be, abba a kasszába kerül/ne/ - nálunk azonnal elengedték a 90%-át, csak a 10%-ot kell befizetni - már amikor meghozták ezt a törvényt, tudható volt, hogy nem beszedhető ekkora összeg, de ennek semmi köze az 5 év türelmi időhöz, mert ezt tavaly "hozták" és az eredeti dijat 10, azaz tíz szeresére emelték /nem elírás !!!/...........