Szennyvízcsövet kéne bekötnöm a hálózatba. Kb 12 méter távolságban és 1,5m szintlülönbséggel kell összehozni. Olvastam 0,2%-tól 3%-ig a lejtés értékét. Melyik a helyes érték?
Viszont még a 3% is kevés ekkora szintkülönbséghez. A két végpont között átlagban 12,5cm/m lejtésre jön ki.
Hogy kéne csinálni, hogy jó legyen? Tanácstalan vagyok.
És még ráadásul az egyik vezeték merőleges a másikra. Azt valami íves megoldásban kéne bekötni, vagy 2db 135°-os idommal. Jól gondolom?
Ha minden igaz, akkor ma jön a kazán szervízese is, meg a fűtés szerelő is. Ők ketten hozták létre az egész rendszert és ezzel együtt a visítós problémát is. A tágulásit fel tudjuk tenni egészen a gerinc alá, nyerünk még kb 0,4 bart, az már összesen kb 0,6. Kíváncsi vagyok.
Azért kérdeztem, hogy a hatásfok romlik-e a maximum teljesítmény visszavételével, mert az én zsebemnek az lenne a leggazdaságosabb, ha a kazánt visszaveszem 80%-ra és kész. Kérdés, hogy többe kerül-e ebben az esetben a fűtés?
Az is zárt és a parapetkonvektor is zárt, legalább is a használi helyiség légterétől, mertamúgy nyitott - nyitva van a külvilág felé. De miért kell kivastagítani és aláhúzni?
A motoros váltószelep lehet a ludas. Nekünk a Vaillant-ban ez a hülye. Nem mindig sikerül egyik pozícióból a másikba átvinni a szelepet. Ez azért problémás, mert ő meleg vízet akar csinálni, de a fűtőkörbe nyomja a forró vizet. Mivel a HMV hőmérséklete nem változik, így nem is fogja elérni a kikapcsolási hőmérsékletet. Ergo melegvíz készítés címszóval fűti a lakást ezerrel....
A 250 literes HMV tárolónak nem kellene pár perc alatt leürülnie. Valahogy olyan érzésem van így távolból, hogy biztos jól vannak bekötve a csőcsonkok? A lentebb érőn kell a hidegvíznek bemennie, a fentebbiből pedig a melegvíznek kijönnie. Így ha megy a kazán, akkor a bojler tetején van a meleg víz, az alján meg a hideg. (Egy idő után kiegyenlítődik, viszont ha nagy a HMV kivétel, akkor a tetején mindig lesz melegvized.)
DE nem mind1, hogy milyen kazán volt és milyet szeretnél !
Mert lehet, hogy ha más "osztályú" -nyitott volt ÉS zárt lesz - akkor gázterv-gázóraleszerelés-szerelés-gázmeó-EPH-légbeejtő-ÚJ kémény ÚJ kazánhoz.stb.....
DE erről majd a szakik..
Így látatlanban nehéz lesz árat mondania bárkinek...
Lehet nyitott a rendszer, ezek az atmoszférikus égők és lehet zárt a rendszer, pl. a turbós készülékek. Ventillártor működteti a rendszert. A levegő kintről jön, be az égőbe majd az égéstermék nyomás alatt ki a szabadba.
Nálunk is ez volt eleinte, majd a beüzemenő miután jeleztem - nem akarok hüleséget írni - de mintha "lezárta" volna a bypass részt, vagy valami "átkötést"....Lényeg mostmár nem melegíti..
2.
Lehet tudni, hogy hány bar a bejövő víz byomása, Hány bar a tárolóban a nyomás, van-é nyomásszabályzó a tároló előtt és "csöpögő" van-é a tároló előtt és/vagy tágulási tartály ?
"a meleg víz vételkor kb 3-5 percig van forró víz aztán elkezd langyosodni majd teljesen hideg lesz, miközben a csaptelep változatlanul a legmelegebbre van állítva"
Ilyenkor változik a víz nyomása ?
HA ilyenkor állítasz/állítanál a csap "állásán" - változtatnál a hideg-meleg víz keverési arányán - akkor sem lenne melegebb a víz ??
Próbáltad ?
Mert nálunk is ugyan ez van !
Mert ugyi a tárolóban van "valamekkora" nyomás..
Tároló előtt van nyomásszabályzós-biztonsági csöpögő .
Ha fürdő vizet engedek , kinyitom a csapot beállítok valamilyen hideg-melegvíz arányt.
De egy idő után a tárolóban leesik a nyomás, tehát kevesebb melegvíz jut a csaphoz, mert a nyomásszabályzó kevesebb vizet enged a tárolóba. A hidegvíz oldalon nem változik a nyomás, ugyan annyi hidegvíz megy a csaphoz állandóan.
Tehát ha nem változtatom meg a csap beállítását, akkor hidegebb lesz a csapból kifolyó víz egy idő után mint a kezdetekkor.
A gyártó akkor írhatja bele miután kimérte, ezt azért betartatják. A trükk az szokott lenni, hogy beírják a pillanatnyi hatásfokot.
Ami azt jelenti, hogy a kazán már megy egy ideje, felvan melegedve a kémény a kazán is és maximális teljesítményen, na itt a legnagyobb a hatásfok minden készüléknél(kivéve kondenzációs). És nem feltétlen hazugság a 98% hatásfok sem.
A rendesebb gyártók odaírják ezt is, valamint pl a 30%-os terhelésnél számított hatásfokot. Ez Atmoszférikusnál rosszabb , zártnál pedig csak pár %-al csökken ami elhanyagolható. Kondenzációsnál pedig nő a hatásfok ebben az esetben.
A probléma ezzel az, hogy bemegy egy laikus: "Hát itt ez a kazán és 98% a hatásfoka és még olcsóbb is. Minek nekem drágább kazán ha annak is ugyan annyi a hatásfoka?"-ez az első.
Második probléma pedig az, hogy túlméretezik a kazánt:"legyen nagy nehogy megfagyjunk télen", és hány fok van a fűtési időszakban? -13 végig?:D Hát nem.
Na így jön ki a végére a 98% nál jóval rosszabb hatásfok éves szinten. Mivel az idő nagy részében csak kis terhelésen megy a kazán, ahol rosszabb a hatásfoka.
A dőlt betűs részben egy atmoszférikus kazánról van szó.
Az már tisztázva lett, és most is írta kendu hogy a víz oldal nyitott.
A kazán pedig zárt turbós készülék.
A hatásfokot meg szintén leírtuk hárman is pár kommentel lentebb és arra jutottunk, hogy a zárt(égéstér) valóban jobb hatásfokú. És arra is hogy nem csökken a hatásfok csökkentett teljesítményen.
Szó nem volt róla ugyan, de a kondenzációsnak(ami szintén zárt égésterű) még nő is a hatásfoka csökkentett teljesítményen.
Sziasztok,Kérdezni szeretnék.Normális-e az, hogy amikor a gázkazán (Ariston Genus Premium Evo) meleg vízet készít (fűti a 250 literes tárolót) meleg a fűtésköri előremenő vezeték? A fűtés jelenleg le van kapcsolva, csak meleg víz készítésre van állítva a kazán.A másik probléma, hogy a meleg víz vételkor kb 3-5 percig van forró víz aztán elkezd langyosodni majd teljesen hideg lesz, miközben a csaptelep változatlanul a legmelegebbre van állítva (a tároló 250 literes Drazice). Aztán várunk 10 percet és újra van jó forró víz kb. 2 percig, és újra elkezd hűlni. Így elég nehéz tele engedni a kádat :) Mi lehet a gond? Nincs még 1 éves a rendszer és kezdetektől fennáll ez a gond. Köszönöm,Dani
Szóval: eredetileg gravitációs rendszer, de be van iktatva egy szivattyú a vegyes kazánnak is. Tehát úgy nyitott, hogy a padláson van a tartály és az is nyitott, semmi nyomásom nincs, illetve van kb. 0,2 bar.
Két kazán, vegyes tüzelésű és a turbo kombi. Semmi hőcserélő, semmi puffertartály, csak párhuzamosan a kazánok a rendszerbe kötve. Természetesen nem fűtik egymást.
Természetesen. A fég kazánokat eleinte nyitott rendszerrel működtették, akár én is. Majd úgy 8 év után áttértem a zárt rendszerre- beépítettünk egy 'tágulási' tartályt. De nem a hatásfok miatt, hanem előtte állandóan levegős volt a rendszer.
Hatásfok javulást nem érzékeltem (attól még lehetett ). Így menegetek már vagy 12 éve.
Azért előtte nem ártana tisztázni, hogy mire értjük a zárt rendszert.
Mert egyszer lehet zárt - vagy nyitott a víz rendszer.
Nyitott amikor a padláson van egy tágulási tartály, zárt amikor egy un. tágulási tartály veszi fel a túlnyomást. Korábban az etázsfűtések mind nyitott rendszerek voltak, meg a nem etázsak is.
Majd a szivattyús technológiával terjedtek a zárt rendszerek.
Tüzelési oldalról - na itt már csak a gázról beszélek.
Lehet nyitott a rendszer, ezek az atmoszférikus égők és lehet zárt a rendszer, pl. a turbós készülékek. Ventillártor működteti a rendszert. A levegő kintről jön, be az égőbe majd az égéstermék nyomás alatt ki a szabadba.
A hatásfokról nyilatkozni nem tudok.
A zárt rendszereknek azért elvben nagyobb hatásfokúnak kell lenni.
Egyáltalán kimérte ezt valaki ?
Az elején mintha úgy merült volna fel a probléma, hogy csökkentett teljesítménnyel csökken e a hatásfok.
Nemtudom, itt írta valaki még amikor megvettem és beszereltem a kazánt. Jó régen volt (2 éve) úgyhogy nem keresném vissza. Számolgattam, tervezgettem, néztem a hatásfokokat és akkor írta valaki, hogy arra készüljek fel: ezek a kazánok zárt rendszerre vannak tervezve, csak van amelyiket lehet működtetni nyitott rendszeren is. Viszont máris 10%-ot esik a hatásfoka...
Ne, itt nem erről van szó. (napokkal korábban leírtam a történetet, de nem kaptam rá választ, gondolom nem egyszerű eset)
A helyzet az, hogy nyitott rendszeren van a kazán, nyomás szinte zéró. A kazán zúg hangosan amikor láng használat van. Amikor kialszik a láng, de még a keringetés és levegőáramlás megvan akkor már csendben van. Ha leveszem a max teljesítményt 80%-ra akkor hibátlanul működik. Azt tudom, hogy a 96% hatásfokból a nyitott rendszer miatt máris elvesztettem 10%-ot, kérdés, hogy elveszítek további 20-at a fentebb említett beállítással? Gondolom nem teljesen, mert a max lángot csak felfűtéskor használja a kazán, de ha nem is 20%-ot, mégis valamyennyit veszítek?