én fenntartom hogy szar minőségű az olaj (pont a castrol volt az amit a legtöbbet hamisítottak)
nem feltétlen a gyűrűk miatt hordja (hagyja) fel az olajat attól csak nő a kartergáz amit ha nem tud kiszellőzni akkor az öreg szelepszár szimmeringeknél is be tud vinni az égéstérbe.
jópár motor volt a kezem alatt aminél ezek a "minőségi" olajak eldugították az olajáteresztő furatokat a dugó oldalán
nem feltétlen gondolkodnék generálban, hfej felújítás esetleg gyűrűzés elég lehet.
próbáld meg egy más gyártmányú olajjal és szabaddá tett karterszellőzéssel működtetni.
Szépen indul, jár, nincs semmi baja. Majd amikor bemelegszik hirtelen elmegy az ereje és pár másodpercig füstöt okád majd megint mintha semmi baja nem lenne.
Kompresszió tök egyforma. Nekem 2x is csinálta egy kis piros lámpás állás után 15-20m után.
A füst színe így este szürkés, nem sötét fekete és nem az a trabi kék. De nem láttam a mögöttem levő kocsi felét!
Vizet eszegeti állítólag az olajat is kb: 0,75L 3-400km en , tulaj elmondása szerint. Aki egy hölgy, de becsületére válnék némely férfinak is a kocsi szeretete és ismerete. Tehát hihető amit állít. 2 és 3 as gyertyán felrakódás az elektródán ami fehér mindegyiken de ezeken belül a porcelán is fekete, mintha az olajat égetné. 10w40 castrol van benne 10 ezrenként cserélve. Hátul a kipuffon tűzforró , a Berneres led lámpával nézve mintha gázégőn robogna ki a gáz olyan volt. De nem feketítette a papírt, enyhe égett olaj szaga volt.
Quattroman, hogy van amit említettél az olaj felhordásról? Elmagyaráznád bővebben? Köszönöm!
Hogy lehet még jobban biztosra venni az olajlehúzó hibáját?
Egyszer (úgy 4-5 éve és 60ezer km elött) már megmakkant az EDU, akkor újra is forrassztottam amit kellett meg áthidaltam az elégett fóliasávokat. De akkor emlékeim szerint törlés után vissza is dobta a hibakódokat, most meg nem teszi.
Hello! OBD diagnosztikában jártas ember segítségét kérem (Novoth mester?). 2007 Mazda 6 diesel (89 kW, manuális, balkormányos, szürke :) ) DPF (és kipu) nyomás ingadozással kapcsolatban az a konkrét kérdés, hogy nomális e a csatolt képeken látható folyamatos ingadozás? Olvasok innen olyan adatokat, hogy tized kPa-ra meg mBar-ra meg van adva, hogy mennyit mértek autóknál. Én meg csak azt tudom megállapítani, hogy nagyjából milyen szélső értékek közt ingadozik.
alapjárat
2.500 rpm (terhelés nélkül)
menet közben, tempomattal, kis terhelés
Nem vagyok szerelő, nem pénzt akarok más tudásából keresni ezzel. Egy érdeklődő laikus vagyok, aki minél többet szeretne megtudni (ezt Quattro mester is megerősítheti :) )
Zongorához készítenék bikázó kábelt. Jól gondolom, hogy valahol 50-100A környéki áramra kellene méretezni? Hajlékonysága miatt olyan kábelre gondoltam, amit az autóhifikhez használnak tápkábelnek. Ebből találtam olyat, ami kb. 10 mm2 keresztmetszetű, és nagyon finom réz szálból van sodorva. (nem mint a rendes villanyszerelős, hogy van benne kb. 10 db szál összesen, az is rézzel futtatott alu...) Nagyon hajlékony, kis helyre összetekerhető kábel. A csipeszekkel akadtam meg. Egyszerűen nem találok olyat, ami kicsi, ügyesen oda fér az akksisaruhoz, de mégis át tud vinni normálisan ~50-100A-t.
Van ötletetek, hogy milyen csipeszt lehetne használni? Fontos szempont, hogy motor ülése alatt lesz a kábel, így kb. 2 maréknyi helyen el kell férni a 4 m kábelnek, és a 4 csipesznek.
Más gyártóknál néha azért van felület, csak ezek a félnótás csiguszok nem tudták még megtanulni az elmúlt 100 évben, hogy kő csatlakozást csinálni, már szerintem nem is fogják(laguna fűtőmotor két darab ugyanekkora csatin van ellátva, legalább megduplázta a féleszűje, persze elfüstöl az is, boxeré szintén, az még duplázva sincs:-))
Kíváncsi vagyok, lesz-e valaha saját fejlesztésű villanyautójuk, meg hogy hány fog belőle szénné égni idő előtt:-D
A szivattyú + csatiján kisebb-nagyobb időközönként gondol egyet a feszültség, és elkezd esni, ezzel egyidőben az autó is lassul/rángat, végül le is áll, újraindítva hol indul, hol nem, feszültség vagy van, vagy nincs.
Szivattyúrelé a motortéri relémodulban az aksi mellett, egy 15A-s biztin keresztül adja ki a pozitívot, egy olyan kis felületű érintkezőn át, hogy egy ledet nem bíznék rá...modul kibontva, panel átforrasztva, bizti lábáról egy vezeték pluszba kihozva az érintkező utánig, ráforrasztva, feszültségesés így aksi+ és szivattyú+ között 0,48V stabilan, autó tökéletes.
...kérdés 2:
-a relémodul marha ökör tervezője tán hiányzott az iskolából, amikor azt tanították, hogy mennyi amperhoz mekkora felület kell, hogy üzembiztosan átadja,
-aki előttem egy hetet ült az autón, és visszaadta úgy, hogy szerinte nincsen baja, az mi a lósz@rt vizsgált rajta vajon?
Mondjuk álltában hogyan megy be _annyi_ víz, illetve nem folyik le a gyűrűk mellett?
Oké, ha zárva van épp a két szelep abban a hengerben, hol menne utána levegő, tehát nem folyik le, de akkro miért folyik _be_....
Mondjuk ami már így "zuhanyzik" belsődlegesen, ott szívhatott épp az olaj helyett is kis vizet lentről, az meg csapágynak nem pálya, és ugye mindig lehülve szorul meg amit megkent....passz.