Az az aluljáró nem le van zárva a félbemaradt építkezés miatt? Úgy nehéz lenne/lett volna használni. (Ellenben a hajóállomás megvalósult - átkeléshez lehet visszasétálni a Boráros téri hajóállomásig, vagy tovább a Közvágóhídig.)
"Egy helyen, egy aluljárón lehetne átjutni az életbe, csakhogy az egy befulladt építkezés miatt hosszú ideje le van zárva az egyik oldaláról, míg a másik irányból hajléktalanok költöztek bele."
Amúgy meg nem jelenteném ki, hogy ne lenne igény arra, hogy a Dunát meg lehessen közelíteni.
Az olvtárs nyilván a Haller utca vonalában tervezett hajóállomásról beszél most, ami végül nem valósult meg - de a megközelítéséhez a hév alatti gyalogos aluljáró igen. Viszont használatlan, mert nincs rá szükség, nincs miért _ott_ lemenni a Dunapartra. Szóval a sínek elvágó hatása erősen viszonylagos: ha nincs mit elvágni (márpedig _itt_ nincs igény a folyópart megközelítésére), akkor építhetsz húsz méterenként alul- vagy felüljárót, azt a kutya nem fogja hesználni, úgy fog kinézni, mint a Haller utcai: lezárva, agyongraffitizve, összeszemetelve...
Miért nem tud szinben menni a HÉV a Boráros téren?
Ha továbbépülne, az egykori iparvágányok vonalvezetése szerint, körülbelül a Bálna térségében kellene kezdődnie az alagútnak, hiszen addig nincs érdemleges keresztező forgalom.
Elvileg hajóállomás is van ott, ami teljességgel megközelíthetetlen. Kerékpárút szintén. A Duna partjára ki lehet menni, csak a vízhez le nem. Alagút úgy is kell, mert a Borároson nem tudna szintben menni a HÉV, csak az a kérdés, hogy akkor mennyivel hamarabb menjen le a HÉV.
Ennek a PDF-nek a 9. oldalán a futásjósági méréseknél miért lóg ki annyira a sorból (pozitív értelemben) a csepeli vonal? A szentendrei pedig miért rosszabb az összes többinél?
mitől olyan marha biztonságos, hogy tiszta stresszben érsz oda, hogy megjön a szabad fény, vagy megléped vörösre?
------------------------------------
Még az életben nem vezettem HÉV szerelvényt.
De ha bármilyen jelzőre egy járművezető, legyen az kötöttpályás vagy közúti jelző, úgy érkezik, hogy vagy vált vagy pirosba/vörösbe hajtok, akkor ott a járművezető a hibás.
Felkészületlen és eléggé fegyelmezetlen, feleslegesen kockáztató.
Sem helyszíneléskor (ezt viszont csináltam évtizedig) sem bírósági igazságügyi szakértőként (ezt is csináltam) nem jó ómen a járművezetővel ilyen szituációban találkozni.
Valamikor márciusban született a szolgálati felsőbbség részéről az a döntés, hogy (többek között) az Aq/13a jelű jelzőnél is (ez található Filatorigát megállóhely páratlan peronjánál) menetrendi fixpontot tesznek a menetrendi vezérlőbe. Azelőtt itt nem volt. A döntés hátterét ne firtassuk. Ez röviden azt jelenti, hogy az érintett jelzőn csak akkor jelenik meg a továbbhaladást engedélyező jelzés, ha a megállóhelyen tartózkodó vonat menetrend szerinti indulási ideje elérkezett, az útátjáró pedig lezárt és kiürített.
Nem szívesen írock negatívan erről, mert nem kéne, de én is igazat adok az olvtársnak. Az nem menetrendi vezérlő, amibe bele kell Nyuszi, ha késik a vonat.
Csillaghegyről Békás felé akkor jön meg a jelző, amikor már majdnem előtte vagy. Jöhetnek nekem rálátási háromszöggel stb, de mitől olyan marha biztonságos, hogy tiszta stresszben érsz oda, hogy megjön a szabad fény, vagy megléped vörösre?
Miért feltételezed, hogy nem áll meg a megállóban a HÉV mondjuk fékhiba miatt? (Áthaladó vonat esetén is a peron elejénél lévő főjelzőt Szabadra kell állítani, ahhoz pedig a fénysorompónak le kell csukódnia, ki kell ürülnie, tehát csak a jármű műszaki hibája játszhat.)
Ha egy fékhibás HÉV a járművezető szándéka ellenére mégsem tudna megállni az átjáró előtt, az áthaladni szándékozókra vonatkozó körülnézési kötelezettség szvsz ugyanúgy fennáll. Szóval én nem érzem azt a biztonsági kockázatot, ami miatt ehhez hozzá kéne _Nyúlni.
Majd' minden megállóban 20" van adva utascserére, eddigre jelenik meg a Szabad-jelzés a főjelzőn. Ha a másik két pályahálózatüzemeltető hozzáállását vennénk alapul sorompó ügyében, akkor nagyon ritkán jutna át bárki is a vasút túloldalára a folyamatosan zárva tartó fénysorompók miatt. (A filatorigáti sorompó jelzéseinek betartása pedig külön is megérne egy misét...)
Az mennyire egészséges, hogy a Filatorigát megállóhelyhez érkezve Békásmegyer felől, a megáll közepén elhelyezett fénysorompó csak a HÉV szerelvény megállása után, néha csak jóval a megállása után vált pirosba? Nekem eléggé nem tetszik. Ami miatt felfigyeltem rá, hogy sokat várakozik a HÉV a megállóban, miközben az utascsere ugye közel sem itt tart a legtovább.
Vagyis lényegében mindenhol mindent kettévág a hév. Ahol jelenleg még nem, az a Szabadkikötő, ahova viszont hatalmas logisztikai központot álmodtak. Mielőtt megköveznek, egyáltalán nem vagyok a hév mint regionális gyorsvasút ellen úgy általában, régen Csepelre tökéletes volt, amíg körbe nem nőtte a városszövet. De ma már ez a zárt világ ilyen formában tényleg szinte csak akadály, sajnos.
Ott még csak törekvést sem látni, hogy akarnának rajta változtatni. Inkább totyogjon a HÉV 25-30-cal, minthogy a föld alá vigyék ott, ahol valóban fontos lenne.
Ha nincs se alul-, se felüljáró, és az elválasztó kerítés is rendesen meg van csinálva, akkor igen. De amúgy tényleg olyan fontos ez? A síneken túl mi olyan szép ott a csepeli HÉV-nél?
Nekem még nem sikerült felfedezni. Hacsak nem a szanaszét firkált, "művészi" betonfal. A Dunához egyébként sem lehet lemenni.
Aki pedig sétálni szeretne pont ott, az most is megteheti, sétálhat a kevés átkelési pont valamelyikéig is.
Szerintem kicsit túl van fújva ez az egész. Persze csak azért, mert HÉV-ről van szó, ha ott történetesen egy forgalmas út menne, az magától értetődő lenne, hogy ott van. Arról nem is beszélve, mennyi plusz költséget jelent majd az a +1 km alagút. Azt a pénzt értelmesebben is el lehetne költeni, mert Csepel belvárosát akkor már sokkal inkább kettévágja a HÉV. De az senkit nem érdekel.
Történetesen a Petőfi és a Lágymányosi hidak között a Soroksári úton 3 helyen lehet szabályosan átkelni, a HÉV-en meg 0 helyen... De pl. a 11-es úton Békásmegyer és Rómaifürdő között is eggyel több helyen lehet átkelni, mint a Szentendrei HÉV-en. Szóval elég durva szétválasztó hatása van.
Azért ezen lehetne segíteni. Eleve volt ott egy aluljáró is, amit sikeresen betemettek idővel, és semmivel nem helyettesítettek.
De amúgy én általában inkább egy forgalmas úton próbálva átkelni érzem azt, hogy a másik oldalra születni kellene, nem pedig a HÉV-sínek esetén. A HÉV csúcsidőben irányonként 5-6 percenként jön, a forgalmas úton az autók kicsivel gyakrabban. Persze azokról az esetekről beszélek, mikor nincs legális átkelési pont, és az ember úgy csalja át magát a másik oldalra. :)
Puszta megjegyzés: a közutat és a villamost kicsivel több helyen lehet keresztezni gyalogosan, mint jelenleg a csepeli hévet a 9. kerületben (most ugye csak a két hídnál lehet). Elvágás és elvágás között is lehetnek óriási különbségek.
Teljesen mindegy, ki miatt tüntetnék el. Bár a turisták pénzt hoznak. De nem nagyon hiszem, hogy ez tényleg szempont. Lassan 20 éve robog el ott a HÉV. Először az atlétikai stadion miatt volt róla szó, hogy amiatt tüntetnék el a HÉV-et. De meglepő módon egy olyan terv nyert, ami szépen ott hagyja a HÉV-et, ahol van. Ha tényleg olyan erős az ingatlanlobbi, ez hogy történhetett meg?