Igen,megvan a mélysége,viszont ha megnézed az első képet amit beraktam láthatod,hogy elég hullámos a kész szántás felülete.Szerintem a gyári ekével szebb volna a szántás.
Igen, igazad van a pici könnyű gép jobb a kisebb munkákhoz, könnyebb forgolódni - mozgatni a gépet, a talajtaposás tömörítés is kevesebb általa ( kivéve a gép kezelőjét ).
A lesúlyozott több áttételes gép tömege is jóval nagyobb. Nekem pl. több alsó részem van, a motort pár perc alatt cserélem, amelyik adapter - áttétel éppen szükséges az adott munkához.
A szántásra visszatérve nem mindegy, hogy homokos laza talajt szánt valaki, vagy agyagos talajt. Agyagos talajt is lehet lazítani +szerves anyaggal ( szalmás talajtakarás, szerves trágya, falevél, fűrészpor, fa nyesedék, stb ) vagy mechanikus úton is akár..
Ha jól tudom itt írtad a fórumon, szántás előtt megrotálod a földet... azért ez nem teljesen az a szántás, ami a forgatás lenne. A rotáció keveri lazítja a talajt, ezt a kevert fellazított talajt ekével "leszántani" nem ugyan az, mint betakarítás után a tömörödött kerti talajt ősszel próbál szántogatni valaki. Gondolom nem véletlenül rotáltad fel előtte.
Gumi kereket nem szándékozol körmös vas kerékre cserélni? Mivelhogy földön dolgozol vele, s láttam van szlipje a gumi kerekednek, vas kerék lesúlyozva ( pl. tgk féktárcsákkal ) szerintem jobban átadná a vonóerőt.
Jól látod a dolgokat!Valóban érdemes kettő gépet tartani,egyik rotálásra,másik erősebb igénybe vételnek.
Nekem is van egy Kf-04 hajtóművel 4,8 Le-ös kicsi gépem,a másik pedig Kf-04 hajtómű+ 675 series briggs motor (5,5-6 le)+gyári kétsebességes szíjhajtás+láncos hajtómű+elöl kb. 30kg súly (lehet bármit tenni a vasdobozba,homok,kavics,tégla).
Ugyanaz a helyzet,mint amit írtak neked a dupla felezőről.Ott is lassabb a gép,de még erősebb,így elég a kisebb motorerő is.A megkaparás nálam inkább akkor van,ha a hajtásház kezd felfeküdni a szántáskor.
Nem hittem volna hogy egy Simson motor húzza azt a nagy ekét. Azért tudtak ezek a keletnémetek.
Talán azért kapar mert elég keskenyek a keréken a bordák. Igaz hogy mélyek de az nem tud érvényesülni mert megtelik betömörödött földdel. Olyan mintha nagyobb kerék lenne kicsi bordákkal.
Hello!Ezen a gyári kerék van,kb 40 cm,erre van felcsatolva a hozzávaló körmös ráf.A kerekeken négy db súly van.Az eke terra eke,ezt kellene elcserélnem a hozzávaló gyári ekére.A simson blokk nem túl izmos,de a hajtásházban három tengelyen megy át a hajtás,nagyon le van lassítva,így viszont erős a gép.Kis gázon is a súlyozott kerekek kezdenek kaparni,nem a motor fullad le.
Minden képen forognia kell a vonórúdnak általában minden gyári utánfutón forog mert ha fix lenne akkor ha a gép buckás talajon megfeszül szét törne vagy szétszakadna a felfogatásnál az egész.
Terra futóm van nem kellet rajta alakítani. Azt tudom biztosra mondani hogy a Terra illetve a jófogáon lévő Hódgép futó biztos hogy jó az SR1Z kapához. A Hecht illetve a többi futó méretét nem tudom így nehéz megmondani hogy rá megy-e mert ha rámegy az is fontos hogy ne essen a futó előre-hátra.
Viszont az egytengelyes.5mp.eu oldalon nagyon jó minőségű cseh gépeket és adaptereket árulnak én már vásároltam tőlük egy kaszálógépet. Kíváncsi vagyok mennyi lenne az az utánfutó mert tudom némely gépeket brutális áron kínálnak.
Minőségben szerintem egyformák a gépek mert az SR1Z, Oleo, -t ezeket mind a HONDA F400-ró mintázták tervezték.
Az új futók nagyon drágák és minőségileg elég gyengék, ezért inkább egy jó állapotú régi utánfutó többet ér mint a mostani újak.
Az SR1Z -nek nincs gyári futója de viszont a régi Hódgép, Terra (mepol) illetve Robi utánfutók tökéletesen kapcsolódnak hozzá. Pl: Jófogáson is ki lehet fogni utánfutókat állapottól függően változik az áruk.
Így igaz, dupla felezővel már biztos jó lenne. De jobbat találtam ki: villanymotorral fogok szántani, ez lesz a végső megoldás (olcsó üzemeltetés, csendes és egyszerűen megoldható a hátramenet) Van egy 2800-as fordulatú 1500 wattos motorom, ezzel meghajtok egy Robi 55-ös hajtóművet (1:38 áttétel), erre egy kislánckerék (Jawa musztang lánckerekeket lehet kapni 12-18 fogszámmal és 7 mm vastag) és van 50 fogú Pannónia lánckerekem, ezzel hajtom meg a 40 centis körmöskerekeket. Ez a kislánckerék fogszámától függően 1:4,16 - 1:2,77 áttétel. Ezzel a gép sebessége 22 - 33 m/perc (1,3 - 2 km/ó) A nyomatékokat nem tudom, de a Robi 3,7 kW 1:56 áttétellel elég erősnek tünt, az 1,5 kW villanymotornak 1:158 áttétellel bírnia kell, aztán ha azt látom gyorsíthatok rajta egészen 1:105-ig. Majd meglátom melyik válik be.
Az 1500 wattos motor nem fogja túlterhelni a Robi hajtóművet, a láncáttételnél a körülfogási szög miatt terelő lánckerék kell, de ez egyúttal megodja a láncfeszítést is. A Pannónia láncnak bírnia kell, de hogy tartósabb legyen lehet dupla a lánc és a lánckerekek.
Janijani, én is gondolkodom rajta, hogy a régi. ámbár tökéletes állapotú Iseki kis kapálógépemet megtartsam-e.
Majd kiderül,ha az újat használatba veszem.
Rotapapa--úgy látom a honda ugyanazt tudja, sokkal drágábban, és kövezzenek meg de nem vagyok biztos abban,hogy tényleg jobb-e egyáltalán minőségben!
Gyakorlatilag tehát az sr1z-nem kem nagyon van alternativája úgy látom.
Kár,hogy nincsen hozzá gyári kocsi!
A hecht 57100-utánfutót volt szerencsém megnézni, de a mintadarabon 3-4 centis foltban jött le róla a festék, nem tapadt rá, valoszinüleg nem jól készitik elő a lemezt, festés előtt.